Continu in zelfde ritme knipperende Led's TP-Link SF1005D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
De LED's van de 5 poorten van mijn TP-Link SF1005D switch knipperen alle vijf in hetzelfde ritme van ongeveer halve seconde uit, halve seconde aan. Dit is zowel met als zonder aangesloten apparatuur.

Als ik iets aansluit via de switch (dus Router <-> switch <-> Laptop/PC/NAS) wordt er geen verbinding tot stand gebracht. Netwerkkabels, router en apparatuur werken prima als de switch er niet tussenzit. Switch heb ik tot voor kort gebruikt zonder problemen.

De switch doet in ieder geval niet wat hij moet doen en lijkt kapot. Wat betekend dat knipperen dan? Is deze nog op enige wijze te redden/resetten?

Beste antwoord (via Jape op 23-07-2016 20:06)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:34
Lijkt erop dat de voeding overbelast is, uitschakelt op thermisch trip, afkoelt, en weer inschakelt (begin opnieuw).
Mogelijk is er een condensator gesneuveld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Lijkt erop dat de voeding overbelast is, uitschakelt op thermisch trip, afkoelt, en weer inschakelt (begin opnieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
jeroen3 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:00:
Ik heb het gelijk even getest met de voeding van een andere switch van TP-Link (zelfde specs) en daarmee blijft het gedrag hetzelfde. Helaas dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Kan ook best de interne voeding zijn.

Koop gewoon een nieuwe switch. Is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Klinkt mij als kapotte firmware.
Mogelijk dat je de firmware moet herinstalleren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Een unmanaged switch heeft geen firmware. Daar zit een ASIC in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
jeroen3 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:07:
Kan ook best de interne voeding zijn.

Koop gewoon een nieuwe switch. Is niet duur.
Dat kan natuurlijk ook, maar ik neem aan dat die niet in een halve seconde oververhit en weer weer afkoelt. Dat is wel heel erg snel.

Dat het niet duur is betekend niet dat ik alles maar gelijk weg moet gooien. Als ik hem nog kan fixen is dat altijd leuker!
Wylana schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:07:
Klinkt mij als kapotte firmware.
Mogelijk dat je de firmware moet herinstalleren.
Dat klinkt wel aannemelijk inderdaad. Heb je enig idee hoe dat kan bij zo'n simpele switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Jape schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, maar ik neem aan dat die niet in een halve seconde oververhit en weer weer afkoelt. Dat is wel heel erg snel.

Dat het niet duur is betekend niet dat ik alles maar gelijk weg moet gooien. Als ik hem nog kan fixen is dat altijd leuker!

[...]

Dat klinkt wel aannemelijk inderdaad. Heb je enig idee hoe dat kan bij zo'n simpele switch?
Ik verdenk eerder een hardware gebrek. Een ASIC of een chip met firmware gaat zelden spontaan kapot op de programmatuur. Ik zou hem open schroeven en kijken of daar iets opvalt als je hem echt wil repareren.

Die halve seconden knipper kan ook door die ASIC komen. Dan start hij op, mist iets en voert een reset uit. Of de voeding die opkomt en weer in elkaar zakt om vervolgens weer opnieuw te beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jessper op 22-07-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Hij is ondertussen open, zal vanavond de multimeter er eens bijpakken om wat te meten. Misschien faalt er iets aan de voeding, maar dat verwacht ik niet direct omdat de LED's wel gewoon aangestuurd worden.

Dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Jape schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Nee hoor, een klein lineare spanningsregelaaryje kan best snel oscilleren tussen thermal shutdown en normal mode.
Ik heb pas nog een POE switch gefixt met dit probleem, er was een condensator kapot waardoor de voeding werd overbelast.
Ik zal er morgen eens een video maken van een ldo die oscilleert in oververhitting. Kijken of dat lukt met mijn FLIR.

Maar alle mogelijkheden terzijde. Jouw switch is reparatie niet waard. Hem alleen al openmaken is bijna duurder dan de switch.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 22-07-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Thermische overbelasting is wel heel ver gezocht.
Het knipperen van de ledjes is een weergave van je netwerkverkeer dat op de poorten wordt aangeboden.

Als je internet van bijvoorbeeld KPN hebt dan zie je waarschijnlijk de videostream die de experiabox continue je netwerk opstuurt.
Als je dan switches hebt die geen igmp snooping ondersteunen (zoals die tp-link ondingen) dan wordt dat op het hele netwerk gezet en dat zijn vermoeddelijk je synchroon knipperende ledjes.

Advies: vervang die TP-link door een echte switch.
HP switches hebben levenslange garantie en kun je bij een defect zo omwisselen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ben(V) schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:34:
Het knipperen van de ledjes is een weergave van je netwerkverkeer dat op de poorten wordt aangeboden.

Als je internet van bijvoorbeeld KPN hebt dan zie je waarschijnlijk de videostream die de experiabox continue je netwerk opstuurt.
Als je dan switches hebt die geen igmp snooping ondersteunen (zoals die tp-link ondingen) dan wordt dat op het hele netwerk gezet en dat zijn vermoeddelijk je synchroon knipperende ledjes.

TS heeft het probleem ook zonder aangesloten apparatuur ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja en?
Hij heeft hem wel aan de experiabox hangen en die stuurt een videostream uit.
Een switch die geen igmp snooping ondersteund stuurt die stream naar al z'n poorten.

Neemt niet weg dat die switch wel defect zal zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 23-07-2016 17:34 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jape
Ben(V) schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:33:
Ja en?
Een switch die geen igmp snooping ondersteund stuurt die stream naar al z'n poorten.

Ik heb heb geen experiabox hoor. Videostream loopt via andere switch. Een zoals eerder gezegd heb ik het probleem ook zonder aangesloten apparatuur.

En om de victorie met jullie te delen, hij doet het weer! Een van de elco's stond wat bol en na deze vervangen te hebben werkt de switch weer. Repareren loont! jeroen3 gaf in de eerste reactie dus al de oplossing.

Bedankt voor het meedenken allemaal d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Jape op 23-07-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi, voor die 40 cent voor de elco....

Altijd leuk dat repareren in plaats van het weggooien en dan maar nieuw in deze maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Latest ook jets soortgelijks gezien bin een USBnetwerk apparaat.
Power brick zelf was prima maar een inductor in het apparaat was defect (oneindige weerstand), waardoor de rest van de power delivery niet meer functioneerde, resultaat LED discoshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Ben(V) schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:33:
Ja en?

Een experiabox doet zelf aan IGMP snooping en stuurt de video stream alleen maar uit naar een poort waaraan (al dan niet via extra switches) een IPTV box hangt. Zelfs als de switch dus aan de exeriabox zou hangen (lijkt me niet want TS zegt duidelijk dat zelfs als er helmaal niets aan zit het probleem optreed), Dan zou hij dus nog geen videostream krijgen omdat er geen IPTV box aan hangt.

Om deze reden loop je ook alleen tegen IGMP snooping problemen aan als er extra apparatuur tussen de experiabox en IPTV box zit. (Als je die dingen altijd rechtstreeks op de experiabox aansluit, zul je nooit problemen hebben).

TS altijd goed om even te kijken of je er inderdaad nog iets aan kan doen. Leuk dat je hem weer hebt kunnen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jape schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:05:
[...]

En om de victorie met jullie te delen, hij doet het weer! Een van de elco's stond wat bol en na deze vervangen te hebben werkt de switch weer. Repareren loont! jeroen3 gaf in de eerste reactie dus al de oplossing.
_/-\o_

Overigens gaat bij dezen TP-Link op de shitlist voor gebruiken van ondermaatse caps. Moederbordfabrikanten waren (na veel vallen, opstaan, fonteintjes van electrolyt en data loss, onkosten en andere frustraties van gebruikers...) 10 jaar geleden al achter de noodzaak van goede caps, helaas is men daar in Shenzhen nog niet achter :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

dion_b schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:50:
[...]

