Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Voeding

Wat is je budget?
€60 (mag ook goedkoper)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 6700k
Behuizing: BitFenix Miditower (atx)
Grafische kaart: Gtx 1060 (binnenkort)
m.2 ssd Samsung evo 500gb
Hdd: HGST DESKSTAR NAS IDK KIT 4 TB
Ram: G.skill DDR4 32gb 3200mhz ripjawzV
MB: Asus H170-P

Iemand die mij hierbij kan helpen? Wat is het wattage dat ik moet nemen?
Of is het het beste om gewoon eentje van 650W te nemen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 21:58 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-07-2016 15:34)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aangenomen dat de GTX 1060 een 6 pins voedingaansluiting heeft kan je dan het beste een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt nemen. Mocht de videokaart een 8 pins hebben dan is de pricewatch: Corsair CX450M een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En voor wat voor doeleinden zou je dan een 650W voeding nodig hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:54:
Voor als je twee videokaarten in je systeem wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus aan 360W heb ik zeker genoeg? En is die Seasonic een beetje laag in dB?

Staat niet bij de specs namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:03:

360W is zeker genoeg maar toch ik zou persoonlijk die voeding niet nemen voor jouw systeem. Er zit op die voeding maar één 6-pins stekker op voor de videokaart, en hoewel er vast wel 1060 varianten met één 6-pin aansluiting zullen verschijnen, heb jij tegen die tijd misschien liever een variant met een 8-pins connector of wil je later zelfs upgraden naar een videokaart waar je twee aansluitingen op de voeding voor nodig hebt.

Met de Corsair CX450M die ABC ook aanraadde heb je dan wat meer vrijheid, ten koste van een iets hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de atx 1060 past dus ook op die corsair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Jazeker, dat past helemaal.

Ik zou trouwens niet de i7-6700k nemen als je toch niet van plan bent om te overklokken, haal dan een i7-6700 zonder K. Of je moet een Z170 moederbord (ipv H170) halen als je wel graag wil overklokken. En ik zou alleen een i7 halen als je van plan bent om heel erg zwaar rekenwerk met de PC te doen, zoals videobewerken. Als je alleen wil gamen ben je net zo goed af met een i5-6400 of i5-6500, scheelt weer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:03:

Ga niet af op het aantal dB dat in de specs staat. Klopt nooit wat van. Een review waarin ook het geluid gemeten is spreekt dan meer de waarheid https://nl.hardware.info/...eries-360w/testresultaten Hierin zie je dat bij een load van 300w er slechts 32 dB geproduceerd wordt en dat is erg stil. 300w komt dit systeem overigens niet aan, bij 200w houdt het wel op en dan zal de voeding onhoorbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
32dB voor een voeding in de test van HW info is niet overdreven stil.
Vanaf pakweg 250W begint de G360 dan ook langzaam aan wat luidruchtiger te worden, met een recente i7 (75W) en 1060 (125W?) kom je echter niet aan de 250W, dus zal het wel meevallen.

Ze hebben helaas een aantal interessante voedingen niet getest, maar ter vergelijking.
https://nl.hardware.info/...t-review-geluidsproductie

Heb je in de toekomst nog plannen voor een sterkere videokaart zou ik ook een 450W voeding pakken, welke interessant zijn staat in het voedingen topic.
Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooralsnog lijkt een GTX 1060 niet een hele interessante kaart te worden, dus waarom denk je nu al aan deze kaart zonder dat er een enkele review is?
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:54:
Voor vier GTX 1060's al ondersteund de kaart niet eens SLI met twee kaarten, dus vier wordt hem al helemaal niet.

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 19-07-2016 09:29 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18

WCA

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:27:
Vooralsnog lijkt een GTX 1060 niet een hele interessante kaart te worden, dus waarom denk je nu al aan deze kaart zonder dat er een enkele review is?

[...]

