Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2-in-1: Acer, Lenovo of Surface

Pagina: 1
Acties:

• Timsa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een 2-in-1. Ik heb nu een 5 jaar oude laptop, die vooral veel te zwaar en te log is. Ik zit er vaak mee op de bank voor het dagelijkse gebruik, waarmee ik een combinatie wil tussen het gebruiksgemak (lichtgewicht, handigheid) van een tablet en de veelzijdigheid van een gewone laptop. De dingen die ik er vooral op wil doen, zijn dagelijkse dingen als internetten (heb vaak veel tabbladen openstaan), gebruikmaken van Word en Excel, werken met bestanden (vooral video's, wat meer interne opslag is dan ook handig), video's omzetten naar een ander formaat, het spelen van Football Manager (doe het in periodes, soms maanden niet, soms een maand heel vaak). Andere games speel ik niet. Dingen die ik belangrijk vind, zijn vooral snelheid, gewicht, accuduur en een niet te beperkte interne opslag.

Wat is je budget?
Budget ligt aan wat een geschikt model is. Zie bepaalde voorkeuren tussen de 3 modellen waar ik tussen twijfel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik zal er niet veel mee onderweg zijn. Het is vooral voor gebruik thuis op de bank. Voor het thuiswerken heb ik mijn oude laptop die ik aan een extern beeldscherm hang zodat ik thuis kan werken. Ik wil 'm echter wel eens mee gaan nemen buiten de deur voor in de auto, op vakantie enz. Veel gaat dat echter niet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel tussen de volgende 3 modellen:

ACER ASPIRE SWITCH ALPHA 12 SA5-271P-58V8: http://www.tabletcenter.n...pha-12-sa5-271p-58v8.html

LENOVO MIIX 700-12ISK 80QL002CMH: http://www.laptopshop.nl/...49#product_specifications

MICROSOFT SURFACE PRO 4 - I5 - 4 GB - 128 GB: http://www.tabletcenter.n...pro-4-i5-4-gb-128-gb.html

Bij de Microsoft Surface zal ik op den duur zeker een Microsd erin moeten zetten van 128 gb, omdat die 128 gb gewoon te weinig is denk ik.

Welke raden jullie aan?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Tja. De overweging zal je toch echt bij jezelf moeten leggen:

De Surface Pro 4 heeft de hoogste resolutie, wat er echt heel mooi uit ziet, maar ook iets meer batterij kost. De andere twee hebben een wat lagere resolutie.

De Surface Pro 4 en de Lenovo zijn van respectievelijke magnesium en metaal, wat het een solide feel geeft waar je ook veel plezier van kan hebben. De Acer is van kunststof.

De Acer en de Surface Pro 4 hebben een i5 en zijn dus sneller dan de Core M in de Lenovo.

De Surface Pro 4 heeft een cleane installatie van Windows 10 terwijl de Acer en Lenovo waarschijnlijk bloatware mee leveren.

Slechts een paar puntjes waar je een afweging op kan maken. Geen idee wat jij verder belangrijk vind, maar wat jij wil kunnen ze denk ik alle drie wel. Ik zou voor de Surface Pro 4 gaan, maar ""helaas"" heb ik al een Surface Pro 3 ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Timsa
Het blijft natuurlijk een overweging die ik zelf moet maken ja, maar ik kan wel wat advies kan gebruiken kijkende naar het totaalplaatje en de dingen die ik ermee wil doen (zie op).

Ik kan moet ik eerlijk zeggen ook heel slecht inschatten wat nu het meest belangrijk is gezien de dingen die ik ermee wil doen. Kan die Lenovo bijvoorbeeld het spelen van Football Manager en het omzetten van videobestanden aan? Om maar even de twee zwaarste dingen aan te geven die ik ermee wil doen.

• Timsa
Ik ben nu toch wat verder aan het kijken dan een 2-in-1, omdat ik ze in het algemeen toch wel erg duur vind. Gewone laptops kunnen nu ook.

Iemand suggesties voor een goede laptop gezien de eisen die ik in de op heb aangegeven? Uitgangspunten blijven lichte laptop om vooral op de bank te kunnen gebruiken, liefst daardoor niet te groot, zonder in te leveren op interne opslag en snelheid (mijn huidige laptop heeft i7 en 8gb ram). Voor een gewone laptop wil ik niet meer dan 900 euro uitgeven.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Voor normale laptops zijn er in die prijscategorie genoeg leuke opties..

Deze pagina al doorgelezen?

[LBBG] Thin&light augustus 2016

• Timsa
Bedankt voor de tip!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een losse tip uit mijn ervaring: als je van plan bent om je laptop veel mee te nemen dan zou ik zeker niet gaan voor een acer (aspire).
Acer travelmate is een ander verhaal; die zijn daar veel beter tegen bestand.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Heb je al eens gekeken naar een convertible 2-in-1 zoals de Lenovo Yoga , ze zenbook fip of de HP x360 serie? Daar heb je vaak veel meer specs voor je geld.

Bijvoorbeeld deze yoga 700
pricewatch: Lenovo Yoga 700-14ISK 80QD008YMH
Pagina: 1