Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had daarvoor Netgear Nighthawk X4 gekocht na anderhalf jaar veel problemen terug naar winkel ik mag nieuwe router kiezen voor zelfde bedrag of bij betalen.

Ik heb deze router in mijn ogen:
- Asus RT-AC5300.
- Netgear Nighthawk R8500 - AC5300 Nighthawk X8 Tri-Band WiFi Router.
- Netgear R8000 Nighthawk - AC3200 Router.

Als andere router ook goed is laat mee het weten.

Momentel ik heb gewoon modem van Ziggo Connect Box, ik vind niet fijn vaak heb ik probleem met WiFi.

Groeten,

Shamal

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2016 17:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Wat heb je nodig en wat wil je?
In de pricewatch kan je heel veel info vinden, vanwaar de twijfel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Ik zou eerder gaan voor een Ubiquiti Edgerouter X SFP of Edgerouter Lite in samenwerking met een Ubiquiti UAP-AC of een UAP-AC-LR.

Deze opstellingen gebruiken we bij vele klanten die ook ziggo hebben en alle problemen zat waren met de standaard routers.
Ja ook de nethear en asus routers hebben we al vaker vervangen voor een Ubiquiti netwerk.
Mocht je eventueel door je huis nog kabels hebben liggen bijvoorbeeld naar de eerste verdieping, dan zou je daar ook nog een AP neer kunnen leggen. Dan weet je 100% zeker dat je overal voldoende bereik hebt.
Mocht je meer aansluitingen nodig hebben neem dan simpele switches van 2-3 tientjes van TP-Link werkt prima.

Zo laat je elk netwerk component doen waar hij goed in is..

Modem zet het coax signaal om
De router routeert
De switch verdeelt alles
En de Access Points zorgen voor Wireless

Mocht je niet uit de config van de Edgerouter komen, dan kun je ook een config aanvragen. Even een google doen of in dit topic kijken...

\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
lier schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:04:
Wat heb je nodig en wat wil je?
In de pricewatch kan je heel veel info vinden, vanwaar de twijfel?
Er is zoveel te vinden en de reviews lopen nogal uit een qua beoordeling.
De ene vindt het een super apparaat en de ander heeft het weer vervangen door een andere oplossing.
We komen het zelf ook heel vaak tegen dat mensen een nieuwe router kopen en denken dat deze alles oplost terwijl de problemen er nog steeds zijn.

Elke situatie is ook anders, als je veel storingsbronnen in huis hebt, dan kun je nog z'n mooie router kopen met grote antennes en denken dat het opgelost is, maar niets is minder waar.

Zoals hierboven aangegeven kun je dan beter alles los trekken en indien mogelijk meerdere AP's nemen.

Laatst nog een installatie gedaan in een huis waar geen kabels lagen en deze waren ook zeer moeilijk te trekken.

Bovenstaande oplossing toegepast met een Edgerouter Lite en een UAP-AC-LR en het gehele huis inclusief de zolder was dekkend.
Ook een stuk van de tuin was voorzien van een stabiele wifi verbinding.
Overal in het huis testen gedaan met netflix, youtube en een speedtest en alles ging snel en zoals het hoort.

De speedtest kam nergens onder de 40-50Mbit van de 200Mbit. Dat is voor één AP toch netjes, maar nogmaals... Elke situatie is andrs!!!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Helemaal eens met je uitgebreide antwoord en ik heb thuis dezelfde setup...het is alleen geen antwoord op mijn vraag. Maar daar kan allen de TS een antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
lier schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:20:
[...]

Helemaal eens met je uitgebreide antwoord en ik heb thuis dezelfde setup...het is alleen geen antwoord op mijn vraag. Maar daar kan allen de TS een antwoord op geven.
Klopt, hoe bevalt je setup?
Heb je een Edgerouter Lite? Met UAP-AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Super, lite icm 2xUAP-AC-LR 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
djkavaa schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:06:
Ik zou eerder gaan voor een Ubiquiti Edgerouter X SFP of Edgerouter Lite in samenwerking met een Ubiquiti UAP-AC of een UAP-AC-LR.
Niets ten nadele van de hardware (die is prima), maar de gemiddelde gebruiker is veel meer geholpen met een simpel plug & play accesspoint dan een (relatief) complexe Ubiquitisetup.

