Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
En ja hoor, daar is die weer. Ik zat er al op te wachten toen de media begon te koeren dat er schietspelletjes op de pc van de schutter aangetroffen zijn.

Maar de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière heeft gezien dat de verdachte bewoog als een personage uit een pc spel. Wat dat dan ook mag inhouden. En omdat hij de mensen door het hoofd schoot en dat in spelletjes ook kan moet dat wel verband houden.

Dit is natuurlijk een uitermate simpele 1+1=2
VERBIEDEN DIE HAP! THINK ABOUT THE CHILDREN!

Ik ben eigenlijk meer geinterresseerd in de mening op tweakers over dit verhaal. Persoonlijk ben ik van mening dat bovenstaande complete lariekoek is. Een geweer in het echt afvuren is iets heel anders als een potje Call of Duty bijvoorbeeld.
En uiteraard blijven andere media zoals films en tv compleet buiten schot. Er zijn toch legio voorbeelden waar je een emmer onder de tv kunt zetten om het bloed op te vangen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Natuurlijk is het onzin, maar het gaat hier natuurlijk niet om feiten maar om emotie en gevoel. Het is al wetenschappelijk bewezen dat het verband tussen aanslagen en spelletjes niet aanwezig is, maar daar gaat het hier dan ook om. Dit is gewoon een krampachtige 'als we alles zo ver mogelijk verstoppen gaat het misschien vanzelf weg'-houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Persoonlijk zie ik het als een bliksemafleider voor Merkel. Die heeft natuurlijk wel wat uit te leggen na dit weekend. Dus gaan we maar trappen op iets wat andere nogal gevoelige onderwerpen even omzeilt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als je al (aanleg voor) een geestesziekte hebt en het verschil tussen werkelijkheid en fantasie (het spel) niet kunt onderscheiden, dan kan het ongetwijfeld van invloed zijn. Maar moet je dan alle spellen (en films/series) waarin geweld de hoofdtoon voert verbieden? Of moet je misschien wat meer investeren in de verzorging/opvang van dergelijke geesteszieke personen? Mij lijkt het laatste veel logischer en effectiever, maar dat ben ik.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Niet telkens aanslagen en oorlog behandelen in breaking news heeft meer nut volgens mij.
De televisie, social media lijken na een aanslag wel een recruitmentkanaal gezien de hoeveelheid aandacht. Het beïnvloed de mening en kan een hoop mensen wellicht het laatste duwtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een symbolisch besluit, want iemand die daadwerkelijk kwaad wil zetten komt er linksom rechtsom toch wel aan.

Pak het probleem liever bij de roots aan.

Hoorde ook al zoiets dat de wapenwet verstrekt moest worden... hoezo.. Men komt via het illegale circuit toch wel aan wapens als ze dat willen! Gaat ook hier op in NL.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Misschien moeten ze gevaarlijke ministers en staatshoofden verbieden.
Vluchtelingencorryfee Merkel zou eens kunnen denken aan aftreden en de schuld op zich te nemen.
Alle daders (schutter munchen, die vandaag met zijn bom, die met dat kapmes en die in de trein, zijn vluchtelingen of jongeren met psychische problemen.
Niet persé uit oorlogsgebieden.

Er is al jaren keer op keer aangetoond dat spelletjes niet zorgen voor schietpartijen.
Alleen mensen die om wat voor reden te beïnvloedbaar zijn zouden een kans kunnen hebben om inderdaad "onder invloed van een spelletje" rare dingen te gaan doen.
-Waarom zijn er rond de release van GTA IV en V niet explosief de moorden of carjackings gestegen?
-Waarom zijn er geen mensen in de pan gehakt bij de nieuwe WoW?
-Waarom zijn er geen duitsers afgemaakt na de nieuwe Wolfenstein?

Juist, mensen weten wel wat ze doen.
Dit is gewoon weer symboolpolitiek om maar niet het echte probleem:
Terroristen en een hoop achterlijke mensen die eerst nog in de middeleeuwen leefden en gestuurd werden wanneer ze wat moesten doen en die kunnen "onze" vrijheid niet aan. Too much input ofzoiets.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Zullen we anders alle geloven maar verbieden, vooral die met een I begint?
Lijkt me beter dan games verbieden...

Schutter had zijn gun op Darknet gekocht, verbod of niet ze komen er toch wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:15

Player1S

Probably out in the dark

miljoenen mensen spelen games als CS(welke variant dan ook), CoD, Battlefield en soortgelijke games. Misschien nog geen 100 daarvan gaan op een shooting spree.

Elke normale wetenschapper zou die gevallen schrappen uit het onderzoek omdat er met die 100 iets anders mis moet zijn waardoor de waardes afwijken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Misschien moeten ze gevaarlijke ministers en staatshoofden verbieden.
Er zal nu vast een grote groep duitsers zijn die denken, fuck had ik maar nooit op dat wijf gestemd.
Maar dat is ook een beetje inherent aan het duitse en onze politiek stelsel. Je stemt eens in de 4 jaar.

