• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:00
Hallo, ik heb een vraag.
Ik wil graag deze monitor aanschaffen: pricewatch: LG 25UM57-P Zwart
Maar weet niet of mijn MSI R9 380 2gb (Gaming) dat aan kan. Ik weet dat je je game ook op 1920x1080 kan zetten om fps te winnen maar het zal wel leuk zijn als het gewoon op 21:9 kan.
Games die ik speel, Witcher 3 battlefield Gta v, niet alles hoeft op high , ik speel ook cs go en leage of legends maar dat moet geen probleem zijn gok ik. Dus terug naar mijn vraag, kan mijn gpu 2560x1080(21:9) aan met gamen? Als er betere 21:9 monitorstelsel voor dit budget zijn is dat natuurlijk ook welkom om te vermelden.

[ Voor 7% gewijzigd door StevePC op 24-07-2016 22:27 ]

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Dat gaat prima lukken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De videokaart kan het zonder problemen aan. Er zijn wel spellen die geen 21:9 ondersteunen dus is het handig om even te kijken of alle spellen die wil spelen het ondersteunen.

Heb je dit scherm trouwens al in het echt gezien ? 25 inch op 21:9 is wel aardig breed, maar helaas ook enorm klein qua hoogte. Je gaat dan naar een scherm wat qua hoogte vergelijkbaar is met een 19 inch scherm. Een 34 inch 21:9 scherm is qua hoogte gelijk aan een 27 inch scherm. Het kan best zijn dat het prima voor je is maar het is wel handig om rekening met de hoogte te houden.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Je kan het testen door 2 1920 x 1080 te gebruiken

• StevePC
bedankt, welke monitor raden jullie dan aan om te gebruiken, gok dat 29 inch voldoende is.

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Dat is afhankelijk van of je je nieuwe monitor van plan bent naast een eventueel al bestaande monitor te gebruiken. In dat geval zou ik uitzoeken welke diagonaal overeenkomt in hoogte met de hoogte van je bestaande monitor. Verder is het aan jezelf om een mooi scherm uit de pricewatch te kiezen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 29 inch is qua hoogte ongeveer 23 inch, dus dat is goed te doen. De 25 inch vind ik qua hoogte echt te klein. Wat betreft het type heeft LG in 29 inch prima modellen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor formaat monitor heb je nu? Want houd er rekening mee, dat een 22" 16:9 net zo hoog is als een 27" 21:9-monitor!

Kies je dus de 25" 21:9-versie, heb je de hoogte van een 20" 16:9-monitor. Dat is erg klein! Zie deze Wiki voor de vergelijkingen. Ik vergelijk dan de hoogte van de 21:9 met de hoogte van de 16:9-monitoren: Wikipedia: Display size

24" 16:9 is voor mij wel de minimum, eigenlijk. Daarom heb ik toen een 34" 21:9-monitor gekozen (deze om precies te zijn) maar voor alleen gaming kan dat ook een stuk goedkoper.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 25-07-2016 00:22 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• StevePC
Ik heb een 21,5 inch benq monitor, en ik ga denk ik die aan mn broertje geven en voor een 29 inch 21:9, zoals deze: pricewatch: LG 29UM58-P Zwart

• lever
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-01 21:39
Ik heb zelf een 21:9 scherm. Maar ben er niet erg over te spreken. Veel games die ik speel hebben slechte ondersteuning voor dit formaat. Ik draai hem naast een 1920x1080 scherm en gebruik deze weer voor Gaming. Het is irritant om elke keer weer het andere scherm als main display in te stellen als je een game speelt die het wel ondersteunt.

Ik gebruik hem nu dus voor de internet browser. Discord en andere programma's die ik wel open heb naast het gamen.

Ik zeg. Voordat je de aankoop doet, zoek eerst uit of de meeste games die je hebt het wel ondersteunen.

