Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oud dsl wifi modem gebruiken als AP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:08
Mijn vraag

Ik ben op vakantie maar er is alleen bedraad internet. Daarom heb ik een oude router meegenomen van huis. Werkt op zich wel alleen om de paar minuten valt de verbinding weg (niet de WiFi maar de dsl) er komt dan een scherm van de router in beeld: your dsl connection is down. WiFi even uitzetten op iPad/iPhone en opnieuw verbinden en het is verholpen. Maar zou er iets aan te doen zijn? De router is een thomson tg712 met standaard instellingen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Thomson tg712, iPad, iPhone, Samsung tablet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht maar er kunnen zoveel mogelijkheden zijn dat ik het niet meer weet. Het gaat mij vooral om instellingen van de router; is hier aan te veranderen waardoor hij het beter doet?

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:26
Relevante andere hardware is natuurlijk ook het DSL modem.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Het scherm wat je krijgt is van de Thomson? Die heeft ook geen dsl aangesloten staan in deze situatie natuurlijk

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"standaard instellingen "

ik gok zo dat beide dhcp's aan het boksen zijn
zet de dhcp op jouw router eens uit

Iperf

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:54
Waar heb je de bedrade verbinding aangesloten ? Wellicht aanvullen met een foto.
Ik vermoed dat je deze op de LAN aansluiting hebt aangesloten en dat het blijft werken met 1 apparaat. Wat je zou kunnen doen is de DHCP van de thomson uitzetten. Dan zou het vermoedelijk wel werken.

For rent

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Tja kan je uitleggen wat je met bedraad internet bedoelt?
Is dat een DSL verbinding en zo ja welk apparaat heeft het modem gedeelte actief?
Is het een Eth verbinding van bv. Het vakantiepark?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Arunia schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:50:
Relevante andere hardware is natuurlijk ook het DSL modem.
De Thompson is het DSL modem lijkt me. En tegelijkertijd de Router. Thompson geeft ook inderdaad deze meldingen als er geen DSL verbinding is.

Zoals hierboven al is aangegeven, kunnen we vrij weinig zonder meer informatie.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Als ik op Google kijk dan lijkt de Thomson TG712 een ADSL-modem.
Je misbruikt deze als accespoint begrijp ik.

Ik denk dat het apparaat een DSL-verbinding verwacht en daarom telkens die melding geeft.
Voor een volgende keer is het makkelijker om een TP-Link routertje of een oude WRT54GL mee te nemen ofzo.

• sjaak81
Ik heb de ethernet kabel die uit de muur komt is de router geprikt op lan1

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sjaak81 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:29:
Ik heb de ethernet kabel die uit de muur komt is de router geprikt op lan1
Leuk. Heb je ook iets gedaan met de overige opmerkingen/suggesties hierboven? Wij kunnen je alleen in zoverre helpen als je ook probeert jezelf te helpen. Een oneliner gaat niemands problemen oplosssen.

Vooral het DHCP-punt van Fish is een belangrijke om uit te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:33
Dhcp uitzetten of je ip adressen statisch instellen. Zolang de thomson als gateway wordt gebruikt gaat het mis.

Of een goedkoop ap of router kopen. Dat is een nettere oplossing.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

FreakNL

Well do ya punk?

Je had inderdaad beter een TP-Link WR710n mee kunnen nemen.

Zet inderdaad DHCP uit o de Thompson! Misschien krijg je de ene keer een DHCP van de Thompson (dsl down) en de andere keer van goede router (kabeltje uit de muur)... Dat verklaart ook waarom een WiFi on/off werkt....

[ Voor 65% gewijzigd door FreakNL op 24-07-2016 10:35 ]

• sjaak81
De thompson is een oud modem van thuis, vandaar dat die mee is.

Dus gewoon de dhcp uitzetten?

Als ik naar 192.168.1.1 ga, kom ik soms op een orange livebox uit, niet op de thompson, kan het zijn dat ik dan op de router van de eigenaar van het huis uitkom?