Hier in nederland zien ook hele volksstammen de PVDA liever gaan als komen. Toch zijn ze nog goed vertegenwoordigd in de 2e kamer op dit moment. Ook al is dat geen goede afspiegeling van het sentiment van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:18:
Persoonlijk zie ik het als een bliksemafleider voor Merkel. Die heeft natuurlijk wel wat uit te leggen na dit weekend. Dus gaan we maar trappen op iets wat andere nogal gevoelige onderwerpen even omzeilt.
Die duitse clichereactie over Games is al veel ouder; en komt na iedere amok-loop weer omhoog...

in 2009 na een amok in Winnenden was het een toespraak van de toenmalige Bundespresident die de schuld grotendeels bij 'Killerspiele' legde (de dader zou Counterstrike gspeeld hebben; overigens net als de dader in Mûnchen nu).. en deels bij de bezitters van sportwapens; waarvoor de wetgeving aangescherpt moest worden (de vader van de dader daar was en sportschutter en met diens wapens gebeurde de schietpartij)
http://www.spiegel.de/pan...and-trauert-a-614683.html

Maar evenzeer is het nu gewoon bullshit om te gaan roepen dat "Merkel verantwoordelijk is", als een idioot ergens doordraait.
Dan begrijp je gewoon weinig van (duitse) politiek (Niet alles is 'schuld van de politiek'.. sterker nog, misschien moeten mensen maar eens realiseren dat de politiek veel minder _kan_ doen of regelen via nog meer wetten en controle's en inperken van privacy-rechten) .
Of mogelijk willen zulke mensen deze verschrikkelijken daden voor hun eigen ideologie instrumentaliseren (bv bij voorbaat bv migranten criminaliseren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Mja, maar dat na een dergelijk weekend met afwisselend jihadistische aanslagen, doorgedraaide personen en combinaties daarvan mensen gaan denken dat er misschien wel iets structureels aan de hand is kan ik best wel begrijpen.
En die laatste aanslag is natuurlijk geen incident maar een symptoom van deze tijd helaas.

Maar om dat met het slappe excuus van computerspelletjes te komen. Want laten we wel zijn, al die schietspelletjes als COD etc zijn gebaseerd op de werkelijkheid.
En als je iemand wilt vermoorden is ze door het hoofd schieten redelijk effectief. Die techniek is behoorlijk wat ouder als computerspelletjes. Ook het "hij bewoog als een spelpersonage" snap ik niet. Want de animaties worden steeds levensechter met motioncapturing etc. Volgens mij is het net andersom, de spelletjes gaan steeds meer op ons lijken.
Al met al gewoon een zeer zwak statement van iemand waar ik toch wel iets meer van had verwacht.
Maar goed, het zal niet de eerste keer zijn dat de politiek mij teleurstelt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waarom wordt het dan op 'Computer spelletjes' gegooid? Films? Nieuws berichten? Animatie films? etc...
Zoiezo doen ze nogal anaal over computer spelletjes in Duitsland staat me bij dat er bepaalde spelletjes uitkwamen in DE die aangepast waren, groen/geen bloed etc. (Carmageddon gekke poppetjes? ipv mensen).

En ze zijn in DE (Ook Zweden/Noorwegen) al een tijdje smerig bezig, een hoop incidenten die b.v. plaatsvonden en gepleegd werden door immigranten/asielzoekers werden stil gehouden/onderdrukt omdat het negatief zou zijn.

Als het spelen van gewelddadige spelletjes de oorzaak was dan had ik heel wat fatalities op straat gezien in de tijd dat Mortal Kombat zo populair was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:15:
Mja, maar dat na een dergelijk weekend met afwisselend jihadistische aanslagen, doorgedraaide personen en combinaties daarvan mensen gaan denken dat er misschien wel iets structureels aan de hand is kan ik best wel begrijpen.
En die laatste aanslag is natuurlijk geen incident maar een symptoom van deze tijd helaas.
Het is onzin gewoon per definitie onzin om dingen te gaan roepen als dat het allemaal Merkels schuld is..

Natuurlijk zijn afgelopen week er in een korte periode enkele, overigens opvallend amateurstisch uitgevoerde aanslagen door asielzoekers in Bayern/BDW geweest.. dire in totaal; Wûrzburg, Ansbach en Retlingen
enkel; de enige met een onschuldig dodelijk slachtoffer is juist degenen waaarvan men eerder een persoonlijk motief vermoed (het slachtoffer van de Machette-aanval in Reutlingen was een bekende van de dader en deze schijnen voorheen ruzie gehad te hebben...

Als je echter juist bv de amok-loop in Mûnchen erbij wilt slepen, dat heeft helemaal niks te maken met asielzoekers of Jihad oid; de persoon is in Mûnchen geboren en getogen.

