Netwerkproblemen, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07-2024
Hallo,

Of ik hier precies goed zit qua topic weet ik niet, net mijn account op tweakers aangemaakt. Wel vraag ik om jullie hulp. Sinds dat ik deze laptop heb gekocht (1.5 jaar geleden) heb ik problemen met mijn internet. Elke dag is anders, soms heb ik na 15 sec dat mijn internet naar beperkt gaat, soms kan ik een kwartier op internet zitten zonder problemen.

Na wat opvallende dingen in de gaten gehouden hebben lijkt het alsof als iemand anders actief op internet wordt (denk aan tablets, telefoons) of in de buurt komt dat mijn laptop zijn internet naar beperkt gaat. Ook kan dit verschillen of ik boven of beneden in mijn huis zit. Meerdere forums bekeken en niks heeft mij geholpen. Verder ben ik echt een leek in computers, het enige wat ik weet is dat het ''DNS reageert niet'' als ik probleem oplossen gebruik. Maar dit is ook niet elke keer, de ene keer reageert het DNS niet, de andere keer staat er alleen dat ik modem uit- en in moet schakelen (dit doe ik zo'n vijf keer per dag). Hoe ik weer op internet kom nadat hij op beperkt is gegaan? WiFi aan en uit zetten, maar daar word ik best gek van om dat om de 10 minuten te doen.

BVD,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je geeft, uiteraard als zoveel nieuwe users, maar bitter weinig info. Wat voor laptop? Zit je op een aparte router/AP? Gebruik je WiFi-extenders? Werkt het bedraad wel stabiel? 2,4 of 5GHz? Al eens gekeken of het kanaal waar je op zit niet overbelast is door buren die op hetzelfde kanaal zitten? Zoveel vragen, zo weinig info...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Ik apprecieer het dat je mij probeert te helpen, echter ben ik, zoals gezegd, een computer leek. Totaal geen verstand van, sorry.

Laptop: acer aspire e15 es1-512-c162
Ik zit op dezelfde router als iedereen hier thuis, we hebben er maar 1. Verder maak ik geen gebruik van WiFi-extenders. Ook ben ik, dankzij andere forums, al vaak geswitcht van kanaal, dat heeft blijkbaar niet gewerkt.

Wat bedoel je precies met ''werkt het beraad wel stabiel''? En waar valt 2,4 of 5GHz te vinden?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2017
Grote kans dat het wifi spectrum bij jou in de buurt helemaal verzadigd is met andere kanalen.
er zijn voor dit probleem eigenlijk maar 2 echte oplossingen.

1) afstellen op een andere frequentie (mocht er nog ruimte zijn)
2) een router/AP aanschaffen die meer Decibel de lucht in pompt.

wifi is een technologie die nooit bedoeld is voor dit soort " bevolkings-brede" implementatie, en tel daar nog maar eens bij op dat routers tegenwoordig 5x zoveel vermogen hebben als toen de standaard uit kwam. daarmee zeggende, dat de aftand waarop routers nog " last van elkaar hebben" steeds groter wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door niels95 op 29-07-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Kauwgom schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:26:
Ik apprecieer het dat je mij probeert te helpen, echter ben ik, zoals gezegd, een computer leek. Totaal geen verstand van, sorry.

Laptop: acer aspire e15 es1-512-c162
Ik zit op dezelfde router als iedereen hier thuis, we hebben er maar 1. Verder maak ik geen gebruik van WiFi-extenders. Ook ben ik, dankzij andere forums, al vaak geswitcht van kanaal, dat heeft blijkbaar niet gewerkt.

Wat bedoel je precies met ''werkt het beraad wel stabiel''? En waar valt 2,4 of 5GHz te vinden?

BVD
Met "Werkt het bedraad wel stabiel?" bedoel ik dus of het wel stabiel werkt wanneer je je laptop met een netwerkkabel verbindt met je modem. Werkt dat nl wel stabiel, dan moet je maar eens met een tooltje (WiFi Analyzer of InSSIDer) op je telefoon kijken hoe vervuild de ether bij jou in de buurt is. Is het nou ook niet stabiel met een netwerkkabel, dan is er wellicht wat met je modem/router aan de hand.

