Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
Mijn zoontje wil een videokaart aanschaffen om cities skylines te spelen (ik zal wel wat bijdragen). De pc waarin ik deze graag plaats heeft echter een Be quiet voeding zonder 6- of 8-pins pci stekker.

Aangezien de pc verder nauwelijks componenten heeft lijkt 300W ook niet heel weinig.

Ik kan nu een NVidia 750 TI aanschaffen, maar deze is voor mijn gevoel wel erg oud en ze vragen er ook tweedehands behoorlijke prijzen voor.

een 950 low power versie is misschien een andere optie, maar die lijkt relatief duur (zelfde prijs als 960) en is in de pricewatch trouwens moeilijk vindbaar.

zijn er wellicht nog andere opties, een gewone 960 met bijvoorbeeld een molex naar pci stekker?

hoor graag van de experts hier

ps. wil wel graag een NVidia kaart want we hebben ook nog een Nvidia shield en dan kun je ook streamen van pc naar de shield

[ Voor 8% gewijzigd door maxtrash op 20-07-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43
Er zou binnenkort wel wat meer bekend moeten worden over de Radeon RX 460, van AMD. Wordt een kaart zonder PCI-stekker, en vrij betaalbaar.

Vermoedelijke prestaties rond GTX 950-niveau, maar dan wel met betere DX12-support enzo.

Zie hier voor meer info: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137

Never mind, Nvidia-voorkeur over het hoofd gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Twam op 20-07-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Wat is de rest van het systeem waar het in moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
livranca schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:42:
Wat is de rest van het systeem waar het in moet?
vrij eenvoudig systeem: pentium g3258, MSI H81M-P33 een ssd en 6 GB geheugen.

dual monitor waarbij de hoofd monitor een resolutie van 1600x1050 heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door maxtrash op 23-07-2016 01:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Tja, andere keuze heb je niet. Of nu een 950, of wachten op een 1050 o.i.d. maar daar is nog weinig van bekend en ook is het maar zeer de vraag wanneer en of daar een <75W versie van komt.

960 is een lastige aanrader met een 1060 uit die weliswaar iets duurder is maar veeeel sneller en je zeker langer vooruit mee gaat kunnen. Molex naar pcie ben ik niet weg van, maar je zou even in het voedingsadvies topic aan the mask kunnen vragen of het voor jouw voeding een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
maxtrash schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:18:
Mijn zoontje wil een videokaart aanschaffen om cities skylines te spelen (ik zal wel wat bijdragen). De pc waarin ik deze graag plaats heeft echter een Be quiet voeding zonder 6- of 8-pins pci stekker.

Aangezien de pc verder nauwelijks componenten heeft lijkt 300W ook niet heel weinig.

Ik kan nu een NVidia 750 TI aanschaffen, maar deze is voor mijn gevoel wel erg oud en ze vragen er ook tweedehands behoorlijke prijzen voor.

een 950 low power versie is misschien een andere optie, maar die lijkt relatief duur (zelfde prijs als 960) en is in de pricewatch trouwens moeilijk vindbaar.

zijn er wellicht nog andere opties, een gewone 960 met bijvoorbeeld een molex naar pci stekker?

hoor graag van de experts hier

ps. wil wel graag een NVidia kaart want we hebben ook nog een Nvidia shield en dan kun je ook streamen van pc naar de shield
Ik zou een nieuwe voeding kopen ik zou toch wachten voor de rx 460 want met een gtx 1050 is streamen naar nvidia shield echt het niet waard 8)7

Graag ook het serienummer of de naam van de voeding

De cpu is ook heel erg zwak en cities skylines is toch meer cpu intensief

[ Voor 10% gewijzigd door AMD and INTEL op 23-07-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Tevens kan je met een andere app gewoon ook streamen naar je AMD kaart
Remotr is daar 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Tweedehands een 750TI aangeschaft en het ding doet het tot nu toe eigenlijk meer dan prima voor cities skylines (60 FPS op hoge settings). Zal misschien komen omdat de stad nog niet zo groot is, maar dan wordt waarschijnlijk de CPU nog eerder de bottleneck. We gaan het zien, zoontje voorlopig in ieder geval blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:34
Cities Skylines gaat voor geen meter draaien op die processor kan ik je nu al vertellen. Mijn advies: betere processor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
we gaan het zien, ik heb nog een andere PC met XEON E3-1245 dus desnoods zet ik daar de videokaart in. Maar liever niet vanwege het energiegebruik
Pagina: 1