Ik ben op zoek naar een AV receiver die alle (standaard) functies weet te vervullen zoals je mag verwachten:
Daarnaast nog een aantal aanvullende eisen die het geheel complex maken. Ik heb namelijk Genelec monitoren (2.1) staan ter vervanging van de reguliere speakers. Enerzijds omdat ik ze al had, anderzijds omdat ik deze dingen ook in een a-ideale situatie beter vind klinken dan reguliere audio speakers. Daarbij nog wat andere kleine aanvullende eisen:
Wat het lastig maakt is dat de pricewatch geen optie heeft om te selecteren op pre-out. Het is dus binnen de selectie op de plaatjes klikken om te zien of er pre-out aanwezig is. Ik kom dan op zo'n lijstje uit:
Betaalbaar uitgebreide pre-out:
pricewatch: Yamaha RX-V779 Zwart
Betaalbaar gelimiteerde pre-out:
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zilver
Over budget uitgebreide pre-out:
pricewatch: Marantz SR6009 Zilver/goud
Op dit moment heb ik het geheel overigens via USB (FastTrack Audio Pro) aangesloten op een Raspberry Pi. Alleen loopt nu alleen het mediaspeler geluid via de Genelec's. Voor de rest van de apparatuur hebben we nu niks
Nu een aantal vragen:
- Video schakelen (e.g. DVD, BR) naar enkele output.
- Audio schakelen (e.g. CD, laptop, ipod) naar speakers.
- Radio en Spotify
- Goed geluid
Daarnaast nog een aantal aanvullende eisen die het geheel complex maken. Ik heb namelijk Genelec monitoren (2.1) staan ter vervanging van de reguliere speakers. Enerzijds omdat ik ze al had, anderzijds omdat ik deze dingen ook in een a-ideale situatie beter vind klinken dan reguliere audio speakers. Daarbij nog wat andere kleine aanvullende eisen:
- Minimale 3.1 pre-out (liefst gebalanceerd).
- Phono input voor een platenspeler.
Wat het lastig maakt is dat de pricewatch geen optie heeft om te selecteren op pre-out. Het is dus binnen de selectie op de plaatjes klikken om te zien of er pre-out aanwezig is. Ik kom dan op zo'n lijstje uit:
Betaalbaar uitgebreide pre-out:
pricewatch: Yamaha RX-V779 Zwart
Betaalbaar gelimiteerde pre-out:
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zilver
Over budget uitgebreide pre-out:
pricewatch: Marantz SR6009 Zilver/goud
Op dit moment heb ik het geheel overigens via USB (FastTrack Audio Pro) aangesloten op een Raspberry Pi. Alleen loopt nu alleen het mediaspeler geluid via de Genelec's. Voor de rest van de apparatuur hebben we nu niks
Nu een aantal vragen:
- Maakt de kwaliteit van de versterker veel uit als ik alleen gebruik maak van pre-out?
- Wat doet de conversie van ongebalanceerd tulp naar gebalanceerd XLR met de geluidskwaliteit?
- Wat is een acceptabele AV receiver passend binnen mijn eisen en of zijn die er buiten die Yamaha niet?
- Heeft de toevoeging van een center speaker veel invloed op de geluidsbeleving van films gezien mijn monitoren?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer