Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games (windows, BF4 en ouder) en development (Linux, java & ruby vooral).
Mijn huidige systeem is al wat aan de oude kant, te luid en (vooral) veel te groot naar mijn wensen. Ik heb op dit moment nog een big tower met volgende hw:
- CPU: AMD AM3 Phenom II X4 955 3.2GHz BOX
- Moederbord: Asus AM3 M4A89GTD PRO USB3 DDR3
- Memory: 8GB DDR3
- SSD: Samsung evo 250GB
- GC: MSI Radeon R9 270X, Hawk
Graag had ik die vervangen met een stille, zuinige pc in mini itx formaat. Ik wil de GC & SSD behouden om de kosten te drukken. Dit maakt het wel wat moeilijker om alles in itx te krijgen vermoed ik. De kaart is ook niet de stilste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen al te groot budget, ik schat max 500eur... liever minder
.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case (+voeding waarschijnlijk), moederbord, cpu, geheugen (eventueel).
Meer geheugen is wenselijk gezien de hoeveelheid data die ik vaak moet verwerken tijdens development, misschien een extra ssd. Ik heb een NAS met voldoende ruimte, dus geen grote schijven nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU zou ik (voor het eerst sinds de pentium 1) voor intel gaan. Betreft moederborden was ik vroeger fan van gigabyte en asus vanwege dual bios en kwaliteit (extra chips voor specifieke doeleinden). Dat doet er ondertussen minder toe vermoed ik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals reeds vermeld: klein, stil en zuinig (in die volgorde). Met oog op de toekomst is thunderbolt 3 wenselijk, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het moeilijkste vind ik het kiezen van de juiste mini itx case. Ik zoek een case die redelijk handig is qua inbouw en voldoende plaats biedt voor mijn 270x. Verder zijn tips mbt moederbord en cpu welkom, ik heb al een hele tijd geen pc meer gebouwd, dus alle info & tips zijn welkom
.
Zelf dacht ik bv aan het volgende:
op basis van feedback in Stil mini-ITX systeem
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games (windows, BF4 en ouder) en development (Linux, java & ruby vooral).
Mijn huidige systeem is al wat aan de oude kant, te luid en (vooral) veel te groot naar mijn wensen. Ik heb op dit moment nog een big tower met volgende hw:
- CPU: AMD AM3 Phenom II X4 955 3.2GHz BOX
- Moederbord: Asus AM3 M4A89GTD PRO USB3 DDR3
- Memory: 8GB DDR3
- SSD: Samsung evo 250GB
- GC: MSI Radeon R9 270X, Hawk
Graag had ik die vervangen met een stille, zuinige pc in mini itx formaat. Ik wil de GC & SSD behouden om de kosten te drukken. Dit maakt het wel wat moeilijker om alles in itx te krijgen vermoed ik. De kaart is ook niet de stilste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen al te groot budget, ik schat max 500eur... liever minder
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case (+voeding waarschijnlijk), moederbord, cpu, geheugen (eventueel).
Meer geheugen is wenselijk gezien de hoeveelheid data die ik vaak moet verwerken tijdens development, misschien een extra ssd. Ik heb een NAS met voldoende ruimte, dus geen grote schijven nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU zou ik (voor het eerst sinds de pentium 1) voor intel gaan. Betreft moederborden was ik vroeger fan van gigabyte en asus vanwege dual bios en kwaliteit (extra chips voor specifieke doeleinden). Dat doet er ondertussen minder toe vermoed ik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals reeds vermeld: klein, stil en zuinig (in die volgorde). Met oog op de toekomst is thunderbolt 3 wenselijk, maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het moeilijkste vind ik het kiezen van de juiste mini itx case. Ik zoek een case die redelijk handig is qua inbouw en voldoende plaats biedt voor mijn 270x. Verder zijn tips mbt moederbord en cpu welkom, ik heb al een hele tijd geen pc meer gebouwd, dus alle info & tips zijn welkom
Zelf dacht ik bv aan het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI | € 103,42 | € 103,42 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 63,14 | € 63,14 |
| 1 | Cryorig M9i | € 32,98 | € 32,98 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,80 | € 55,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 516,29 | |
op basis van feedback in Stil mini-ITX systeem
[ Voor 42% gewijzigd door progster op 26-07-2016 15:06 . Reden: hw in rml ]