Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PoE+ switch met 4 poorten, max 63W?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik ben aan het rondkijken voor een PoE(+) switch met minimaal vier PoE-poorten om 4x Comfast E380AC AP's op aan te sluiten. De fabrikant geeft daarvan aan dat ze 802.3a ondersteunen maar specifieert niet of het af of at is. Wel dat het sowieso 48V is en 0,5A.

Ik ben daarbij oa. uitgekomen op de pricewatch: HP Procurve 1820-8G-PoE+, maar die zou maar 63W ondersteunen over PoE? Dat terwijl Comfast een maximumverbruik van +- 24W aangeeft per AP.

HP's eigen documentatie zegt hierover:
PoE power 65 W PoE+
Notes Idle power is the actual power consumption of the device with no ports connected. Maximum power rating and maximum heat dissipation are the worst-case theoretical maximum numbers provided for planning the infrastructure with fully loaded PoE (if equipped), 100% traffic, all ports plugged in, and all modules populated. PoE Power is the power supplied by the internal power supply, it is dependent on the type and quantity of power supplies and may be supplemented with the use of an External Power Supply (EPS)
Voor vier poorten gecombineerd lijkt 63W mij wel heel erg weinig (net geen 16W per poort...). Of zie ik iets over het hoofd? HP lijkt zelf te suggereren dat je bijna beter een aparte stroomvoorziening toevoegt als je meer nodig hebt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01
Bij 24W komt dit uit op 802.3at. Nu wil dat niet zeggen dt ze dit ook altijd continue nodig hebben. Het is oa afhankelijk van het aantal clients en hoeveel data er over gaat.
Ik heb zelf een HP1920 8 POE+ switch ook hier staan, en er oa 2 Ubiquiti UniFi UAP-AC op zitten. Deze kunnen ook vrij veel vermogen gebruiken. Ze hebben het echter meestal niet nodig.
Ik weet dat Cisco WAP371 op beide 802.3 standaard aangesloten kan worden. Maar bij 802.3af kan die te kort aan vermogen hebben, waardoor die slecht kan werken. Het advies is 802.3at te gebruiken.

De HP switch die je nu gebruikt heeft gewoon als Optie POE, maar vaak is het zo dat niet alle porten POE nodig hebben. Je kunt dus met 1 switch een aantal telefoons (of accesspoints) en computers voeden. Het is echter geen switch die heel veel POE vermogen heeft. Vaak is dat ook niet nodig.

Alternatief zou zijn: pricewatch: HP Procurve 1920-8G-PoE+ L3 Switch (8 x 1000Base-T en 2 x 1000Bas.... Deze kan aanzienlijk meer vermogen aan.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
24W is wel veel, de Edimax CAP1750 en Linksys LAPAC1750 met dezelfde chips doen max. 15W.

802.3at switches met minimaal 100W power budget:
Unmanaged
Managed

Comfast heeft op basis van OpenWrt een beheerinterface voor hun APs gemaakt, genaamd OrangeOS.
Dat draait op o.a. de CF-AC100 router of op een (virtuele) PC met de x86 build. Ga je dat gebruiken? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen namelijk. Is weer eens wat anders dan het eeuwige Ubiquiti.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Bedankt voor de info allebei.

Het plan was om vanilla OpenWrt/LEDE te (laten O-) ) porten en dat te draaien. Het is een Atheros-platform en draadloos is ath10k dus zo moeilijk zou dat niet mogen zijn. Ik heb ook naar Ubiquiti zitten kijken, maar hun houding tegenover OpenWrt zit me niet lekker. Plus dat hun AP Lite (die het dan zou worden) alleen op 24V werkt, waardoor je eigenlijk weer vast zit aan hun switches.

Ik heb zitten rondkijken naar Mediatek 802.11ac AP's maar ik vind er eigenlijk geen enkele, en dat vind ik een beetje bizar. MT7621 wordt namelijk door OpenWrt ondersteund...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dav1d
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:24:
Het plan was om vanilla OpenWrt/LEDE te (laten O-) ) porten en dat te draaien.
Waarom eigenlijk? Je mist dan gegarandeerd zaken als band steering en minimum rssi...
Borromini schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:24:
Ik heb zitten rondkijken naar Mediatek 802.11ac AP's maar ik vind er eigenlijk geen enkele
In rookmelderbehuizing bijna niet nee. De Edimax CAP1200 heeft wel een MediaTek SoC (MT7620), maar daarnaast QCA9882.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Dav1d schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:08:
[...]

Waarom eigenlijk? Je mist dan gegarandeerd zaken als band steering en minimum rssi...
DIe dingen zitten dus niet in de 'open' ath10k driver? :| Het netwerk zal niet zo zwaar belast worden (is gespreid thuisnetwerk), dus bandwidth steering is niet onoverkomelijk.

Edit: ik heb me laten vertellen dat hostapd 2.5 blijkbaar aan 'minimale' band steering doet.
[...]
In rookmelderbehuizing bijna niet nee. De Edimax CAP1200 heeft wel een MediaTek SoC (MT7620), maar daarnaast QCA9882.
Ja, maar dan is 5 GHz evengoed nog steeds Atheros. Dus dan maakt het eigenlijk geen verschil. Toch bedankt voor de tip :).

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 03-07-2016 21:15 ]

• Dav1d
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:33:
DIe dingen zitten dus niet in de 'open' ath10k driver?
Nee... :'( Met eigen scripts kun je misschien iets soortgelijks doen, maar in een officiële SDK is dat denk ik meer verfijnd op driverniveau.

Wel grappig, in c't Magazin staat dat de Delos-firmware van de WiFi pro serie van Devolo gebouwd is op OpenWrt Chaos Calmer. Vaak is het op basis van een antieke versie als fabrikanten dat doen, bij ZyXEL wel tenminste.
Net als Intellinet koopt Devolo die APs van Acelink/Edimax. De Edimax Pro serie met andere firmware, maar dezelfde hardware, is een stuk goedkoper. :P
Pagina: 1