Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op onderstaande wordpress site en contact formulier gemaakt met Contact Form 7.
*spam*

Het is de bedoeling dat mensen daarmee hun CV kunnen sturen maar ik krijg bij het sturen van een pdf bijvoorbeeld een fout melding. Met een kleine doc bestaand werkt hij wel. Ik vermoed dat mijn aanpassingen (4mb file size en bestaand format doc | pdf | docx) niet goed werken.

Onderstaande is wat ik heb bij de instellingen van de formulier:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<p>Your Name (required)<br />
    [text* your-name] </p>

<p>Your Email (required)<br />
    [email* your-email] </p>

<p>Subject<br />
    [text your-subject] </p>

<p>Your Message<br />
    [textarea your-message] </p>

[file file-57 limit:4mb filetypes:doc|pdf|docs]

<p>[submit "Send"]</p>

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 27-07-2016 20:28 . Reden: Code tags toegevoegd; link verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En wat is die foutmelding precies?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je declared docs ipv docx ?
acceptable file types (extensions) are: jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, odt, avi, ogg, m4a, mov, mp3, mp4, mpg, wav, and wmv.

Daarnaast is de voorbeeld template:

[file your-file filetypes:pdf|txt limit:2mb]

[ Voor 38% gewijzigd door Breezers op 27-07-2016 20:14 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wil je voortaan gewoon een testcase maken? (Dat is: ontdaan van alle irrelevante zaken en enkel-en-alleen 't hoognodige om je probleem te (re)produceren). Linken naar je eigen site valt onder spam. En als je code plaatst, gebruik dan code tags a.u.b. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 27-07-2016 20:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:48:
Ik vermoed dat mijn aanpassingen (4mb file size en bestaand format doc | pdf | docx) niet goed werken.
Klopt als een bus! Je bent op de goede weg.

Hier moet je zijn: http://php.net/manual/en/ini.core.php#ini.post-max-size
En daarna hier: http://php.net/manual/en/...p#ini.upload-max-filesize

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 28-07-2016 13:23 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, sorry voor mijn slordigheid wat betreft de code en de vernoeming naar de website.
Ik zal het onthouden voor volgende keer.

Ik krijg onderstaande vermelding te zien:

Er is een fout opgetreden bij het uploaden van het bestand.

Verzenden ...
One or more fields have an error. Please check and try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja... kasssouffle, het werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het werkt niet blijven roepen gaat je probleem niet magisch oplossen; de foutmelding zélf is ook niet erg behulpzaam ("Er is een fout opgetreden bij het uploaden van het bestand" -> Wélke fout dan?). En dus zul je zelf dieper moeten gaan graven (kijk eens in de webserver logfiles o.i.d., misschien staat daar meer in). Ik ben verder niet bekend met "Contact Form 7" maar die heeft misschien ook wel ergens een optie om "uitgebreide foutmeldingen" aan/uit te zetten? Of misschien ergens een eigen log? Hoe dan ook; wij hebben ook geen glazen bol en met de informatie die we hebben is 't dus koffiedik kijken. Daarnaast zou 't fijn zijn als je, als je dan al zinnige suggesties van iemand krijgt (DJMaze in "Contact Form 7"), even aangeeft of je die geprobeerd hebt en wat daar dan uit kwam.

Bekijk 't zo: je brengt je auto toch ook niet naar de garage en zegt tegen de monteur terwijl je de sleutels overhandigt: "Het is stuk, nou doei, tot morgen!". Als je morgen dan je auto gaat ophalen en je afvraagt waarom er nog niets aan gedaan is en de monteur zegt: "ik wist niet wat er stuk was", is je antwoord toch ook niet "het werkt niet, nou, doei, tot morgen maar weer!".

Nu heb je de pech dat de foutmelding die je krijgt niet heel erg behulpzaam is, maar je zou ook eens kunnen proberen een kleiner bestand te uploaden en kijken of dat misschien wél werkt; dan heb je in ieder geval duidelijk of 't iets met een upload limiet te maken heeft of dat er iets mankeert aan een ander veld. Zo kun je systematisch nagaan wat wél en wat niet werkt en daarmee, voor jezelf mogelijk al, uitvinden wat er loos is. En vind je daarmee niets dan heb je in ieder geval een boel informatie om ons mee te voorzien. Los daarvan ben je vast ook e.e.a. op 't internet tegen gekomen bij je zoektocht naar mogelijke oplossingen; een aantal daarvan heb je vast ook al geprobeerd / uitgesloten. En dat is ook informatie die je met ons kunt delen. "Ik heb A geprobeerd maar dat resulteerde in foutmelding X, ik heb B gevonden maar is niet van toepassing op mijn situatie en ik heb C gevonden maar snap niet hoe ik dat moet toepassen". Zo kun je dus ook prima van kaassouffle in "Contact Form 7" aangeven wat je dan uit die pagina haalde dat voor jou relevant was, wat je met die informatie hebt gedaan / geprobeerd en wat er dan niet werkte i.p.v. alleen maar reageren met "het werkt niet". Wat is in die zin het?

