• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

De toekomst, waar je huishoudelijke apparaten een identiteitscrisis hebben: https://www.nu.nl/tech/61...kt-stoomoven-te-zijn.html

Echt, je kan het niet verzinnen.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-03 20:10
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:52:
De toekomst, waar je huishoudelijke apparaten een identiteitscrisis hebben: https://www.nu.nl/tech/61...kt-stoomoven-te-zijn.html

Echt, je kan het niet verzinnen.
Hetzelfde, maar dan op Tweakers: nieuws: AEG-combimagnetron denkt stoomoven te zijn en werkt niet meer na fout... ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 22:35

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01 14:04
Het is niet echt leuk, vrolijk of grappig, aangezien de aanleiding het overlijden van de kat in kwestie is, maar onze stationskat Sunny heeft een standbeeld gekregen.

https://www.rtvoost.nl/ni...j-het-station-in-deventer

uncle_sjohie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EJlol
https://nos.nl/artikel/24...-met-auto-van-zijn-ouders

Ik ben blij dat mijn dochter gelukkig niet zo gek is op auto's :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

EJlol schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:54:
https://nos.nl/artikel/24...-met-auto-van-zijn-ouders

Ik ben blij dat mijn dochter gelukkig niet zo gek is op auto's :P
Altijd de autosleutel goed opbergen. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

En dan nu eentje in het kader van titels die vragen oproepen:
Hagenaar opgepakt na vangen giftige krabben

Een 37-jarige Hagenaar is dit weekend opgepakt vanwege het vangen van dertig giftige wolhandkrabben bij de Nieuwe Waterweg in Maassluis. Dat meldt de politie op Instagram. Hij viel op doordat surveillanten hem met een emmer voorbij zagen lopen. De man heeft een proces-verbaal gekregen.

Wolhandkrabben komen oorspronkelijk uit Azië. Het vangen van de 'ongewenste exoten' is verboden in het gebied rondom de Nieuwe Waterweg, omdat het gehalte dioxine in de dieren te hoog is voor consumptie. Het kan schadelijk zijn voor de gezondheid. De krabben zijn weer uitgezet.
De tweede paragraaf roept echter nog veel meer vragen op... :F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-03 19:57
https://www.nu.nl/opmerke...ouwd-bizarre-wending.html
Zeeuws schoolgebouw per ongeluk omgedraaid gebouwd: 'Bizarre wending'
De bouw van een nieuw schoolgebouw in het Zeeuwse dorp Oost-Souburg is stilgelegd nadat het schoolpersoneel heeft ontdekt dat de school verkeerd om wordt gebouwd, schrijft Omroep Zeeland woensdag. "Simpel gezegd zit de voorkant aan de achterkant en de achterkant zit aan de voorkant", zegt wethouder Rens Reijnierse van de gemeente Vlissingen.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-03 23:49
https://www.rtlnieuws.nl/...lenbak-drachten-brandweer
De brandweer in het Friese Drachten heeft een jongetje uit een prullenbak bevrijd. Hij was door zijn broertje opgesloten en kon er met geen mogelijkheid meer uit komen. "Zoiets hadden we nog nooit gezien."

Aanleiding is wellicht een beetje zielig, maar die foto maakt het hilarisch.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:12
Mwa zielig. Gewoon kattekwaad van de jongens. Ze konden er ook allebei om lachen volgens mij :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SpeedQber
https://www.nu.nl/wetensc...alleen-pen-en-papier.html
82-jarige breekt record met uitrekenen megasom met alleen pen en papier.
Met alleen pen, papier en zijn eigen brein is de 82-jarige Willem Bouman uit Alphen aan den Rijn erin geslaagd een bijzonder moeilijke rekensom op te lossen. Tijdens de open dag van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) berekende hij de derdemachtswortel van een getal van 36 cijfers.
Het getal was 718.237.140.592.542.803.123.253.912.561.466.729, en het antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

The Boys is een documentaire. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:19

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SpeedQber
https://www.ad.nl/buitenl...et-zwitserse-au~a47a24ea/
Veel gewonden bij vuurloop in het Zwitserse Au

Bij een vuurloop over hete kolen in het plaatsje Au aan het Meer van Zürich zijn 25 mensen gewond geraakt. Dertien zijn met zeer ernstige brandwonden aan de voeten in een ziekenhuis opgenomen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:36
Het volgende wat ik ga plaatsen is zeker geen nieuwsfeitje en heb al geruime tijd gesneupt waar ik dit het beste kan plaatsen, maar helaas tevergeefs.

Gezien de huidige gebeurtenissen in de wereld ben ik van mening dat vrolijkheid en humor wel een stimulans kunnen gebruiken en dit is gewoon een hilarisch stukje onschuldige internet geschiedenis die ik graag wil delen zodat anderen er van kunnen genieten zoals ik er van genoten heb :)

Hopelijk kunnen jullie er van genieten en kunnen de mods het voor 1 keer door de vingers zien dat het offtopic is.

