BiSL: Ervaringen en discussie | |
![]() | |
Inleiding | |
Waarom een BiSL topicstart? Tijdens mijn BiSL (zelf)studie loop ik tegen de koppeling met de praktijk aan; ik vraag mij regelmatig af hoe zaken in de echte wereld werken. Blijkbaar is er geen BiSL topic, terwijl er wel een mooie ITIL topicstart is ITIL V3 Foundation: ervaringen en discussie.Omdat ik vast niet de enige ben en er ongetwijfeld Tweakers zijn die goed ingevoerd zijn in dit onderwerp, heb ik besloten een algemeen topic aan te maken | |
Wat is BiSL | |
Een framework voor business informatiemanagement Ik zal dit kopje nog uitwerken, maar voor nu een quote van een studieboek: "BiSL - een framework voor business informatiemanagement". "BiSL geeft invulling aan de processen en activiteiten die noodzakelijk zijn om de informatievoorziening vanuit de business, dat wil zeggen vanuit gebruikers- en bedrijfsoptiek te sturen. Het is een samenhangend framework, met aandacht voor zowel uitvoerende, sturende en richtinggevende processen, alsmede voor de onderlinge relaties." (2016 Pols. Remko van der, Donatz. Ralph, Outvorst. Frank, van) | |
BiSL en andere frameworks en methodieken | |
Hoe verhoud BiSL zich ten opzicht van andere frameworks?
| |
Topic uitbreiden | |
Suggesties voor topic welkom Het is nu nog een vrij magere topicstart, maar de start voor een plek voor BiSL discussies en vragen is gemaakt. Zelf wil ik de volgende informatie nog toevoegen:
|
[ Voor 7% gewijzigd door Amdk6II op 29-07-2016 15:26 . Reden: Kop: BiSL en andere frameworks en methodieken toegevoegd ]