Al-met-al allemaal zaken die in onze Quickstart (wat minder bondig) uitgelegd staan en zaken die we graag (liefst al in de topicstart) zien; het is dus vooral zaak zélf inzet te tonen ;) Ofwel: help ons jou helpen.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 28-07-2016 17:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hier trouwens nog iemand die het niet voor elkaar krijgt met grote bestanden. Misschien bug in plugin ?

https://wordpress.org/sup...df-over-2mb-not-uploading

edit:
Net getest en bij mij werkt 5mb limit iig wel met een PDF van 4,6 mb

[ Voor 18% gewijzigd door kaassouffle op 28-07-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Draait het misschien op FAT filesysteem?

ah mb nvm

[ Voor 20% gewijzigd door MrMonkE op 28-07-2016 17:23 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Voer dit eens uit
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
header('Content-Type: text/plain');
echo 'memory_limit = ' . ini_get('memory_limit') . "\n";
echo 'post_max_size = ' . ini_get('post_max_size') . "\n";
echo 'upload_max_filesize = ' . ini_get('upload_max_filesize') . "\n";

Ik heb uit interesse de code eens gedownload. Nergens wordt er iets gedaan met die belangrijke INI instellingen.

[ Voor 56% gewijzigd door DJMaze op 29-07-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:51:
[...]

Het werkt niet blijven roepen gaat je probleem niet magisch oplossen; de foutmelding zélf is ook niet erg behulpzaam ("Er is een fout opgetreden bij het uploaden van het bestand" -> Wélke fout dan?). En dus zul je zelf dieper moeten gaan graven (kijk eens in de webserver logfiles o.i.d., misschien staat daar meer in). Ik ben verder niet bekend met "Contact Form 7" maar die heeft misschien ook wel ergens een optie om "uitgebreide foutmeldingen" aan/uit te zetten? Of misschien ergens een eigen log? Hoe dan ook; wij hebben ook geen glazen bol en met de informatie die we hebben is 't dus koffiedik kijken. Daarnaast zou 't fijn zijn als je, als je dan al zinnige suggesties van iemand krijgt (DJMaze in "Contact Form 7"), even aangeeft of je die geprobeerd hebt en wat daar dan uit kwam.

Bekijk 't zo: je brengt je auto toch ook niet naar de garage en zegt tegen de monteur terwijl je de sleutels overhandigt: "Het is stuk, nou doei, tot morgen!". Als je morgen dan je auto gaat ophalen en je afvraagt waarom er nog niets aan gedaan is en de monteur zegt: "ik wist niet wat er stuk was", is je antwoord toch ook niet "het werkt niet, nou, doei, tot morgen maar weer!".

Nu heb je de pech dat de foutmelding die je krijgt niet heel erg behulpzaam is, maar je zou ook eens kunnen proberen een kleiner bestand te uploaden en kijken of dat misschien wél werkt; dan heb je in ieder geval duidelijk of 't iets met een upload limiet te maken heeft of dat er iets mankeert aan een ander veld. Zo kun je systematisch nagaan wat wél en wat niet werkt en daarmee, voor jezelf mogelijk al, uitvinden wat er loos is. En vind je daarmee niets dan heb je in ieder geval een boel informatie om ons mee te voorzien. Los daarvan ben je vast ook e.e.a. op 't internet tegen gekomen bij je zoektocht naar mogelijke oplossingen; een aantal daarvan heb je vast ook al geprobeerd / uitgesloten. En dat is ook informatie die je met ons kunt delen. "Ik heb A geprobeerd maar dat resulteerde in foutmelding X, ik heb B gevonden maar is niet van toepassing op mijn situatie en ik heb C gevonden maar snap niet hoe ik dat moet toepassen". Zo kun je dus ook prima van kaassouffle in "Contact Form 7" aangeven wat je dan uit die pagina haalde dat voor jou relevant was, wat je met die informatie hebt gedaan / geprobeerd en wat er dan niet werkte i.p.v. alleen maar reageren met "het werkt niet". Wat is in die zin het?