Hoe het begon: Dj Sean heeft stoere ongelimiteerde arrogante grootspraak over zijn, naar eigen zeggen, legendarische draaitafel skills:

Een behoorlijke tijd later heeft hij een live optreden op Nederlandse televisie, waar hij zijn 'legendarische draaitafel skills' inzet en een absolute wanvertoning van een live set neerzet _O- :

Let vooral ook op Lodewijk Assher, je ziet gewoon wat hij denkt maar speelt het mee omdat dit wel 'mooie moderne muziek' zal zijn _O-

Destijds kreeg Dj Jean (terecht) kritiek over deze aanfluiting van een optreden, maar 1 dikke eindbaas leerde Jean een lesje nederigheid en maakte deze legendarische maar totaal ondergewaardeerde 'tribute':

Zo hoor je met draaitafels om te gaan, heerlijk _/-\o_

Affijn; ik heb destijds enorm om dit alles gelachen en hoop dat ik een ander zijn dag op kan fleuren kan door dit te posten/onder de aandacht te brengen. :)

Blijf lachen en genieten van het leven mensen! :(:)

I live inside that bubble, reality of the naive.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Niet heel grappig nieuws wellicht maar kan hier wel om lachen hoe ze zich vermaken. Ander filmpje zijn ze ook aan het fitnessen.😅

"Sri Lankanen springen in zwembad paleis na bestorming"
https://www.ad.nl/video/p...leis-na-bestorming-314552

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44
ToolkiT schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:14:
[...]

John Oliver is een brit hoor (die in de US woont, dat wel)
Hij is tegenwoordig een Amerikaans staatsburger.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Brent schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:00:
[...]

Hij is tegenwoordig een Amerikaans staatsburger.
Hij is idd dual.. maar toch zou ik hem niet als amerikaan klassificeren..

• Brent
Paspoort is paspoort wmb. Anders krijgen we ellenlange no-true-scotsman discussies.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Brent schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:41:
Paspoort is paspoort wmb. Anders krijgen we ellenlange no-true-scotsman discussies.
Dan moet je beide noemen.. hij heeft er immers 2
Wiki beschrijft het als volg:
John William Oliver is a British-American comedian, writer, producer, political commentator, actor, and television host.
Dat vind ik een goede beschrijving..
Maar kies je er maar 1 dan moet je wel de meest passende kiezen, en dat is bij Oliver duidelijk brits..
Net als dat bij Ewan McGregor duidelijk schots is (ook dual met US).. sterker nog in long way up gebruikte hij zijn US paspoort, wat mij verbaasde want zijn identiteit is toch IMHO echt wel schots..

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:15
Ik word wel vrolijk inderdaad van deze mierenneuk discussie _O-

• Brent
ToolkiT schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Dan moet je beide noemen.. hij heeft er immers 2
Wiki beschrijft het als volg:
John William Oliver is a British-American comedian, writer, producer, political commentator, actor, and television host.
In die terminologie verwijst het eerste demonym naar plaats van herkomst, en heeft verder niet per se wat te maken met de natioliteit(en).
Maar kies je er maar 1 dan moet je wel de meest passende kiezen, en dat is bij Oliver duidelijk brits..
Ik ben ertegen om mensen in zo'n hokje te plaatsen op basis van een accent. Ja, het zegt waarschijnlijk iets over herkomst, maar niets over de nationaliteit. Ook vind ik het problematisch op basis daarvan dingen aan te nemen over in hoeverre iemand dan cultureel past in het land van oorsprong van vermoeden. Dat vind ik niet alleen omdat zulk redeneren wel vaker gebruikt is om mensen weg te zetten (met name Angelsaksen hebben daar een handje van, met al die Britse accenten), maar ook omdat het vaak niet klopt of iemands persoonlijke geschiedenis/situatie versimpeld. Waarom daar aannames over doen?

Uiteindelijk gaat iemand daar wmb zelf over, niet het accent of moedertaal (wat ik op zich al een stigmatiserende term vind, op veel plaatsen leer je meer dan 1 taal als kind, Nederland was ooit ook zo). In dit geval heeft Oliver zijn komedie-carrière voor het grootste deel in de VS opgebouwd. Nog beter zou zijn het demonym gewoon weg te laten: wat maakt het uit?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Brent schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:29:
[...]

In die terminologie verwijst het eerste demonym naar plaats van herkomst, en heeft verder niet per se wat te maken met de natioliteit(en).

[...]

Ik ben ertegen om mensen in zo'n hokje te plaatsen op basis van een accent. Ja, het zegt waarschijnlijk iets over herkomst, maar niets over de nationaliteit. Ook vind ik het problematisch op basis daarvan dingen aan te nemen over in hoeverre iemand dan cultureel past in het land van oorsprong van vermoeden. Dat vind ik niet alleen omdat zulk redeneren wel vaker gebruikt is om mensen weg te zetten (met name Angelsaksen hebben daar een handje van, met al die Britse accenten), maar ook omdat het vaak niet klopt of iemands persoonlijke geschiedenis/situatie versimpeld. Waarom daar aannames over doen?