Voor vier GTX 1060's al ondersteund de kaart niet eens SLI met twee kaarten, dus vier wordt hem al helemaal niet.
Waarom zou het niet een interessante kaart worden? We weten nog niets behalve de claims van nvidia, en die zeggen dat ie gelijk presteert aan een 980, en ietsje duurder wordt dan de rx480. Lijkt mij juist interessant!

Net zo goed als ts nog geen idee heeft van de prestaties van het ding, heb jij dat ook niet toch ;)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil je wat meer zekerheid en goede kwaliteit dan zou ik de pricewatch: Corsair RM550x nemen. Probleem is alleen dat die net buiten je budget zit, maar heb je wel de voeding van het moment, waarbij de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Waarom zou het niet een interessante kaart worden? We weten nog niets behalve de claims van nvidia, en die zeggen dat ie gelijk presteert aan een 980, en ietsje duurder wordt dan de rx480. Lijkt mij juist interessant!

Net zo goed als ts nog geen idee heeft van de prestaties van het ding, heb jij dat ook niet toch ;)
Iets langzamer als een GTX 980 zo het nu lijkt, maar veel mindere DirectX 12 en Vulkan ondersteuning en performance als een RX 480. En vooral dat laatste lijkt mij nogal een probleem als je even met de kaart wil doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebastiaannn schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 01:26:
Jazeker, dat past helemaal.

Ik zou trouwens niet de i7-6700k nemen als je toch niet van plan bent om te overklokken, haal dan een i7-6700 zonder K. Of je moet een Z170 moederbord (ipv H170) halen als je wel graag wil overklokken. En ik zou alleen een i7 halen als je van plan bent om heel erg zwaar rekenwerk met de PC te doen, zoals videobewerken. Als je alleen wil gamen ben je net zo goed af met een i5-6400 of i5-6500, scheelt weer geld.
Het is juist bedoeld voor videobewerking. En de overklok versie draait standaard ook sneller. Vandaar mijn keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik lees net dat de MSI versie van de 1060 een 8pins aansluiting heeft.

Welke ven is EN stil en heeft een 6pins en een 8pins aansluiting voor de videokaart?

En voor een schappelijke prijs natuurlijk..

Het systeem kost al €1300 en dan bezuinig ik nog op de behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een systeem van €1300 maakt moet je niet gaan prutsen met een voeding van 5 tientjes maar voor kwaliteit gaan pricewatch: Corsair RM550x.
Goedkoper, erg stil maar kwalitatief wat minder dan de RMx pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die bequiet:

PCI Express power connectors (6+2 pin)

Dus dit houdt in dat je er een 6pins of een 8pins op aan kunt sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en daar heeft die voeding er twee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat em gaat worden dan. Maar wat bedoel je met kwalitatief wat minder? Heb ik er wel een aantal jaar plezier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:34:
Maar ik lees net dat de MSI versie van de 1060 een 8pins aansluiting heeft.

Welke ven is EN stil en heeft een 6pins en een 8pins aansluiting voor de videokaart?

En voor een schappelijke prijs natuurlijk..

Het systeem kost al €1300 en dan bezuinig ik nog op de behuizing.
Je kunt de M.2 SSD vervangen voor een normale SSD. Zoveel sneller is de M.2 variant niet, maar je betaald vooralsnog wel de hoofdprijs. ;) Wellicht als je even het lijstje opnieuw post, met pricewatch linkjes (Handleiding Pricewatch), dat we je ook kunnen helpen met het systeem?

Aangezien je momenteel een H170 moederbord gekozen hebt en geen RAID kan draaien, kun je wellicht ook kijken naar een moederbord met een B150 chipset, die zijn ook goedkoop te krijgen. Een K-variant van de CPU heb je dan ook niet nodig, ook niet als je H170 chipset houdt. En een goedkopere 4TB HDD wellicht? Met HGST betaal je namelijk wel de hoofdprijs namelijk. Een Western Digital is vaak al ruim voldoende en scheelt ook stukken in de aanschaf.