Ik denk dat het net zo dom en kortzichtg is er bv 'schietspellen' bij te gaan slepen als vermeende 'oorzaak' en doen alsof een spelletjesverbod wat oplost; als dat mensen een te grote fixatie hebben op de herkomst van een dader, en suggeren dat alles goed is als alle migranten maar uitgezet worden oid..

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
FooLsKi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:20:
Als je al (aanleg voor) een geestesziekte hebt en het verschil tussen werkelijkheid en fantasie (het spel) niet kunt onderscheiden, dan kan het ongetwijfeld van invloed zijn. Maar moet je dan alle spellen (en films/series) waarin geweld de hoofdtoon voert verbieden? Of moet je misschien wat meer investeren in de verzorging/opvang van dergelijke geesteszieke personen? Mij lijkt het laatste veel logischer en effectiever, maar dat ben ik.
Aye, games de schuld geven is gewoon een vrij slappe poging om de aandacht weg te nemen van de echte problemen. Vraag me zelf een beetje af of de mensen wel echt geestesziek zijn.

Want dan mag je gewelddadige strips en boeken ook meteen verbieden, negatieve dingen in de krant en het nieuws ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:13:
Maar de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière heeft gezien dat de verdachte bewoog als een personage uit een pc spel. Wat dat dan ook mag inhouden.
Bewegen als in een spel?

Zoiets zeg maar?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
als dat mensen een te grote fixatie hebben op de herkomst van een dader
Het constant maar negeren van herkomst / religie kan net zo goed dom en kortzichtig zijn. Merkel heeft wel de deuren wagenwijd opengezet waardoor de jihadistische elementen zich makkelijker in de meute konden verstoppen.

Maar goed daar gaat het hier niet om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Compizfox schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:32:
[...]

Bewegen als in een spel?
[video]

Zoiets zeg maar?
Haha, echt fantastisch. Die is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens denk ik dan soms.. waarom gewoon niet een keertje gewoon doen? Ja, klinkt dom, maar soms moet je gewoon maar eens ongelofelijk doms doen om dan pas in te zien hoe dom het is/klinkt (net zoals Trump, laat die gast maar aan de macht komen, hebben we dat ook weer gehad).

Er zal altijd een groep zijn tegen <insert iets>, games, internet, films, computers, telefoons... maar ook tegen omgaan met bepaalde rassen, groepen of overtuigingen. En zolang mensen ergens geloven dat je dus een potentieel schutter wordt door spelen van zulke games, verbied het dan maar lekker. Maar mocht zo'n kind zonder game alsnog doordraaien.. kan je ze wel zeggen 'nee.. door games kwam het echt niet'.
arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:33:
[...]

Haha, echt fantastisch. Die is nieuw voor mij.
Ik kende deze al, ergen is nog het resultaat, dit ging dus gewoon rond op het internet als waarheid, waar mensen (en ook gamers) opeens bang werden dat ze dit konden krijgen. En ergens match dat wel met de achtergrond of schuld bij zulke aanslagen.. vertel wat aannemelijks en groot genoeg, mensen zullen het toch wel geloven.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 25-07-2016 17:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een geweer in het echt afvuren is iets heel anders als een potje Call of Duty bijvoorbeeld.
Als je net zo emotieloos bent is het eigenlijk precies hetzelfde.

Schiet wapens zijn gemaakt om het moorden zo makkelijk mogelijk te maken. (je wil als land nl de oorlog "winnen") Echt veel skillz heb je er niet voor nodig behalve dan dat herladen dan niet even een knopje indrukken is.
Nl niet vergeten dat je eerste FPS ook even wennen is (uurtje of 2 wennen aan het concept), binnen diezelfde tijd ben je gewend aan een groot wapen, dat moet nl omdat anders er een gaatje in jouw hoofd zit als het om oorlog gaat.

Wat wel echt moeilijker is is boogschieten en zwaardvechten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Eh nee, de terugslag van een AK47 in t echt is iets heel anders als de trilfunctie in je xboxcontroller om maar wat te noemen.
Ik heb op een schietbaan gewerkt en mensen tegen de muur zien knallen omdat ze voor de eerste keer schoten met een magnum .357 En dat waren mensen die al wel met echte, maar lichte caliber wapens hadden geschoten en dus enigzins voorbereid waren.

Maar het is TOTAAL niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er zijn tegenwoordig lichtere betere wapens met veel minder terugslag dan vroeger. (neem een MP5 bv.)
Als je een aanslag gaat plegen neem je niet de moeilijkste keuze lijkt me, tenzij er niks anders te krijgen is en dan nog lijkt het me dat je ermee geoefend/getest hebt.
En bij een aanslag komt meestal niet veel preciezie kijken het is pakken wat je pakken kan.