De frequentie waar het SSID op uitgezonden wordt (2,4GHz of 5GHz) kan je in je modem of router vinden. Meeste mensen zitten op 2,4GHz met gevolg dat je last krijgt van interferentie omdat het gros gewoon het standaardkanaal gebruikt en elkaar uit de lucht drukt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Hoe kan ik overigens zien hoe sterk het kanaal is waar ik op zit? Waar met ik dan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Kauwgom schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:56:
Hoe kan ik overigens zien hoe sterk het kanaal is waar ik op zit? Waar met ik dan kijken?
Daar zijn Wi-Fi scanner applicaties voor, daar kan je na een scan zo zien wat het meest gunstige kanaal is. Duurdere routers kunnen dit overigens ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 29-07-2016 16:59 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Dhcp range te krap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

niels95 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:27:
Grote kans dat het wifi spectrum bij jou in de buurt helemaal verzadigd is met andere kanalen.
er zijn voor dit probleem eigenlijk maar 2 echte oplossingen.

2) een router/AP aanschaffen die meer Decibel de lucht in pompt.
:?

Dit is niet alleen illegaal maar ook zinloos advies :X

Bij WiFi is 9 van de 10 keer de client de beperkende factor als het op zendvermogen aankomt. De AP moet niet hard zenden, hij moet goed luisteren. Ontvangstgevoeligheid verhogen heeft zin, harder zenden totaal niet, juist niet bij grote drukte.

Vergelijk het met geluid. Als je dwars door een rumoerige zaal een gesprek probeert te voeren gaat dat lastig. Als je degene met luidere stem een megafoon geeft is dat geweldig voor het verstaan van hem (maar asociaal voor de rest, goede kans dat je uit het feestje geschopt gaat worden), maar als de ander nog zo zacht praat helpt het totaal niet om een gesprek te voeren.

Harder zenden heeft enkel en alleen zin als beide partijen dat kunnen - denk aan point-to-point verbindingen tussen twee AP's met richtantennes.
wifi is een technologie die nooit bedoeld is voor dit soort " bevolkings-brede" implementatie, en tel daar nog maar eens bij op dat routers tegenwoordig 5x zoveel vermogen hebben als toen de standaard uit kwam. daarmee zeggende, dat de aftand waarop routers nog " last van elkaar hebben" steeds groter wordt.
Je hele verhaal mist belangrijkste punt: 5GHz. Gelukkig hebben anderen dat wel ingezien :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Hoe vind ik deze WiFi scanners, op Google alleen betaalde.

En wat bedoel je met dhcp range?

Ik heb hier echt geen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
dion_b schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:05:
[...]

:?

Dit is niet alleen illegaal maar ook zinloos advies :X

Bij WiFi is 9 van de 10 keer de client de beperkende factor als het op zendvermogen aankomt. De AP moet niet hard zenden, hij moet goed luisteren. Ontvangstgevoeligheid verhogen heeft zin, harder zenden totaal niet, juist niet bij grote drukte.

Vergelijk het met geluid. Als je dwars door een rumoerige zaal een gesprek probeert te voeren gaat dat lastig. Als je degene met luidere stem een megafoon geeft is dat geweldig voor het verstaan van hem (maar asociaal voor de rest, goede kans dat je uit het feestje geschopt gaat worden), maar als de ander nog zo zacht praat helpt het totaal niet om een gesprek te voeren.

Harder zenden heeft enkel en alleen zin als beide partijen dat kunnen - denk aan point-to-point verbindingen tussen twee AP's met richtantennes.

[...]

Je hele verhaal mist belangrijkste punt: 5GHz. Gelukkig hebben anderen dat wel ingezien :)
Dus wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:27
Voer het volgende uit als je internet beperkt is:

open een command prompt (Win+R, type cmd.exe)

check eerst eens of je nog een ip-adres hebt: type onderstaand post het resultaat hier:

code:
1
ipconfig

check daarna of er nog IP-verkeer mogelijk is (post resultaat hier).

code:
1
ping 213.239.154.31

check daarna of je DNS nog werkt: (post resultaat hier).

