Het helpt niet om hulp te krijgen als je gaat trollen
Mocht je dit serieus menen, bedenk dat:
- een LTE handset die je afwisselend naast je testikels hangt cq aan je oor houdt met max 2W, dus twee keer zoveel, mag zenden - en dat er bijzonder veel onderzoek geweest is naar schadelijke gevolgen daarvan met negatief resultaat. Als je een mobiele telefoon hebt, maak je alvast meer zorgend daarover dan willekeurig welk WiFi-toepassing

- WiFi is redelijk omnidirectioneel, dus signaalsterkte daalt met kwadraat van de afstand. Een AP op 1m afstand met TPC op 1W is al veel zwakker in jouw lichaam dan een handset in je broekzakt die geen TPC gebruikt en beperkt is tot 200mW.
- kanker krijg je van ioniserende straling. RF-straling ioniseert pas vanaf 2.4PHz (P=Peta, 10^15

), dus een miljoen keer hogere frequentie dan WiFi op 2.4GHz. Dat is een redelijke veiligheidsmarge.
- microgolfstraling kan wel opwarmen, iets waar in de keuken dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Daar heb je het over een oven die >500W uitpompt in een afgesloten metalen kooi. Hier hebben we het over 1W dat vrij de ruimte in kan stralen. Als je echt wilt weten hoeveel het je op zal warmen, de wiskunde is betrekkelijk eenvoudig, reken het zelf uit. Tip: hou rekening met een erg kleine waarde.
Maar het helpt dus niets om een andere router te nemen?
Nee. Zoals al geroepen, WiFi is tweerichtingsverkeer en de beperkende factor is bijna altijd de ontvangstgevoeligheid voor de zachte signalen die terugkomen van de clients. Een AP die harder schreeuwt verandert daar niets aan. Enige situatie waarin harder zenden zin heeft, is als de client dat ook doet. Dan heb je het over een point-to-point verbinding met twee AP's, line-of-sight en als het even kan richtantennes. Daar lijkt zou situatie in geen velden of wegen op.
Die ik wil heeft 3 antennes voor 2,4ghz en 3 antennnes voor 5ghz
Zou dat geen verbetering brengen?
Je geeft nergens aan wat je nu hebt. Dat maakt het lastig om hier iets zinnigs over te roepen.
Extra kabels trekken of powerline zijn geen opties.
Tenzij je in een bunker woont met muren van een meter hoog en dik en gewapende staalplaten erin is dit natuurlijk onzin. Kabels trekken is zeker een optie, jij hebt er gewoon geen zin in. Wees eerlijk tegenover ons en jezelf

Het rare is ook. Als ik met mijn telefoon een speedtest doe in verschillende delen in de kamer dan zie je echt een groot verschil in snelheid. Vlaknaast de router is het 24mbps
In die betreffende kamer 2 verdiepingen hoger 18mbps op z'n snelst en op andere plekken weer amper 3mbps
Daar is niets raars aan. Hoogstwaarschijnlijk gaat het signaal niet door de vloeren, maar via openingen (ramen, trapgaten etc) en ben je op sommige plekken veel dichter daarbij dan op andere. Komt bij dat we het over een RF-signaal hebben dat van muren af kan stuiteren en vervolgens met zichzelf kan interferen: op sommige plekken versterkt het zichzelf, op andere dooft het uit. Denk aan middelbare-school natuurkunde

Upload is waar dan ook, boven, beneden
2,6mbps
Ik denk dat het eerder 2.6MBps of 2.6Mbps is (wat een factor 8 scheelt), maar hoe dan ook verwacht ik dat dat de uploadsnelheid van je internetverbinding is. Wat voor verbinding hebben we het exact over?
Als je het zoveel beter weet, waarom stel je hier dan een vraag? Er zijn genoeg topics op GoT van mensen die per ongeluk via PLC op het netwerk van hun overburen of in een geval zelfs zeven deuren verderop terechtkomen.
Zolang het zelfde fase is, kan het werken over fase vs nul. Tweede optie is aarde vs nul. Zitten die verschillende meterkasten beide op begane grond met eigen aardepen, of zit de ene meterkast bovend de andere? In dat laatste geval is de kans groot dat ze beide met zelfde aardingspunt werken en dat PLC daarover kan gaan, zelfs al zitten beide meterkasten op andere fase aangesloten.
Heb je het geprobeerd? En met een fatsoenlijke set? (lees: met MiMo, dus eentje die zowel fase als aarde gebruikt voor gegevensoverdracht - in marketingblaat iets vanaf "1200Mbps") Zo nee zou ik het eerst proberen voor je dit bij voorbaat afschrijf, zeker als je weinig zin hebt in kabels trekken.
Ik zat eerst wel aan een accesspoint te denken, wat wel een optie zou zijn aangezien er dan een stuk minder muren tussen zitten. Maar aangezien ik met mijn normale standaard router van ziggo maar 1/4de signaalverlies heb (als ik de ontvanger goed positioneer) en ik met een andere router misschien op 1/5 of 1/6 kom te zitten, dan is het waarschijnlijk niet eens nodig, die accesspoint methode.
Maar mijn vraag is dus, bij die betere router adverteren ze er mee dat je op vergelegen plekken beter bereik hebt. Als dit zo is zou het wel gunstig zijn.
Hangt helemaal af van welke "normale standaard router van ziggo" je hebt. De oudste met WiFi zijn rampzalige WiFi-g gevallen, de meest recente zijn zeer acceptabele WiFi-ac units met vergelijkbare antennes en gevoeligheid met losse gevallen van rond de EUR 100. In dat eerste geval kun je iets winnen. In dat laatste: vergeet het maar.
Daarnaast heb ik sws een router nodig die 5ghz aan kan, ivm chromecasts. Met het signaal van nu zit ik denk ik op 720p netflix, dus een beetje beter ontvangst en ik heb ook boven 1080p.
Netflix is low-bandwidth crap, ze durven 3Mbps "HD" te noemen. Dat zou met alles >6Mbps probleemloos moeten kunnen. Dat kun je nu al door de Chromecast op een plek te zetten waar je beter dan 3Mbps haalt.