Dit zou allicht de nodige euro's moeten schelen. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2016 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:56:
Die bequiet:

PCI Express power connectors (6+2 pin)

Dus dit houdt in dat je er een 6pins of een 8pins op aan kunt sluiten?
Ja en dat je er dus twee van hebt. Dus twee maal 6 pins, eenmaal 6 en eenmaal 8 pins of twee maal 8 pins, dat zijn de mogelijkheden.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:01:
Ik denk dat dat em gaat worden dan. Maar wat bedoel je met kwalitatief wat minder? Heb ik er wel een aantal jaar plezier van?
De voeding zou sowieso zo'n 7 jaar probleemloos moeten kunnen werken, maar 10 jaar kan lastig zijn door de kwalitatief mindere condensators.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:07:
[...]
Je kunt de M.2 SSD vervangen voor een normale SSD. Zoveel sneller is de M.2 variant niet, maar je betaald vooralsnog wel de hoofdprijs. ;) Wellicht als je even het lijstje opnieuw post, met pricewatch linkjes (Handleiding Pricewatch), dat we je ook kunnen helpen met het systeem?

Aangezien je momenteel een H170 moederbord gekozen hebt en geen RAID kan draaien, kun je wellicht ook kijken naar een moederbord met een B150 chipset, die zijn ook goedkoop te krijgen. Een K-variant van de CPU heb je dan ook niet nodig, ook niet als je H170 chipset houdt. En een goedkopere 4TB HDD wellicht? Met HGST betaal je namelijk wel de hoofdprijs namelijk. Een Western Digital is vaak al ruim voldoende en scheelt ook stukken in de aanschaf.

Dit zou allicht de nodige euro's moeten schelen. ;)
Wat betreft de hdd; Voor video-bewerking heb ik een 7200rpm nodig. Alleen de seagate is goedkoper, maar dat merk wil niemand hebben. De m.2 is 15 euro duurder en dat heb ik er wel voor over. Waarom zou ik een langzamere processor nemen, terwijl dan de mogelijkheid om te overklokken ook nog eens weg valt en het maar 2 tientjes verschil is. En waarom zou ik een ander moederbord nodig hebben? Ik zocht een moederbord met veel usb 3.0 aansluitingen die goed geprijst is en die heb ik gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:23:
[...]

Ja en dat je er dus twee van hebt. Dus twee maal 6 pins, eenmaal 6 en eenmaal 8 pins of twee maal 8 pins, dat zijn de mogelijkheden.

[...]

De voeding zou sowieso zo'n 7 jaar probleemloos moeten kunnen werken, maar 10 jaar kan lastig zijn door de kwalitatief mindere condensators.
Over 7 jaar koop ik dan wel een nieuwe voeding. Alhoewel, ik laat mijn systeem niet 24/7 draaien. Gewoon een paar uurtjes per dag. Daarnaast gebruik ik hem alleen voor videobewerking. Het internetten en alles gebruik ik m'n Chromebook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:29:
[...]
Wat betreft de hdd; Voor video-bewerking heb ik een 7200rpm nodig. Alleen de seagate is goedkoper, maar dat merk wil niemand hebben. De m.2 is 15 euro duurder en dat heb ik er wel voor over. Waarom zou ik een langzamere processor nemen, terwijl dan de mogelijkheid om te overklokken ook nog eens weg valt en het maar 2 tientjes verschil is. En waarom zou ik een ander moederbord nodig hebben? Ik zocht een moederbord met veel usb 3.0 aansluitingen die goed geprijst is en die heb ik gevonden.
Het aantal RPM verteld niks tot heel weinig over de snelheid of prestaties van een HDD. Een willekeurige 5400RPM HDD kan dus sneller zijn als een willkeurige 7200RPM HDD als de data dichtheid van de 5400RPM HDD veel hoger ligt.