Je stelt nu de slechtste wapens als voorbeeld. Je vraag was nl is leren schieten met een echt geweer moeilijker dan schieten in een game. (Algemeen gesteld als hoe representatief is de nepwereld voor de echte wereld.)

Antwoord is nee, zelfs omgaan met terugslag met een echt (normaal gekozen praktisch) wapen is niet iets waar je net zo lang mee bezig bent als een auto rijbewijs. (30-40 uur les.) of bv leren fietsen.
Het is gewoon iets waar je meer kracht moet zetten of beter moet gaan staan.
De drempel is gewoon erg laag hoe je het ook draait of keert.

Voordat je goed bent in een spel ben je net zo lang bezig als met een echt wapen, enige voordeel in een spel is dat eigenlijk alle wapens hetzelfde zijn en je per wapen nauwelijks opnieuw iets hoeft te leren.

Leercurve is net zo steil alleen iets andere leerstof.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

En ja hoor, daar is die weer. Ik zat er al op te wachten toen de media begon te koeren dat er schietspelletjes op de pc van de schutter aangetroffen zijn.
Ik begreep trouwens ook dat er Windows aangetroffen is op de pc van de schutter. VERBIEDEN DIE HAP!

/sarcasme

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
sapphire schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Ik begreep trouwens ook dat er Windows aangetroffen is op de pc van de schutter. VERBIEDEN DIE HAP!

/sarcasme
Ik hoor het al, jij bent een Linux jihadist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:25:
[...]

granaatappel :P biologische oorlogsvoering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:34

Maar de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière heeft gezien dat de verdachte bewoog als een personage uit een pc spel. Wat dat dan ook mag inhouden. En omdat hij de mensen door het hoofd schoot en dat in spelletjes ook kan moet dat wel verband houden.

Dit is natuurlijk een uitermate simpele 1+1=2
VERBIEDEN DIE HAP! THINK ABOUT THE CHILDREN!

Ik ben eigenlijk meer geinterresseerd in de mening op tweakers over dit verhaal. Persoonlijk ben ik van mening dat bovenstaande complete lariekoek is. Een geweer in het echt afvuren is iets heel anders als een potje Call of Duty bijvoorbeeld.
En uiteraard blijven andere media zoals films en tv compleet buiten schot. Er zijn toch legio voorbeelden waar je een emmer onder de tv kunt zetten om het bloed op te vangen.
Van de ene kant onzin, van de andere kant kan het best wel invloed hebben.
Maar wat hadden de cowboys en indianen voor games dan?
Uit welke game had Hitler zijn idee gehaald?

Dan hebben we van de andere kant die Noor wat ik weet niet hoeveel studenten afschoot en zijn ''tactiek'' uit COD gehaald zou hebben.
Mja volgens mij als je alle moorden bekijkt die dankzij een spel ontstaan zouden zijn vergeleken de moordenaars die het zonder idee uit een spel doen.. Dan zitten we ver onder de 1%..

Als ik dan verder denk, iemand wilt een ''verbod'' op bepaalde spelletjes, bovenstaande kan gewoonweg niet de reden zijn, er zal dus een andere reden zijn.. Maar wat is dat? Wellicht leuker om over na te denken.
Gaat het hem gewoon even om bekendheid, even opvallen en zorgen dat mensen topics als dit openen (doel bereikt, had die naam nog nooit eerder gehoord tot nu..).. Een verbod op ''gewelddadige'' games is gewoonweg voor niemand goed (kijkend naar het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:34
prutser001 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:24:
Waarom wordt het dan op 'Computer spelletjes' gegooid? Films? Nieuws berichten? Animatie films? etc...
Zoiezo doen ze nogal anaal over computer spelletjes in Duitsland staat me bij dat er bepaalde spelletjes uitkwamen in DE die aangepast waren, groen/geen bloed etc. (Carmageddon gekke poppetjes? ipv mensen).

En ze zijn in DE (Ook Zweden/Noorwegen) al een tijdje smerig bezig, een hoop incidenten die b.v. plaatsvonden en gepleegd werden door immigranten/asielzoekers werden stil gehouden/onderdrukt omdat het negatief zou zijn.

Als het spelen van gewelddadige spelletjes de oorzaak was dan had ik heel wat fatalities op straat gezien in de tijd dat Mortal Kombat zo populair was.
Ik denk dat de Media de grootste boosdoener is, ofja ik weet het vrijwel zeker.

Vroeger weet ik nog, iemand gooide een baksteen van een brug af voor een auto (stond boven de snelweg), binnen 2 weken daarna, nog 2x gebeurt. Daarvoor hoorde je dit soort issues nooit, gewoon niet. Ineens 3x in 2-3 weken wordt er een baksteen van de brug gegooid.