_/-\o_

Overigens gaat bij dezen TP-Link op de shitlist voor gebruiken van ondermaatse caps. Moederbordfabrikanten waren (na veel vallen, opstaan, fonteintjes van electrolyt en data loss, onkosten en andere frustraties van gebruikers...) 10 jaar geleden al achter de noodzaak van goede caps, helaas is men daar in Shenzhen nog niet achter :X
Hoezo shitlist? Wat verwacht je dan voor €8,34. Of welk alternatief zou jij dan aanraden? Geen idee hoelang deze switch al aanstond, maar als die al 2 jaar aanstaat vind ik het nog een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SpamLame schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:34:
[...]
Hoezo shitlist? Wat verwacht je dan voor €8,34. Of welk alternatief zou jij dan aanraden? Geen idee hoelang deze switch al aanstond, maar als die al 2 jaar aanstaat vind ik het nog een koopje.
Ongeacht prijs verwacht ik anno 2016 dat een apparaat geen kandidaat is voor http://badcaps.net/

Het gaat om twee condensatoren als ik dit wazige plaatje mag geloven, prijsverschil tussen een goede en een slechte gaat om een paar cent. Dat apparaat had met twee goede EUR 8.50 gekost en was daarmee niet duurder geweest dan de eerstvolgende in prijs in Pricewatch. Bovendien heb je voor nog geen EUR 7 een 5-poorts 10/100MbE switch. Met deze specs is EUR 8.34 al bijna premium.

Het gaat niet alleen om levensduur (waarbij 2 jaar ongeacht prijs te kort is volgens NL/EU wetgeving :o ) maar zeker ook omwille van brandgevaar bij ondeugdelijke electronica.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
De suggestie over IGMP Snooping is overigens wel een goede, ik had namelijk ook eens dat de lampjes van m'n switch allemaal op hetzelfde ritme knipperden: Lampjes op switch knipperen allemaal op zelfde ritme?
Dat bleek wel degelijk aan IPTV verkeer te liggen wat naar alle clients werd gestuurd.

Maar mooi dat het met een vervangende elco is opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
dion_b schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:50:
[...]

_/-\o_

Misschien een gevalletje pech hier. Ik heb nog een andere switch en een router van TP-Link en die draaien probleemloos sinds 2011. Maar goed, het zou uiteraard niet moeten na 3 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBnJdOTxs5gkpp4nhxAcEpf7/medium.jpg

Het betrof de linkse elco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Besef me net dat ik hier een Archer C7 in de kast heb liggen. Opengeschroefd:

- 1x Chang KM 25V 1000uF
- 4x Leaguer 16V 470uF
- 2x JWCO 6.3V 1000uF
- 2x JWCO 16V 220uF

De Chang is een degelijke (maar non-low-ESR) cap van Huawei. Maar de Leaguers schijnen vrij berucht te zijn, de JWCO net zo.

Wat voor type zijn die twee elco's bij jou? En dan vooral degene die het begeven heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Jape schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:16:
[...]

Misschien een gevalletje pech hier. Ik heb nog een andere switch en een router van TP-Link en die draaien probleemloos sinds 2011. Maar goed, het zou uiteraard niet moeten na 3 jaar.

[afbeelding]

Het betrof de linkse elco
Wat is die drap links bij het kristal? Is die ook gaan lekken, zo ja probeer die gelijk te vervangen nu de waardes nog leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Persoonlijk betaal ik liever iets meer geld voor een swtch die toch tamelijk cruciaal is in je netwerk.
Heb hier alleen HP switches, kosten iets meer maar komen met een levenslange omruil garantie bij defect.
Die hebben in ieder geval vertrouwen in hun elco's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
In de netgear poe switch zat Teapo o.i.d. Van de twee defecte op de foto weet ik niet niet meer. Hij zal ooit nog wel eens falen, want er zitten nog twee van dat merk in.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/4zntyk4gmmf9yvm/netgear%20capacitor%20fail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
SpamLame schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:22:
[...]

Wat is die drap links bij het kristal? Is die ook gaan lekken, zo ja probeer die gelijk te vervangen nu de waardes nog leesbaar zijn.
Geen idee, maar daar zat inderdaad nog meer zooi wat ik al een beetje weggepoetst/krabt had. Ik heb in ieder geval een paar foto's waarop ik codes kan lezen. Ik zie wel hoelang deze het blijft doen.
dion_b schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:57:
Besef me net dat ik hier een Archer C7 in de kast heb liggen. Opengeschroefd:

- 1x Chang KM 25V 1000uF
- 4x Leaguer 16V 470uF
- 2x JWCO 6.3V 1000uF
- 2x JWCO 16V 220uF

De Chang is een degelijke (maar non-low-ESR) cap van Huawei. Maar de Leaguers schijnen vrij berucht te zijn, de JWCO net zo.

Wat voor type zijn die twee elco's bij jou? En dan vooral degene die het begeven heeft...
Ik ga de types nog even opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

Nox

Noxiuz

Ben(V) schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:34:

Advies: Negeer bovenstaande. Vervang de switch door een andere switch, unmanaged.

Komop, je gaat geen access switch van HP aanraden. Dingen zijn stervensduur in vergelijking met een simpel dingetje en bovendien gebruiken ze ook nog tientallen euro's stroom per maand. Hij heeft geen datacenter in zijn woning (mag ik hopen) 8)7 En dan moet het apparaat nog geconfigureerd worden waarbij er een grote kans is dat de switch in unmanaged/auto mode gebruikt wordt :D

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Even gekeken naar het merk van de kapotte cap, er staat United op, volgens Google een Amerikaans merk. Het is een 6,3V 470uF exemplaar. De switch is lastig open te maken en had ik al weer gesloten na de reparatie. Geen idee wat het merk van de andere cap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NoxiuZ schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Advies: Negeer bovenstaande. Vervang de switch door een andere switch, unmanaged.

Komop, je gaat geen access switch van HP aanraden. Dingen zijn stervensduur in vergelijking met een simpel dingetje en bovendien gebruiken ze ook nog tientallen euro's stroom per maand. Hij heeft geen datacenter in zijn woning (mag ik hopen) 8)7 En dan moet het apparaat nog geconfigureerd worden waarbij er een grote kans is dat de switch in unmanaged/auto mode gebruikt wordt :D
IGMP snooping is een nuttige feature voor huidige IPTV-implementaties, maar je kunt (oudere) low-end apparatuur niet kwalijk nemen dat ze features missen die totaal irrelvant waren toen ze ontwikkeld worden (en nog steeds zijn voor mensen die doorhebben dat we niet meer in de 20e eeuw leven en niet zelfde linear TV willen kijken als alle andere zombies :z ). Zo'n simpele switch is niets mis mee als je het gebruikt waar het voor bedoeld is - en als het niet gaat lekken/fikken door soort ongein waar dit topic voor gestart is :o

Mocht je behoefte hebben aan IGMP-snooping of managed features (prutsen met VLANs enzo), neem dan vooral een gevanceerdere switch, al zou ik dan nog een HP geval overpriced overkill noemen - Netgear heeft prima alternatieven. Eh, als die ook niet gare caps gebruiken (en Teapo herinner ik me al te goed van MSI moederborden waar ik soms tientallen van die krengen moest vervangen :X )
Jape schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:15:
Even gekeken naar het merk van de kapotte cap, er staat United op, volgens Google een Amerikaans merk. Het is een 6,3V 470uF exemplaar. De switch is lastig open te maken en had ik al weer gesloten na de reparatie. Geen idee wat het merk van de andere cap is.
Tnx voor het opzoeken.