Seagate maakt trouwens geen slechte HDD's, ze hebben wel één of twee slechte exemplaren maar Seagate over het algemeen is weinig mis mee. Andere fabrikanten hebben ook wel eens mindere exemplaren.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:31:
[...]
Over 7 jaar koop ik dan wel een nieuwe voeding. Alhoewel, ik laat mijn systeem niet 24/7 draaien. Gewoon een paar uurtjes per dag. Daarnaast gebruik ik hem alleen voor videobewerking. Het internetten en alles gebruik ik m'n Chromebook voor.
Die 7 en 10 jaar gaat ook over normaal gebruik in een redelijke stofvrije voeding. Condensator slijt trouwens ook als die niks doet, als de voeding dus niet gebruikt wordt. Zelfs als die nergens in geplaatst is. Een nieuwe condensator 10 jaar laten liggen en pas dan gebruiken is dus niet slim, want nieuw is die dan al lang niet meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:29:
[...]
€15,- duurder uit, prestatieverschil van 0... De 6700 is een prima cpu, qua snelheid merk je ook daar 0 verschil. Ik zou dus iets goedkoper gaan zitten met een beter bang for the buck verhouding dan wat je nu hebt. Overclocken kan alleen met de Z170, de overige chipsets bieden geen of uiterst slechte opties voor overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:35:
[...]

Het aantal RPM verteld niks tot heel weinig over de snelheid of prestaties van een HDD. Een willekeurige 5400RPM HDD kan dus sneller zijn als een willkeurige 7200RPM HDD als de data dichtheid van de 5400RPM HDD veel hoger ligt.

Seagate maakt trouwens geen slechte HDD's, ze hebben wel één of twee slechte exemplaren maar Seagate over het algemeen is weinig mis mee. Andere fabrikanten hebben ook wel eens mindere exemplaren.

[...]

Die 7 en 10 jaar gaat ook over normaal gebruik in een redelijke stofvrije voeding. Condensator slijt trouwens ook als die niks doet, als de voeding dus niet gebruikt wordt. Zelfs als die nergens in geplaatst is. Een nieuwe condensator 10 jaar laten liggen en pas dan gebruiken is dus niet slim, want nieuw is die dan al lang niet meer.
Oke dus de rpm is alleen een marketing praatje? Die heb ik nog niet eerder gehoord, maargoed. Welke snelle hdd raad jij dan aan?

Er staat trouwens: "Met een snelheid van 7200 rpm is deze schijf tot 20% sneller dan 5400 rpm schijven."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:10:
[...]

€15,- duurder uit, prestatieverschil van 0... De 6700 is een prima cpu, qua snelheid merk je ook daar 0 verschil. Ik zou dus iets goedkoper gaan zitten met een beter bang for the buck verhouding dan wat je nu hebt. Overclocken kan alleen met de Z170, de overige chipsets bieden geen of uiterst slechte opties voor overclocken...
Ja oke, maar moederbord had ik al besteld en heb ik al liggen. En de niet k versie heeft een basisfrequentie van 3400mhz en de k versie 4ghz
Geeft me beter gevoel om die te kopen. Als ik me druk gemaakt had om 20euro had ik geen 1300+ er aan uit gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:04:
[...]
Oke dus de rpm is alleen een marketing praatje? Die heb ik nog niet eerder gehoord, maargoed. Welke snelle hdd raad jij dan aan?

Er staat trouwens: "Met een snelheid van 7200 rpm is deze schijf tot 20% sneller dan 5400 rpm schijven."
Een 7200RPM schijf kan ook wel sneller zijn maar dat moet die voor de rest identiek zijn aan de 5400RPM schijf en dat is zelden zo. Dus dan is het afhankelijk van meerdere dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 20-07-2016 00:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke daar maak ik dan wel een nieuw topic over aan.

Het is dus voor mij het verstandigst om de Corsair CX450M te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zijn minst. Wil je betere kwaliteit en goed zitten met overclocken (als je dat nog wilt) dan de RM550x.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Je wou toch een onhoorbaar stille voeding? Dan is de be quiet! Straight Power 10 400W beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem besteld. Bedankt voor de hulp iedereen d:)b
Pagina: 1