Voorzichtige overstap van air cooling naar liquid cooling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 16:03
Beste allemaal,

Ik ben altijd bezig om mijn server zo stil en zuinig mogelijk te houden. Ik heb 2 Chieftec Big Towers onder de schuine kap op zolder staan. Niet de meest ideale plek maar ik heb verder niet echt veel ruimte. In de kast zitten meerdere grote en stille ventilatoren aangestuurd door een temperatuur en ventilator speed unit.

Aangezien we nu al 2 dagen warm weer hebben in nederland ga ik me toch weer langzaam zorgen maken over mijn systemen. De zolder wordt aardig warm dus verkoeling van buitenaf zit er ook niet echt in.

Ik ben altijd een beetje bang met liquid cooling voor lekkage, kortsluiting, stroomverbruik en geluid.

Kan iemand mij wat tips geven waar ik goede informatie kan halen om te lezen of heeft iemand inzicht in het stroomverbruik van zijn koel installatie?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zorgen maken over de temperatuur zonder dat je deze gegevens hebt gemeten of gedeeld lijkt mij overbodig. Roep eens wat temps, welke hardware(zo volledig mogelijk graag) en welke koeler gebruik je nu?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik kan niet de CPU temp e.d. meten. Ik draai 2 ESXi servers op een whitebox dus die temperaturen kan ik niet uitlezen. Ik kan wel aangeven wat mijn sensoren in de kast voor temperatuur meten. De gevoelstemperatuur in de ruimte waar de machines staan voelt in ieder geval warm aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Denk trouwens niet dat het echt waard is, als de plek warmer word gaat worden de componenten ook warmer ongeacht lucht, of waterkoeling, beide gebruiken ze dan namelijk warme lucht om te koelen.

Je zou beter af zijn een airco te nemen, of iets wat de ruimte koeler maakt. (of een beter licht koeler te nemen maar maak eens even een lijst wat je momenteel allemaal hebt)

[ Voor 11% gewijzigd door [Remmes] op 20-07-2016 15:10 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Dank voor je tip Remmes,
Ik heb een airco hangen in die ruimte maar die gaat nu alleen aan als ik er zelf zit.
Ik zal eens gaan kijken of ik met plugwise de temperatuur in de ruimte kan meten, dat kan relateren aan mijn server temperatuur en hiermee ook de airco kan aansturen.

Ik zat zelf al in gedachten met een ventilatie dakpan te plaatsen, warmte stijgt etc etc.

Thanks anyway