Zo zijn er nog tig voorbeelden te vinden, mensen lezen iets in de media en denken ej dat ga ik ook doen (die mensen wat dus al een steek los hebben, komen dankzij de media weer op andere zieke ideeën).

Waarschijnlijk (uiteraard zal niemand dat onderzoek publiceren, want de media is een goudmijn, het beïnvloed bijna iedereen) wanneer de media stopt met negatieve zaken te publiceren zoals dit soort moorden, dat het ineens een stuk minder voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat een onzin, vroegâh lang voordat COD bestond haalde mijn vriendjes en ik al tactieken, manier van lopen, omgaan met wapens, ect. van tv/films/boeken. Enige wat we toen speelde was Wolvenstein 3D.
We wisten toen op 10 jarige leeftijd al meer van wapens, militaire techniek, tacktiek en dat soort dingen dan de gemiddelde volwassenen.

Vrij bizar misschien voor een kind maarja wij vonden dat leuk en speelde graag 'oorlogje' .

Kun je alles wel verbieden inc. educatieve dingen in een bieb ofzo.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Zei iemand Linux-jihadist?

[Video: https://ptpb.pw/cZCs.webm]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

LopendeVogel schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:45:
[...]

Ik denk dat de Media de grootste boosdoener is, ofja ik weet het vrijwel zeker.

Vroeger weet ik nog, iemand gooide een baksteen van een brug af voor een auto (stond boven de snelweg), binnen 2 weken daarna, nog 2x gebeurt. Daarvoor hoorde je dit soort issues nooit, gewoon niet. Ineens 3x in 2-3 weken wordt er een baksteen van de brug gegooid.

Zo zijn er nog tig voorbeelden te vinden, mensen lezen iets in de media en denken ej dat ga ik ook doen (die mensen wat dus al een steek los hebben, komen dankzij de media weer op andere zieke ideeën).

Waarschijnlijk (uiteraard zal niemand dat onderzoek publiceren, want de media is een goudmijn, het beïnvloed bijna iedereen) wanneer de media stopt met negatieve zaken te publiceren zoals dit soort moorden, dat het ineens een stuk minder voor gaat komen.
Ik heb het afgelopen jaar een paar publicaties gelezen waarin gesproken wordt over een risico toename op geweldsincidenten. Deze periode duurt volgens mij ongeveer 11 dagen na melding van het initiële incident door de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:44:
Eh nee, de terugslag van een AK47 in t echt is iets heel anders als de trilfunctie in je xboxcontroller om maar wat te noemen.
Ik heb op een schietbaan gewerkt en mensen tegen de muur zien knallen omdat ze voor de eerste keer schoten met een magnum .357 En dat waren mensen die al wel met echte, maar lichte caliber wapens hadden geschoten en dus enigzins voorbereid waren.

Een AK47 valt ernstig mee voor wat betreft terugslag vind ik. En in Afrika en MO lopen er tieners mee rond. 't is geen game controller nee maar ingewikkeld om mee om te gaan ook weer niet. Hell, stuk minder knopjes dan de gemiddelde gamecontroller!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:39:
[...]

Als ik dan verder denk, iemand wilt een ''verbod'' op bepaalde spelletjes, bovenstaande kan gewoonweg niet de reden zijn, er zal dus een andere reden zijn.. Maar wat is dat?
En zo beginnen samenzweringstheorieën ;). Het is gewoon een makkelijk doelwit waarmee je bij bepaalde groepen makkelijk kan scoren. En gezien er in die groepen genoeg zijn die het geloven, kan het ook prima dat sommige politici het daadwerkelijk geloven. Oftewel het niet moeilijker maken dan het is.
sapphire schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:46:
Wat een onzin, vroegâh lang voordat COD bestond haalde mijn vriendjes en ik al tactieken, manier van lopen, omgaan met wapens, ect. van tv/films/boeken.
Uberhaupt, manier van lopen uit games? Dus hij was aan het strafen en bunny hoppen? Terwijl hij met een M249 rond aan het sprayen was en aan het ragen was op noobtubers en hackers? Nee? Dan lijkt het wel mee te vallen met wat hij uit games heeft opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Mwah, samenzweringstheorien.
Het is wel erg handig om Merkel uit de wind te houden en de discussie vooral verre van migranten en islam.
Werkte ook nog, want de nederlandse media zat constant netjes dit debiele verhaal voor te lezen tijdens de journaals zonder ook maar enige kritische noot.
Totdat het officieel werd dat de dader van Ansbach dus wel jihadistisch in natuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Compizfox schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:02:
[...]

Zei iemand Linux-jihadist?

[video]
Jij wint _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:44:

Waren die schutters toevallig familie van

YouTube: Video Mocking Journalist Who Claimed PTSD From AR-15

?

;)
geoefend schutter en van 357 tegen de muur knallen... _/-\o_
Van .22 naar .45 of .44, .460 of van .223 naar .303/7x57 OK.