Uiteindelijk gaat iemand daar wmb zelf over, niet het accent of moedertaal (wat ik op zich al een stigmatiserende term vind, op veel plaatsen leer je meer dan 1 taal als kind, Nederland was ooit ook zo). In dit geval heeft Oliver zijn komedie-carrière voor het grootste deel in de VS opgebouwd. Nog beter zou zijn het demonym gewoon weg te laten: wat maakt het uit?
Het ging mij niet zo om accent maar wel om identiteit... en bij Oliver kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat die ondanks jaren in de US toch nog grotendeels brits is.. dat is overduidelijk in zijn show..

En met je eens het weglaten is inderdaad misschien beter, maar aangezien er in die link expiciet amerikaan stond viel me dat wel op en leek in contrast met het verhaal..

• Brent
ToolkiT schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Het ging mij niet zo om accent maar wel om identiteit... en bij Oliver kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat die ondanks jaren in de US toch nog grotendeels brits is.. dat is overduidelijk in zijn show..
Op zo nu en dan een grap mbt die afkomst na kan ik toch weinig Brits aan hem ontdekken. De show gaat over Amerikaanse issues, gebruikt daarbij Amerikaanse culturele kenmerken, uitingen en manieren, en is ook een Amerikaans programma gericht in eerste instantie op Amerikaans publiek.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Brent schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Op zo nu en dan een grap mbt die afkomst na kan ik toch weinig Brits aan hem ontdekken. De show gaat over Amerikaanse issues, gebruikt daarbij Amerikaanse culturele kenmerken, uitingen en manieren, en is ook een Amerikaans programma gericht in eerste instantie op Amerikaans publiek.

Hij zegt het hier zelf al ;)

Hier geeft hij af op de term soccer. hoe brits kan je zijn?

Wikipedia: John Oliver
Citizenship
United Kingdom (1977–present) -45 jaar lang
United States (2019–present)- 3 jaar lang..

Hij is dus 15 keer zolang brits als amerikaans :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we weer on-topic? Deze discussie heeft weinig te maken met leuk, vrolijke en grappig nieuws :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
defiant schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 01:05:
[modbreak]Zullen we weer on-topic? Deze discussie heeft weinig te maken met leuk, vrolijke en grappig nieuws :)[/modbreak]
Zeker!

nieuws: The Sims 4 krijgt optie om seksuele geaardheid aan te geven

• EJlol
Niet leuk voor de betrokken mensen, maar ik moest er wel om lachen:
https://nos.nl/artikel/24...sen-uit-het-water-gehaald

Als je het bijbehorende filmpje bekijkt, dan vraag ik me echt af wat die kapitein dacht wat er zou gebeuren als hij zijn kleine watertaxi voor zo'n grote boot stuurt 8)7

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Cody's Showdy: YouTube: A Brief Look at Jordan Peterson - SOME MORE NEWS

3 uur...... :)

Toch grappig.
Edit: Het is een kwakzalver, maar dat leek me wel duidelijk.

[Voor 15% gewijzigd door Sandor_Clegane op 04-08-2022 22:42]

• RobinNL

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• PdeBie
@RobinNL hilarisch! :D

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:28
Vandaag in het Griftpark in Utrecht wandelde een jongeman die uit volle borst het complete We Will Rock You lied zong.
Enkele omstanders zongen deels mee.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
7Sins schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:50:
Vandaag in het Griftpark in Utrecht wandelde een jongeman die uit volle borst het complete We Will Rock You lied zong.
Enkele omstanders zongen deels mee.
Da's wel nieuws zeg!

• emphy
  • Laatst online: 09:23
Italiaan hoeft Domino’s niet, pizzaketen vertrekt

Domino’s Pizza vertrekt uit Italië, het land van de pizza. Italianen geven de voorkeur aan pizza’s van lokale restaurants en bleven weg bij de Amerikaanse keten. De laatste vestigingen van Domino’s in Italië hebben inmiddels hun deuren gesloten. De keten betrad zeven jaar geleden de Italiaanse markt, na het sluiten van een franchiseovereenkomst met het Italiaanse ePizza. Het bedrijf wilde zich onderscheiden met een goed georganiseerde nationale bezorgdienst en Amerikaanse toppings als ananas. In eerste instantie wilde Domino’s in Italië bijna negenhonderd vestigingen openen; de keten stak zich daartoe fors in de schulden. Maar tijdens de pandemie breidden lokale restaurants hun bezorgdiensten uit en gingen in zee met platforms als Deliveroo of Just Eat Takeaway. Domino’s kwam al snel zonder geld te zitten en kreeg eerder dit jaar via de rechter bescherming tegen schuldeisers. (ANP)
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...zaketen-vertrekt-a4138553

• emphy
Paniek op een trein in Tokio nadat sushi-chef zijn messen laat vallen:
Passengers panic after sushi chef drops knives on Tokyo train

TOKYO -- Passengers on a train in the Japanese capital went into a panic on Aug. 26 after a sushi chef dropped his knives on the floor by mistake.