United... zou ook United Chemicon kunnen zijn. Dat zijn Japanse caps met goede naam. Maar ik ben bang dat dat het niet is als ze zo'n naam niet verdienen.

Ergens jammer dat het niet gelijk duidelijk slechte zijn. Ben iig licht opgelucht dat m'n C7 niet zelfde caps heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
NoxiuZ schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Als jij 65 euro voor een 8 poort unmanged HP switch(HPE 1410-8G) met levenslange garantie stervensduur vind dan begrijp ik je commentaar.
Jij koopt waarschijnlijk liever een TP-link ding van vier tientjes met bolle elco's en legt er een extra in de kast om meteen te kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je gaat voor thuis toch geen dure HP switch neerzetten. :+ Voor de helft van de prijs heb een Netgear prosafe (zoals van mijn foto) die zeker 15 jaar mee gaat. :P

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 25-07-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
dion_b schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:20:
Tnx voor het opzoeken.

United... zou ook United Chemicon kunnen zijn. Dat zijn Japanse caps met goede naam. Maar ik ben bang dat dat het niet is als ze zo'n naam niet verdienen.

Ergens jammer dat het niet gelijk duidelijk slechte zijn. Ben iig licht opgelucht dat m'n C7 niet zelfde caps heeft.
Ik kwam op Google inderdaad de naam United ChemiCon tegen, http://www.chemi-con.com/about-us volgens de site Amerikaans, maar wel subsidiary van Nippon ChemiCon, wat dus weer Japans is.
Ben(V) schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Als jij 65 euro voor een 8 poort unmanged HP switch(HPE 1410-8G) met levenslange garantie stervensduur vind dan begrijp ik je commentaar.
Jij koopt waarschijnlijk liever een TP-link ding van vier tientjes met bolle elco's en legt er een extra in de kast om meteen te kunnen vervangen.
Ik krijg ondertussen het idee dat je aandelen HP hebt...

Ik heb net nog een 8-poorts Gbit switch van D-link gekocht voor 24 euro die het wel een paar jaar goed zal doen. Voor de 65 euro kan ik dus drie keer zo'n D-Link aanschaffen... Prima dat jij 65 euro uit wilt en kunt geven aan een switch, maar dat geldt niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het prijsverschil je belangrijkste afweging is, meteen doen.
Je hebt gelijk, je kunt er twee kopen en een op de plank leggen voor nood en dan ben je nog steeds goedkoper uit.

Ieder zijn eigen keuze, echter een forum is er om de verschillende argumenten op tafel te leggen dan kan iedereen zijn eigen afweging maken en we hadden het over opgeblazen elco's en kwaliteit die in die chinese producten vaak ver te zoeken is.

PS Mij verwondert het nog altijd dat mensen zonder blikken of blozen vele honderden euro's voor bijvoorbeeld een telefoon met een net iets betere camera uitgeven en een paar tientjes meer voor de core van je netwerk te veel vinden. Zo'n switch staat wel 7x24 uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

Nox

Noxiuz

Ben(V) schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Nee, dat is niet duur. Ik wist niet dat HP switches van een dergelijk laag prijsniveau had. Ik dacht eerder dat je een 24 poorts managed gigabit switch aanraadde met een gemiddeld stroomverbruik van 20-30 watt en aanschafprijs van 200+ euro...

Ik ben Ciscoprijzen gewend en voor alles wat geen Cisco, Juniper of Brocade is zal het wel een kwart tot de helft kosten :+ En zelfs met die prijzen verwacht je dat alleen in zakelijke omgevingen :P

Vergeef mij, ik wist niet precies welke switch je bedoelde en voor zover ik weet is een 'echte' switch een managed access-switch ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zelfde 8 poort switch in managed uitvoering kost maar ongeveer twee keer zoveel, dus nog niet wereld schokkend.
Laatst nog iemand gesproken die een managed neatgear in dezelfde prijsklasse had gekocht en die bleek alleen vlan's te doen maar geen lacp.

Pagina: 1