Beste allen, graag wil ik mijn eerste pc zelf gaan bouwen.
Met het nieuwe systeem wil ik eenvoudige taken uitvoeren zoals (in stilte!) surfen, tekstverwerken (af en toe thuis werk) en muziek luisteren maar daarnaast ook kunnen gamen (heb in ieder geval mijn oog laten vallen op de nieuwe Civilization 6 (specs nog niet bekend helaas). Daarnaast ook photoshop kunnen draaien. Ik heb een monitor op 1440 P.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs circa € 1.100,- en ga hem zelf assembleren.
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja maar alleen relevant is denk de monitor:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja het liefst een zo klein mogelijke kast in verband met ruimte op bureau maar dan wordt het ook stoeien met ruimte voor gpu, voeding en airflow uiteraard dus probeer een goede compromis te vinden. Heb ook nog gekeken naar de
en
Hierbij mijn lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren maar wel graag topkwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast zo klein mogelijk, goede geluidskaart op mobo, wifi AC op mobo, 1440p, maar vooral een fluisterstil systeem tijdens het tekstverwerken/muziek luisteren.
Ga je overklokken? Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben niet compleet zeker of alles makkelijk gaat passen zoals bijvoorbeeld de diameter van de processorkoeling op het mini ITX mobo. Is de gekozen voeding genoeg? Heb ik case fans nodig of is het beter om ze weg te laten? Ik kan ze ook regelen via de twee casefan headers op het mobo toch? Daar waar kosten kunnen worden teruggebracht graag. Het oorspronkelijke budget was 1000 namelijk. Maar indien er door met componenten te schuiven een beter systeem kan worden gebouwd verdient dat de voorkeur.
Verder is alle input welkom waarvoor bij voorbaat mijn dank
Met het nieuwe systeem wil ik eenvoudige taken uitvoeren zoals (in stilte!) surfen, tekstverwerken (af en toe thuis werk) en muziek luisteren maar daarnaast ook kunnen gamen (heb in ieder geval mijn oog laten vallen op de nieuwe Civilization 6 (specs nog niet bekend helaas). Daarnaast ook photoshop kunnen draaien. Ik heb een monitor op 1440 P.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs circa € 1.100,- en ga hem zelf assembleren.
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja maar alleen relevant is denk de monitor:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus PB258Q Zwart | € 305,75 | € 305,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 305,75 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja het liefst een zo klein mogelijke kast in verband met ruimte op bureau maar dan wordt het ook stoeien met ruimte voor gpu, voeding en airflow uiteraard dus probeer een goede compromis te vinden. Heb ook nog gekeken naar de
| 1 | Thermaltake Core V1 Zwart | € 42,64 | € 42,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 42,64 | |
en
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 38,95 | € 38,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 38,95 | |
Hierbij mijn lijstje
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | € 183,50 | € 183,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 63,14 | € 63,14 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 77,92 | € 77,92 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 91,50 | € 91,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.104,96 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren maar wel graag topkwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast zo klein mogelijk, goede geluidskaart op mobo, wifi AC op mobo, 1440p, maar vooral een fluisterstil systeem tijdens het tekstverwerken/muziek luisteren.
Ga je overklokken? Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben niet compleet zeker of alles makkelijk gaat passen zoals bijvoorbeeld de diameter van de processorkoeling op het mini ITX mobo. Is de gekozen voeding genoeg? Heb ik case fans nodig of is het beter om ze weg te laten? Ik kan ze ook regelen via de twee casefan headers op het mobo toch? Daar waar kosten kunnen worden teruggebracht graag. Het oorspronkelijke budget was 1000 namelijk. Maar indien er door met componenten te schuiven een beter systeem kan worden gebouwd verdient dat de voorkeur.
Verder is alle input welkom waarvoor bij voorbaat mijn dank