Een afstandsbediening voor iedere speaker. Bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794453

Topicstarter
Hoi!

Ik wil bij ons op het bedrijf graag in alle kantoortjes dezelfde muziek hebben draaien. Zodat als je van ruimte naar ruimte gaat, je hetzelfde hoort.
Nu is het alleen zo dat het belangrijk is dat mensen per kantoor zelf de muziek harder en zachter kunnen zetten met een afstandsbediening.

Bijvoorbeeld voor als mensen onderling in gesprek zijn, of als iemand aan de telefoon is. Of gewoon omdat ze toch liever wat anders luisteren via b.v. een laptop.

Bestaan er speakers met een afstandsbediening per speaker?
Of heeft iemand een idee van hoe je dit ook anders kan doen?

Bedankt!
_/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Je hebt speciale pa systemen voor fabrieken en kantoren waarbij je 1 centrale unit hebt en waarbij je de boel per speaker kunt aansturen geluidsterkte ed.
Bijvoorbeeld dit bedrijf levert dat soort dingen : http://www.toa.jp/products/pa_speakers.html
Let wel dit soort dingen zijn niet echt goedkoop.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Google even op: "Universal remote control" mogelijkheden genoeg ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:59

donny007

Try the Nether!

Hoe is het systeem op dit moment opgebouwd?

Welk type speakers (100V?), wat voor versterkers, hoe is het aangesloten, wat is je geluidsbron, om hoeveel ruimtes gaat het?

Er bestaan inbouw volumeknoppen voor speakers, afhankelijk van het systeem dat jullie gebruiken kan dat een oplossing zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Modern multi room systeem? Per speler/speaker is het volume regelbaar.
Makkelijk en flexibel, volume op de speaker of per app (bijvoorbeeld Sonos, Raumfeld, Samsung, Heos (Denon)...). Eventueel kunnen verschillende kamers ook andere dingen gaan doen. Dus de bedienaar per kantoor moet daar mee om kunnen gaan dat hij/zij enkel het volume doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet of jij de baas bent van die toko, maar zo ja zou ik het eerst even met je medewerkers overleggen. Muziek tijdens werk is leuk maar niet iedereen deelt die mening. Zeker op kantoor niet. Zoveel mensen zoveel muzieksmaken.
Als mijn baas me zou verplichten dagelijks 100% NL te luisteren dan zeg ik na exact twee dagen mijn baan op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794453

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga maar eens even flink Googlen op de suggesties.

@The Eagle, het idee is dat ieder kantoortje zelf kan bepalen of ze het aanzetten of niet. Als ze het uitzetten kunnen ze via hun computer iets anders afspelen :)
@Donny007 Er is nu niet echt iets. Er staan 2 simpele speakertjes aangesloten op een computer hier en daar ;) Dus dit wordt volledig nieuw. Maar ik heb wel een versterker die ik graag wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Als ze toch in ieder kantoor zelf mogen kiezen waar ze naar luisteren, waarom zou je dan moeilijk doen?
Zet gewoon een radio of bluetooth speaker in ieder hok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Volgens mij moet je even mijn topic hier bekijken...

Er kan per speaker OF voor groepen (alle) speakers tegelijk muziek worden opgezet...

En bediening per app, ook van volume per speaker(groep). Door iedereen die op hetzelfde WifiSSID zit als de speakertjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 19-07-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dacht je van gewoon DAB radio's per kantoortje op zelfs op aanvraag beschikbaar stellen?
Laat je de keuze lekker aan de medewerkers :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:59

donny007

Try the Nether!

Vergeet ook niet dat je een Buma Stemra licentie nodig hebt om muziek op de werkvloer te laten horen, die licentie wordt duurder als je in verschillende ruimtes verschillende muziek laat horen.

http://admin.bumastemra.n....0216-21%20Werkruimte.pdf

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20
Afhankelijk van de apparatuur en de speakers heb je 'in room volume controle' knoppen.
Deze kun je bijvoorbeeld inbouwen in de muur en de speakers daarop doorlussen waardoor je per kamer / kantoor het volume kan bedienen.
Wij gebruiken het ook bij ons op kantoor en het werkt perfect.

Mocht je het systeem nog moeten aanschaffen bestaan hier perfecte kan en klare complete oplossingen voor. Zoek op office sound system en je vind er genoeg, inclusief de volume controls.

Zucht...

Pagina: 1