Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 21:15
Hallo,

Ik ben van plan om enkele foundation modules te gaan halen.

Dan heb ik het over Informatiesystemen, BiSL, ASL en ITIL. En misschien daarna nog Prince2 en Tmap.

Nu kan ik deze certificaten gaan halen via bijvoorbeeld een LOI. Echter betaal je hier naast het examengeld, twee maanden cursusgeld van ongeveer 100 euro per maand. Andere optie is om de boeken zelf te bestellen en examen te maken als ik er denk klaar voor te zijn.

Kan iemand mij de meerwaarde vertellen van een LOI t.o.v. zelf leren? Als deze meerwaarde er überhaupt is.

Mvg,
Mark

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 10:14

DarkKnight

Narf

Ik heb zelf ITIL en Prince2 via een inhouse training gehad. Maar voor de foundations heeft het nauwelijks toegevoegde waarde. Met een beetje zelfstudie is het ook prima te doen, volgens mij.
Enige verschil is wel, dat je zelfdiscipline moet hebben voor de zelfstudie. Vooral omdat het niet allemaal even spannende/leuke stof is...

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 20:26

Barbas

Gallego!

Inderdaad prima zelf te doen! Verder eens met ^. Érg droge stof! Dus je moet beschikken over doorzettingsvermogen.

Wat is de reden dat je deze certificaten wilt gaan behalen, als ik vragen mag?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43
Let er ook op dat niet alle certificeringen thuisstudie toestaan. Foundation van ITIL mag nog wel volgens mij, maar als je een stapje hoger gaat (practitioner of intermediate) moet je al een geaccrediteerde cursus hebben bijgewoond om te mogen slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
Barbas schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:00:
Inderdaad prima zelf te doen! Verder eens met ^. Érg droge stof! Dus je moet beschikken over doorzettingsvermogen.

Wat is de reden dat je deze certificaten wilt gaan behalen, als ik vragen mag?
Ik werk bij een assurantiekantoor op de servicedesk afdeling. Ik kan doorgroeien naar functioneel beheerder en zou daarvoor graag de genoemde certificaten willen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
Powergrim schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:01:
Let er ook op dat niet alle certificeringen thuisstudie toestaan. Foundation van ITIL mag nog wel volgens mij, maar als je een stapje hoger gaat (practitioner of intermediate) moet je al een geaccrediteerde cursus hebben bijgewoond om te mogen slagen.
Heb ik inderdaad gelezen. Voor foundation zijn er geen ingangseisen maar voor hogere niveaus wel. Discipline heb ik wel anders moet ik er al helemaal niet aan beginnen. En zelfstudie levert toch een behoorlijke besparing op als ik alle 6 de foundations zou gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Lees ook even de laatste bladzijdes van: ITIL V3 Foundation: ervaringen en discussie
Heb zelf ITIL v3 en Prince2 met zelfstudie gedaan. Ben nog begonnen aan TMAP maar ik ben geen testnerd dus ben daar niet mee verder gegaan. Met name TMAP is online weinig te vinden en zal je zelf echt het boek aan moeten schaffen om de stof te leren. Dikke pil die opgedeeld is, dus je hoeft niet alles te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 17:37
Ik heb zelf alle foundation certificaten die je noemt. Mijn ervaring is ook dat het prima met zelfstudie mogelijk is.

Maar zoals al gezegd, je hebt wel wat discipline nodig want de stof is echt extreem droog en totaal niet leuk. En de examens vragen vaak naar kleine details uit de stof dus alleen de stof even vlug doorlezen is niet voldoende.

Maar al met al stelt het allemaal niet zo heel veel voor. Ik zou er in ieder geval geen cursusgeld voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 21:01

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk zou ik het ook doen via zelfstudie als het volgen van een training niet tot de opties behoord. Heb de studie map voor TMap gezien van de LOI en vond deze niet zoveel toevoegen op het boek.

En indien mogelijk oefen examens oefenen ter voorbereiding op het examen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik ben zelf bezig met ITIL Foundation in mijn vrije tijd. Heb als ebook "ITIL Foundation Exam Study Guide" gekocht (16 euro o.i.d. wel in het Engels, vind ik zelf fijner maar hij is er ook in NL), redelijk droog maar per hoofdstuk prima te bevatten. Zitten ook oefenvragen tussen e.d.

Ik verwacht niet veel moeite. Ligt inderdaad echt aan je doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 14:55
Ik ben toevallig met BiSL zelfstudie bezig (wel via werkgever); maar het (boek dat ik heb) is nogal academisch beschreven. Weinig voorbeelden en het heeft geen antwoorden op vragen zoals: hoe ziet zo'n implementatie er in de praktijk uit en hoe zit het met de koppelingen met andere frameworks (denk ITIL).

Ik kan mij voorstellen dat het meerwaarde heeft om hiervoor wel een cursus te volgen (van iemand die weet wat dit in de praktijk betekend). Ik werk hierom heen door op internet informatie op te zoeken over de praktische toepasbaarheid (plus om het wat meer te laten leven). Misschien kunnen anderen die BiSL al gehaald hebben hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

CrawlFish schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:08:
Ik ben zelf bezig met ITIL Foundation in mijn vrije tijd. Heb als ebook "ITIL Foundation Exam Study Guide" gekocht (16 euro o.i.d. wel in het Engels, vind ik zelf fijner maar hij is er ook in NL), redelijk droog maar per hoofdstuk prima te bevatten. Zitten ook oefenvragen tussen e.d.

Ik verwacht niet veel moeite. Ligt inderdaad echt aan je doorzettingsvermogen.
Mijn ervaring met ITILv3 is om dit in het Engels te doen aangezien zowel de stof als de vraagstelling bij het examen behoorlijk krom vertaald is.

Wanneer je de Engelse vraagstelling hebt maak je daar je eigen vertaling van en die is voor jezelf beter te begrijpen dan de examenvertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 15:09
Als er een mogelijkheid is om de training klassikaal te volgen onder leiding van een goede trainer, dan zou dat mijn voorkeur hebben. Dit omdat er dan interactie en discussie mogelijk is waardoor je de stof wat makkelijker tot je kan nemen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1