Na een paar maanden HelloFresh die even gepauzeerd en wat anders proberen. Het begon mij te irriteren dat ik feitelijk steeds hetzelfde eet, maar dan in een ander jasje. Zo lijkt het bijvoorbeeld alsof ze tien gerechten hebben met orzo waarvan de basis identiek is maar steeds twee ingrediënten net anders zijn en die rouleren ze.
Kwaliteit was redelijk. Groente meestal in orde op kwetsbaar spul als tomaten na, die hebben wel eens slap in het jasje gezeten of sjalotten waarvan je van buiten niet ziet dat ze van binnen pudding zijn. Vlees is op z'n best matig te noemen maar dat krijg je toch weinig, wel soms erg veel koolhydraten en dat laat ik dan maar voor een deel weg. Ook kan je beter wat minder olie en zout erop doen dan zij suggereren, want zo'n beetje elke stap moet je opleuken met peper en zout en alles wat naar binnen moet glijden mag wel een lepeltje olie en/of azijn.
Qua recepten en aanwijzingen is het op zich best goed geregeld, al ben ik het niet altijd eens met de volgorde van stappen en moet je erg opletten hoe ze het verwoorden. De ene keer moet je wachten, de andere keer juist niet en dat zit verpakt in de nuance van de tekst. Dus ik lees meestal alles en maak dan m'n eigen plan, dat werkt het beste.
Wat gemakt en service betreft ben ik wel heel erg positief over HelloFresh. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar dat zijn meestal details en heb je zelden écht last van. Verder werkt de app en voorspelling heel goed. Heb je fijne bezorgmomenten en een altijd prettige bezorger.
Nu gaan we even Marley Spoon proberen. Op het oog zag het er gevarieerder uit maar of dat in de praktijk ook zo ervaren wordt gaan we zien. We gaan dit sowieso ook weer een paar weken doen.
Het begin is echter al karig: in de app staat dat mijn bestelling niet verwerkt is, maar geen idee wat dat betekent aangezien online staat dat mijn box ingepakt wordt.
Van de klantenservice hoef je niet te veel te verwachten, een chatbot die je weg probeert te houden van medewerkers en als je daar voorbij weet te komen dan blijkt er alsnog niemand te zijn en gaan ze je later wel mailen, of zo.
Daarnaast zie ik dat ze niet een eigen bezorgdienst hebben maar Trunkers gebruiken. Naast dat ik dan bang ben voor grotere kans op sorteerfouten of andere problemen waardoor m'n box niet komt heb ik ook vrij slechte ervaringen met die dienst. Het lijkt meestal op een drugskoerier die wat uit z'n kofferbak komt leveren en heeft heel weinig te maken met professionele pakketbezorging.
Maar goed, ik oordeel nog niet want het kan nu zomaar beter zijn. Ben weer erg benieuwd in ieder geval.