According to train operator Keikyu Corp., a passenger on the firm's Airport Line hit the emergency stop button after the knives fell onto the floor, bringing the train to a halt at Anamori-inari Station near Haneda Airport, in the capital's Ota Ward. A passenger who had seen the man drop the implements then told station staff at about 6:38 p.m., "There's a guy with knives."

The Metropolitan Police Department's Kamata Police Station said that the man is a 54-year-old sushi restaurant worker.

The chef had a sashimi knife with an about 28-centimeter-long blade, a Western-style knife with a 25-cm blade, and a "deba" Japanese-style knife with a 15-cm blade, all in a drawstring bag. He was sitting on the train, and the knives apparently fell out of the bag when he missed his stop and panicked. The knives were in sheaths, but passengers who saw them began to run away and shout, "Knives!" causing a frenzy. The chef was apparently intoxicated at the time.

A police officer who happened to be on the same train questioned him. Kamata Police Station does not intend to pursue the case because the man had the knives for a legitimate reason.

(Japanese original by Maki Kihara, Tokyo City News Department, and Kouki Matsumoto, Science & Environment News Department)
Bron: https://mainichi.jp/engli...20827/p2a/00m/0na/011000c

• SpeedQber
https://www.nu.nl/opmerke...ie-ziekte-kan-ruiken.html
Test om Parkinson op te sporen ontwikkeld dankzij vrouw die ziekte kan ruiken.
Onderzoekers van de University of Manchester hebben een nieuwe test ontwikkeld waarmee Parkinson sneller en nauwkeuriger kan worden vastgesteld. De wetenschappers werden daarbij geholpen door een Schotse vrouw die het unieke vermogen heeft om de ziekte te kunnen ruiken.

• emphy
Papieren telescoop kost $1,75 om te maken en is goed genoeg om malaria-parasieten te bestuderen:
The rule-breaking paper microscope shaking up science

More than a decade ago, Stanford University bioengineer Manu Prakash was in the Thai jungle on a field trip for his research into rabies when he had an idea for a cheap, easy-to-use microscope.

"I saw this $50,000 microscope in a jungle in the middle of nowhere, locked in a room. It was an ironic moment. I could see immediately it wasn't the right tool," said Prakash, an associate professor and senior fellow at the university's Woods Institute for the Environment.

...

Fast-forward to 2022. The Foldscope isn't quite as cheap as a dollar, but at a cost of $1.75 to make, it's a tiny fraction of the price point of most lab equipment. The final magnification of the telescope is about 140x, powerful enough to see a malaria parasite in a cell. The instruments have been deployed across the world in a dizzying array of applications. Last year in India, the Foldscope was used to identify a new type of cyanobacteria. The microscope has also helped to identify fake drugs, Prakash said.
Bron: https://edition.cnn.com/2...nce-awards-scn/index.html

• SpeedQber
https://www.nu.nl/wetensc...-niet-van-boerenkool.html
Ongeboren kinderen houden volgens studie van wortel, maar niet van boerenkool.
Ongeboren kinderen reageren anders op verschillende geuren en smaken. Dat ontdekten wetenschappers door naar de gezichtsuitdrukking van de foetussen te kijken. En wat blijkt? Ze houden van wortel, maar niet van boerenkool.

• RobinNL
Als je denkt dat het niet voor de tweede keer mis kan gaan...

School die achterstevoren werd gebouwd, staat nu ook nog te dicht bij de weg
Een nieuwe domper voor een basisschool in het Zeeuwse Oost-Souburg. Afgelopen mei bleek de nieuwbouw van basisschool Tweemaster-Kameleon verkeerd om te zijn gebouwd. Het geraamte van het pand moest worden afgebroken en weer opnieuw opgebouwd. Toch is de ellende nog niet voorbij: het nieuwe gebouw blijkt te dicht op de weg te staan.

• emphy
Cyborg kakkerlakken op afstand bestuurbaar:
Japan-led researchers develop rechargeable cyborg cockroach

TOKYO (Kyodo) -- A team of researchers has developed a rechargeable cyborg cockroach that can be remotely controlled for use in search-and-rescue and other missions, Japan's Riken research institute said.

In experiments led by the state-backed institute, the team attached 4-micrometer ultrathin solar cell film to the backs of Madagascar cockroaches, which are around 6 centimeters long and easy to handle because they do not fly.

...

With the electricity supplied by the solar cell, the team could control the cockroaches' movements via a wireless control module attached to the thorax by applying electrical stimulation to a sensory organ called the cercus at the rearmost segment of the insects, it said.

A 30-minute charge allowed around two minutes of remote control capacity.
Bron: https://mainichi.jp/engli...20924/p2g/00m/0sc/016000c

• RobinNL
Rapper Lil Nas X verrast toeschouwers: 'Sorry, moet nodig poepen'
Bezoekers van het optreden van Lil Nas X donderdagavond in het Amerikaanse Atlanta wisten niet wat ze hoorden toen de rapper van het podium verdween en hen live op de hoogte bracht van de reden van zijn mysterieuze verdwijning. "Ik ben nu backstage en dat hoort niet bij de show."