code:
1
nslookup tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Zal ik proberen, ik ben nu zo ver dat ik iets veranderd heb in de settings en geen 1 apparaat meer verbinding kan maken met WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Dan zou ik eerst zorgen dat de rest weer internet heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
__fred__ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:25:
Dan zou ik eerst zorgen dat de rest weer internet heeft ;-)
Dan is de vraag: hoe. Geen van de apparaten kan meer verbinding maken met de WiFi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Iets in je router aangepast? Dat laatste terugzetten... Als je je instellingen al hebt opgeslagen, kan dat alleen met een computer op een vaste kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
__fred__ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:29:
Iets in je router aangepast? Dat laatste terugzetten... Als je je instellingen al hebt opgeslagen, kan dat alleen met een computer op een vaste kabel.
Ja, ik las ergens dat 802.11n beter is dan een andere soort daarvan. Dus heb ik dat veranderd en op "Apply" gedrukt, waardoor ik en de rest van de apparaten nu niks meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Nieuwere apparaten ondersteunen vaak wel de N standaard, dus pak je nieuwste apparaat en test daar ff mee, anders rest je weinig anders dan een bekabelde PC of laptop in te prikken. En daarna vooral weer terug zetten op auto of default ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door __fred__ op 29-07-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
__fred__ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:35:
Nieuwere apparaten ondersteunen vaak wel de N standaard, dus pak je nieuwste apparaat en test daar ff mee, anders rest je weinig anders dan een bekabelde PC of laptop in te prikken. En daarna vooral weer terug zetten op auto of default ;-)
Nieuwste apparaat is IPhone 6 (waar ik nu mee reageer), die in mijn ogen juist de problemen eerder veroorzaakte. Ook hier werkt internet niet op, straks probeer ik het mer kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Iphone 6 zou 802.11n moeten ondersteunen. Maar goed, draadje werkt altijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk apparaten thuis op de wifi kunnen stel je deze het beste in op G/N verbinding wanneer dat mogelijk is. Vaak is er wel een mixed-mode te vinden.

Wat ik me afvraag naar aanleiding van de foutmelding over een DNS die niet reageert: Waar heb je je laptop of andere apparaten op ingesteld als het om DNS gaat en waar heb je de router op ingesteld qua DNS?

Ik denk dat je daar eens naar moet kijken. Er zijn alternatieve DNS-servers in te stellen zoals die van OpenDNS.com: 208.67.222.222 en 208.67.220.220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
__fred__ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:41:
Iphone 6 zou 802.11n moeten ondersteunen. Maar goed, draadje werkt altijd ;-)
Hoe zou ik dit kunnen doen via IPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met een draadje werkt niet met je iPhone, wel met je laptop waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Ik zou als ik jouw was je router (als je die hebt) naar factory default zetten

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Pierre schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:47:
Ik zou als ik jouw was je router (als je die hebt) naar factory default zetten
Met het risico om alle portforwards, mac-filters and who knows what, wat wellicht door iemand anders is ingesteld, te verliezen? Lijkt me niet heel handig. Als TS een netwerkkabel heeft en een laptop, vooral aansluiten en laatst aangepaste instelling terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

__fred__ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:52:
[...]

Met het risico om alle portforwards, mac-filters and who knows what, wat wellicht door iemand anders is ingesteld, te verliezen? Lijkt me niet heel handig. Als TS een netwerkkabel heeft en een laptop, vooral aansluiten en laatst aangepaste instelling terugzetten.
Waar maak jij uit op dat TS die heeft

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Pierre schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:57:
[...]

Waar maak jij uit op dat TS die heeft
Uit mijn reactie: "Dat probeer ik straks", wat ik zometeen ook ga proberen.

Ik kom dan bij jullie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Zo, dat probleem is gelukkig opgelost. Hij staat weer op 802.11N, 802.11G and 802.11b.

Ik zal even wachten tot mijn internet weer beperkt is om de resultaten te posten die Fred graag wilde zien, thx voor het helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
__fred__ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:22:
Voer het volgende uit als je internet beperkt is:

open een command prompt (Win+R, type cmd.exe)

check eerst eens of je nog een ip-adres hebt: type onderstaand post het resultaat hier:

code:
1
ipconfig

Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Erik Verhage>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 2:

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 4:

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.8
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.254

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Tunnel adapter isatap.{A0F8A69D-992E-4B8C-8146-DD639AFB4A10}:

check daarna of er nog IP-verkeer mogelijk is (post resultaat hier).

code:
1
ping 213.239.154.31

C:\Users\Erik Verhage>ping 213.239.154.31

Pinging 213.239.154.31 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 213.239.154.31:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

check daarna of je DNS nog werkt: (post resultaat hier).

code:
1
nslookup tweakers.net

C:\Users\Erik Verhage>nslnsnslookup tweakers.net
'nslnsnslookup' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

C:\Users\Erik Verhage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
@Fred, zie hierboven de resultaten als mijn internet beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Kauwgom schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:00:
@Fred, zie hierboven de resultaten als mijn internet beperkt is.
Ok, je hele verbinding valt weg. Het is geen DNSprobleem. Dan moet je toch echt denken aan routerinstellingen, wifi drivers, bereik, storing van andere wifi netwerken etc.

