Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor moeder

Pagina: 1
Acties:

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. De huidige laptop, een Toshiba, valt continue uit, is traag, scherm heeft problemen etc. Conclusie: laptop is af. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk internetten, Office, mailen. Geen grote programma's o.i.d. Wat wel belangrijk is, zijn de specificaties. De huidige laptop is te traag, en de nieuwe moet gewoon echt super aanvoelen. Dit mag iets kosten, maar een i7 past niet in het budget.

Wat is je budget?
€ 600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, totaal niet. Laptop zal voornamelijk of op schoot of op tafel gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat te denken aan HP of Lenovo. Beide zijn kwalitatief goede merken naar mijn idee. Een Asus welke ze hebben gehad viel tegen, de Toshiba is erg tegen gevallen. Zelf ben ik qua uiterlijk niet heel erg gecharmeerd van Acer.

Ik ben in totaal 3 laptops tegengekomen welke binnen het budget passen:

HP 15-AY026ND
LENOVO IdeaPad 500-15ISK
LENOVO IdeaPad 300-17ISK

Qua specificaties vergelijkbare laptops. Alle 3 dezelfde type processor (Intel Core i5-6200U), alle drie hebben 8GB RAM en een 128GB SSD. De laatste heeft als voordeel dat deze 17" is voor maar €35 meer. Voor het budget is dit oké, dat kan nog.

Bij de laptop van mijn schoonmoeder, een Lenovo, heb ik problemen met de Wi-Fi. Waarschijnlijk softwarematig, maar ook een nieuwe driver heeft het (nog) niet opgelost. Dit maakt mij iets terughoudend voor de Lenovo. Daarnaast zou van deze laptops de SSD/HDD niet te vervangen zijn. Hoe dat bij de HP zit weet ik niet. Daarnaast heb ik het idee iets meer kwaliteit te krijgen voor hetzelfde geld bij HP. Echter, deze laptop vindt ik behalve bij BCC, Coolblue, Mediamarkt en de HP shop eigenlijk nergens terug. Geen informatie hier op het forum, geen reviews online, weinig informatie verder online te vinden. Wat is hier aan de hand? Specifiek model voor Nederland?

Zijn er binnen dit budget laptops welke ik over het hoofd zie? Bovenstaande laptops zijn naar mijn idee goed geprijsd met mooie specificaties. Haast iets te goed geprijsd, aangezien ik met vergelijkbare specs eigenlijk duurdere laptops vind?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
De Lenovo heeft een 1080p scherm ipv de HP, deze heeft een 720p. Ik zou de keuze snel hebben gemaakt...
Lenovo maakt overigens prima laptops, goede bouwkwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door PerlinNoise op 20-07-2016 22:06 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
PerlinNoise schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:06:
De Lenovo heeft een 1080p scherm ipv de HP, deze heeft een 720p. Ik zou de keuze snel hebben gemaakt...
Lenovo maakt overigens prima laptops, goede bouwkwaliteit.
Films zullen er niet op gekeken worden. Wel worden de ogen minder, waarbij een scherm met een lagere resolutie de tekst e.d. groter zal tonen. De huidige laptop word op 125% DPI gedraaid. Denk dat dit al genoeg zal zeggen.

• PerlinNoise
  • Niet online
Over de taken die beschrijft kun je ook gewoon een Pentium kopen met een goede SSD. Dit zal snel blijven aanvoelen, ondanks dat je de ervaring hebt dat deze snel traag worden. De CPU is tegenwoordig geen bottleneck meer, richt je ogen op een goede SSD en bouw deze desnoods zelf in.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11 22:23
Mij viel deze HP laatst positief op: pricewatch: HP Pavilion 15-au011nd

Full HD-scherm, DDR4-geheugen, 256GB SSD, Wi-Fi AC en dvd-speler/-brander. Tja, hij is "maar" 15" en heeft "maar" een Skylake i3, maar voor het bedoelde gebruik lijkt het me een mooie machine. Ik zou de 4GB aan geheugen meteen upgraden naar 8GB.
Kaal past hij binnen het budget. 4GB aan extra geheugen zal echter betaalbaar zijn.
Misschien telt voor je moeder wel het meest dat deze laptop er in het wit best strak uitziet. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 20-07-2016 22:41 ]

