Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werk/games/particulier foto- en filmbewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BuYu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:44
Allen,

Ik ben, zoals velen hier, op zoek naar een laptop. Echter lijk ik te veel te wensen en eisen. Hierdoor ben ik benieuwd hoe anderen er naar kijken. Goed om te weten: naast goede specificaties hecht ik veel waarde aan design en touch&feel.

Wensen en eisen:

Budget: €1500,-.
Lange baterijduur, goede specificaties of hybride? Goede specificatie.
Belang van gewicht? Groot belang .. Zo dun en licht als mogelijk (Het liefst in de categorie Ultrabook)
Gewenst schermformaat: min. 14", max. 16"
Wat wil je er mee doen? Foto- en filmbewerking, en Gamen (denk aan titels als: Overwatch, Dota2, GTA, Battle Field, RTS games. Uiteraard het liefst op hoge settings.
Overige belangen: Goede input apparaten (Toetsebord en muispad) en goede bouwkwaliteit. In beide gevallen zo veel mogelijk Macbook like.

Wellicht vraag ik, zoals eerder genoemd, te veel. Zelf ben ik aan het overwegen om de Dell XPS 15 9550 aan te schaffen (FullHD, i7, 16gb RAM, 512GB SSD en GTX 960m ... Zie hier). Verder heb ik niet veel haast bij. Ik wacht liever wat langer om een beter aankoop te doen.

Ik verneem het graag, alvast dank!

[ Voor 4% gewijzigd door BuYu op 20-07-2016 16:19 ]

Alle reacties

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Quo look & feel is die dell verreweg het beste. Strak design, dun en relatief licht. Ziet er prachtig uit en goeie specs.
Ik heb zelf de zelfde wensen(iets mindere gpu vanwege desktop) maar helaas minder budget ( 1100) en als de dell erbinnen viel had ik hem meteen aangeschaft. Andere laptops met vergelijkbare specs zijn of veel duurder of hebben een hele erge gamer en plastic look.
Wel wat prijzig.

Het is het nu ook zeker waard om eventjes te wachten met je aankoop. Het gaat niet meer lang duren dat de nieuwe gpu s in laptops zitten en daar kunnen we veel van verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ergo op 21-07-2016 01:41 ]

• BuYu
Beste Nate-Senpai,

Volgens mij begrijp jij mij als beste.

Ik ben heel nieuwsgierig wat dan de verwachtingen zijn m.b.t. nieuwe laptops met nieuwe GPU's.
Zijn hier al concrete aanwijzingen of aankondigingen voor?

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Nate-Senpai schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 01:39:
Quo look & feel is die dell verreweg het beste. Strak design, dun en relatief licht. Ziet er prachtig uit en goeie specs.
Ik heb zelf de zelfde wensen(iets mindere gpu vanwege desktop) maar helaas minder budget ( 1100) en als de dell erbinnen viel had ik hem meteen aangeschaft. Andere laptops met vergelijkbare specs zijn of veel duurder of hebben een hele erge gamer en plastic look.
Wel wat prijzig.

Het is het nu ook zeker waard om eventjes te wachten met je aankoop. Het gaat niet meer lang duren dat de nieuwe gpu s in laptops zitten en daar kunnen we veel van verwachten.
Deze laptop wellicht iets? Boven je budget maar is vaker ook met aanbieding te vinden (en sowieso studenten korting maar dat is afhankelijk van je situatie).

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

Deze laptop is hier op het forum al vaker rondgegaan. Verder is de bbg van augustus ook wel handig om bij te houden.

[LBBG] Multimedialaptop augustus 2016

Helaas wordt er daar alleen niet zozeer op de bouwstijl en gewicht gelet.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
BuYu schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:41:
Beste Nate-Senpai,

Volgens mij begrijp jij mij als beste.

Ik ben heel nieuwsgierig wat dan de verwachtingen zijn m.b.t. nieuwe laptops met nieuwe GPU's.
Zijn hier al concrete aanwijzingen of aankondigingen voor?
er zijn verschillende berichten over de nieuwe laptop gpu's.
vooraanstaand aan al deze berichten is het feit dat de nieuwe laptop gpu's ( althans van nvidia) bijna gelijkwaardig zullen zijn aan desktop chips. tuurlijk thermal throtteling en minder wattage blijft een ding in laptops en om de fullpower te benutten kijk je wss naar een 17.3 inch loggebeest maar er zullen vast en zeker ook krachtige laptops uitkomen. ja hoeveel die gaan kosten moet ik je schuldig blijven maar ik gok dat een 1060 die vele malen krachtiger is dan een 960 misschien wel binnen je mogelijkheden valt.
dit is natuurlijk allemaal koffiedik kijken maar ik denk dat t het zeker waard is om eventjes te wachten.

ojaa hier een bericht over de gpu's http://videocardz.com/624...o-feature-2048-cuda-cores

• BuYu
Je maakt het nu wel heel aantrekkelijk om nog even te blijven wachten.

