Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mITX Gamebak / stil esthetisch workstation ~1500 inc monitor

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20
Hallo!
Ik heb al een aantal jaar geen systemen meer in elkaar gezet. Ik werk normaal gesproken op een laptop, maar wil met het oog op een aankomende LAN party in een nieuw systeem investeren.

Gaming doe ik incidenteel, maar ik wil graag in het medium/high segment mee kunnen spelen. Het is een soort oude hobby die zo nu en dan uit de kast gehaald wordt. Daarmee is duurzaamheid voor mij een belangrijke factor. Ik investeer daarom o.a. graag in een mooi futureproof scherm.

Mbt het scherm; ik heb voor een dell-ultrasharp-u2913wm gekozen. Ik weet dat de Dells goed aangeschreven staan. Ik wil de 29" vooral gebruiken voor workspace. Is 1440P hiermee een optie?
Gamen op 1440 is niet echt van belang, maar zou wel een leuke feature zijn.

Een ander belangrijk punt is de formfactor en geluidsproductie. Dit omdat het systeem normaal gesproken in een stille werkomgeving moet staan.

Om die redenen heb ik gekozen voor een Fractal Design Node 304.
O.a. vanwege het advies in deze post: https://gathering.tweaker...message/47528213#47528213

Dit lijkt me een heel mooie, relatief kleine kwaliteitskast. Zijn er nog zaken die ik moet weten mbt videokaart koeling? Als men in de context van videokaarten spreekt over een "Blower", wordt dan de koeler op de kaart zelf bedoeld? Of gaat het dan om de casefan die op die kaart blaast?

Zoals je in onderstaande lijst kunt zien wil ik voor een RX480 gaan. De custom kaarten gaan binnenkort uitkomen. Ik zoek niet specifiek iets om te OC'en, maar als er een improvement que koeling / stilte mogelijk is, dan zou ik graag daarvoor gaan. Ondanks dat er nog weinig bekend is over die custom kaarten, zijn er fabrikanten die er qua koeling / stilte uitspringen?

MoBo heb ik gekopieerd uit eerder genoemde thread. Ik heb verder geen specifieke voorkeuren. Als het in deze kast past dan is het hoofddoel behaald. Ik sta open voor suggesties.
Ik zou graag een aantal virtuele machines kunnen laten draaien. Dus stukje storage en geheugen. Eventueel later uitbreidbaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1MSI B150I GAMING PRO€ 86,95€ 86,95
1MSI Radeon RX 480 8GB€ 299,-€ 299,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 79,90€ 79,90
1Dell Ultrasharp U2913WM Zilver, Zwart€ 403,95€ 403,95
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 35,39€ 35,39
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 61,95€ 61,95
1Edifier R1280T (Bruin)€ 91,29€ 91,29
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.575,23

Zoals je ziet koop ik er een 2.0 speakersetje bij. Ziet er fraai uit. Heb voorheen een 2.1 set van creative gehad.
Vroeger was dat echt super. Mijn laaste ervaring was niet zo denderend. Sub heeft een potmeter die eigenlijk op 1 punt direct alle bass doorliet en uiteindelijk ook het eerst de geest gaf. Geluid is net als beeld ook wel een waardevolle investering. Wil de muziek op LAN wel graag wat harder kunnen zetten, maar een stukje verfijning van geluid is belangrijker.

Ik heb nog een combinatie muis/keyboard van logitech. Ik hecht weinig waarde aan. Wat ik nu heb werkt. Ik kan altijd nog iets nieuws kopen. Al met al loopt het wel lekker op met deze componenten. Dus daar geeft ik nu geen geld aan uit.

Graag hoor ik of er op het voorgestelde systeem nog optimalisaties mogelijk zijn en of dit past bij het plaatje wat ik geschetst heb. Geld is niet een hele grote kwestie, maar zoals je al ziet bij keyboard/muis probeer ik het wel enigszins binnen de perken te houden.

Thanks!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Prima, de RX480 zal het naar verwachting voorlopig prima doen op 21:9 1080p, dus geen probleem daar. Je hebt verder goede kwaliteit componenten gekozen.

Je zou nog kunnen besparen op de CPU door een 6500 of 6400 te nemen, het verschil in prestatie zul je bij normaal gebruik nauwelijks merken. Maar als je niet boven budget gaat is het zo ook prima.

🇺🇦

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Mooi systeem. Ik zou nog eens goed kijken naar de voeding. Op Peak vermogen trekt dit systeem rond de 260W. 550W is dus wel een beetje overspecced ;-)

De bekende merken (MSI, Corsair, Be Cool) hebben allemaal een power supply calculator op hun site waarmee je kunt berekenen welke voeding je nodig hebt.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

RvL

Voeding zou je eventueel nog de pricewatch: Cooler Master GM G450M kunnen nemen. Stuk goedkoper en voor zover ik weet ook erg stil.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Nycrea
RvL schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:56:
Voeding zou je eventueel nog de pricewatch: Cooler Master GM G450M kunnen nemen. Stuk goedkoper en voor zover ik weet ook erg stil.
rem4rk4ble schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:53:
Mooi systeem. Ik zou nog eens goed kijken naar de voeding. Op Peak vermogen trekt dit systeem rond de 260W. 550W is dus wel een beetje overspecced ;-)

De bekende merken (MSI, Corsair, Be Cool) hebben allemaal een power supply calculator op hun site waarmee je kunt berekenen welke voeding je nodig hebt.
De RM550x is een top kwaliteit voeding, de G450M is bogus.
550 watt is zeker overkill voor dit systeem, maar het is alsnog een goede keuze omdat het een goede kwaliteit voeding is.