Als je 'gewoon' werkende WiFi wil ben je beter af met het AP van KPN of Ziggo (a 50,-).

Gezien de TS niet zo denderend is zou ik nogal terughoudend zijn met het aanbevelen van een all-out Ubiquiti setup - als je zelfs de router vervangt moet je daar wel een goede reden voor hebben.

In dit geval mag TS blijkbaar een (beperkte) keus maken, dus waarschijnlijk is al het bovenstaande niet van toepassing, maar dan mag TS wel duidelijker vertellen hoe z'n netwerk (incl. apparaten) en gebruiksomgeving eruitziet om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:43:
Beste Tweakers,

Ik had daarvoor Netgear Nighthawk X4 gekocht na anderhalf jaar veel problemen terug naar winkel ik mag nieuwe router kiezen voor zelfde bedrag of bij betalen.

Ik heb deze router in mijn ogen:
- Asus RT-AC5300.
- Netgear Nighthawk R8500 - AC5300 Nighthawk X8 Tri-Band WiFi Router.
- Netgear R8000 Nighthawk - AC3200 Router.
Wat is exact je probleem? DIt zijn vooral apparaten die kunnen helpen als je zelf zeer veel 5GHz-apparaten hebt die bandbreedte delen en daarmee totale performance omlaag halen. Dat is in een normale thuissituatie onwaarschijnlijk. Heb je daar geen last van, dan hebben die "tri-band" dingen exact nul meerwaarde tov de reguliere dualband-varianten (dus resp de AC87U, de R7500 die je net terug stuurt en de R7000...). Ik vermoed heel sterk dat deze apparaten weggegooid geld zijn.
Als andere router ook goed is laat mee het weten.

Momentel ik heb gewoon modem van Ziggo Connect Box, ik vind niet fijn vaak heb ik probleem met WiFi.
Die Connectbox is ook niet slecht, te vergelijken met de Netgear R7000 of de Asus AC66U. Kortom, je hebt twee prima apparaten in huis qua WiFi en beide werken niet goed. Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan de apparaten, maar aan hoe je ze neerzet, wat je ermee doet of wat je verwachtingen zijn :o

Geef eens duidelijk aan:
- situatieschets van je huis. Waar staat de modem, waar staat de router en waar ervaar je exact problemen?
- welke clients gebruik je exact? Wat voor laptops/mobieltjes etc?
- duidelijke probleemomschrijving: gaat het alleen in 2.4GHz mis of ook 5GHz? En op alle locaties of alleen sommige? Gaat het om geen dekking op sommige plekken? Of wegvallende verbinding? Of te lage performance (en zo ja, wat zou je willen halen en wat haal je?)

Als je zoals 60% van huishoudens in NL een eengezinswoning hebt met betonnen vloeren en waarschijnlijk ondervloerisolatie er bovenop, zou het zomaar kunnen dat dat je probleem is. Dan is je hele huis niet vanaf een enkele AP te dekken, ongeacht hoe performant. Oplossing is dan om met twee AP's te werken, eentje beneden en eentje boven. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn: je hebt al een modem met prima ingebouwde AP en je hebt een router die prima als AP ingesteld kan worden en boven geplaatst kan worden.

Maar goed, dit is maar in 60% van gevallen aan de hand. Als bij jou iets anders speelt, geef vooral aan wat wel aan de hand is.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 30-07-2016 22:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst ik dank jullie allemaal voor alle berichten.

Ik was ook van plan om AP kopen in plaats van router, maar ik wel zelf niet meer modem gebruiken van Ziggo modem's van ziggo zijn echt drama voor WiFi en heb je niet zo veel instellingen in, daarom ik wel router kopen en ziggo modem als bridge mode gebruiken voor verleng ik mijn internet had ik nog van UPC Ubee modem daarnaast Netgear x4 router tot eergisteren had ik nog, nu ik heb 300 MBit internet ik wel nieuwe router halen met goede WiFi.

Daarvoor en nu WiFi problemen had ik dus modem ziggo 5GHz apparaten [android of andere besturingssysteem] wel verbonden met WiFi maar geen internet alles gezocht geen oplossing daarom had ik router met goede WiFi.

@dion_b: Ik kan hele verhaal opschrijven, daarom heb ik kort geschreven, die 3 sorten router opschrijven welke is het beste om te kopen.

Mijne gaat meer voor ervaring voor router of is wel goed om kopen.

Ik wel zelf geen modem Ziggo gebruiken net als daarvoor ik altijd gebruik bridge mode tussen modem en router.

Modem staat in woonkamer router ook dus voor 1st verdieping heb ik kabel aangelegd tussen zit nog switch van 4 poort GBit daar kan ik later een AP plaats.

----

Ik moet morgen halen bij Mediamarkt deze ga ik voor Asus RT-AC5300 denk ik en jullie? AP komt later voor boven geen zorgen voor maken ;)

Ik bedankt iedereen voor informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 00:05:
Ten eerst ik dank jullie allemaal voor alle berichten.

Ik was ook van plan om AP kopen in plaats van router, maar ik wel zelf niet meer modem gebruiken van Ziggo modem's van ziggo zijn echt drama voor WiFi en heb je niet zo veel instellingen in,
Welke mis je exact? Zoals ik het nu hoor werkt het ook op een uitgebreid apparaat met allerlei instellingen ook niet, dus heeft dat niets met je problemen te maken.
daarom ik wel router kopen en ziggo modem als bridge mode gebruiken voor verleng ik mijn internet had ik nog van UPC Ubee modem daarnaast Netgear x4 router tot eergisteren had ik nog, nu ik heb 300 MBit internet ik wel nieuwe router halen met goede WiFi.
Je gaat echt niets vinden dat significant beter is dan de Netgear E7500 die je eergisteren teruggestuurd hebt. Als dat niet goed genoeg was, dan ligt het niet aan het apparaat :o
Daarvoor en nu WiFi problemen had ik dus modem ziggo 5GHz apparaten [android of andere besturingssysteem] wel verbonden met WiFi maar geen internet alles gezocht geen oplossing daarom had ik router met goede WiFi.

@dion_b: Ik kan hele verhaal opschrijven, daarom heb ik kort geschreven, die 3 sorten router opschrijven welke is het beste om te kopen.

Mijne gaat meer voor ervaring voor router of is wel goed om kopen.
Ervaring zegt niets als niet duidelijk is wat je probleem exact is. Dat is nog steeds totaal niet duidelijk, dus kan niemand weten of zijn of haar ervaringen relevant zijn voor je.
Ik wel zelf geen modem Ziggo gebruiken net als daarvoor ik altijd gebruik bridge mode tussen modem en router.

Modem staat in woonkamer router ook dus voor 1st verdieping heb ik kabel aangelegd tussen zit nog switch van 4 poort GBit daar kan ik later een AP plaats.
En die problemen treden overal op in huis?
----

Ik moet morgen halen bij Mediamarkt deze ga ik voor Asus RT-AC5300 denk ik en jullie? AP komt later voor boven geen zorgen voor maken ;)
Dat is sowieso een erg slechte en te dure keuze. Als je per se niet de modem wilt gebruiken, neem twee normale dualband-routers waarvan je een van de twee als AP gebruikt. Je kunt met gemak voor minder de prijs van één RT-AC5300 twee stuks RT-AC68U halen die samen aanzienlijk meer kunnen. Wil je toch de 4x4 MiMo, neem dan twee stuks RT-AC87U (of tweemaal R7500, wat onder de motorkap identiek is eraan). Nog altijd goedkoper dan die ene onzinnige AC5300...
Ik bedankt iedereen voor informatie.
Konden wij maar hetzelfde zeggen... omdat jij geen volledige informatie geeft kunnen wij geen zinnig beeld vormen van wat er echt mis gaat en kunnen wij geen goed advies geven om wat te doen. Alleen maar meer geld tegen een probleem dat je niet begrijpt aansmijten is dom en zelden productief :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1