Oldtimer basic bluetooth audio installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik heb onlangs een VW Kever uit 1969 (elektronisch systeem is gewoon 12V) gekocht en wil hier een basic audio setje in bouwen zonder gebruik te maken van een autoradio.

De doelstelling is om de auto in ere te houden maar wel te voorzien van een laagdrempelige, budget, oplossing waarbij ik de boel ook af en toe ook eens qua volume kan opschroeven (om mee te bleren, fistpumpen, you name it) zonder dat de boel te veel overstuurt.

Gangbare auto radio's passen er niet in en heb ik eigenlijk ook niet nodig. Ik zit te denken aan een combinatie van bluetooth ontvanger, 2 kanaals versterker(tje), 2 speakers in een nog te maken hoedenplank.

Zo voorkom ik het moeten inbouwen van een lelijke radio, kan ik alles netjes wegwerken in de kattenbak waarbij het de bedoeling is dat de versterker inschakelt bij het inschakelen van de auto en ik alles met m'n telefoon kan bedienen.

Ik heb de volgende componenten gevonden waarmee het volgens mij zou kunnen:

- CALIBER CA75.2BT, versterker incl bluetooth: http://webshop.caliber.nl...iew/details/ca75-2bt.html
- Pioneer TS-G1733i speakers: https://www.conrad.nl/nl/...268_pla-1300867&WT.srch=1

Zoals je leest ben ik niet op zoek naar een puristen discussie over kraakhelder geluid van 1000 watt, maar op zoek naar een simpele oplossing met acceptabele prestaties. (lees: het gepruttel van t 1300cc motortje & gerammel van de wagen kunnen overstemmen ;) )

Omdat ik nogal een leek ben op gebied van auto audio heb ik geen idee of dit plan gaat vliegen, of er betere alternatieven zijn of dat deze dingen hun geld wel waard zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Geert-zxc op 15-07-2016 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 16:24
Had verhaal over Parrot MKi9200, dat is ook versterker/bluetooth ontvanger in een... maar had er compleet overheen gelezen dat de versterker die je noemde ook een bluetooth ontvanger heeft.

Volgens mij moet dat gewoon werken, alleen even kijken hoe het zit met de stroomvoorziening, zodat je niet je accu leeg trekt als de auto stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
Ja klopt, naast de vraag of het merk / afstemming speaker en versterker ok zijn is het ook nog ff de vraag of zonder Radio het in/uitschakelen goed gaat.

Enig idee van hoeveel 2 speakers kunnen hebben via zo'n versterker? Kan ik daarmee af en toe een klein basje laten dreunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:30

donny007

Try the Nether!

De 2x 25w (RMS) die de versterker kan leveren* wordt al snel overdondert door het wind-/banden-/motorgeluid van de auto. In die tijd werd nog niet echt nagedacht over geluidsisolatie :)

* Caliber kennende wil je dat ding niet continu pushen tot standje 11, ze beginnen snel te vervormen.

Voor een thumping bass heb je echt een sub nodig, een actieve underseat sub is al meer dan voldoende voor een lekkere bas. Die Pioneer speakers kunnen wel wat laag produceren, maar tijdens het rijden zul je daar weinig van merken door alle omgevingsherrie.

Mijn advies:
Gebruik een Bluetooth ontvanger van de Action (of een willekeurige andere) in combinatie met een 2x50W (RMS) versterker van enig merk (Pioneer, Alpine, Sony, JVC, Rockford Fosgate). Voeg eventueel een underseat sub toe voor de bas.

De speakers die je hebt uitgekozen zijn wel goed.

Qua aansluiting is het simpel: de vaste voedingskabel (geel/rood) leg je direct naar de accu, de schakeldraad (blauw) gaat naar het contactslot en de aardedraad (zwart) verbind je met een bestaand aardingspunt (of je gebruikt een dikke bout ergens in de buurt).

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 16-07-2016 01:17 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
donny007 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:14:
De 2x 25w (RMS) die de versterker kan leveren* wordt al snel overdondert door het wind-/banden-/motorgeluid van de auto. In die tijd werd nog niet echt nagedacht over geluidsisolatie :)

* Caliber kennende wil je dat ding niet continu pushen tot standje 11, ze beginnen snel te vervormen.

Voor een thumping bass heb je echt een sub nodig, een actieve underseat sub is al meer dan voldoende voor een lekkere bas. Die Pioneer speakers kunnen wel wat laag produceren, maar tijdens het rijden zul je daar weinig van merken door alle omgevingsherrie.

Mijn advies:
Gebruik een Bluetooth ontvanger van de Action (of een willekeurige andere) in combinatie met een 2x50W (RMS) versterker van enig merk (Pioneer, Alpine, Sony, JVC, Rockford Fosgate). Voeg eventueel een underseat sub toe voor de bas.

Qua aansluiting is het simpel: de vaste voedingskabel (geel/rood) leg je direct naar de accu, de schakeldraad (blauw) gaat naar het contactslot en de aardedraad (zwart) verbind je met een bestaand aardingspunt (of je gebruikt een dikke bout ergens in de buurt).
Cool, duidelijk verhaal, bedankt!

