Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

My first laptop ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal! :)

Wegens verhuizing naar het buitenland zoek ik een goede laptop, maar ik heb zelf nog nooit een laptop gehad en weet dus niet goed waar ik op moet letten. Wie kan mij helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou mijn laptop graag gebruiken om een begin maken met leren programmeren (C#, Java, etc. Ik ben nog niet zeker over welke richting ik precies op wil met het programmeren, maar hij moet wel in staat zijn o.a. simpele graphics te produceren). Het is daarom fijn dat de laptop een beetje snel kan rekenen. Aangezien ik de laptop ook gebruik om contact te houden met familie (ik verhuis naar Engeland), is het tof als programma's als Skype goed en gemakkelijk kunnen draaien. Ik hou erg van gamen, maar ik ben niet van plan de laptop te gebruiken om hier hele zware dingen op te draaien. Verder zal ik de laptop uiteraard gebruiken voor surfen, mailen, etc. Aangezien ik lang heb moeten sparen voor een laptop, zou het heel fijn zijn als deze minimaal een jaar of 3 á 4 mee gaat, zonder dat hij extreem traag wordt of andere (hardware)problemen krijgt, zoals accu's die leeglopen of processors die alles niet meer kunnen bijbenen.
Oh ja, en er moeten een redelijk aantal USB-poorten op zitten, aangezien ik er het liefst een extern toetsenbord en een externe muis aan hang, naast een externe harde schijf.

Wat is je budget?
Ik zou graag niet meer dan €750,- uitgeven. Absolute max is €800,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop gebruiken om te leren programmeren. Dit zal voornamelijk vanuit huis zijn, maar wellicht ook 1x per week op locatie. Ook zal hij af en toe mee de zee over kunnen als ik hem meeneem op bezoekjes aan huis. Ik ben niet van plan de laptop overal mee naartoe te sjouwen, maar een beetje mobiliteit zou wel wenselijk zijn en hij moet dus wel tegen een (klein) stootje kunnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, niet echt. Ik ben geen groot fan van Appleproducten, maar ik gok dat dit toch buiten mijn prijsklasse ligt. ;) Het is vooral belangrijk dat het een goed merk is die bekend staat om zijn lange levensduur, snelheid en sterke rekenkracht.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een goed advies en wie weet zelfs wel een leuke aanbieding ;)
Alvast dank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 21:55 ]

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
helaas kan ik niets zeggen over de batterijduur, maar ik weet zeker dat deze snel genoeg is, ook om zo nu en dan een leuk spelletje op te spelen.

pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3

overgens kan je niet van een merk zeggen of hun producten snel zijn, de meeste fabrikanten maken ook budgettoestellen (die natuurlijk minder snel zijn. dus is het altijd even goed kijken naar de specs :)

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Sterke rekenkracht en lange batterijduur zijn niet erg vaak dingen die goed samen vallen. De laptop die ard1998 aanraad is een mooie laptop, maar verwacht toch max rond 4/5 uur te halen met zulke specificaties.
De processor in die laptop is een i5 'HQ' variant, wat staat voor een 'echte' quadcore processor die veel rekenkracht heeft maar niet energiezuinig is. Voor minder rekenkracht maar een langere batterijduur kun je beter kijken naar de laptops met 'U' achter het type processor bijvoorbeeld een intel i5 6200U ofzo.

Zelf had ik vorig jaar een lenovo Y50-70 gekocht met een HQ processor, maar heb deze snel weer doorverkocht omdat ik zelf de batterijduur en gewicht van de laptop ondermaats vond. Vervolgens een Dell lattitude (5450) gekocht, met een energie zuinige U processor erin. Op de dell heb ik afgelopen jaar JAVA leren programmeren (in Eclipse), en dat was allemaal snel genoeg. Een HQ processor lijkt me voor jou doeleinden een beetje overkill. Daarom raad ik je aan om voor een wat energie zuinigere processor te gaan en het gewicht zou ik persoonlijk ook rekening mee houden. Voor wat simpele spelletjes te spelen is een dedicated (tweede) videokaart aan te raden, bijvoorbeeld een Nvidia gtx 940m/950m. Verder is ook een minimale van zo'n 8gb ram wel aan te raden als je een laptop wil die future proof is, beter nog als je hem later nog kunt upgraden desgewenst naar 16gb. Met je budget moet je ook makkelijk een Full HD IPS scherm kunnen vinden, ik zou niet voor minder gaan.

Een laptop die me geschikt voor lijkt voor je doeleinden is deze:

http://store.hp.com/Nethe...d=X3N50EA&opt=ABH&sel=NTB
Veel beter vind je volgens mij niet voor deze prijs, en deze heeft ook het voordeel dat het gewicht relatief laag is met net onder de 2 kilo.
Een eerdere gebruiker met hetzelfde budget heeft deze laptop gekocht, je zou hem kunnen vragen hoe de laptop bevalt:
Werkgeheugen in laptop belangrijk?

En mocht je er toch nog 50 euro meer bovenop kunnen doen zou ik je deze aanraden:
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794)
Hier is die goedkoper maar tijdelijk uitverkocht:
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
Deze is wel weer wat zwaarder maar heeft iets betere prestaties.

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door sjenk op 17-07-2016 16:06 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zo'n ding lekker in de UK halen als ik daar zat. Twee redenen:
- koers van het pond is dankzij de brexit best gunstig
- verschil met hier is tientjeswerk, en laat je die tientjes nou net nodig hebben voor een nieuwe adapter met UK plug ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, thanks voor de reacties!
Zijn er in jullie ervaring nog significante verschillen tussen bijvoorbeeld Acer, Medion en HP waar ik rekening mee moet houden?

• Jackyfakkeldij
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 13:43
Volgens mij is Medion een beetje een B merk, zelf heb ik de Acer V5 die hier werd genoemd.
Het is een beest van een laptop, bij normaal office gebruik heb je een prima accuduur maar als je hem op zware programma's gebruikt houd hij het 2 uur vol. De laptop begint bij zwaar gebruik ook aardig hard te blazen (misschien vervelend voor collega's).
Pagina: 1