Een aantal weken geleden merkte ik dat mijn MBP (Early 2011, i7 2.7 GHz) wel erg warm werd en ik kwam al snel tot de conclusie dat dit aan de fan lag. Ik heb Macs Fan Control toen getest, maar wat ik ook probeerde, de fan bleef op 0 rpm. Omdat ik het probleem toen bij de fan zelf legde, heb ik deze vervangen voor een fan uit een andere (kapotte) MBP die ik nog had liggen en het probleem leeg opgelost.
Echter nu, een kleine maand verder, heb ik hetzelfde probleem: hoge temperatuur (CPU cores ~80 graden bij ~90% idle CPU) en de fan op 0 RPM (ook als ik dit met de fan controller manueel aan zet). Ik heb "just to be sure" de SMC al gereset, maar dit mocht niet baten.
Het geheel lijkt me erg toevallig, dus mijn vraag is of hier een onderliggend probleem kan zijn, of dat dit toch puur toeval is en ik opnieuw de fan moet vervangen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Echter nu, een kleine maand verder, heb ik hetzelfde probleem: hoge temperatuur (CPU cores ~80 graden bij ~90% idle CPU) en de fan op 0 RPM (ook als ik dit met de fan controller manueel aan zet). Ik heb "just to be sure" de SMC al gereset, maar dit mocht niet baten.
Het geheel lijkt me erg toevallig, dus mijn vraag is of hier een onderliggend probleem kan zijn, of dat dit toch puur toeval is en ik opnieuw de fan moet vervangen.
Alvast bedankt voor het meedenken!