Wat voor router en laptop heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 06-09 20:46
1 test je laptop/pc's via een kabel of het dan wel goed werkt.
2 zoek een radar wifi programma voor je telefoon, dan kun je de beste kanaal kiezen.
3 als je wifi weigert, werkt je kabel internet wel nog?
4 kijk goed op internet of er een update tav je wifi is, heb vaker gezien dat de wifi weigert door de driver.

Welke 802 ondersteunt je laptop, anders koop een losse usb wifi met de n van je router.

Heb je 2x wireless adapter in je laptop zitten? met ifconfig zie ik er 2.
kijk of je misschien er 2 hebt,
kijk of je niet 2 via je software gemaakt hebt,
zorg dat je er maar 1 hebt.

Anders regel je iemand die thuis kan komen kijken.

[ Voor 55% gewijzigd door jan99999 op 31-07-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
__fred__ schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:55:
[...]

Ok, je hele verbinding valt weg. Het is geen DNSprobleem. Dan moet je toch echt denken aan routerinstellingen, wifi drivers, bereik, storing van andere wifi netwerken etc.

Wat voor router en laptop heb je?
Router: KPN Experia V8
Laptop: Acer Aspire E15 ES1-512-C162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
jan99999 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:21:
1 test je laptop/pc's via een kabel of het dan wel goed werkt.
2 zoek een radar wifi programma voor je telefoon, dan kun je de beste kanaal kiezen.
3 als je wifi weigert, werkt je kabel internet wel nog?
4 kijk goed op internet of er een update tav je wifi is, heb vaker gezien dat de wifi weigert door de driver.

Welke 802 ondersteunt je laptop, anders koop een losse usb wifi met de n van je router.

Anders regel je iemand die thuis kan komen kijken.
Via kabel werkt alles prima ook als mijn wifi weigert, helaas wordt kabel al door iemand anders in huis gebruikt. Elk kanaal (wat goed aangeschreven staat -> 1, 6 en 11) heb ik geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat -> verbinding die wegvalt.

Het wireless adapter verhaaltje kan ik weinig wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Daarom altijd kabels voor mij :)
(Waar dat kan)

Heb je misschien een zend amateur in de buurt?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
MrMonkE schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:40:
Daarom altijd kabels voor mij :)
(Waar dat kan)

Heb je misschien een zend amateur in de buurt?
Graag zinnen gebruiken die een computer leek ook kan begrijpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Op andere routers heb ik geen problemen, overigens. Zo kan ik bijvoorbeeld non-stop op de WiFi van mijn oma zitten die 10 huizen verder woont. Alleen WiFi hier thuis lijkt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Waar staat je experiabox? In je meterkast? Of naast de tv? Of....?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de instellingen geeft een beetje ongewoon gateway/router ipadres doorr maar dit kan bewust zijn ingesteld door degene die je wifi netwerk heeft ingesteld.. je geeft een verkeerd dns lookup commando in dus we kunnen niet zien of je dns goed wordt ingesteld.. dit duidt doorgaans op openbare dronkenschap en dat is strafbaar ;)

hier de router specs. deze router kan geen meerdere banden uitzenden/luisteren dus bij een dozijn gebruikers kan de bandbreedte erg terugvallen. ik ken het modem niet maar particuliere thuismodems zijn vaak geen topmodellen, zeker niet met veel clients

https://nl.hardware.info/...eria-box-v8/specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het aan je router zou liggen zou je een nieuwe kunnen winnen als je hieraan meedoet [ADV] Test de nieuwe Linksys EA9500 en win 'm! maar dan moet je wel wat inzicht hebben in het testproces.. het lijkt erop dat je dat niet hebt

misschien kun je een printscreen maken van je actieve processen in taakbeheer (ctrl-alt-del) en een printscreen van je msconfig (ik neem aan dat je windows hebt).. start--> run/uitvoeren --> msconfig.. en dat het opstarten/startup tabblad.. dan kunnen we zien of je rare slurp processen hebt draaien... <virusalert>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Ik zou ook gokken dat je te weinig bereik hebt of teveel mensen in je buurt op 2.4 GHz. Die experiaboxen staan bekend om hun rottige wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
jan99999 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:21:
Gek genoeg heeft dit simpele er voor gezorgd dat ik al twee dagen non-stop op internet kan zonder onderbrekingen, ik hoop dat het ook zo blijft. Bedankt voor meedenken allemaal!

Slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
Te vroeg gejuigd.. Probleem oplossing knop gebruikt: De verbinding tussen js toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Je had het er eerder over dat de netwerk kabel al door iemand anders in gebruik was. Betekent dit dat een kabel op zich wel mogelijk zou zijn? Het is namelijk eenvoudig om een netwerk kabel te 'splitten' door er een switch tussen te zetten.

werkt als volgt:
huidige kabel vanaf de router gaat in de switch,
van de switch nieuwe kabel naar bestaande pc
van de switch een 2e kabel naar jou pc.

Dan ben je daarmee van alle wifi ellende af. Netwerk kabels zijn niet duur en een switch heb je ook voor 12-20 euro bijvoorbeeld deze pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Kabel is zowieso het meest stabiel en snel voor internet als de mogelijkheid er is.

[ Voor 6% gewijzigd door VVV-007 op 03-08-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Kauwgom schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Via kabel werkt alles prima ook als mijn wifi weigert, helaas wordt kabel al door iemand anders in huis gebruikt. Elk kanaal (wat goed aangeschreven staat -> 1, 6 en 11) heb ik geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat -> verbinding die wegvalt.

Het wireless adapter verhaaltje kan ik weinig wijs uit.
Download en installeer eens de gratis inSSIDer en post eens een plaatje van de signalen bij jou in de buurt. Dan kunnen we zien of er kanalen zijn die beter te gebruiken zijn dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
http://imgur.com/a/4gA9d

Ik wist even niet hoe ik het op een andere manier moest doen, vandaar de link met het plaatje.

Ik denk dat dit er niet heel slecht uitziet voor mij, toch blijven de problemen aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Dat ziet er niet slecht uit. Even kort samenvattend. Het probleem treedt enkel op met wifi en niet met kabel. Als het probleem met WiFi optreedt dan treedt het probleem op met alle verbonden devices. Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
EricJH schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:45:
Dat ziet er niet slecht uit. Even kort samenvattend. Het probleem treedt enkel op met wifi en niet met kabel. Als het probleem met WiFi optreedt dan treedt het probleem op met alle verbonden devices. Is dat correct?
Het probleem treedt alleen met WiFi op ALLEEN mijn laptop op. Met kabel (heb ik niet lang getest, waardoor ik geen 100% zekerheid kan geven) werkt alles prima.

Als ik bijvoorbeeld bij mijn oma zit met mijn laptop op haar WiFi heb ik NOOIT problemen, waardoor het (lijkt mij) ook niet echt aan de laptop kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:43
Als het alleen jouw laptop is met problemen, dan zou ik het daar eens zoeken.
Probeer eens je WiFi uit te zetten en met een USB WiFi dongel te verbinden. Als dat wel stabiel is, dan is het de kaart in je laptop.

HP Elitebooks 850's hebben ook zo'n irritante wifi adapter. Doet het bij mij thuis feilloos (Fritz!Box 7360 + honkietonkie access points), maar icm professionele Cisco accesspoints is het een stuiterbal.

Wifi op telefoons ed blijft wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij mij thuis heb ik dit ook wel eens gehad: draadloze verbinding die vaak goed werkte, maar soms ineens niet meer.

Bleek dat mijn laptop (acer aspire uit 2009) geen ondersteuning heeft voor 5 GHz, net als jouw laptop (zie specificaties). Blijkbaar werd door het accespoint soms op 5 GHz overgeschakeld, waardoor de verbinding ineens wegviel.

Heb toen in de ziggo-router bij Wifi-settings ingesteld dat die alleen op 2.4GHz mocht werken, dat loste die problemen op. Wellicht ook handig om te proberen?
NB let op dat je daarmee wel andere apparaten uitsluit die alleen op 5GHz kunnen werken.