Maar goed, hoe lang het gaat duren weet niemand waarschijnlijk. Zo zou je eeuwig kunnen wachten, omdat er altijd een betere is die uit zal komen. Echter, als iemand een goed reden heeft waarom binnenkort al een beter laptop binnen mijn kaders uit komt, Hoor ik dat uiteraard graag!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Kaby lake zal pas Q4 voor laptops komen (opvolger van de skylake reeks). Ik zelf zat eerst aan een MSI ghost pro 15inch te denken ivm 4k scherm en GTX 970 en 2kg gewicht maar er zijn nu geruchten dat MSI en wellicht meerdere leveranciers in september de 1e laptops met de nieuwe nvidia kaarten zullen uitrusten.

Weliswaar nog op het "oude" skylake platform maar dat verschil is minimaal dus ik wacht nog eventjes af tot september in de hoop dat er idd nu laptops aankomen met de 1060 en 1070 kaarten.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
BuYu schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:41:
Je maakt het nu wel heel aantrekkelijk om nog even te blijven wachten.

Maar goed, hoe lang het gaat duren weet niemand waarschijnlijk. Zo zou je eeuwig kunnen wachten, omdat er altijd een betere is die uit zal komen. Echter, als iemand een goed reden heeft waarom binnenkort al een beter laptop binnen mijn kaders uit komt, Hoor ik dat uiteraard graag!
Ook al zou er snel een laptop net de nieuwe generatie grafische kaarten komen. Dan is het niet een dunne en lichte zoals jij stelt dat je wilt hebben.

• BuYu
CCJJVV schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:18:
[...]

Ook al zou er snel een laptop net de nieuwe generatie grafische kaarten komen. Dan is het niet een dunne en lichte zoals jij stelt dat je wilt hebben.
Hmmm... Wordt er geen nieuwe versie van de Dell verwacht? Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met de lifecycle van Dell. Hebben ze een vaste periode waarbij ze de xps'en voorzien van een update?

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Is deze zenbook niets ? Is ook mooi plat en toch dikke specs.

http://www.laptopshop.nl/...2628.780582187.1469056322

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Volgens mij valt een MacBook al af gezien je budget en eis van minimaal 14 inch

...

• Liang
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Deze had ik graag willen hebben zonder touchscreen, maar die schijnen in NL niet te krijgen te zijn :-(

• BuYu
Ik ben er dus nog steeds niet uit :'(

Ik krijg nu veel signalen dat ik beter kan wachten op een refresh van de XPS 9550 met in ieder geval d Kabe en 1060 update. Iemand enig idee wanneer we dit op zijn vroegst kunnen verwachten?

Er loopt tevens wel een actie van maar liefst €150,- korting. Zou dit stackable zijn met de VIP korting en is er een manier om zo een code te bemachtigen als niet student? Wellicht studenten die geen Dell willen die er voor mij 1 aan zouden kunnen vragen? :P

[ Voor 36% gewijzigd door BuYu op 19-08-2016 12:21 ]

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-11 17:24
BuYu schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:14:
Ik ben er dus nog steeds niet uit :'(

Ik krijg nu veel signalen dat ik beter kan wachten op een refresh van de XPS 9550 met in ieder geval d Kabe en 1060 update. Iemand enig idee wanneer we dit op zijn vroegst kunnen verwachten?

Er loopt tevens wel een actie van maar liefst €150,- korting. Zou dit stackable zijn met de VIP korting en is er een manier om zo een code te bemachtigen als niet student? Wellicht studenten die geen Dell willen die er voor mij 1 aan zouden kunnen vragen? :P
Toevallig kwam ik langs dit topic en ik kan bevestigen dat de korting stackable is met de VIP code!

Helaas voor mij is het model dat ik wilde kopen nou net niet in de aanbieding. :-(

Verder weet ik niet of je als niet student een code aan kunt vragen. Wel dacht ik mij te herinneren dat je er makkelijker een krijgt wanneer je doet alsof je een exchange student bent (Engels praten, vaag doen over dat je de studentenkaart nog niet hebt, maar de laptop graag in Nederland wil bestellen). Misschien even het topic doorlezen onder het aanbiedingenforum.

[ Voor 18% gewijzigd door Frandroid op 19-08-2016 23:56 ]

Pagina: 1