Of was het daar zo klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Geen echt geoefend schutter, maar ook niet compleet onbekend met een vuurwapen.
Was een vrouw/vriendin van iemand die met een .357 schoot. Dat wou zij ook wel eens proberen. Zelf schoot ze inderdaad met een .22 geloof ik. Ze sloeg echt naar achteren. En naar achteren is daar inderdaad niet heel veel ruimte.
Het is de lokale schietvereniging. Dus niet heel bijzonder qua ruimte en uitrusting.

[ Voor 6% gewijzigd door arbraxas op 25-07-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
evilution schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:03:
[...]

Een AK47 valt ernstig mee voor wat betreft terugslag vind ik. En in Afrika en MO lopen er tieners mee rond. 't is geen game controller nee maar ingewikkeld om mee om te gaan ook weer niet. Hell, stuk minder knopjes dan de gemiddelde gamecontroller!
Zelfs een aap kan er mee omgaan.

YouTube: Monkey With AK-47 Full video

Zo'n verward figuur dus zeker.

@Abraxas: Zo schoot eens iemand met de BFR (.45-70) en die kon naar het ziekenhuis omdat hij de korrel in zijn voor voorhoofd had :')

Ontopic: Het probleem is gewoon dat Merkel grove fouten heeft begaan door niet te willen luisteren naar de diverse veiligheidsdiensten en onderzoekers. Net als in NL trouwens bleek laatst dat het toch zeer goed mogelijk was dat er terroristen meegekomen waren met de vluchtelingen. |:(

Dat ze het nu willen afleiden toont eigenlijk alleen aan dat ze geen enkel idee hebben hoe ze nu hun burgers kunnen garanderen dat ze veilig zijn.

Het zal niet lang duren voordat er zogenaamde militia's komen die (onschuldige) azielzoekers/buitenlanders aan gaan vallen.

Vergeet niet de nieuwjaarsviering wat verschrikkelijk was voor de dames waar ze "gewoon" mee wegkomen vanwege de diverse doofpotschandalen.

Wie weet wat er hier in NL gebeurdt zonder dat direct omwonenden het horen.
Dat er in groningen 5 mensen beroofd worden ofzo zal hier in amsterdam niet snel komen als ze het stil willen houden.

Dat verbod op games gaat er niet komen. Kan in DE de hele games markt opgedoekt worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Koos2009 op 25-07-2016 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Het is natuurlijk makkelijk om schuld of verantwoordelijkheid af te schuiven: games verbieden is zo geïmplementeerd. Toegeven dat 'wir schaffen das' een van de domste fouten in de moderne Duitse geschiedenis is niet. Evenmin een serieuze aanpak van de frustrerende moeilijkheden die immigranten in Duitsland ondervinden, racisme of anderszins. Of het lastigvallen van de Duitse vrouwen. Of het daadwerkelijk integreren in een Duitse cultuur die dan toch uiteindelijk weer gedefinieerd zou moeten worden.

Het is het ultieme zwaktebod: men weet niet eens hoe men moet beginnen met de crisis aan te pakken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:33:
[...]

Het constant maar negeren van herkomst / religie kan net zo goed dom en kortzichtig zijn. Merkel heeft wel de deuren wagenwijd opengezet waardoor de jihadistische elementen zich makkelijker in de meute konden verstoppen.

Maar goed daar gaat het hier niet om
volgens mij vind je dat wel een stuk belangrijker dan het onderwerp van dit topic, je lijkt meer domme dingen te roepen over 'dat Merkel schuld zou zijn', en complottheorieen over 'de media'
dan dat je verder lijkt te willen discussieren over geweldsspelen en het debat erover.

Qua feiten zit je er juist enorm naast...

allereerst, niemand negeert de afkomst, deze wordt gewoon genoemd in alle berichtgevingen.

Hooguit doen sommigen, zoals jij alsof dat het enige dat belangrijk zou zijn, en vinden dat je verder alles moet negeren... ik noem het even kortzichtig te roeptoeteren dat omdat een dader bv een ego-shooter speelt, hij deze moorden zou plegen, als te stellen dat het zou komen door de herkomst.

Juist ook omdat alle gevallen zeer verschilende motieven en daders kenden, sterke verschillen tussen hoe de slachtoffers gekozen (Reutlingen een bekende, in Würzburg totaal onbekende toeristen uit Hongkong in een trein), de wapens die gebruikt zijn (Ansbach explosieven wat meer voorbereiding vergt, en Würzburg juist enkel een bijl/mes, in Reutlingen een Machete)

verder,wat betreft je toeschrijvingen van deze moorden aan Bundeskanzler Merkel, wat ik ver beneden iedere niveau vind en een domme redenatie..
Merkel is niet de oorzaak van de terreurdaden en evenmin 'heeft zij de grenzen opengezet'..