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:51
Heb je daar gewoon een eigen dsl verbinding (via een telefoonlijn?) of zit je gewoon te rommelen met een router op een bestaand netwerk die toevallig ook een dsl modem met zich mee brengt

• ThinkPad
boyette schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:52:
Heb je daar gewoon een eigen dsl verbinding (via een telefoonlijn?) of zit je gewoon te rommelen met een router op een bestaand netwerk die toevallig ook een dsl modem met zich mee brengt
Volgens mij is er een bestaande verbinding met eigen modem (Orange Livebox, TS zal in Frankrijk zitten dus) en is er een bedrade netwerkaansluiting waar TS gebruik van kan maken. Omdat TS graag draadloos wil verbinden heeft hij van huis een oud ADSL-modem meegenomen om als draadloos accespoint te gebruiken.

Dit moet waarschijnlijk wel kunnen met het apparaat wat TS heeft meegenomen, maar hij zal inderdaad DHCP even uit moeten zetten.
Zie ook: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• corset
  • Laatst online: 26-11 09:26
boyette schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:52:
Grotendeels rommelen. Hij wil de router gewoon als switch gebruiken, daar komt het op neer.

Dan zal er inderdaad op de meegenomen router het een en ander aangepast moeten worden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• boyette
dat idee krijg ik ook.
Maar die DSL modem heeft geen wan poort lijkt me.
En als je dat ding dan als switch wil gaan gebruiken dan moet dat ook nog maar mogelijk zijn via de LAN poorten.
Is maar de vraag of dat ding dat uberhaupt ondersteunt.
Begint zoals al beschreven met de DHCP uit te zetten maar een dergelijke modus AP of Switch heeft dat ding nooit.

Daarbij komt ook nog dat die oude thomsons op het moment dat ze niet ingetraind raken elke keer een irrtante landingspage geven die je nu ook tegenkomt.
En dat is waarschijnlijk waar je last van hebt. En dat ding kan ook nog wel eens op nieuw gaan opstarten om te schakelen tussen Annex A en Annex B bijv.

[ Voor 53% gewijzigd door boyette op 24-07-2016 11:06 ]

• ThinkPad
En anders even naar de Supermarché / Carrefour / Hypermarché en daar een AP kopen :Y)

• boyette
is ook een tooltje voor op je laptop kom ff niet op de naam. Gebruik ik altijd in hotels. Als je je laptop bekabeld aansluit bijv. kan je met dat tooltje je wifi adapter als hotspot configureren en functioneert die als AP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sjaak81 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:44:
Als je apparaten voor andere toepassingen wilt inzetten dan waar ze voor gelezerd zijn helpt het om je je in de materie te verdiepen. Geen zin in? Neem dan iets mee wat out-of-the-box doet wat je wilt. Een AP dus in dit geval.

Als ik naar 192.168.1.1 ga, kom ik soms op een orange livebox uit, niet op de thompson, kan het zijn dat ik dan op de router van de eigenaar van het huis uitkom?
Trek die modem allereerst los van de UTP van het huis.
Reboot modem en client device waar je ermee verbindt.
Verbind client device aan de modem.
Ga naar je default gateway IP (mogelijk 192.168.1.1, mogelijk iets anders) met een web browser.
Log in op de modem.
Zoek naar DHCP instellingen (exacte naamgeving verschilt per apparaat) en zet de DHCP server uit.
Vaak moet je ook nog ergens apart op save settings oid klikken om het op te slaan.
Trek dan de modem van stroom.
Sluit modem aan via LAN-poort op UTP uit muur.
Modem weer aanzetten.
Verbind client device aan modem.
Profit.

Oslik blyat! Oslik!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
boyette schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:11:
is ook een tooltje voor op je laptop kom ff niet op de naam. Gebruik ik altijd in hotels. Als je je laptop bekabeld aansluit bijv. kan je met dat tooltje je wifi adapter als hotspot configureren en functioneert die als AP
Dat kan gewoon met windows zie hier hoe je dat kan doen voor windows 10

• boyette
Oh ja met win 10 wel denk ik. Dus als je een laptop bij hebt is het ook opgelost.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 11:11
boyette schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:11:
Je bedoelt volgens mij Connectify. Weet alleen niet of het op ios of android ook draait, hij had in ieder geval geen laptop mee (zie relevante hardware)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sjaak81 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:44:

ok je moet dus je dhcp op je router uitzetten, en net zo belangrijk je router een ander ip geven. e.g. 192.168.1.154

Doe dat even met het kabeltje los van de franse router. en sluit hem daarna weer aan

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 24-07-2016 11:58 ]

Iperf

• sjaak81
dion_b schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Als je apparaten voor andere toepassingen wilt inzetten dan waar ze voor gelezerd zijn helpt het om je je in de materie te verdiepen. Geen zin in? Neem dan iets mee wat out-of-the-box doet wat je wilt. Een AP dus in dit geval.