"Ik moet heel nodig poepen en dat gaat een minuut of twee duren", vervolgde de rapper. Zijn ontboezeming is te horen in de tweet onderaan dit bericht.

:+

• SpeedQber
https://www.ad.nl/feelgoo...an-860-000-euro~a6148de7/
Brits koppel renoveert keuken en vindt onder vloer pot met goud ter waarde van 860.000 euro.

Een Brits koppel heeft tijdens renovatiewerken een pot met meer dan 260 gouden munten onder hun keukenvloer gevonden. De veiling van die schat heeft nu een fraaie 860.000 euro opgebracht.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-03 22:59
https://www.erasmusmagazi...-diversiteit-en-inclusie/
Het journalistieke onderzoek naar de ervaren diversiteit en inclusie op negentien hogescholen en universiteiten in het hele land is voortijdig afgebroken na een publicatie op GeenStijl. De website publiceerde afgelopen donderdag een artikel ‘Non-Binaire Pollfuck! Hogeschool Rotterdam wil even je inclusiviteit meten’ waarin lezers werden opgeroepen de diversiteitsenquête in te vullen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

[Voor 68% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-10-2022 18:26]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SpeedQber
https://www.nu.nl/opmerke...oven-in-duits-museum.html
Kunstwerk Piet Mondriaan hangt al veertig jaar ondersteboven in Duits museum
Een Duits museum heeft ruim veertig jaar niet in de gaten gehad dat een schilderij van Piet Mondriaan ondersteboven hing. Dat melden Duitse media donderdag. Het Kunstsammlung-museum zet de fout niet recht en laat het schilderij ondersteboven hangen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:57
Alle begrip hier!
Ik heb zo'n 22 jaar lang deze van Kandinsky:
https://nl.m.wikipedia.or...ky_-_Jaune_Rouge_Bleu.jpg
boven de bank ondersteboven gehad. Maar goed, de winkel waar ik 'm gekocht had had 'm ook ondersteboven opgehangen, dus niet mijn schuld.

Maar, ik heb hem toen WEL daarna correct opgehangen...

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Deze bracht een glimlach op mijn gezicht vanochtend: https://nos.nl/artikel/24...noten-breken-wereldrecord
'Aangenaam, Hirokazu Tanaka': 178 naamgenoten breken wereldrecord
Hirokazu Tanaka. Hirokazu Tanaka. Hirokazu Tanaka. En zo 178 keer door. Een zaal vol naamgenoten brak dit weekend in Japan het wereldrecord 'Grootste bijeenkomst van mensen met dezelfde voor- en achternaam'.

Er waren een 3-jarige kleuter bij en iemand van 80. Er was zelfs een Hirokazu Tanaka vanuit de Vietnamese hoofdstad Hanoi gevlogen om meegeteld te kunnen worden.
en dan vooral:
Om onderscheid te kunnen maken (178 keer "Aangenaam, ik ben Hirokazu Tanaka" bleek onhandig) hadden ze allemaal ook een bijnaam op hun kleding gekregen, gebaseerd op hun hobby, werk of favoriete eten. Initiator Hirokazu Tanaka werd zo de "min-of-meer-leider", anderen heetten zonnebril, kauwgom of triatlon.
Fantastisch :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• MagniArtistique
https://www.nu.nl/opmerke...achter-op-graf-dobby.html
Harry Potter-fans worden met klem verzocht geen sokken meer achter te laten bij het gedenkteken voor het filmpersonage Dobby op een strand in Wales. Lokale autoriteiten vrezen dat de kledingstukken schade aanrichten aan het milieu.

[Voor 51% gewijzigd door MagniArtistique op 03-11-2022 20:14]

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

https://www.bbc.com/news/world-europe-63499057
KFC has apologised after sending a promotional message to customers in Germany, urging them to commemorate Kristallnacht with cheesy chicken.

The Nazi-led series of attacks in the country in 1938 left more than 90 people dead, and destroyed Jewish-owned businesses and places of worship.

• SpeedQber
https://www.nu.nl/opmerke...-ketting-van-baarden.html
Groep Amerikanen claimt wereldrecord voor langste ketting van baarden
Een groep Amerikaanse mannen heeft dit weekend het wereldrecord voor de langste aan elkaar geknoopte baardketting verbeterd. Zij aan zij maakten de deelnemers een ketting, die uiteindelijk zo'n 45 meter lang werd, schrijft de Casper Star-Tribune zaterdag.