Zoals ik eerder vermeldde was de dader van de Munchen Amok-loop overigens gewoon een geboren duitser..
dat is ook degene op wie die huidige discussie van geweldsspelen van toepassing is..

het is nonsens te gaan beweren dat er tussen asielzoekers en gewelsspelen een verband zou bestaan en daarver discussie is, die link heb jij enkel erbij gebracht.

de asielzoekers van de daden in Würzburg, Ansbach en reutlingen bevinden zich allemaal al meer dan twee jaar in duitsland, dus ook ver voordat in de zomer de vluchtelingencrisis op haar hoogtepunt kwam, en toentertijd Merkel besloot enkel de duitse grenzen niet te sluiten, maar aangaf dat er aan andere oplossingen gewerkt zou moeten worden.
Grenzen sluiten is hooguit een struisvogeloplossing, de vluchtelingenstroom kun je niet zomaar aan de grens stoppen met prikkeldraad, maar daarvoor zul je op verschillende tereinen moeten werken (zowel een aanscherping van bv asielvoorwarden, die in duitsland veel strenger geworden zijn, een snelle en efficiente asielprocedure en goede regsirtatei en vooral ook deals met landn aan de europese buitengrenzen en vooral die buitengrenzen bewaken, dat is beter dan prikkeldraad aan de duitse of nederlandse grens:
Al die opties is ook iets waraan Merkel gewerkt heeft en het lijkt duidelijk succes te hebben)

De Opvang van vluchtelingen is zeker een probleem en een belasting, iets dat juist Merkel zelf in exact die 'wir schaffen das' persconferentie erkent heeft, daarin gaf ze namelijk exact dat aan, dat dat problematisch is, maar dat 'duitsland een sterk land is dat al veel tot stand gebracht heeft en problemen overwonnen heeft en ook de het vluchtelingenprobleem iets wat dat duitsland zou 'schaffen'...
Als je puur naar de resultaten kijkt waarvoor je de Bundesregierung verantwoordelijk kunt stellen, nl de aantallen vluchtelingen nu, zijn die enorm teruggebracht en is de chaos die er in de zomer van 2015 heerste grotendeels onder controle gekomen.

vrijwel alle vluchtelingen worden nu heel snel geregistreerd .. Overigens waren juist bv de getallen van 1,1 miljoen vluchtelingen deel van de organisatie-chaos toentertijd, momenteel geeft het BAMF aan dat ze 550.000 asielaanvragen van individuele personen in 2015 binnengekregen hebben en daarvan waren 70.00 vervolgaanvragen van mensen die er langer waren, er zijn dus minder dan een alf miljoen binnengekomen (en ondertussen al een flink deel daarvan afgewezen)

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 25-07-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Eh, nee want ik heb het hier over wat die minister van binnenlandse zaken roeptoetert over games.
Over migranten/asielzoekers in het algemeen heb ik inderdaad een mening. Maar zoals gezegd gaat dat hier niet over.
De enigste die constant zijn stokpaardjes van stal moet halen ben jij.
het is nonsens te gaan beweren dat er tussen asielzoekers en gewelsspelen een verband zou bestaan en daarver discussie is, die link heb jij enkel erbij gebracht.
Dat is zo ongeveer de strekking van mijn openingspost alleen dan in het algemeen en niet alleen voor asielzoekers. Heb jij de rest van de posts wel gelezen of alleen met een rode waas voor de ogen lopen typen?

[ Voor 118% gewijzigd door arbraxas op 25-07-2016 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:12:

Dat is zo ongeveer de strekking van mijn openingspost alleen dan in het algemeen en niet alleen voor asielzoekers. Heb jij de rest van de posts wel gelezen of alleen met een rode waas voor de ogen lopen typen?
Ik lees juist heel precies en al je posts, misschien moet je dat zelf ook eens doen:
behalve in je openingspost maak je nog veel meer post en die gaan vooral over
-asielzoekers, - Merkel, de PVDA (:? ), -jihadistische elementen, migranten/asielzoekers ...
en ga zo maar door...

na je beginpost vind ik nog maar twee posts waar je iets over spellen beweert en de rest enkel over 'jihadisten' en Merkel etc.... terwijl in geval van de amokloop van München dat juist helemaal niks daarmee te maken heeft,
die amokloop is de reden waarom sommige politici daar nu over willen debateren

andersom, niemand legt de link tussen Ego-shooters en de bijl-mes/machete aanvallen in Würzburg/Reutlingen of de bomaanalsg in Ansbach .

