Database first met Entity framework 6

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:19
Ik wil graag een SQL Server 2012 database aanbieden als WebAPI om zo via AngularJS etc erbij te kunnen. Nu volg ik de volgende tutorial van microsoft:
https://www.asp.net/mvc/o...ating-the-web-application

Ik loop tegen het volgende probleem aan:
De bestaande database (die ik niet kan veranderen) heeft een tabel die ik nodig heb om data te krijgen zonder primary key. Nu is de vraag, hoe voeg ik die toe via het entityframework. De structuur is als volgt van de db (van de data die ik nodig heb):

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/5a7qces7v/Untitled_Diagram.png

Hoe nu de database gebruikt word (volgens mij) is dat Int EntityID van de tbTrendLogRelation gebruikt word om de ParentID van de tbLogTimeValues op te halen.

En hier ook nog het sql bestand wat het database schema genereert:

*snip*

Iemand enig idee hoe dit in een EntityFramework gebouwd kan worden? Of misschien een andere oplossing om de SQL Server database als API aan te bieden?

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 26-07-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb de link naar je SQL bestand verwijderd; het is niet de bedoeling om:
  1. een 10.699 regels 8)7 tellend bestand ergens te dumpen en ons maar uit te laten zoeken waar 't relevante stuk staat
  2. code op externe ("3rd party") sites te plaatsen; over een poosje werkt de link niet meer en is je topic voor anderen die hier mogelijk ooit op je topic stuiten onbruikbaar omdat niet alle relevante informatie in 't topic staat.
Als je code wil posten kun je daarvoor code tags gebruiken, maar beperk je dan in hemelsnaam tot de relevante code; en dat is dus vér, vér onder de 10.699 regels. Je zou met een handvol regels code prima een testcase neer moeten kunnen zetten om 't probleem te reproduceren, hooguit een klein tiental aantal regels, niet meer dan dat.

Verder mis ik wat je zélf al gezocht/gevonden/geprobeerd hebt (zie onze Quickstart).

Als je beide zaken even in je topicstart wil aanpassen dan wil ik dit topic nog wel even aankijken, maar het is dus niet de bedoeling dat dit een Kan iemand even...?-topic wordt ;)

Edit: Ik zie dat ik je niets nieuws vertel (o.a. RobIII in "\[Batch} Robocopy script"). Dan maar dicht. Je kunt een nieuw topic openen en 't daarin meteen goed doen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 26-07-2016 21:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.