Nieuwe Voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:44
Goedemorgen

Momenteel zit ik nog met een best oude voeding die ik ooit heel goedkoop kon krijgen. Recom PE-M600. Niet echt een top merk maar ja hij deed zijn werk altijd goed.

Nu wil ik toch wel over naar een nieuwe aangezien ik wel van plan ben om rustig over te gaan naar nieuwe PC. Niet zo snel maar het komt wel waarschijnlijk voor eind van het jaar :) En een nieuwe voeding nu alvast aanschaffen.

Momenteel heb ik volgende:
- Moederbord: pricewatch: Asus F2A55-M LE
- CPU: pricewatch: AMD A10-6800K Black Edition
- Video: https://tweakers.net/product/344496/sapphire-r7-250/
- 1 x 1TB HDD
- 1 x pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
- 8GB RAM: pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8
- CPU Koeler: pricewatch: Thermaltake Water 3.0 Performer C

Heb zelf naar volgende voedingen gekeken. Maar zou wel graag advies willen welke beter is en of misschien een totaal andere. Richtprijs tot max €70 a €80.

LET OP: Semi of Volledig modulair

NZXT Hale82 V2 550W
pricewatch: NZXT Hale82 V2 550W

be quiet! Pure Power 9 500W
pricewatch: be quiet! Pure Power 9 500W CM

Alvast bedankt voor info en tips :)

Alle reacties

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 13:06
Kijk even hier: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Als je echt twijfelt kun je altijd the mask een PB sturen, die heeft ontzettend veel verstand van voedingen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Even buiten bovenstaande; waarom denk je een voeding van >500w nodig te hebben? Dit systeem kan af met een 300w voeding. Ook als je rekening wil houden met de toekomst is 400 a 450w al ruimschoots voldoende.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 20:19
Deze zou prima moeten doen voor jou systeem en is niet duur.

pricewatch: Cooler Master GM G450M

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• SnowBigQ
D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:48:
Even buiten bovenstaande; waarom denk je een voeding van >500w nodig te hebben? Dit systeem kan af met een 300w voeding. Ook als je rekening wil houden met de toekomst is 400 a 450w al ruimschoots voldoende.
Aangezien ik waarschijnlijk voor een i7 ga, en als ik bij AMD blijf zit een FX al gauw op 200W. En over videokaart ben ik nog niet uit, dus dacht kijk gelijk naar een voeding waarvan ik waarschijnlijk tussen 400 en 500 wat ga vragen.

En in nieuwe systeem was ik van plan volledig te gaan voor waterkoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door SnowBigQ op 22-07-2016 11:46 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Een FX moet je sowieso niet kopen en Zen wordt veel zuiniger, moet er in de toekomst ook een videokaart in?

Een recente intel met (semi) high-end videokaart verbruikt nog geen 300W.

Quote uit het eerder genoemde topic.
[b]-The_Mask- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:44:

