Klopt, audi heeft de prijs van beste auto meegenomen.
Voorheen was het voornamelijk BMW die het beste uit alle testen kwam, dit keer Audi.
Audi heeft een tijdje problemen gehad met de ophanging (draagarmen, hier persoonlijk ook aan mogen geloven), van alle audi rijders die ik ken of gesproken heb, niemand problemen.
Mijn A4 station heeft inmiddels 307.000 op de teller, perfect bak, ondanks dat die nog uit het ''slechte draagarmen'' tijdperk kwam. Mijn pa al zolang ik leef audi, momenteel een recent A8 model..
Enige wat hij weleens gehad heeft: defecte accu, met een A6 2001 model, maar dat is inmiddels ook weer zo'n 14-15 jaar geleden.
Dat hij een Lexus voorstelt zegt genoeg: onbetrouwbaarst merk ooit. samen met renault/dacia.
Enige tip die ik nog kan meegeven, naast de paar tips in bovenstaande reactie van mij:
Controleer het gewicht van de auto, en zoek daar ook een passende motor voor.
Neem geen auto van 1200 kilo met een 1.0/1.6, pak je een auto van dit gewicht, minimaal: 1.8T (diesel: 2.0 met turbo).
Zo zie ik weleens zeer zware bakken rijden met een 1.6, daar kan je helaas niet lang plezier van hebben, die motor wordt gek van het gewicht wat die vooruit moet duwen.
Ja het rijd, ja het komt vooruit, maar het heeft geen pit, als er geen pit over is dan krijgt die motor het te zwaar waardoor de levensduur zwaar achteruit gaat.
Zit de auto rond de 600-800Kg denk aan minimaal een 1.4, waarbij je toch weer beter voor een 1.6 kan kijken.
However, je kan ook die 800kg auto met een 1.1 kopen, lekker zuinig, het komt vooruit, maar het zal geen 20 jaar meegaan.
Ik heb weleens in de auto van mijn moeder gezeten, een Ford Fiesta (nieuw model) met volgens mij een 1.1
De snelweg op...
Ik ben iemand die met 120 invoegt..
GING NIET!!!
Ik dat ding op zijn staart trappen, hoog in de toeren om snelheid te maken en ik kwam met 100-110 aankakken, ja het kon nog net, maar het was geen normale manier van rijden.
Zou je rond de 3000-4000 toeren schakelen, kwam ik met nog geen 80 de snelweg op..
Dit is wel iets waar je rekening mee moet houden, dan kan een auto mooi, leuk, lief en goedkoop in de onderhoud zijn.. Als die motor niet goed / sterk genoeg is (en ja die auto's worden gewoon verkocht hoor onder het motto: zuinig rijden) dan is het wachten op ellende.
[
Voor 44% gewijzigd door
LopendeVogel op 29-07-2016 17:34
]