Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is bedoelt om professioneel video's/animaties op te gaan monteren. Wellicht in de toekomst ook RAW video, maar dat staat voor nu niet op de planning
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500 incl alles
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's heb ik voldoende. Puur een nieuwe snelle bootdisk voldoet eerst.
Verder heb ik een LSI SAS 9207 4i4e met daarop aangesloten een LTO-5 HP drive
Wellicht voor 2 tientjes nog een dvd brander erbij, maar dat is voor nu niet zo spannend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om te beginnen denk ik de dingen nodig te hebben die ik in mijn lijst heb.
Ik twijfel nog tussen 32 of 64gb ram, maar voor die 150 euro zet ik er dan liever in een keer 64gb in van hetzelfde merk/type. Ik weet ook niet of ik voor mijn doeleinde het goede type ram (snelheid) heb uitgekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse een merkvoorkeur. PC staat 24/7 aan dus hij gaat wel draaiuren maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe zuiniger qua stroom, hoe beter
.
Geluid boeit niet heel veel als het maar geen straaljager wordt.
Ga je overklokken?
Hoogstens softwarematig
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een eerste opzetje gemaakt waarvan ik denk dat een mooi systeem is dat weer een paar jaar mee kan. Wellicht heb ik dingen over het hoofd gezien of verkeerde hardware met elkaar gecombineerd wat de performance op een negatieve manier beïnvloed.
Ik denk dat er wel wat bespaard kan worden op de voeding, maar ik heb niet echt een idee hoeveel stroom dit ding gaat gebruiken en wat goede voedingen zijn voor 24/7 gebruik.
Wellicht zijn er binnen mijn budget nog betere alternatieven die ik zelf niet gevonden heb.
De PC is bedoelt om professioneel video's/animaties op te gaan monteren. Wellicht in de toekomst ook RAW video, maar dat staat voor nu niet op de planning
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500 incl alles
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's heb ik voldoende. Puur een nieuwe snelle bootdisk voldoet eerst.
Verder heb ik een LSI SAS 9207 4i4e met daarop aangesloten een LTO-5 HP drive
Wellicht voor 2 tientjes nog een dvd brander erbij, maar dat is voor nu niet zo spannend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om te beginnen denk ik de dingen nodig te hebben die ik in mijn lijst heb.
Ik twijfel nog tussen 32 of 64gb ram, maar voor die 150 euro zet ik er dan liever in een keer 64gb in van hetzelfde merk/type. Ik weet ook niet of ik voor mijn doeleinde het goede type ram (snelheid) heb uitgekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse een merkvoorkeur. PC staat 24/7 aan dus hij gaat wel draaiuren maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe zuiniger qua stroom, hoe beter
Geluid boeit niet heel veel als het maar geen straaljager wordt.
Ga je overklokken?
Hoogstens softwarematig
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een eerste opzetje gemaakt waarvan ik denk dat een mooi systeem is dat weer een paar jaar mee kan. Wellicht heb ik dingen over het hoofd gezien of verkeerde hardware met elkaar gecombineerd wat de performance op een negatieve manier beïnvloed.
Ik denk dat er wel wat bespaard kan worden op de voeding, maar ik heb niet echt een idee hoeveel stroom dit ding gaat gebruiken en wat goede voedingen zijn voor 24/7 gebruik.
Wellicht zijn er binnen mijn budget nog betere alternatieven die ik zelf niet gevonden heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6800K Boxed | € 448,80 | € 448,80 |
| 1 | ASRock X99 Extreme4/3.1 | € 240,75 | € 240,75 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,99 | € 29,99 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB | € 137,99 | € 275,98 |
| 1 | Corsair AX760 | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 314,14 | € 314,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.411,61 | |