Macbook Pro 13inch 2012 Temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een macbook pro 13 (2012).
De MBP word erg warm bij normaal gebruik. Als ik het gebruik opvoer en de CPU draait ongeveer op 50% dan haalt de MAC temperaturen boven de 80 graden.
Mijn vraag is of dit probleem opgelost kan worden door de koelpasta te vervangen?

MBP 13inch @)!@
I5
16gb
500gb SSD

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem en ben er achter dat er iets mis is met (de aansturing van) de fans. Zie: Macbook Pro (Early 2011) fan op 0 rpm

Heb je al gechecked of je fans het nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:28:
Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een macbook pro 13 (2012).
De MBP word erg warm bij normaal gebruik. Als ik het gebruik opvoer en de CPU draait ongeveer op 50% dan haalt de MAC temperaturen boven de 80 graden.
Mijn vraag is of dit probleem opgelost kan worden door de koelpasta te vervangen?

MBP 13inch @)!@
I5
16gb
500gb SSD
Gebruik je al fan control software of alleen een temperatuur monitor? Vanwege het standaard fanprofiel van Apple grijpt de ventilator pas in rond de 90 graden, dus een graad of 80 is binnen hun marges. De processors zijn sowieso ontworpen om continu te opereren rond de 100 graden, dus dat is geen probleem.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik smc fancontrol. Hiermee kan ik de fan hoger zetten. De fan doet het wel en is schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
80graden is niet heel erg veel en valt gewoon binnen de marges.

Mijn quad i7 begint pas bij 90-95 graden de fan aan te slingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met de kernel_task? Kan je deze resetten?
kernel_task gebruikt ook een groot percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:04:
Iemand ervaring met de kernel_task? Kan je deze resetten?
kernel_task gebruikt ook een groot percentage.
De kernel is het hart van het systeem, het is een laag tussen de software en de hardware, zorgt voor geheugen beheer, drivers, services etc. Hier kan je niks aan veranderen. Je zal activiteit op de kernel task zien zodra een programma actief wordt of er op de achtergrond iets draait.
Je hoeft je niet zo druk te maken om de temperatuur van je CPU, 80 graden is ruim binnen de marges.
De ventilators zullen vanzelf hun werk doen wanneer hij te warm wordt. Ik weet niet exact wat de treshold voor de fans is, maar dat zal wel ergens rond de 85 a 90 graden zitten.
Je wilt ook niet dat je MacBook om de haverklap zijn ventilators aanzet.

Ik neem aan dat je CPU ook af en toe idle is en niet constant op 50% of hoger draait?
Wil je wat meer zicht op de temperatuur van de systeem componenten en de fan speed, dan zou je iStat menu kunnen installeren, een zeer bruikbaar monitor tooltje.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Pagina: 1