Op zoek naar IPv6/L3 capabele (PoE+) switches - HP, ...?

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik had eerder al PoE+ switch met 4 poorten, max 63W? geopend maar aangezien de modjes graag dit soort vragen hier lijken te hebben open ik even een nieuw topic.

Korte schets: nieuwbouwwoning waar vier AP's zullen worden geplaatst binnenin, gevoed over PoE (idealiter PoE+ maar daar zijn we nog niet uit). In de (diepe) tuin komt op termijn ook nog zo'n AP. LAN telt zo'n 30-tal poorten (incl. aansluitingen AP's). De woning huisvest ook een kantoor, en met het oog op evt. VoIP, gescheiden gastnetwerk etc. is VLAN-ondersteuning (als ik het goed heb layer 3) ook iets om mee rekening te houden, net als IPv6 (dat lijkt niet zo vanzelfsprekend te zijn bij switches).

Aangezien maar een deel van de aansluitingen PoE+ nodig heeft heb ik het opgesplitst in één 8-poortsswitch met PoE+ en één gewone met 24 poorten.

Ik heb zelf dit 'lijstje' samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Procurve 1920-8G-PoE+ L3 Switch (8 x 1000Base-T en 2 x 1000Base SFP, PoE+ 65W)€ 196,-€ 196,-
1HP Procurve 1920-24G L3 Switch (24 x 1000Base-T en 4 x 1000Base SFP) 1920-24G Switch€ 188,76€ 188,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,76

Nu heb ik ook naar Zyxel zitten kijken (dat drukt de prijs wat) maar de modellen in de pricewatch doen dus geen L3. Mijn eigen switch momenteel is ook een HP-switch (weliswaar een bescheiden 8-poorts), maar ik ben hier heel tevreden over. Zijn er hiervoor nog alternatieven die qua kwaliteit even goed zijn (en interessanter qua prijs O-) )? Ik wil de nieuwe eigenaar ook niet hoog op kosten jagen als het niet hoeft :) - maar het moet wel degelijk spul zijn.

Ubiquiti heeft zelf ook PoE-switches maar hoewel hun APs het gaan worden loop ik niet warm voor hun eigen PoE-implementatie. Ik zou het graag met PoE+ doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 03-08-2016 18:49 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik ben ook op zoek naar een CAT6 patch panel. Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Borromini schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:16:

Ubiquiti heeft zelf ook PoE-switches maar hoewel hun APs het gaan worden loop ik niet warm voor hun eigen PoE-implementatie. Ik zou het graag met PoE+ doen.
Die aparte PoE-implementatie is alleen specifiek voor hun AP's en bv Edgerouter-PoE.
De Edgeswitches ondersteunen de officieele PoE en PoE+ standaard en tevens Ubiquiti's passive 24V PoE-implementatie. Maar die Passive 24V moet je per poort specifiek aanzetten, standaard PoE/PoE+ wordt automatisch gedetecteerd en werkt prima met mijn IP-telefoons bv :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
OK, bedankt voor de info.

Zijn deze switches goede keuzes of zijn er interessantere modellen op de markt?

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Prijstechnisch denk ik dat deze switches goede keuzes zijn :)