Stel ik wil later uitbreiden met een sub(je), moet ik dan en 3 kanaals versterker overwegen? Of, in geval van een actieve sub, moet ik dan het bleutooth output signaal splitten naar de versterker en de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hey, ik heb ook een Kever (be it uit 1974) en zit al langer met de wens wat degelijkere audio in de wagen te hebben. Ik heb eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over een versterker met Bluetooth, wist niet dat die dingen bestonden. In dat geval is het inderdaad vrij overbodig een losse radio aan te schaffen. Het is absoluut niet de bedoeling om je topic te kapen, maar dit is een topic waar ik al lang op wacht :P

Ik heb trouwens ook een 1300 erin liggen, je kunt tot ~80 kmh wel normaal met elkaar praten maar daarna wordt het meer schreeuwen haha. Ik zou dus qua geluid (mocht je vaak hard rijden) een stevig vermogen kiezen.
donny007 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:14:

Mijn advies:

Bedoel je dan ook zo'n versterker als die van OP of een losse radio? Hoe zou je die bluetooth ontvanger moeten aansluiten op een versterker?

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 17-07-2016 13:44 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
kuusj98 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:42:
Hey, ik heb ook een Kever (be it uit 1974) en zit al langer met de wens wat degelijkere audio in de wagen te hebben. Ik heb eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over een versterker met Bluetooth, wist niet dat die dingen bestonden. In dat geval is het inderdaad vrij overbodig een losse radio aan te schaffen. Het is absoluut niet de bedoeling om je topic te kapen, maar dit is een topic waar ik al lang op wacht :P

Ik heb trouwens ook een 1300 erin liggen, je kunt tot ~80 kmh wel normaal met elkaar praten maar daarna wordt het meer schreeuwen haha. Ik zou dus qua geluid (mocht je vaak hard rijden) een stevig vermogen kiezen.

[...]

Bedoel je dan ook zo'n versterker als die van OP of een losse radio? Hoe zou je die bluetooth ontvanger moeten aansluiten op een versterker?
Leuk om iemand met dezelfde hobby en uitdaging hier te zien! Welkom :)

Zon versterker heeft gewoon een stereo aux aansluiting (rood & wit tulp stekkertjes) waar je van alles aan kan hangen.

In mijn geval is een bleutooth ontvanger erop aansluiten een idee omdat ik alles het liefst draadloos wil en uit het zicht. Maar je kan er ook een tulp naar minijack kabel oid op aansluiten zodat je muziek kan luisteren via je koptelefoon uitgang op je telefoon/mp3 speler/etc..

Overigens: bij mij valt de herrie best wel mee op hogere snelheid, heb ik dus misschien geluk mee gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Geert-zxc schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Cool, duidelijk verhaal, bedankt!

Stel ik wil later uitbreiden met een sub(je), moet ik dan en 3 kanaals versterker overwegen? Of, in geval van een actieve sub, moet ik dan het bleutooth output signaal splitten naar de versterker en de sub?
In dat geval kun je beter een vierkanaals versterker nemen, eentje waarbij je het derde en vierde kanaal kunt combineren tot één output met dubbel zoveel vermogen (oftewel het "bridgen" van de output).

De amp die je kiest moet ook beschikken over een low-pass filter, hiermee zorg je ervoor dat de subwoofer enkel de lage frequenties speelt.

Je zult ook rekening moeten houden met de beperkingen van het elektrische systeem in de auto. De dynamo en bekabeling moeten het gevraagde vermogen ook veilig kunnen leveren. Ik een Kevertje zou ik niet meer dan 15-20 ampère aan load durven toevoegen aan het 12v systeem.

De Pioneer GM-D1004 is een leuke optie. Daarmee heb je 2x45W RMS voor de main speakers, en 1x90W RMS (bridged) voor een kleine sub. Deze amp is voorzien van een low/high-pass filter (80Hz fixed). Met een power draw van maximaal 15A is dat veilig te doen, bovendien is hij zeer compact.

Enige nadeel ten opzichte van de Caliber is dat je het volume zult moeten regelen met de telefoon (of zelf iets maken met een potmetertje op de line-in), er zit geen volumeregeling op.

Je zult er geen SPL-competities mee winnen, maar het zal wel leuk klinken (met een kleine, efficiënte sub).

Als je echt wat meer voelbare bas wil zul je eerst het elektrische systeem eens goed moeten bekijken, want een beetje actieve sub vraagt al aardig wat vermogen.

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 17-07-2016 14:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
donny007 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:14:
[...]

In dat geval kun je beter een vierkanaals versterker nemen, eentje waarbij je het derde en vierde kanaal kunt combineren tot één output met dubbel zoveel vermogen (oftewel het "bridgen" van de output).

De amp die je kiest moet ook beschikken over een low-pass filter, hiermee zorg je ervoor dat de subwoofer enkel de lage frequenties speelt.

