Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 3 jaar lang dezelfde telefoon(I9105p/Galaxy S2+) en ik zoek nu naar een upgrade. Ik zou zeggen dat mijn gebruik licht is; ik gebruik mijn telefoon alleen maar een beetje voor 9gag/youtube/reddit en natuurlijk bellen/appen. Ik zoek wel een telefoon die dat dan ook goed kan. Het liefst onder de €250, maximaal €300. Ik heb nu gekeken naar een paar telefoons(Wileyfox Storm, Nexus 5X, Honor 5X, Huawei P9 Lite, OPX, Moto G4 Plus) en ik kan nu niet kiezen tussen de Nexus en de G4 Plus.
Terwijl de Nexus een kleiner scherm heeft, een slechtere camera heeft, geen SD card slot heeft, en een kleinere batterij heeft, voelt het toch alsof de Nexus een betere keus is door o.a. de Nexus software, NFC(wat ik veel gebruik), USB-C, een betere CPU, en (imo) een veel handigere plaats voor de vingerprintlezer(die trouwens op de G4 Plus totaal niet past en superlelijk is).
Wat zal ik doen? De G4 Plus is ~20 euro meer, wat mij niet heel erg uitmaakt.

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Pricewatch: Alcatel Idol4 Goud - Deze gezien. Ikzelf heb net zn grotere broer de S4 welke een fantastich scherm heeft.
Uitstekend geluid met 2 speakers naar voren gericht en lekker luid.
Klik

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Ehhh de camera van de nexus is niet slechter dan de G4+

Net andersom :)

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10 12:40
Hallo,

ik zit ongeveer met de zelfde keuze, ik heb echter naast de nexus 5x en moto g 4 nog een andere telefoon die voor jou misschien ook nog het overwegen waard is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Motorola Moto X Play 16GB Zwart€ 261,-€ 261,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,-

Hardware gezien is hij bijna het zelfde als de moto g4, de x play heeft echter een iets minder cpu ( 615 ipc 617) en is 6 maand ouder. hij heeft echter wel een veel grotere accu (3600 vs 3000)

Verwijderd

Topicstarter
spokje schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:24:
Ehhh de camera van de nexus is niet slechter dan de G4+

Net andersom :)
Huh? Hoe dan? http://i.imgur.com/q90FZAu.png
Zagre schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:43:
Hallo,

ik zit ongeveer met de zelfde keuze, ik heb echter naast de nexus 5x en moto g 4 nog een andere telefoon die voor jou misschien ook nog het overwegen waard is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Motorola Moto X Play 16GB Zwart€ 261,-€ 261,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,-

Hardware gezien is hij bijna het zelfde als de moto g4, de x play heeft echter een iets minder cpu ( 615 ipc 617) en is 6 maand ouder. hij heeft echter wel een veel grotere accu (3600 vs 3000)
In vergelijking met de G4 Plus lijkt het een mindere keus qua specs en reviews, en dan betaal ik wel gewoon 5 euro meer voor de G4 Plus als dat is wat ik uiteindelijk zou nemen(in vergelijking met de Nexus 5X)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben op dit moment ook op zoek en kom op dezelfde telefoons die jij allemaal noemt.
Bij vallen ze bijna allemaal af omdat er geen NFC op zit. Ook een vingerafdrukscanner is een vereiste.
De OnePlus X vind ik qua formaat echt heel mooi, maar helaas ook geen NFC en vingerafdrukscanner (en geen 5GHz-wifi). De OnePlus 3 vind ik veel te groot.

De G4 plus is trouwens wel groter aan alle kanten:
http://www.phonearena.com...exus-5X/phones/10053,9593

Wat mij betreft blijft alleen de Nexus 5x over, maar ik twijfel nog om te wachten tot de nieuwe Nexus telefoons.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49

SilencerNL

No remorse

Kijk anders ook eens naar de Xiaomi Mi5. Deze heb ik gekocht na de Nexus 5x, en ben er erg tevreden over. Mooi formaat, goed beeld en vingerprint scanner.

Don't dream your life, live your dreams!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SilencerNL schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:09:
Kijk anders ook eens naar de Xiaomi Mi5. Deze heb ik gekocht na de Nexus 5x, en ben er erg tevreden over. Mooi formaat, goed beeld en vingerprint scanner.
Na de Nexus 5x? Kijkend naar de specificaties zijn ze wel heel erg gelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/491069;461344/

Wat was de reden om de 5x te vervangen door de Xiaomi ?

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Exocet schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Na de Nexus 5x? Kijkend naar de specificaties zijn ze wel heel erg gelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/491069;461344/

Wat was de reden om de 5x te vervangen door de Xiaomi ?
Mijn 5x was kapot, dus was op zoek naar een nieuwe. De Xiaomi is een stuk sneller, heeft meer werkgeheugen en is iets kleiner. Ik vond de 5x namelijk net iets te groot.Plus dat ik goede ervaringen had met de Mi2 van Xiaomi, wilde ik deze proberen. Ik heb er erg veel plezier van!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Meer megapixel zegt helaas helemaal niks over de kwaliteit van de foto's, dus laat je hier niet door misleiden.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Inderdaad. Kijk maar eens reviews van de camera. Nexus heeft echt een veel betere camera. Megapixels zegt niets

Verwijderd

Topicstarter
Ah, oke. Ik geef mijn ongelijkheid toe, ik dacht dat MP het hele verhaal was
SilencerNL schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:09:
Waar heb je die gekocht? Volgens Tweakers niet meer verkrijgbaar :/

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:23:
Ik heb hem besteld bij ibuygou.com, dat is een betrouwbare site, waarbij je zeker weet dat je een origineel exemplaar toegestuurd krijgt. Er zijn echter ook andere sites, zoals banggood waar je de telefoon kunt halen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:23:
Dit komt omdat Xiaomi telefoons bij uitstek worden verkocht in China. Heel veel mensen importeren echter de telefoons naar hier toe. De winkels die de producten aanbieden in China zijn niet opgenomen in de Pricewatch, waardoor deze dus niet verschijnen en het product 'uitverkocht' lijkt. Zie ook:
Pagina: 1