Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hi guys,

Sinds enkele dagen een OP2 in bezit. Voornaamste apps: firefox, evernote, whatsapp, dropbox.
Juicedefender geinstalleerd, accu besparing van android staat aan... toch deze drain.
Android OS battery usage 30%, maar als details tig veel subprocessen dat ik niet weet welke ervan het zou moeten veroorzaken. Automatische sync van evernote is op WIFI only gezet...
Zie screens:

https://www.dropbox.com/s..._20160718-203148.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20160718-203142.png?dl=0

Hoe kan ik er op een systematische wijze achterkomen wat van het android OS dit veroorzaakt en hoe kom ik er van af?

Regards,

JK

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Javo_killer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:44:
Hoe kan ik er op een systematische wijze achterkomen wat van het android OS dit veroorzaakt en hoe kom ik er van af?
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem te tackelen? In [OnePlus 2] Ervaringen en Discussie staan heel erg veel tips om energie te besparen. Verder mis ik nog welke software je er momenteel op hebt staan.

Een aantal dingen die je in ieder geval kan proberen:
  • Cache wipen
  • Laatste software updates installeren
  • Account synchronisatie minder zetten
  • Factory reset
  • Batterij verbruik bekijken met BetterBatteryStats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
Hi Rens,

Android 6.0.1, OxygenOS 3.0.2. Er zijn na controleren geen updates beschikbaar.
Hoe kan ik het sync. interval verlagen? Voorzover ik kan zien is het enkel ON, OFF.
Intussen greenify toegepast op evernote, dit maakt de daling van de accugrafiek al wel minder,
BBS ga ik installeren. Dank voor de verdere link.

Gr, JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 14:40
Ik heb goede ervaringen met AVAST Battery saver. Batterij gaat makkelijk een dag of langer mee!

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Javo_killer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:24:
Hi Rens,

Android 6.0.1, OxygenOS 3.0.2. Er zijn na controleren geen updates beschikbaar.
Hoe kan ik het sync. interval verlagen? Voorzover ik kan zien is het enkel ON, OFF.
Intussen greenify toegepast op evernote, dit maakt de daling van de accugrafiek al wel minder,
BBS ga ik installeren. Dank voor de verdere link.

Gr, JK
De sync frequentie van bijvoorbeeld je e-mail accounts kan je verlagen. Verder kun je inderdaad al het syncen uitzetten, om te kijken wat dit doet met de accuduur.

Whatsappjes komen dan overigens nog wel gewoon binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 20-07-2016 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Javo_killer
Door greenify toe te passen op evernote loopt het accuverbruik m.i. normaal, kan nu op een accu 16 uur door, voldoende. Dank voor alle input!
Kan een slotje op!
Pagina: 1