• MagniArtistique
https://nos.nl/artikel/24...of-stilleggen-om-stikstof
"De verbouwing van het Binnenhof moet zo snel mogelijk worden stilgelegd, omdat het project geen stikstofvergunning heeft. Dat stelt milieuorganisatie Mobilisation for the Environment, dat daarvoor een handhavingsverzoek heeft ingediend bij de provincie Zuid-Holland."
Heel benieuwd hoe snel de versoepeling er zometeen door gaat komen :)

• RobinNL
Sint en Piet overmeesteren winkeldief na achtervolging
Sinterklaas en Piet hebben zondagmiddag een winkeldief overmeesterd bij de woonboulevard in Almelo. Daar ging een wilde achtervolging aan vooraf, maar uiteindelijk kon Piet de dief in de houdgreep nemen en hem overdragen aan de politie.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-03 20:44
De lustrum stunt van de studievereniging Electrical Engineering van de TU in Eindhoven is GoT-waardig.

https://www.cursor.tue.nl...ontroller-op-megaformaat/

65-jarig Thor bouwt Nintendo-controller op megaformaat

Thor heeft een reputatie als het om lustrumstunts gaat: tien jaar geleden ging de studievereniging van Electrical Engineering voor een potje Tetris op de gevel van Luna. Ook deze stunt, bij het dertiende lustrum, draait om gamen op XL-formaat. De lustrumcommissie (ofwel LuCo) heeft een gigantische Nintendo-controller gebouwd, die door twee à drie personen bediend moet worden. “We willen Mario gaan spelen en als hommage misschien ook wel Tetris”, aldus LuCo-lid Britt Vermeulen.

• RobinNL
Ik heb hier echt even naar zitten kijken... _/-\o_

Canadese fotograaf maakt spectaculair beeld van woeste golf met gezicht: ‘Lijkt wel Poseidon te zijn’
Van de meer dan 10.000 foto’s die de Canadese fotograaf Cody Evans eerder deze maand van enkele woeste golven nam, sprong er eentje onmiddellijk in het oog. Hij slaagde erin om een kiekje te maken van een golf die het gezicht van een man lijkt te hebben. De spectaculaire foto doet Evans dan ook denken aan Poseidon, de Griekse god van de zee.

[Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 27-11-2022 22:34]

• SpeedQber
https://www.nu.nl/buitenl...positieve-drugstests.html
Thaise tempel heeft geen enkele monnik meer door positieve drugstests
Een boeddhistische tempel in de Thaise provincie Phetchabun is al zijn monniken kwijtgeraakt vanwege positieve drugstests. Alle vier de monniken, onder wie ook het hoofd van de tempel, testten positief op methamphetamine en werden meteen weggestuurd. Dat schrijven meerdere Thaise media.

• RobinNL
Pikante reclame in Kruidvat Leiden: 'Sinterklaas niet enige die komt'
Ophef over een pikante reclame van een Kruidvat-filiaal in Leiden. Om enkele seksspeeltjes aan te prijzen bedacht het personeel een pakkende tekst voor op het verkoopbord: 'Sinterklaas is niet de enige die komt dit jaar'. Maar niet iedereen is daar blij mee.
Soms moet een fout grapje gewoon kunnen :+ _O-

• PdeBie
Vrouw wil miljoenen van macaroni-bedrijf: 'Bereiding duurt te lang'

https://jeugdjournaal.nl/...eiding-duurt-te-lang.html

:+

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
https://www.nhnieuws.nl/n...oppen-wil-hij-niets-weten

Geweldig, 84 jaar oud en dan nog een paar dagen in de week blijven werken, gewoon omdat je het leuk vindt.
Zeker in dit geval denk ik ook een goede manier om sociale contacten te houden en niet achter de geraniums te belanden. Je mag je toch gelukkig prijzen als je gezondheid op die leeftijd nog steeds toelaat om te doen wat je graag doet.

iRacing Profiel

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 15:02

WhiteDog

met zwarte hond

https://www.hln.be/gent/k...g-wordt-gezocht~a139ef2c/
Tijdens een begrafenis afgelopen zaterdag heeft een medewerker per ongeluk op een knop geduwd, waardoor het uurwerk op de kerktoren nu verkeerd loopt.
...
Er zal gepoogd worden nog eens op dezelfde knop te duwen, in de hoop dat het euvel dan verholpen is. Lukt dat niet, dan wordt een andere manier gezocht om de klok terug te synchroniseren.
Nou daar wil ik toch wel is wat meer over weten 8)7

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:21
Inderdaad, na het lezen heb ik vooral meer vragen:
1. Waarom zorgt die knop voor 90 minuten verschil?
2. Waarom bestaat die knop?
3. Waarom zit die knop bij de knop voor het tijdelijke luiden?

Qua oplossing zou ik het mechanisme 25 uur en 30 minuten stil zetten.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50

Martinspire

Awesomeness

https://www.theguardian.c...orite-grounded-in-somalia
Researchers discover two new minerals on meteorite grounded in Somalia
‘Phenomenal’ finds are named elaliite and elkinstantonite, and Canadian scientists are analysing third mineral

A team of researchers in Canada say they have discovered two new minerals – and potentially a third – after analysing a slice of a 15-tonne meteorite that landed in east Africa.

The meteorite, the ninth largest recorded at over 2 metres wide, was unearthed in Somalia in 2020, although local camel herders say it was well known to them for generations and named Nightfall in their songs and poems.

Western scientists, however, dubbed the extraterrestrial rock El Ali because it was found near the town of El Ali, in the Hiiraan region. A 70-gram slice of the iron-based meteorite was sent to the University of Alberta’s meteorite collection for classification.