[ Voor 17% gewijzigd door supergert op 04-08-2016 12:26 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
reinier68 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:06:
Als het alleen jouw laptop is met problemen, dan zou ik het daar eens zoeken.
Probeer eens je WiFi uit te zetten en met een USB WiFi dongel te verbinden. Als dat wel stabiel is, dan is het de kaart in je laptop.

HP Elitebooks 850's hebben ook zo'n irritante wifi adapter. Doet het bij mij thuis feilloos (Fritz!Box 7360 + honkietonkie access points), maar icm professionele Cisco accesspoints is het een stuiterbal.

Wifi op telefoons ed blijft wel werken?
Dongeltje heb ik hier niet liggen thuis. WiFi op alle overige apparaten blijft inderdaad werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
supergert schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:20:
Bij mij thuis heb ik dit ook wel eens gehad: draadloze verbinding die vaak goed werkte, maar soms ineens niet meer.

Bleek dat mijn laptop (acer aspire uit 2009) geen ondersteuning heeft voor 5 GHz, net als jouw laptop (zie specificaties). Blijkbaar werd door het accespoint soms op 5 GHz overgeschakeld, waardoor de verbinding ineens wegviel.

Heb toen in de ziggo-router bij Wifi-settings ingesteld dat die alleen op 2.4GHz mocht werken, dat loste die problemen op. Wellicht ook handig om te proberen?
NB let op dat je daarmee wel andere apparaten uitsluit die alleen op 5GHz kunnen werken.
Thanks voor de tip, hoe doe ik dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kauwgom schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:55:
[...]
Thanks voor de tip, hoe doe ik dit precies?
Geen idee waar dat bij die Experia router zit, dat zul je zelf even moeten zoeken.
In het scherm waar je je kanalen kunt instellen, zal waarschijnlijk ook de keuze 2.4GHz / 5 GHz zitten.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
supergert schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Geen idee waar dat bij die Experia router zit, dat zul je zelf even moeten zoeken.
In het scherm waar je je kanalen kunt instellen, zal waarschijnlijk ook de keuze 2.4GHz / 5 GHz zitten.
Daar kan ik wel kiezen tussen 20MHz en 20/40MHz, staat nu op 20MHz. Verder is er nergens wat te vinden wat jij zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

Wat ook opvalt is dat je laptop alleen maar op 802.11g een verbinding maakt. Wat wel interessant is is om te zien of je draadloze netwerkkaart wel staat ingesteld voor andere protocollen. Ga naar je configuratiescherm, klik op Netwerkcentrum, ga aan de linkerkant naar adapterinstellingen en kies via het menu van je netwerkadapter (rechtermuisknop) voor eigenschappen. Klik daar vervolgens op "configureren".

Je krijgt dan een schermpje met een aantal tabbladen, kun je eens kijken of je bij geavanceerd opties iets hebt staan dat op 'draadloze modus' lijkt? Hier kun je misschien kiezen voor waardes in de geest van 802.11b, 802.11g en 802.11n. Probeer deze eens op 802.11.b/g/n te zetten oid?

Wellicht helpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
TNO schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:28:
Wat ook opvalt is dat je laptop alleen maar op 802.11g een verbinding maakt. Wat wel interessant is is om te zien of je draadloze netwerkkaart wel staat ingesteld voor andere protocollen. Ga naar je configuratiescherm, klik op Netwerkcentrum, ga aan de linkerkant naar adapterinstellingen en kies via het menu van je netwerkadapter (rechtermuisknop) voor eigenschappen. Klik daar vervolgens op "configureren".

Je krijgt dan een schermpje met een aantal tabbladen, kun je eens kijken of je bij geavanceerd opties iets hebt staan dat op 'draadloze modus' lijkt? Hier kun je misschien kiezen voor waardes in de geest van 802.11b, 802.11g en 802.11n. Probeer deze eens op 802.11.b/g/n te zetten oid?

Ik heb hem nu daarop ingesteld, bedankt! Nu afwachten of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kauwgom
TNO schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:28:

Lang heb ik niet hoeven wachten. Nadat ik dit heb ingesteld is mijn internet weer 4x in 5 minuten weg gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004

WTM

Gezien alles wat er geprobeerd is em getest, waarom niet ren andere experia bij KPN regelen?
Pagina: 1