Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:16
Ik zoek een?
Futureproof mobiel die een tijdje mee kan. Zit nu zo'n 2/3 jaar op een Huawei G510/Y300 (Android 4.1.1) met custom roms

Wat is je budget?
Rond de €200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niks speciaals, Whatsapp/WeChat e.d. en een paar apps voor mijn studie, maar die zijn niet zwaar. Sommige apps zijn enkel op Android beschikbaar geloof ik, dus hij moet hierop draaien. 4G hoeft ook niet per se. Camera hoeft ook niet top-notch te zijn, heb dan liever een goed scherm en andere goede hardware.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur heb ik niet echt. Uiteraard zit ik al een tijdje rond te kijken, en heb vooralsnog de standaardmodellen rond deze prijs op het oog:
Motorola Moto G4 2GB ram, 16GB opslag Zwart of de plus variant?
LG Nexus 5X 16GB Zwart
Xiaomi Redmi Redmi Note 3 Pro Zilver
Xiaomi Mi 5 32GB Zwart

Bij de Moto G4 zijn er ook modellen van 3GB en 4GB - is dat met het oog op de toekomst verstandiger of zal het niet veel uitmaken? Ik hoop hem ongeveer 3 jaar te gebruiken, en als even kan wat langer. Mijn huidige G510 heeft 512G....oh nee, MB. Lees ook uiteenlopende verhalen over het feit dat Lenovo nu de fabrikant is.
Bij de Redmi vraag ik me af of het qua garantie en support goed is geregeld en wordt bijgehouden? Updates etc..

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil dus in principe gewoon een mobiel die een lange tijd mee kan en de best bang for the buck.
Ook vroeg ik me af hoeveel het echt uitmaakt dat je mobiel op oudere Android-versies draait? Vooral qua veiligheid bedoel ik dan.
Ik vertrek over een maandje naar China toe voor een jaar, dus als bijv. iets als een Redmi geschikt is, kan ik die ook daar aanschaffen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 19:07
De Mi5 is boven budget met z'n ruim €300,- via ibuygou.com. Maar ik verwacht dat deze wel het meest futureproof gaat zijn. Snelle SOC, 3GB RAM. De rest is toch minder qua specs. 4G heeft de Mi5 ook, miots je bij een jongere provider zit. KPN & Vodafone hebben nog deels 4G op andere frequenties die een Chinaphone niet ondersteunt. Je moet wel een beetje idee van custom Roms hebben bij Xiaomi, support is niet altijd even goed. Maar er is een grote userbase die roms bakt, is niet zo voor elk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Il hing vrijwel direct denken aan een pricewatch: Motorola Moto G4 2GB ram, 16GB opslag Zwart ook zijn er een aantal roms beschikbaar voor wanneer de support stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
Ramon 73 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 07:05:
De Mi5 is boven budget met z'n ruim €300,- via ibuygou.com. Maar ik verwacht dat deze wel het meest futureproof gaat zijn. Snelle SOC, 3GB RAM. De rest is toch minder qua specs. 4G heeft de Mi5 ook, miots je bij een jongere provider zit. KPN & Vodafone hebben nog deels 4G op andere frequenties die een Chinaphone niet ondersteunt. Je moet wel een beetje idee van custom Roms hebben bij Xiaomi, support is niet altijd even goed. Maar er is een grote userbase die roms bakt, is niet zo voor elk toestel.
Je hebt gelijk. Ik had de Chinese prijs vanochtend op CNet gezien, en die gaf 1,999 yuan aan, maar andere sites geven 2600/2700 aan. Dan valt die voor mij toch af denk ik, gaat wel flink over mijn budget heen. Custom roms zijn geen obstakels overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De grootste afweging is idd of je voor een Chinaphone gaat of voor een Europees toestel.

Augustus is overigens niet de beste tijd voor (Europese) mobieltjes, de stuntprijzen komen rond de feestdagen: November en begin December, dan moeten de voorraden echt weg zijn. Het patroon is elk jaar weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
Dreamvoid schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:24:
De grootste afweging is idd of je voor een Chinaphone gaat of voor een Europees toestel.

Augustus is overigens niet de beste tijd voor (Europese) mobieltjes, de stuntprijzen komen rond de feestdagen: November en begin December, dan moeten de voorraden echt weg zijn. Het patroon is elk jaar weer hetzelfde.
Inderdaad, dat is eigenlijk waar ik het meeste over twijfel. Ik weet dat het niet de beste tijd is, maar ik vertrek eind augustus naar China. Vraag me af of ik daar dan ook gebruik kan maken van die stuntprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
In China is het zeker goedkoper aanschaffen, geen BTW en/of Invoerrechten te betalen aan deze kant scheelt minimaal 21 procent op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou ja, de meeste mensen die vanuit Nederland in China bestellen betalen natuurlijk ook geen BTW, invoerrechten of patentlicensies :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 01-08-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
n.v.t. :'(

Zat ook naar de mogelijkheid te kijken deze in China aan te schaffen: nieuws: Xiaomi kondigt Redmi Pro-smartphone aan - update

[ Voor 68% gewijzigd door winnepooh op 03-08-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
nah

[ Voor 97% gewijzigd door winnepooh op 04-08-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zonder bon niet volgens samsung zelf: http://www.samsung.com/nl/support/warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
Inderdaad, net gelezen..zat alleen te twijfelen omdat sommigen nog meldden dat er met het IMEI-nummer wel een jaar garantie op zat. Naja, dan maar overslaan :)
Bedankt voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:14

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb net de g4 een paar dagen en vind het een geweldig ding.. zeker de bijna stock Android vind ik een flinke plus.

Enige nadeel is dat er geen kompas in zit. Dus Google skymap werkt niet echt :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnepooh
Standeman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:27:
Ik heb net de g4 een paar dagen en vind het een geweldig ding.. zeker de bijna stock Android vind ik een flinke plus.

Enige nadeel is dat er geen kompas in zit. Dus Google skymap werkt niet echt :/
Ik zat inderdaad ook naar de G4 te kijken inmiddels, en de Samsung A5 (2016).
Lees alleen wel veel over problemen met de g4? Of is dat van de oude batches ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

pricewatch: Wileyfox Swift Zwart ? Ben er heel tevreden mee :D

Ook op het forum veel over te lezen: [Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie

[ Voor 16% gewijzigd door Hebski op 04-08-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:14

Standeman

Prutser 1e klasse

winnepooh schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Ik zat inderdaad ook naar de G4 te kijken inmiddels, en de Samsung A5 (2016).
Lees alleen wel veel over problemen met de g4? Of is dat van de oude batches ofzo?
Ik heb nergens last van. Een keer een crash van de camera app vanuit Telegream. Echter heb die sinds de laatste update van Telegram niet meer meegemaakt, dus dat leek meer aan Telegram te liggen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Naja huawei kan je nu weg blijven. Updates duren enorm lang en wordt niet lang gesupport. Nu is EMUI ook zwaar en dat hakt enorm in op de performance. Ik heb zelf de Honor 5x is en die draaide voor geen meter met EMUI liep continu vast en met Marshmallows update werd het na een dag gebruik erger en de batterij ging enorm snel leeg omdat ze alle 8 cores online houden om lagg te voorkomen. Nu met CM13 draait hij zo soepel dat ik simpel weg geen verschil zie in snelheid tussen deze en de Samsung S7 (Natuurlijk wel in games en alles). Wat je ook doet neem geen Huawei tenzij je voor een P9 minimaal gaat (Verwacht er geen custom roms van vanwege Kirin)
Pagina: 1