Dr Chris Herd, a professor in the department of earth and atmospheric sciences and the curator of the collection, said that while he was classifying the rock he noticed “unusual” minerals. Herd asked Andrew Locock, the head of the university’s electron microprobe laboratory, to investigate.

“The very first day he did some analyses, he said, ‘You’ve got at least two new minerals in there’,” said Herd. “That was phenomenal. Most of the time it takes a lot more work than that to say there’s a new mineral.”

Similar minerals had been synthetically created in a lab in the 1980s but never recorded as appearing in nature, Herd said, adding that these new minerals could help understand how “nature’s laboratory” works and may have as yet unknown real-world uses. A third potentially new mineral is being analysed.

“I never thought I’d be involved in describing brand new minerals just by virtue of working on a meteorite,” said Herd. “That’s what makes this exciting: in this particular meteorite you have two officially described minerals that are new to science.” They have been named elaliite, after the location of the meteorite, and elkinstantonite, after Lindy Elkins-Tanton, principal investigator of Nasa’s upcoming Psyche mission that aims to send a spacecraft to a metal-rich asteroid.

“Lindy has done a lot of work on how the cores of planets form, how these iron nickel cores form, and the closest analogue we have are iron meteorites. So it made sense to name a mineral after her and recognise her contributions to science,” Herd said.

University of Alberta scientists would like to examine other samples from the same meteorite but Herd said there were reports that it had been removed to China. Meteorites are often bought and sold on international markets.

Martinspire - PC, PS4, X1

• RobinNL
Inmiddels een paar dagen oud, maar de actie is wel goud.

Man zit in volle trein te frituren met meegebrachte airfryer
Toen de Nederlandse Spoorwegen enkele jaren geleden trots aankondigden dat de nieuwste treinstellen zouden worden voorzien van stopcontacten, hadden ze vast niet deze toepassing in gedachten. In de trein van Dordrecht naar Tilburg zat gistermiddag een reiziger in een volle coupé te frituren met zijn meegebrachte airfryer, meldt Omroep Brabant

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:01
Tesla ?

Hang hem maar even aan een lantarenpaal om op te laden :Y

https://www.telegraaf.nl/...tesla-op-aan-lantaarnpaal

MENTAL REBOOT

• SpeedQber
https://www.nu.nl/wetensc...goed-voor-je-fitheid.html
'Silly walk' uit Monty Python is volgens onderzoekers heel goed voor je fitheid
Een silly walk (gek loopje) zoals John Cleese in een beroemde Monty Python-sketch deed, is volgens Amerikaanse wetenschappers een uitstekende manier van lichaamsbeweging. In het kerstnummer van het prestigieuze British Medical Journal schrijven ze dat "inefficiënt lopen" 2,5 keer zo veel energie kost als normaal lopen. Een gek loopje kan dus een positief effect op je gezondheid hebben.

• Brent
Het meest bijzonder vind ik toch die term 'airfryer'. Daar heeft een marketinggenie toch maar even mooi de heteluchtoven weer trendy gemaakt.

• SpeedQber
https://www.nu.nl/opmerke...plaatsen-van-spullen.html
Dieven in VS bellen politie tijdens inbraak voor hulp bij verplaatsen van spullen
Twee inbrekers zijn zaterdag op heterdaad betrapt in de Amerikaanse staat Florida nadat ze zelf de politie hadden gebeld. De inbrekers vroegen of agenten konden helpen met het verplaatsen van spullen.
Tuurlijk weer in Florida.

• RobinNL
Bezorger parkeert bus vol pakketjes met draaiende motor voor vertrekhal Schiphol en pakt het vliegtuig
Een bijzonder alarm gisteravond op Schiphol, nadat voor de ingang van vertrekhal 3 een bestelbus met draaiende motor bleef staan. Van de bestuurder was geen spoor te bekennen. Na enig onderzoek kwamen verbaasde leden van de Marechaussee erachter dat de bezorger simpelweg het vliegtuig had gepakt.
Heeft iemand z'n pakje gisteren toevallig niet ontvangen? :+

• emphy
Dat het moet gebeuren is natuurlijk verschrikkelijk. Dat er artsen voor dergelijke huzarenstukjes te vinden zijn en dat de operatie ook geslaagd is, daar wordt ik toch wel vrolijk van:
Surgeons remove unexploded grenade lodged in Ukrainian soldier’s chest

A Ukrainian soldier has had successful surgery to remove an unexploded grenade from his chest, senior officials in Kyiv have said.

Surgeons removed the weapon from just beneath the heart of the injured serviceman, while two sappers ensured the operation was conducted safely, said Hanna Maliar, Ukraine’s deputy minister of defence, who uploaded an image apparently showing an X-ray of the ordnance inside the soldier’s body.
Bron: https://www.theguardian.c...-ukrainian-soldiers-chest

• MagniArtistique
https://www.theguardian.c...e-meta-facebook-instagram

Facebook and Instagram’s parent company could soon free the nipple. More than a decade after breastfeeding mothers first held a “nurse-in” at Facebook’s headquarters to protest against its ban on breasts, Meta’s oversight board has called for an overhaul to the company’s rules banning bare-chested images of women – but not men.