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
FreshM schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:29:
Mij viel deze HP laatst positief op: pricewatch: HP Pavilion 15-au011nd

Full HD-scherm, DDR4-geheugen, 256GB SSD, Wi-Fi AC en dvd-speler/-brander. Tja, hij is "maar" 15" en heeft "maar" een Skylake i3, maar voor het bedoelde gebruik lijkt het me een mooie machine. Ik zou de 4GB aan geheugen meteen upgraden naar 8GB.
Kaal past hij binnen het budget. 4GB aan extra geheugen zal echter betaalbaar zijn.
Misschien telt voor je moeder wel het meest dat deze laptop er in het wit best strak uitziet. ;)
Dan vind ik de keuzes die hij in zijn post heeft staan beter. Je krijgt veel meer voor hetzelfde geld. Bij de laptop gaat het meer om de inhoud. En als hij dan al op zijn budget zit en er ook nog 4gb erbij moet plaatsen is hij nog meer kwijt.

En als haar ogen echt slecht worden zou ik persoonlijk niet voor 1920x1080 gaan. Is erg klein.
Persoonlijk zou ik voor de HP kiezen.

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
We hadden de HP afgelopen weekend reeds besteld bij de Mediamarkt. Deze was helaas beschadigd binnen gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Mobile%20Uploads/20160718_222325_zpsszlithpp.jpg

Deze heb ik vandaag (ongeopend) retour gebracht. Van het weekend geen tijd gehad een topic te openen, vandaag dus wel. Algemene conclusie is dus eigenlijk dat het voor dit geld, doel, omstandigheden en budget een prima laptop is.

• PerlinNoise
  • Niet online
Ik snap het nut van dit topic niet helemaal...

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Zeker weten dat de keuze die we maken (deze laptop nogmaals bestellen) de juiste is, omdat ik én weinig tijd heb gehad laptops uit te zoeken (welgeteld 15 minuten) en ik al langere tijd niet meer direct met hardware te maken heb. De kans dat ik dus iets over het hoofd zag was naar mijn idee reëel.Ik had dit keer iets meer tijd om hier naar te kijken, en achter blijkt het dus mee te vallen en zat ik goed. Liever bevestiging dan dat ik mijzelf over een week voor mijn kop sla omdat er een ander type veel meer waar voor het geld biedt.

[ Voor 25% gewijzigd door The Executer op 20-07-2016 23:44 ]

Verwijderd

~

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 00:08 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Ik zou voor een 17 inch gaan, met een resolutie van 1600x900.
Bijvoorbeeld zoiets:pricewatch: Lenovo B70-80 80MR000GGE
En dan zet je er zelf voor 50 euro een SSD in, en heeft ze voor 480 een super laptop
Of deze Ci5, met 8GB: https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002021-2CKKFKQKS4JKK.
SSD erin en voor 500 ben je klaar.

[ Voor 23% gewijzigd door zetje01 op 21-07-2016 02:00 ]

Verwijderd

zetje01 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 01:47:
En dan zet je er zelf voor 50 euro een SSD in, en heeft ze voor 480 een super laptop
Of deze Ci5, met 8GB:
code:
1
 https://www.bol.com/ [...] /?Referrer=ADVNLTWE002021-2CKKFKQKS4JKK.

SSD erin en voor 500 ben je klaar.
Voor €50 ga je geen SSD vinden. Welke betrouwbare SSD voor 50 euro?

Leuke bol.com referral link trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 13:59 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Voor €50 ga je geen SSD vinden. Welke betrouwbare SSD voor 50 euro?

Leuke bol.com referral link trouwens.
-Hoezo is er voor moeders geen SSD van 50 euro te vinden?
-Ik weet niet wat je bedoelt met leuke link? De link komt van de pricewatch af?

(en waarom kreeg ik geen melding dat je me gequote hebt?)

Edit:
En even to-the-point:
Wat vind je van het advies een 17-incher te nemen met 1600x900 resolutie en er een SSD in te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door zetje01 op 21-07-2016 17:12 ]

Pagina: 1