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 25-07-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Misschien moet je ze ook even in context lezen ipv er een paar steekwoorden uit te vissen?
Want ondanks dat je ze heel precies hebt gelezen begrijp je bij sommige van mijn posts niet helemaal wat ik er mee bedoel.
En voor je dat weer probeert, nee dat ga ik je niet uitleggen. Have fun puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:12:
Eh, nee want ik heb het hier over wat die minister van binnenlandse zaken roeptoetert over games.
Over migranten/asielzoekers in het algemeen heb ik inderdaad een mening. Maar zoals gezegd gaat dat hier niet over.
De enigste die constant zijn stokpaardjes van stal moet halen ben jij.
Ik zie dat RM-rf me al voor is, maar bijna elke post die jij maakt gaat over migranten/asielzoekers. Als het daar hier niet over gaat, moet je misschien stoppen met het er steeds bij halen.
Edit: En dat je elke post roept: "Het gaat niet over asielzoekers, maar ik wil toch even vertellen dat het over asielzoekers gaat", betekend gewoon nog steeds dat je steeds weer asielzoekers erbij haalt.
arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:26:
Mwah, samenzweringstheorien.
Het is wel erg handig om Merkel uit de wind te houden en de discussie vooral verre van migranten en islam.
Werkte ook nog, want de nederlandse media zat constant netjes dit debiele verhaal voor te lezen tijdens de journaals zonder ook maar enige kritische noot.
Totdat het officieel werd dat de dader van Ansbach dus wel jihadistisch in natuur is.
Ach, zo hebben andere media weer debiele verhalen over asielzoekers en houden vooral de discussie verre van (alternatieve) oplossingen. Werkt ook nog, want zie de gemiddelde reactie in dit topic...

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 25-07-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:05:

nee dat ga ik je niet uitleggen.
je zou gewoon kunnen proberen het ontopic te houden en gewoon uitleggen wat je nu precies vind over een mogelijk debat nav de amokloop in Munchen ...

Evt. ideen schrijven over de dader en of die nu wel of niet beinvloed zou zijn door het veel spelen van Counterstrike (of bv andersom, wat ikzelf denk, dat bepaalde personen met een neiging tot geweld zelf ook misschien zich meer aangetrokken voelen tot zulk een schietspel, maar wat niet betekent dat iedere speler geweldadig _is_ of van het spel zou worden)

Alle andere zaken die jij erbij haalde in dit topic eerder hebben juist helemaal niks met de amokloop in Munchen, of een duits debat over de invloed van geweldspellen te maken..
en evenmin met bv de erg strenge duitse wetgeving en censuur van geweldsspellen die steeds strenger geworden is naar meerdere amoklopen op duitse scholen (eerder in Erfurt en Winnenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hahahaa, wtf, wat een mongolen :D

Terugslag trouwens goed te zien: compleet afwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door evilution op 25-07-2016 21:21 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
je zou gewoon kunnen proberen het ontopic
Als jij daar nou eens mee was begonnen in je eerste post. Daar staat 1 regel ontopic in en verdraai je mijn woorden ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

arbraxas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:30:
[...]

Als jij daar nou eens mee was begonnen in je eerste post. Daar staat 1 regel ontopic in en verdraai je mijn woorden ook nog eens.
Deze post (M'n erste post hier) gaat al meer in op de achtergronden van de Games-debat in duitsland dan al jouw posts, met twe alinea's.
enkel in de laatste alinea ontkracht ik ook jouw offtopic beweringen en toeschrijvingen, maar dat is hooguit omdat je daar wat onzin erbij sleepte.

nogmaals, als je graag wilt dat in dit topic gepost wordt over die gamesdebat, probeer gewoon correcte argumenten en ontopic beweringen erbij te halen...

bv het duitse Netzpolitik heeft ook een scherpe reactie over De Maizière's uitspraken geschreven (en van twe andere CDU-politici en de onjuiste bewering van Münchener Kriminaldirektor over de 'beweegwijze van de dader alsof hije en game speelde', wat vooral kwam doordat de dader kennelijk een bepaalde handicap bij het lopen had)
https://netzpolitik.org/2...rspieldebatte-nein-danke/

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 25-07-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Wat is onzin? Mijn suggestie dat dit hele "gamen maakt je een killer" verhaal misschien wel word opgehangen om even wat luwte te creeren voor andere onderwerpen?
Want in Duitsland stellen heel veel duitsers wel degelijk Merkel en haar wilkommenskultur verantwoordelijk voor wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Even los van wat jij en ik van Merkel vinden.

Maar gelukkig zijn er in Duitsland nog wel mensen met gezond verstand ten aanzien van games en hun invloed op mensen. En zoals ik ook al aangaf in mijn eerste post, daar gaan we WEER. Want deze discussie is natuurlijk niet nieuw en ook niet alleen in Duitsland gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Modbreak:Goed, dit gaan we niet over nog meer topics in ASP verspreiden. Geweld in games is een prima onderwerp en die is ook vaker ter sprake gekomen, waaronder in Hardware & Spielerij Algemeen
Aangezien de context hier de aanslag in Duitsland is ([ZT] Schietpartij winkelcentrum München.) en niet geweldadige games an sich gaat dit topic dan ook op slot.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.