Al-met-al allemaal zaken die in onze Quickstart (wat minder bondig) uitgelegd staan en zaken die we graag (liefst al in de topicstart) zien; het is dus vooral zaak zélf inzet te tonen ;) Ofwel: help ons jou helpen.
Beste Robll het is niet mijn intentie om te gaan zitten wachten tot dat iemand mijn probleem oplost. Ik ben nieuw en moet nog veel leren. Ik heb geen PHP kennis en probeer te begrijpen wat jullie voorstellen.
Ik heb geprobeerd met kleinere bestaande en die werken wel. Ik begrijp dat de basis instelling van Contact Form 7 bestaande tot 2mb toe laat. Daarom denk ik dat mijn code met een limit tot 4mb niet werkt. Ik komt niet uit met dat fout melding... want hij geeft niet aan dat het om de bestand gaat maar door test weet ik dat dat wel zo is. Berichten met alleen tekst en met bestanden tot 2mb gaan dus wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:42:
Voer dit eens uit
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
header('Content-Type: text/plain');
echo 'memory_limit = ' . ini_get('memory_limit') . "\n";
echo 'post_max_size = ' . ini_get('post_max_size') . "\n";
echo 'upload_max_filesize = ' . ini_get('upload_max_filesize') . "\n";

Ik heb uit interesse de code eens gedownload. Nergens wordt er iets gedaan met die belangrijke INI instellingen.
Dank je wel DJMaze
Sorry maar hoe doe ik dat? in welke bestaand moet ik dat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:39:
[...]

Dank je wel DJMaze
Sorry maar hoe doe ik dat? in welke bestaand moet ik dat zetten?
PHP bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wp-contact-form-7.php of settings.php? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:42:
[...]

wp-contact-form-7.php of settings.php? :?
Geen van beide. Noem hem 'test.php' en zet hem in de root van je website. Je krijgt daarmee informatie over je configuratie. Die kun je hier posten.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 29-07-2016 10:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:37:
Ik begrijp dat de basis instelling van Contact Form 7 bestaande tot 2mb toe laat. Daarom denk ik dat mijn code met een limit tot 4mb niet werkt.
"Contact Form" kan veel willen maar als of de webserver (Apache, NGinx, ...) of de PHP settings bepalen dat de limiet anders is dan houdt 't op.

Dus als je in Contact Form een limiet van 10MB zet en in je PHP settings staat een limiet van 1MB dan zal het je nog steeds niet lukken meer dan 1MB te uploaden. Dus: loop je PHP settings na; en dan met name de eerder al aangedragen settings.

Andersom werkt overigens wel (aangenomen dat "Contact Form" dat voor elkaar heeft): als je PHP limiet 10MB aangeeft en je zet "Contact Form" op 5MB dan zul je dus niet meer dan 5MB kunnen uploaden via die "Contact Form" (maar misschien wél weer elders in je site/CMS/...).

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 29-07-2016 11:13 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I got it:
memory_limit = 128M
post_max_size = 8M
upload_max_filesize = 2M

Hoe kan ik de limit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar. Ik heb onderstaande in mijn .htaccess bestaand toegevoegd:

php_value upload_max_filesize 10M
php_value post_max_size 10M

Moge er iemand daar bat aan hebben in de toekomst.
Dank jullie wel allemaal voor alle waardevolle informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:49:
Ik heb het voor elkaar. Ik heb onderstaande in mijn .htaccess bestaand toegevoegd:

php_value upload_max_filesize 10M
php_value post_max_size 10M

Moge er iemand daar bat aan hebben in de toekomst.
Dank jullie wel allemaal voor alle waardevolle informatie.
Als je even een beetje had gegoogled in plaats van direct hier hulpeloos te lopen posten had je o.a. gevonden dat PHP gebruik maakt van php.ini voor zijn configuratie. Dan had je vervolgens ook een pagina gevonden van PHP zelf waar alle configuratie opties uitgelegd staan: http://php.net/manual/en/ini.core.php.

Sterker nog, als je had gezocht op iets als "php upload limit" dan had je die instellingen (en oplossingen) ook gevonden.

Pas de instellingen dus niet aan in htaccess maar in je php.ini. Het veranderen van php instellingen via htaccess is lang niet bij elke webhost toegestaan/mogelijk d.m.v. php_value en resulteert dan in een error 500.
RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:07:
[...]

