Toon posts:

2 PC's 1 gemeenschappelijke harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers met elk een harde schijf ingebouwd. Mijn bedoeling is eigenlijk om deze aan elkaar te linken dat ik via mijn ene pc aan de data van de andere kan. Is da mogelijk over mijn thuisnetwerk? Bestaat er daar een programma voor? Iemand die wat uitleg kan geven daarover?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In hoeverre wil je dat doortrekken. Is een simpele fileshare genoeg? Dan is het gewoon een directory delen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Het liefste vanal alle bestanden buiten de windows en programmas dat zet ik op een ssd de bestanden van mijn WD black zou ik integraal willen delen dit gaat wel over 10TB vandaar zoek ik iets dat niet over het internet moet. Beide computers draaien op win8.1 en zou ik het ook willen houden

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Koop een Synology NAS :)

Dan heb een centrale opslag, zowel via LAN als via het internet. Kan je overal ter wereld bij jouw bestanden.
Zie ook: [Synology] Vraag en antwoord - deel 2

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

10TB... pak dan een NAS zodat je redundancy hebt, en een deugdelijk backplan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nu weet ik mijn opties ik zal waarschijnlijk starten met een shared directory met de belangerijkste files tot ik de infrastructuur heb om over te gaan tot een NAS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat je de LAN van een NAS via een powerline kunt aansluiten?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
Dat kan gewoon. Het is alleen langzamer dan een netwerkkabel.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:47
Niks langzamer of sneller dan 2 pc's verbinden met een shared directory over powerline.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt allemaal
Pagina: 1