[Voor 65% gewijzigd door MagniArtistique op 18-01-2023 20:14]

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

• MagniArtistique
*knip* dit is een topic voor leuk, vrolijk en grappig nieuws. S.v.p. alleen nieuws posten wat aan die criteria voldoet.

[Voor 107% gewijzigd door defiant op 25-01-2023 13:00]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Wat heeft dat met "leuk", "vrolijk" of "grappig" te maken? Even los van de vooroordelen?

[Voor 41% gewijzigd door defiant op 25-01-2023 13:00]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

LOL

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

*knip* dit valt niet onder de kwalificatie leuk, vrolijk en grappig nieuws.

[Voor 100% gewijzigd door defiant op 07-02-2023 09:19]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• emphy
Geen "begane grond" meer in het stadhuis van Takarazuka:
UK-style 'ground floor' to be abolished at Japan's Takarazuka city hall after complaints

TAKARAZUKA, Hyogo -- The government of this west Japan city is set to stop calling the first floor of its city hall the "ground floor" and the second and third floors as the "first" and "second" floors, respectively, after residents complained it is hard to understand.

Starting Feb. 13, the Takarazuka Municipal Government will refer to the first floor of its main building literally as it is, like many other buildings in Japan. It marks the first change to floor numbers since the current city hall opened in 1980. The shift will coincide with the start of operations at the second city government building that was recently completed on the same premises.

The main building was designed by Togo Murano (1891-1984), known for architectural masterpieces across the country, and has six floors above ground and one basement floor. The building sits on the western side of the Muko River running through the city, and has different floor numbers depending on which direction it is viewed from. There are two entrances for residents: one on the "ground floor" and the other on the "first floor" on the northern side of the building.

...
Bron: https://mainichi.jp/engli...30208/p2a/00m/0na/015000c

• SpeedQber
https://www.nu.nl/tech/62...uur-accus-verdubbelt.html
Onderzoekers TU Delft doen ontdekking waardoor levensduur accu's verdubbelt
Onderzoekers van de TU Delft hebben een ontdekking gedaan waardoor accu's tot twee keer zo lang mee kunnen gaan. Daardoor krijgen bijvoorbeeld smartphones of elektrische auto's een langere levensduur en dat levert milieuwinst op.
Link naar Nature paper

Is goed nieuws ook leuk nieuws?

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

https://www.hln.be/antwer...giers-de-das-om~a4b8935b/

Dom Dom om op je achterruit "pak me dan als je kan" te schrijven en langs de politie te rijden .... :D

• SpeedQber
https://www.nu.nl/opmerke...alveld-was-niet-slim.html
Oss geeft fout toe: nieuw korfbalveld dwars door voetbalveld was niet slim
In de gemeente Oss is een goedbedoeld initiatief uitgelopen op een knullige fout. Twee kinderen vroegen om een korfbalveld en de gemeente ging daar snel mee aan de slag. Te snel, want het veld is dwars door een voetbalveld aangelegd. De gemeente beseft dat dat niet zo handig was en gaat het veld verplaatsen, meldt Omroep Brabant.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:11
Eigenlijk niet heel grappig of leuk of vrolijk. Gaat gewoon een berg belastinggeld naar toe :D

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

https://www.nu.nl/economi...5-jaar-huisvrouwwerk.html

Dit vind ik nou een leuk nieuwsbericht! Traditioneel gezin zonder gemeenschap van goederen. Dan kun je inderdaad tabee zeggen zonder een cent te moeten lappen. Maar in Spanje werkt het gelukkig toch iets anders.
Meteen overnemen in Nederland, die wetgeving!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:22
dfbt schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:26:
[...]

Eigenlijk niet heel grappig of leuk of vrolijk. Gaat gewoon een berg belastinggeld naar toe :D
Dit nieuws is alweer achterhaald en bleek ook flink overtrokken. Buurt was geïnformeerd, maar bij aanleg hebben een aantal mensen flink stampij staan maken, waardoor de aanleg gestaakt is. Gemeente is ook teruggekomen op haar uitspraken in dit artikel.

Veld gaat nog afgemaakt worden, zodat het voetbalveldje ook voorzien is van kunstgras.

Ik vind het wel creatief gebruik van ruimte en middelen. Ik zie bij dit soort trapveldjes zelden het hele veld gebruikt worden, maar meestal door een groepje bij een goal. Nu kunnen er dus 4 groepjes tegelijkertijd op het veld spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SpeedQber
https://www.nu.nl/voetbal...digt-bij-voedselbank.html
Bayern-keeper bestelt 700 kilo chocola voor De Ligt, lading eindigt bij voedselbank
Bayern München-keeper Yann Sommer heeft zoals beloofd een poging gedaan om Matthijs de Ligt een lading chocolade te bezorgen. De Zwitserse lekkernij, bedoeld om de Nederlander te bedanken voor het voorkomen van een doelpunt in de Champions League, kwam uiteindelijk bij de voedselbank terecht.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee