Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget ± €1600

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Mijn laptop gaat langzaam dood. En het wordt tijd dat ik een nieuw systeem aanschaf. Alleen ben ik niet meer zo goed in het bouwen van systemen en heb ik er hulp bij nodig. Dus vandaar deze request voor assistentie.

Wat ik wil met mijn nieuwe systeem:
Ik wil gamen. High End.

Budget
Zestienhonderd euromonies. Op en nabij. Als jij voor mij een configuratie kan suggereren welke 100euromonie meer kost maar 20000x beter is, dan vind ik die honderd extra niet erg.

Welke randapparatuur ga ik niet nodig hebben:
Scherm en muis

Wat ik in ieder geval wil:
Ik wil graag een desktop met een nieuwe GTX; die 1000serie klinkt leuk in de oren, maar als dat het budget opvreet kun je dat links laten liggen.
Tevens wil ik mijn OS en games vanaf een SSD kunnen draaien en een snelle SATA ernaast voor opslag.

Merken
Zoals hierboven staat ga ik graag voor Nvidia voor buildquality en integratie met games. Ik sta wel open voor een ATI/AMD combi, maar haal me aub over.

Nog meer eisen
Het zal uitkomen als de PC niet zoveel lawaai maakt, maar het is geen vereiste. t Zelfde geldt voor het energieverbruik. Tevens maakt het me ook niet uit als de computer net zoals in 1970 mn halve kamer in beslag neemt. Lichtjes en bliepjes en al die andere dingen aub NIET als het geld kost. Ik vind dat echt overbodige nonsense. Ik wil mijn systeem voor praktische doeleinden en ik ga em niet tentoonstellen zoals men doet met auto's in the Fast & the Furious

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Wrede suggesties (; hahaha.
Nee, ff serieus: ik ben redelijk open-minded en er hoeft niet 100% aan mijn eisen te worden voldaan. Ik vertrouw op jullie gezien jullie de experts zijn en ik te lang uit the game ben geweest om uberhaupt nog wat inhoudelijks te weten over desktops. Ik weet wat snel is en wat niet, thats it.
Dus ga lekker los, doe alsof het jouw toekomstige PC voor rond de 1600euros is en have fun.

Alvast bedankt (;

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Misschien een eigen wenslijstje? Ik ga je niet helpen als je het zelf niet probeert en verwacht dat jij op je luie reet zit en alles besteld, zo werkt dat niet..

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Wat ook van belang is welke je resolutie je scherm heeft (i.v.m. de te adviseren gpu) en of je plannen hebt om die wellicht te gaan upgraden. En welke games wil je gaan spelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Philpend op 30-07-2016 18:17 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je gaat niet overclocken, dan is een moederbord met B150 chipset aan te raden, evenals een non K-CPU, zoals de i5 6600. Voor de voeding hoef je dan ook niet heel bijster hoog te zitten qua vermogen.

Neem ook DAA beleid en Handleiding Pricewatch door voor het maken van een mooi lijstje en hoe je die vervolgens hier in het topic kan neerzetten. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2016 18:21 ]

Verwijderd

Ik heb even zomaar wat samengesteld.. dit is met 32(!)gb kit.
Als je ssd niet (zo) boeiend vindt, heb je natuurlijk nog (makkelijk) ruimte voor monitor etc.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 315,90€ 315,90
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 497,95€ 497,95
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 125,01€ 125,01
1LC-Power Pro-925B + 600W voeding€ 54,24€ 54,24
1Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB€ 137,99€ 137,99
1Samsung 950 Pro 512GB€ 314,14€ 314,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.550,12

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van januari, maart, mei en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.