• StevePC
je kan games toch ook op 16:9 in stellen zonder te stretchen(zwarte balken)? en ik speel vooral cs go Leage of legends witcher 3 en skyrim, maar vind cs go het belangrijkst

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Alle games die je daar noemt werken prima op 21:9 (alleen LoL speel ik niet, dus weet niet hoe die het doet).
Om sommige games goed draaiende te krijgen maak ik gebruik van Flawless Widescreen, zonder dat programma werkt UW skyrim gewoon niet goed. Vreemde fratsen met UI en dergelijke.
Inderdaad kan je met dat beeldscherm ook instellen dat je de zwarte balken houd als je 16:9 content hebt. Bij sommige games is dat toch echt nodig helaas, maar ja dan heb je wel een pracht van een 23" beeldscherm voor he neus.
Heb zelf de LG 29UM64-p (volgens mij), 75hz, IPS, freesync. Zou voor geen goud weer een 16:9 main display meer willen!

• StevePC
en denk jij dat je 50 euro meer zou besteden voor 4 ich meer?

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:22
Kijk ook even hier:

\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Ik heb zelf de 29" variant van de monitor die jij noemt. Ik kom van een 16:9 27". Als ik het geld had was ik voor een 21:9 34" gegaan, maar een 29" 21:9 scherm vind ik alsnog heerlijk vergeleken met mijn oude scherm. Vooral voor studeren is het erg handig dat je zoveel dingen naast elkaar kan openen. Gamen heb ik nog geen echte problemen mee, en als ik dat wel heb, is het meeste op te lossen met Flawless Widescreen of met de database van wsgf.org.

• StevePC
Ik ga dan ook voor de 29 inch variant, heel erg bedankt voor het helpen en als iemand nog toevoegingen heeft, dan hoor ik dat graag!
Nog een vraag is HDMI voor die 29 inch variant van lg voldoende?

[ Voor 20% gewijzigd door StevePC op 25-07-2016 17:33 ]

• Garwinski
StevePC schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:32:
Ik ga dan ook voor de 29 inch variant, heel erg bedankt voor het helpen en als iemand nog toevoegingen heeft, dan hoor ik dat graag!
Nog een vraag is HDMI voor die 29 inch variant van lg voldoende?
Die LG 29" heeft alleen maar een HDMI aansluiting, dus als jou videokaart die ook heeft zit je goed.

• StevePC
Ja dat heb ik. maar klopt het dat je bijvoorbeeld je ps4 op het linkerdeel 16:9 kan doen en dan rechter deel 5:9 voor pc om bijvoorbeeld te browsen of muziek in te stellen?

• JimDeelen
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb het kleinere broertje van deze monitor, bevalt prima, maar als je het je kan veroorloven zou ik zeker voor de grotere versie gaan. De kleuren op het scherm zijn prachtig dus voor films is hij ideaal. En met de bijgeleverde software kun je inderdaad splitscreenen, maar is een beetje clunky imho

Edit, geen idee of je meerdere inputs kan splitscreenen, verkeerd gelezen sorry

[ Voor 30% gewijzigd door JimDeelen op 26-07-2016 10:13 ]

• StevePC
ja volgensmij komt de hoogte op 20 inch bij de 25 en op 24 bij 29 versie(afgerond) toch?

• ikke ni
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 11:48
heb zelf de 25 inch monitor van lg.
Op csgo heeft de ui een paar fratsen (ls je op tab drukt kun je niet het hele scherm zien), bij laden van de map kun je de onderkant v.h scherm niet zien enzo.
de game zelf werkt perfect(r7 370) maar ik speel hem zelf op 1920*1080 omdat het er wel fatsoenlijk uitziet en omdat de models een beetje breder zijn. lol en de reqt speel ik niet speel ik niet maar gta v werkt perfect in 21:9 :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:44
Heb ook 21:9 en vind het top, zowel office als games. Doch, wat al gezegd is, niet alle games snappen het. GTAV doet het prima, maar BF4 bijvoorbeeld doet veel menu's wat vreemd weergeven. Kan na de ronde bijvoorbeeld de chat niet goed zien. Boeit me weinig, maar klopt absoluut dat niet alle games qua GUI snappen wat de bedoeling is. In-game is de breedte geniaal, je zou voor de grap screenshots van 21:9 vs 16:9 naast elkaar moeten houden.