[...]

Trek die modem allereerst los van de UTP van het huis.
Reboot modem en client device waar je ermee verbindt.
Verbind client device aan de modem.
Ga naar je default gateway IP (mogelijk 192.168.1.1, mogelijk iets anders) met een web browser.
Log in op de modem.
Zoek naar DHCP instellingen (exacte naamgeving verschilt per apparaat) en zet de DHCP server uit.
Vaak moet je ook nog ergens apart op save settings oid klikken om het op te slaan.
Trek dan de modem van stroom.
Sluit modem aan via LAN-poort op UTP uit muur.
Modem weer aanzetten.
Verbind client device aan modem.
Profit.
Voor nu maar even de laptop van m'n broertje aangesloten, internet werd te instabiel. Ik zal bovenstaande maar even gaan proberen

Edit: M'n iPad ziet de router wel, maar ik kan niet inloggen via de WiFi. Hij blijft draaien

[ Voor 4% gewijzigd door sjaak81 op 24-07-2016 13:13 ]

• RobinF
sjaak81 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:11:
[...]

Voor nu maar even de laptop van m'n broertje aangesloten, internet werd te instabiel. Ik zal bovenstaande maar even gaan proberen

Edit: M'n iPad ziet de router wel, maar ik kan niet inloggen via de WiFi. Hij blijft draaien
Wat blijft draaien?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 01:21
Tja, als ik mijn kristallen bol aanzet, dan is er in Nederland nooit een TG712 in de winkel geweest.
Wel heeft de provider Online dat model gebruikt voor haar klanten.
En dan is er geen admin toegang mogelijk, vanwege de lockte firmware à la Experiabox.

En dan kan je ook geen DHCP server op uitschakelen.

Einde oefening.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

FreakNL

Well do ya punk?

Als dat zo is moet de TS gewoon een ap kopen. Due hebben ze in Frankrijk ook..

• RobinF
cornfed99111 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:50:
Tja, als ik mijn kristallen bol aanzet, dan is er in Nederland nooit een TG712 in de winkel geweest.
Wel heeft de provider Online dat model gebruikt voor haar klanten.
En dan is er geen admin toegang mogelijk, vanwege de lockte firmware (...)

En dan kan je ook geen DHCP server op uitschakelen.

Einde oefening.
Verder werkt het apparaat zo, dat het continu een DSL verbinding probeert te maken.

Zoals hierboven dus gezegd is, is het dus gewoon een AP kopen. En dan is het het beste om direct een "echt" Accesspoint te kopen, immers je daar na op zoekt bent en geen router die je LAN-LAN doet

Off-topic: dat verhaal over de Experiabox gaat niet op, want daar kan je DHCP uitzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinF op 24-07-2016 17:07 ]

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Of je accepteert dat je vastzit aan bedraad internet en gaat andere dingen doen in je vakantie dan je drukmaken over internet.

Fijne vakantie!

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 01:21
RobinF schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Off-topic: dat verhaal over de Experiabox gaat niet op, want daar kan je DHCP uitzetten.
Ja, jij haalt de andere merken erbij, maar dat is weer wat anders.
Bij de Experiaboxen van Speedtouch/Thomson/Technicolor is geen admin mogelijk.

Daar was maar één uitzondering op: Een Xs4All Speedtouch 780.
Maar dat was een buitenbeentje in de reeks.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Topictitle even aangepast, heeft niets met DSL te maken. TS wil gewoon een oud modem 'misbruiken' als AP, wat m niet lukt.

Er zijn inmiddels al hints genoeg gegeven, en volgens mij moet ie daar een heel eind mee komen.

Alternatief is natuurlijk altijd nog om een los AP (of router) te kopen. Een simpele router koop je voor 20 eur ofzo. Het kan best dat er wat security op die poort zit, bv 1 apparaat. Dan is het omconfigureren naar een AP nog niet een oplossing, en kan ie beter een routertje nemen (WAN in de muuroutlet en gas)
Pagina: 1