Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:13
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor mijn studie Electrical Engineering. Daarnaast zou ik er misschien ook nog een beetje op willen gamen O-) .
De programma's die ik waarschijnlijk ga gebruiken zijn Matlab en labview. (Hopelijk hoor ik hier snel meer over)

Wat is je budget?
Liever niet meer dan 1100 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jep, elke dag vanaf huis naar de trein en dan naar de colleges. Dus ik denk dat een laptop van max 3 kg wel kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt merkvoorkeuren, hoewel ik slechte ervaringen heb met de software van Lenovo (maar dit is Windows, dus opnieuw installeren en doei Lenovo-troep :D ). Ik wil wel graag een ssd+hdd (geen must, maar als het kan graag) en een i7-6700HQ en een 950m (of vergelijkbaar) minimaal.

Dit zijn mijn kandidaten:Waarom heb je hulp nodig met je keuze?
Nou, ik weet niet precies wat nou allemaal handiger is in mijn situatie. Als ik kies voor een laptop van het laptopproject heb ik altijd service, maar wel enkel een ssd en een Nvidia Quadro M1000M. Deze gpu kan misschien wel exacter zijn, maar niet sneller dan een 950m of 960m en ik weet niet of dat nou zo'n enorm vershil maakt in de berekeningen. Daarnaast ben ik erg zorgvuldig met al mijn apparatuur, dus waarom niet een laptop met meer features voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
Waarom niet meedoen aan het laptop programma voor studenten op de tu?wel 5 jaar probleem vrij... En diverse software gratis via de tu

[ Voor 31% gewijzigd door koentjuh1987 op 27-07-2016 22:22 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
koentjuh1987 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:21:
Waarom niet meedoen aan het laptop programma voor studenten op de tu?wel 5 jaar probleem vrij... En diverse software gratis via de tu
Er staat niet bij dat je ook nog extra software erbij krijgt, of spreek ik hier met een TU Delft student die hier meer van af weet? En de laptop zou 3 jaar service krijgen, maar ik zit me voornamelijk af te vragen of ik dat wel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[TU Delft] Notebookproject 2016 - 2017 ?
Software staat gewoon op (de opvolger van) Blackboard-ongeacht welke laptop je hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door AlterEgo op 28-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
Lange-199 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Er staat niet bij dat je ook nog extra software erbij krijgt, of spreek ik hier met een TU Delft student die hier meer van af weet? En de laptop zou 3 jaar service krijgen, maar ik zit me voornamelijk af te vragen of ik dat wel nodig heb.
Het gemak dat je er voor terug krijgt krijg je niet als je een andere laptop koopt.
Laptop kapot even langs het servicecenter en je krijgt een tijdelijke laptop mee of wordt ter plekke gemaakt....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
AlterEgo schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
[TU Delft] Notebookproject 2016 - 2017 ?
Software staat gewoon op (de opvolger van) Blackboard-ongeacht welke laptop je hebt.
Thanks, dit topic had ik niet gevonden. Ook had ik al een beetje gekeken op blackboard, maar weet jij toevallig of je ook een office pakket krijgt of dat je die zelf moet kopen?
koentjuh1987 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Het gemak dat je er voor terug krijgt krijg je niet als je een andere laptop koopt.
Laptop kapot even langs het servicecenter en je krijgt een tijdelijke laptop mee of wordt ter plekke gemaakt....
Hier heb je idd wel een punt, hoewel ik zeer voorzichtig ben kan er altijd wat mis gaan. Dan is zo'n tijdelijke laptop wel handig.

Trouwens weten jullie welke gpu sneller is voor de programma's die op Blackboard staan? In dat topic dat AlterEgo me gaf stond dat de 960m en quadro m1000m vrijwel gelijk zijn in DirectX, maar is dat ook het geval in OpenCl (waar de M1000m sneller zou zijn?) en waar werken de programma's eigenlijk op? OpenCL of DirectX?
En daarnaast, is het makkelijk deze laptop (van TUD) een upgrade te geven?(ik zou er namelijk wel een extra hdd in willen hebben voor meer opslag voor documenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lange-199 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:42:
[...]
Ook had ik al een beetje gekeken op blackboard, maar weet jij toevallig of je ook een office pakket krijgt of dat je die zelf moet kopen?
[...]
http://studenten.tudelft..../Microsoft_Office_365.pdf
Die's gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toevallig ook mijn situatie nu. Ben vooral aan het twijfelen tussen de HP Zbook van het laptopproject en de Lenovo Y700.

Heb je inmiddels al een beslissing gemaakt? Zo ja, welke is het geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lange-199
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:49:
Dit is toevallig ook mijn situatie nu. Ben vooral aan het twijfelen tussen de HP Zbook van het laptopproject en de Lenovo Y700.

Heb je inmiddels al een beslissing gemaakt? Zo ja, welke is het geworden?
Ik ben voor de highend laptop gegaan, geen verkeerde dingetje en ook de service lijkt me best handig (Maar nog geen ervaring mee gelukkig).
Pagina: 1