Meeste films/series zijn wel in 16:9 dus dan heb je zwarte balken en wat al gezegd is - het scherm oogt lager doordat het zo breed is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
StevePC schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:13:
ja volgensmij komt de hoogte op 20 inch bij de 25 en op 24 bij 29 versie(afgerond) toch?
Ja dat klopt dus. Ik had nog gelinkt naar de Wikipedia: Wikipedia: Display_sizes_of_common_TVs_and_computer_monitors :)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• StevePC
klopt het ook dat je bijvoorbeeld ps4 en pc tegelijkertijd kan hebben met een deel 16:9 en een deel 5:9? als deze functie er is dan ga ik sowieso voor dit beeldscherm

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 17:00
StevePC schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:37:
klopt het ook dat je bijvoorbeeld ps4 en pc tegelijkertijd kan hebben met een deel 16:9 en een deel 5:9? als deze functie er is dan ga ik sowieso voor dit beeldscherm
Dat lijkt mij een beetje raar, ik heb zelf een 29" (21:9) LG monitor en als je op 1920*1080 gamed houd je 2 zwarte balken over van +/- 5 cm.

Het scherm is 2560*1080 en dan houd je dus nog 640*1080 aan resolutie over?
Het lijkt mij dat als je 2 schermen tegelijk wil weergeven (als dit al werkt met 2 verschillende inputs) te weinig overhoud aan horizontale resolutie.

De split screen functie is meer bedoeld om meerdere windows programma's naast elkaar te draaien.

Als je deze monitor ook als PS4 scherm gaat gebruiken dan zou ik het afraden, aangezien de PS4 alleen 16:9 resoluties ondersteund en je dus altijd met zwarte balken speelt.
Voor de PS4 zou je denk ik beter af zijn met een 27" 1920*1080 scherm.

Als je hem hoofdzakelijk gebruikt voor de pc voegt het wel iets met spellen toe, maar houd er rekening mee dat +/- 75% van de nieuwe spellen 21:9 ondersteunen, bij de andere 25% die het niet ondersteunen krijg je zwarte balken.

[ Voor 51% gewijzigd door Equazor_ op 27-07-2016 11:09 ]

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
StevePC schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:37:
Nee, althans met de LG 29UM67 kun je alleen in het midden splitten, verder geen opties.

• StevePC
Ga eens naar: http://www.lg.com/us/monitors/lg-29UM58-P-ultrawide-monitor en dan het 3e plaatje van Features daar zie je screen split instellingen waar ook bij staat 16:5 wat voor mijn gevoel 16:9 en 5:9 betekent.

• Garwinski
Nogmaals, kijk eens hier:

\[Ervaring/Discussie] Het 21:9 Ultrawide topic

Hier is reeds heel erg veel informatie met links naar zelfgemaakte scripts of officiele software, of andere gebruikerservaringen.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
StevePC schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:32:
Ga eens naar: http://www.lg.com/us/monitors/lg-29UM58-P-ultrawide-monitor en dan het 3e plaatje van Features daar zie je screen split instellingen waar ook bij staat 16:5 wat voor mijn gevoel 16:9 en 5:9 betekent.
Dat is een windows tooltje waarmee je je programma windows 'gemakkelijker' kan indelen. Staat eigenlijk los van het scherm, en heeft absoluut niets te maken met split screen van meerdere sources.

• StevePC
janmer, dan begin ik te twijfelen of ik naar UW gaat, omdat ik ook een console heb die ik wil gebruiken. mij leek dit namelijk een leuke functie ,aangezien ik mn muziek altijd via spotify connect op de pc kan kiezen wat ik op ps4 afspeel.
Pagina: 1