Interessante mainstream voedingen
Het mainstream segment bevat voedingen met een goede prijs/prestatie en zijn minimaal van redelijke kwaliteit. Voedingen in deze categorie hebben allemaal de beschikking over individuele spanningsregulatie en zijn hierdoor compatibel met de C6 en C7 power states.
  • De Cooler Master GM series brengt DC-DC (betere spanningsstabiliteit en hoger rendement) naar het budget segment en combineert dit met een semi-modulair design. Nadeel van deze serie is mindere kwaliteit van de condensators waardoor de verwachte levensduur van deze serie korter is. Maar zolang de garantie loopt (5 jaar) hoef je nog geen problemen te verwachten. Waarschijnlijk moet iets van 7 à 8 jaar ook geen probleem zijn doordat de condensators goed gekoeld kunnen worden en weinig ripple weg hoeven te filteren.
  • De Antec VPF serie heeft net als de Cooler Master GM serie DC-DC en heeft daarvoor vooral bij lage vermogens een vrij hoog rendement. De kwaliteit van deze voeding is een stukje beter als de Cooler Master GM serie. Nadeel is dat alleen de 24 pins ATX kabel sleeving heeft en ook is niet die modulair zoals de Cooler Master GM serie. Geschikt voor een behuizing met window/venster is deze voeding dus niet echt, maar voor een dichte behuizing is het een prima overweging voor een budget of mainstream game PC.
  • De Fractal Design Integra M serie heeft net als de Cooler Master GM serie en Antec VPF serie individuele spanningsregulatie en daarmee ondersteuning voor de C6 en C7 power states. Wel is dit anders geïmplementeerd. De Antec VPF en Cooler Master GM serie zijn double forward designs met DC-DC, maar deze Fractal Design maakt gebruikt van een LLC resonant converter design aan de primaire kant, waarbij aan de secondaire kant gekozen is voor dual mag-amp voor de 3,3V en 5V. Normaal gesproken zou je dan drie spoelen aan de secondaire kant van de voeding zien, maar de 12V heeft geen eigen spoel in dit geval. Zonder technisch geleuter komt het er op neer dan deze voeding vergelijkbaar is met de Antec VPF en Cooler Master GM door individuele spanningsregulatie en het 80PLUS Bronze certificaat. De algehele kwaliteit van de voeding is redelijk vergelijkbaar met de Cooler Master GM serie. Ook het uiterlijk van deze voeding ziet er prima uit voor zijn prijs en ook is die semi-modulair. Enige jammere is dat de 450W versie maar één 6+2 pins PEG connector heeft, terwijl een 450W voeding er wel twee kan gebruiken.
  • De nieuwe Corsair CXx50M 2016 serie is na een lange tijd weer eens een interessante budget serie van Corsair. Laatste paar jaar had Corsair namelijk niet meer echt interessante voedingen onder de 100 euro, kwaliteit en prestaties waren namelijk gewoon niet goed genoeg voor de prijs die je voor neer moest leggen. Deze nieuwe CX450M, CX550M en CX650M hebben niks te maken meer met de oude CX(M) series. Deze nieuwe voedingen zijn namelijk gebaseerd op de oude RM450, RM550 en RM650, maar iets gedowngrade zodat het rendement wat lager ligt en ook de fan is vervangen door één van mindere kwaliteit. Maar daar tegenover dat de prijs ook is gehalveerd, waarbij de oude RM serie de prijs te hoog lag is prijs van de nieuwe CXM serie dus stukken beter. Doordat deze voedingen dus gebaseerd zijn op de oude RM voedingen, hebben ze ook individuele spanningsregulatie en ondersteuning voor de C6 en C7 power states. Een extra plus bij deze voedingen is dat alle kabels volledig zwart zijn, voor iemand die opzoek is naar een niet al te dure voeding met zwarte kabels is deze serie dus een uitstekende keuze.
  • De Super Flower Golden Green HX serie is een goede budget 80PLUS Gold lijn van Super Flower. De voedingen maken gebruik van een LCC resonant converter design met DC-DC voor het creëren van een hoog rendement en individuele spanningsregulatie. De prestaties en het rendement van de voeding zijn prima te noemen voor de gestelde prijs. Doordat de prijs zo laag is, is er echter wel wat bespaart op de kwaliteit zo heeft deze serie CapXon condensators en een sleeve bearing fan van Globe. Doordat het echter een goed design is mag je de eerste 8 jaar eigenlijk geen problemen hebben, er zit dan ook 5 jaar garantie op de voeding.
Een 450W versie heb je dan ruim voldoende aan.

• SnowBigQ
Dus voor nieuwe systeem kan ik beter wachten op zen? Tenzij ik over ga naar intel.

En er komt wel andere videokaart in nieuwe systeem. Mijn r7 250 is vrij oud.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Correct, overstappen op intel of nog 3-6 maanden wachten op Zen is het advies.

Reken voor het gemak even 100W voor het systeem excl videokaart.
Een midrange videokaart verbruikt 100-150W, een high-end videokaart verbruikt 150-250W.
Met 450W zit je dus sowieso safe, of je moet CPU en GPU nog extreem gaan overklokken of iets dergelijks.
Pagina: 1