Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:41
Ik zoek eigenlijk iets om van een dik stuk draad naar een dunner stuk te gaan, ik wil MC4 stekkers aansluiten maar de kabel die vanaf de panelen komt is veel dikker dan 6mm2, hoe krijg ik dat nou veilig aangesloten?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:31

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Welke stroom verwacht je?
En welke diameter is het dan wel?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:53
Als het niet in de stekker past, is de stekker waarschijnlijk niet geschikt voor zulke dikke draden. Dus automatisch ook niet voor de hoge stromen in deze dikke draden.
The MC4 connector is UL rated at 20 A and 600 V maximum

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:41
Er zit een systeem op het dak wat bij de bouw is geinstalleerd, stad van de zon in heerhugowaard. Mastervolt omvormer heeft het begeven en die was aangesloten met wel 8mm2, volkomen overkill. Nu ga ik er een andere omvormer ophangen maar die heeft gewoon mc4 aansluitingen. Dus zou ik die 8mm2 in die mc4 stekker moeten krijgen maar dat past niet. Dus moet ik er een minder dikke kabel aanmaken zodat ik die mc4's kan aan sluiten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:31

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Er is een kans dat de MC4 intern geklemd is, dan is het eenvoudig om de kap open te maken en de 8 mm² direct aan te sluiten op de omvormer.
Anders kan je de kabels solderen (wel trekontlasting en voldoende isolatie toepassen) of een aderklem gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3600/3610/3614/526193_BB_00_FB.EPS_400.jpg
https://www.conrad.nl/nl/...0-331-1-stuks-526193.html

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.