🇺🇦

• Avenger84
Thanks, Ik zie zie RM series ook niet met een lager wattage aangeboden worden. Die overcapaciteit is prima als er in de toekomst een zwaardere videokaart en extra schijven zouden bijkomen.

• RvL

RvL

Nycrea schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:59:
[...]

[...]

De RM550x is een top kwaliteit voeding, de G450M is bogus.
550 watt is zeker overkill voor dit systeem, maar het is alsnog een goede keuze omdat het een goede kwaliteit voeding is.
Dat is wel erg overdreven. Ja, de RM550x is de betere van de twee, maar ook bijna 2x zo duur.

De GM G450M is ook een goede voeding en zeker geen bogus. Het is een van de meest aanbevolen voedingen in Voeding advies en informatie topic - Deel 32 en ook in de Best Buy Guides van mei en juli wordt ie in de mainstreamsystemen geschroefd. Als het echt zo'n bogus zou zijn zou het niet in de BBG's komen.

Nu de dekens nog...

• Nycrea
De GM G450M gebruikt taiwanese namaak caps, die hoef ik niet in mijn pc te hebben, zeker niet voor het leveren van stroom aan andere onderdelen van 1000+ euro waarde.

Wat jij doet moet je verder zelf weten, maar ik zou nooit de G450M aanraden voor een niet low budget build. En zelfs voor een low budget build is de Corsair CX450M een betere keus.

🇺🇦

• RvL

RvL

Even het een en ander opgezocht over die caps: Capxcon caps. Dat zijn inderdaad niet de allerbeste caps te noemen, lage middenklasse at most. Al is het wel verbeterd in vergelijking met een paar jaar geleden. Het is nog geen Panasonic, om maar eens eens een merk te noemen. Daar moet ik je dus gelijk in geven. Overigens geen namaak maar gewoon een bekend/berucht merk. Toch zie ik in verschillende reviews geen slechte resultaten, soms met de condensators als kanttekening. Ontwerp schijnt wel gewoon goed te zijn.

In dat geval is de Corsair een wellicht betere optie, vooropgesteld dat daar betere onderdelen in zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door RvL op 19-07-2016 15:18 ]

Nu de dekens nog...

• Avenger84
Ik zie dat ik voor native 1440 naar een 27" of een 34" scherm zou moeten. Ik vond 29" juist een mooie maat (werk nu op 24"). Op 34 heb je dezelfde resolutie, maar dan een groter scherm (dus duidelijkere pixels).
Ik ga vooralsnog voor die 29"

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11 09:43
Ik zou er nog 4 tientjes bij doen en de K-variant processor en Z170 chipset mobo nemen. Dan kun je nog een stukje overclocken en wat langer ermee door.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Eboman

Ondertitel

even een tip voor de voeding, naar aanleiding van je shopping list ben ik reviews gaan kijken over de kast (ik wil graag ook een draagbaar systeem). In deze review halen ze aan dat er weinig ruimte is tussen de PSU en de GPU als je een modulaire voeding gebruikt : YouTube: Fractal Design Node 304 Review & Build misschien iets om rekening mee te houden. Ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien..

edit: deze video geeft het probleem ook aan : YouTube: Fractal Design Node 304 Hardware Installation

Lijkt me dus dat je een andere (non-modulaire of semi-modulaire) PSU moet zoeken, deze lijkt niet te gaan passen.

volgende deze review : YouTube: Fractal Design NODE 304 mITX Case Review , moet je kijken naar een PSU van 140mm (ik zou zeggen diepte) die gegevens kun je filteren in de pricewatch.

Hier een voorbeeld van 140mm psu met een lange gpu: http://m.imgur.com/a/c0OQq

als je wilt modden, kan het eventueel nog passen : http://www.overclock.net/...s-club/6560#post_24821945

[ Voor 46% gewijzigd door Eboman op 20-07-2016 20:57 ]

Signature

• Gambal
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Zou een corsair sf450 dan passen met een full length GPU?

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Eboman

Ondertitel

Gambal schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:26:
Zou een corsair sf450 dan passen met een full length GPU?
Goede optie, is maar 100mm, en modulair, dus minder kabels en plek genoeg om kabels weg te werken.

pricewatch: Corsair SF450

Heb je waarschijnlijk nog een atx bracket nodig:
pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)

[ Voor 40% gewijzigd door Eboman op 20-07-2016 20:45 ]

Signature

• Avenger84
He thanks voor het meedenken!
Jammer dat die SD450 35db genereert en die RM550 22db.
Geluid is voor mij wel belangrijk.

Hier heeft iemand het wel voor elkaar gekregen. Als ik naar die 140mm foto's kijk dan is het echt verdomd weinig ruimte. Heel knap dat het deze knakker dus wel gelukt is.

http://www.overclock.net/...s-club/6560#post_24821945

Zijn er nog stille alternatieven?

edit:

Hij heeft deze er uitgesloopt om die RM550 erin te krijgen
Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/12/node304_int_psu.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Avenger84 op 21-07-2016 13:51 ]

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:00
Avenger84 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:45:
He thanks voor het meedenken!
Jammer dat die SD450 35db genereert en die RM550 22db.
Geluid is voor mij wel belangrijk.

Hier heeft iemand het wel voor elkaar gekregen. Als ik naar die 140mm foto's kijk dan is het echt verdomd weinig ruimte. Heel knap dat het deze knakker dus wel gelukt is.

http://www.overclock.net/...s-club/6560#post_24821945

Zijn er nog stille alternatieven?

edit:

Hij heeft deze er uitgesloopt om die RM550 erin te krijgen
[afbeelding]
Beide voedingen hebben semi-passieve koeling, wat inhoudt dat de fan niet draait totdat meer dan de helft van het wattage gebruikt wordt en ze dus volkomen stil zijn.
Pagina: 1