Vraag

• Gilgamesh2006
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
Afgelopen jaren heb ik een Med8er MED450X2 in mijn auto op vakantie gebruikt om films af te spelen op standaard portable DVD speler schermpjes. Werkte op zich prima, afgezien van de wat lage resolutie van de schermpjes en altijd wat gedoe met de stroom voorziening.

Nu heeft m'n mede8er de laatste tijd een probleem. Na aanzetten komt er geen beeld en hij reageert verder niet op RC of de knoppen. De recovery procedure; USB stick met FW, in standby mode en dan aanzetten en aan/uit knop 20s ingedrukt houden werkt niet. Na een keer of 30x proberen met verschillende USB sticks laat ik de unit maar aanstaan en tot twee keer toe had ik toen opeens wel beeld. De derde keer wil zelfs dat niet lukken en ben ik in staat dat k*t ding het raam uit te gooien. Als ik dit onderweg ook een keer krijg heb ik niets aan het apparaat.

Idealiter zou ik iPads gebruiken als scherm en films streamen vanaf een mediaplayer. Stel dat ik een mediaplayer met wifi aanschaf kun je dan een directe peer-to-peer verbinding opzetten met de mediaplayer zonder ook meteen een wifi netwerk aan te moeten leggen?

Is streamen geen optie, heeft iemand dan tips wat een goede mediaplayer is voor dit doel? Niet te groot, passief gekoeld en incl. een 2,5" HD. Toch weer een med450x2?

Alle reacties

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Wellicht dat je hier wat inspiratie van op kunt doen? RaspBerry Pi ipv DVD speler in auto

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je gewoon android tablets neemt (zijn goedkoop) en bv een Seagate nas met ingebouwde wifi (wireless plus?), moeten ze alleen even weten hoe ze de android moeten bedienen, maar ben je best goedkoop uit en je hebt nog een externe schijf als bonus :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gilgamesh2006
SinergyX schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:09:
Als je gewoon android tablets neemt (zijn goedkoop) en bv een Seagate nas met ingebouwde wifi (wireless plus?), moeten ze alleen even weten hoe ze de android moeten bedienen, maar ben je best goedkoop uit en je hebt nog een externe schijf als bonus :)
En waarom een Android tablet ipv iPads die ik al heb?

Kan ik met de juiste app alle formaten afspelen op deze manier of moet ik dan alles naar een bepaald formaat converteren? Want de reden voor de MED450X2 was juist om dat niet te hoeven doen...

• Gilgamesh2006
Detmer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:06:
Wellicht dat je hier wat inspiratie van op kunt doen? RaspBerry Pi ipv DVD speler in auto
Ik heb een PI, maar alleen HDMI en geen composiet aansluiting, dus die optie had ik al terzijde gelegd. Plus het feit dat een Pi geen storage heeft.

Verwijderd

Gilgamesh2006 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Kan ik met de juiste app alle formaten afspelen op deze manier of moet ik dan alles naar een bepaald formaat converteren? Want de reden voor de MED450X2 was juist om dat niet te hoeven doen...
Ik gok omdat uit je post niet af te leiden is dat je al ipads hebt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gilgamesh2006 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:44:
[...]

Omdat ik niet wist dat je al ipads had 'Idealiter zou ik iPads gebruiken', anders had ik wel 'mijn' verwacht :P

Ik neem aan dat ipad ook gewoon alle gangbare formaten kan afspelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gilgamesh2006 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Ik heb een PI, maar alleen HDMI en geen composiet aansluiting, dus die optie had ik al terzijde gelegd. Plus het feit dat een Pi geen storage heeft.
Dan haal je toch een verloopje? Kost je een paar tientjes of minder in china :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gilgamesh2006
SinergyX schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Omdat ik niet wist dat je al ipads had 'Idealiter zou ik iPads gebruiken', anders had ik wel 'mijn' verwacht :P

Ik neem aan dat ipad ook gewoon alle gangbare formaten kan afspelen.
Ok fair enough... :-) Ik had duidelijker moeten zijn.

• Gilgamesh2006
Ben even aan het teste geslagen met mijn NAS en twee iPads op 802.11N WiFi om te zien of de bandbreedte voldoende is om twee films tegelijk te streamen.

Heb PlayerXtreme Pro geinstalleerd en op één iPad draait het prima, maar op de andere crashed de app telkens of loopt audio out of sync. Niet helemaal flawless nog dus...

[ Voor 10% gewijzigd door Gilgamesh2006 op 23-07-2016 15:50 ]

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43
Ik gebruik een seagate wireless plus 1 Tb samen met een seagate app op de iPad wekt perfect.
Je kan op 2 iPads verschillende films streamen, de accu gaat een uurtje of 8 mee en als je in de auto zit kun vast wel zorgen voor continu spanning op de hardeschijf

http://www.seagate.com/nl/nl/consumer/stream/wireless-plus/
Pagina: 1