Andersom werkt overigens wel (aangenomen dat "Contact Form" dat voor elkaar heeft): als je PHP limiet 10MB aangeeft en je zet "Contact Form" op 5MB dan zul je dus niet meer dan 5MB kunnen uploaden via die "Contact Form" (maar misschien wél weer elders in je site/CMS/...).
Ik ga er inderdaad van uit van wel, een simpele filesize() moet toch niet teveel gevraagd zijn :9

[ Voor 21% gewijzigd door Ventieldopje op 29-07-2016 12:22 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Pas de instellingen dus niet aan in htaccess maar in je php.ini. Het veranderen van php instellingen via htaccess is lang niet bij elke webhost toegestaan/mogelijk d.m.v. php_value en resulteert dan in een error 500.
Ja, want elke webhost biedt directe toegang tot php.ini of staat een custom php.ini / overschrijven van deze waarden via ini_set toe. :+

Als aanpassen via htaccess werkt, dan is dat een prima oplossing. Ja, het kan zijn dat je bij een verhuizing een andere methodemoet vinden, maar dat probleem heb je met bovenstaande oplossing net zo goed. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ventieldopje schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:20:
[...]

Als je even een beetje had gegoogled in plaats van direct hier hulpeloos te lopen posten had je o.a. gevonden dat PHP gebruik maakt van php.ini voor zijn configuratie. Dan had je vervolgens ook een pagina gevonden van PHP zelf waar alle configuratie opties uitgelegd staan: http://php.net/manual/en/ini.core.php.

Sterker nog, als je had gezocht op iets als "php upload limit" dan had je die instellingen (en oplossingen) ook gevonden.

[...]

Ik ga er inderdaad van uit van wel, een simpele filesize() moet toch niet teveel gevraagd zijn :9
Zegt genoeg hoe je in het leven staat. Geen aardige woord voor je medemens. Lijkt me niet gezond voor jou.
Je moet het erg zwaar hebben. zonde... het leven is kort om je zo boos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aganim schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Ja, want elke webhost biedt directe toegang tot php.ini of staat een custom php.ini / overschrijven van deze waarden via ini_set toe. :+

Als aanpassen via htaccess werkt, dan is dat een prima oplossing. Ja, het kan zijn dat je bij een verhuizing een andere methodemoet vinden, maar dat probleem heb je met bovenstaande oplossing net zo goed. :/
Dank je wel. Ik zal rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:17:
Zegt genoeg hoe je in het leven staat. Geen aardige woord voor je medemens. Lijkt me niet gezond voor jou.
Je moet het erg zwaar hebben. zonde... het leven is kort om je zo boos te zijn.
En wat doe jij nu? 8)7

Hij heeft wel een punt, maar richt het niet tot de juiste persoon.
De ontwikkelaar van Contact Form 7 is niet capabel genoeg om een goed upload script te maken en dat is de persoon waar hij zijn ongenoegen naar moet uiten.

Om even het vorige verhaal van de auto aan te halen: een gebruiker hoeft toch niet de technische handleiding van de boordcomputer te weten?
Net zo min dat de Windows OS software gebruiker de Windows SDK moet kennen :P

Aan de andere kant had jij je vraag eigenlijk aan de ontwikkelaar van Contact Form 7 moeten stellen.

Je kan ook zelf modules/file.php aanpassen.
Regel 84
PHP:
1
2
3
4
    if ( $file['error'] && UPLOAD_ERR_NO_FILE != $file['error'] ) {
        $result->invalidate( $tag, wpcf7_get_message( 'upload_failed_php_error' ) );
        return $result;
    }

Wijzigen in
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
    switch ($file['error']) {
        case UPLOAD_ERR_OK:
            // File uploaded successfully
            break;

case UPLOAD_ERR_INI_SIZE:
            $result->invalidate( $tag, 'The uploaded file exceeds the upload_max_filesize ' . ini_get('upload_max_filesize') );
            return $result;

case UPLOAD_ERR_FORM_SIZE:
            $result->invalidate( $tag, 'The uploaded file exceeds the MAX_FILE_SIZE directive that was specified in the HTML form.');
            return $result;

case UPLOAD_ERR_PARTIAL:
            $result->invalidate( $tag, 'The uploaded file was only partially uploaded.');
            return $result;

case UPLOAD_ERR_NO_FILE:
            // Is it required? Throw error
            break;

case UPLOAD_ERR_NO_TMP_DIR:
            $result->invalidate( $tag, 'Missing a temporary folder.');
            return $result;

case UPLOAD_ERR_CANT_WRITE:
            $result->invalidate( $tag, 'Failed to write file to disk.');
            return $result;

case UPLOAD_ERR_EXTENSION:
            $result->invalidate( $tag, 'A PHP extension stopped the file upload');
            return $result;

default:
            $result->invalidate( $tag, wpcf7_get_message( 'upload_failed_php_error' ) );
            return $result;
    }

Zo verdomde moeilijk is dat niet als de ontwikkelaar van Contact Form 7 de handleiding had gelezen

[ Voor 48% gewijzigd door DJMaze op 29-07-2016 23:30 ]

Pagina: 1