Je zult ook rekening moeten houden met de beperkingen van het elektrische systeem in de auto. De dynamo en bekabeling moeten het gevraagde vermogen ook veilig kunnen leveren. Ik een Kevertje zou ik niet meer dan 15-20 ampère aan load durven toevoegen aan het 12v systeem.

De Pioneer GM-D1004 is een leuke optie. Daarmee heb je 2x45W RMS voor de main speakers, en 1x90W RMS (bridged) voor een kleine sub. Deze amp is voorzien van een low/high-pass filter (80Hz fixed). Met een power draw van maximaal 15A is dat veilig te doen, bovendien is hij zeer compact.

Enige nadeel ten opzichte van de Caliber is dat je het volume zult moeten regelen met de telefoon (of zelf iets maken met een potmetertje op de line-in), er zit geen volumeregeling op.

Je zult er geen SPL-competities mee winnen, maar het zal wel leuk klinken (met een kleine, efficiënte sub).

Als je echt wat meer voelbare bas wil zul je eerst het elektrische systeem eens goed moeten bekijken, want een beetje actieve sub vraagt al aardig wat vermogen.
Top, met die tips help je me goed op weg, bedankt! Ik ga die Pioneer amp bestellen incl de twee speakers, dan eerst eens kijken hoe dat bevalt.

De hoedenplank moet ik ook nog maken dus dat zal nog wel eveb duren, als t er allemaal in zit ga ik fase twee: sub eens overwegen.

Ik denk dat de term 'voelbare bassen' sowieso niet voor mij en deze auto is weggelegd, met een bescheiden oplossing ben ik wel tevreden :)

Nog twee praktische vragen, op dit systeem zet ik dus een 15A zwevende zekering tussen de amp en de accu?

Zijn er standaard stereo in/stereo uitvolume podmeters te krijgen voor zover je weet? Tot nu toe vind ik voornamelijk component podmeters waarbij ik met een soldeerbout aan de slag moet, dat gaat me net een stapje te ver vrees ik. Ik zie er namelijk wel een noodzaak in, anders schrik je je straks steeds een ongeluk als je de boel aan zet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Doe anders eens inspiratie op in het kratradio topic. De componenten die je nodig hebt zijn immers hetzelfde.
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 17-07-2016 17:29 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Bij de accu plaatst je inderdaad een 15A zekering, deze Pioneer amp is zelf ook afgezekerd op 15A.

De bekabeling die je bij de GM-D1004 krijgt is 90cm lang, met aan een kant ISO-connectoren voor een standaard autoradio. Om het helemaal netjes te doen kun je een setje bijpassende ISO-connectors kopen, je kunt de stekkers uiteraard ook afknippen en de kabels verlengen.

RCA-volumeregeling: http://www.car-products.n...ontrol-4026724136197.html

Kan vast goedkoper, dit is de eerste die ik tegenkwam.

Zolang je hoedenplank maar stevig is (en goed afsluit) zal het met die Pioneer speakers al lekker klinken.

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hier ook een kevereigenaar :Y)
Die Caliber is ook te koop bij een lokale kever-garage hier in de buurt, volgens mij is het wel een makkelijke en prima oplossing. Ja, je zit met het geluid van de auto zelf, maar een oldtimer-autoradio doet echt niet meer leveren qua vermogen, en die voldeed vroeger ook gewoon.... Dus over die 2x25w zou ik mij niet echt zorgen maken.

Ikzelf vind het eigenlijk ook irritant, motor die al best wat geluid maakt+ windgeruis ivm cabrio, en dan ook nog eens muziek erbij. Dat is erg vermoeiend tijdens het rijden, al dat geluid.
Maargoed, als ik wel muziek wil horen, dan heb ik een echte Excalibur versterker :+ Overigens een prima ding, goede instelmogelijkheden zoals low-cut voor de speakers, en bass boost+frequentie+volume regeling voor de andere 2 danwel gebrugde kanalen.

Daarop ook 2x Pioneer speakers (tip: marktplaats, kocht er voor 30€ een set die nieuw 80€ kostte) en een JBL sub in gesloten behuizing onder de "achterbank", wat bij mij gewoon een stukje laadruimte is, voor wat extra punch. Die zit dus op de gebrugde uitgang. Als het moet gaat het echt wel hard, okal is het een cabrio!

[ Voor 30% gewijzigd door _ferry_ op 17-07-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
_ferry_ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:27:
Hier ook een kevereigenaar :Y)
Die Caliber is ook te koop bij een lokale kever-garage hier in de buurt, volgens mij is het wel een makkelijke en prima oplossing. Ja, je zit met het geluid van de auto zelf, maar een oldtimer-autoradio doet echt niet meer leveren qua vermogen, en die voldeed vroeger ook gewoon.... Dus over die 2x25w zou ik mij niet echt zorgen maken.

Ikzelf vind het eigenlijk ook irritant, motor die al best wat geluid maakt+ windgeruis ivm cabrio, en dan ook nog eens muziek erbij. Dat is erg vermoeiend tijdens het rijden, al dat geluid.
Maargoed, als ik wel muziek wil horen, dan heb ik een echte Excalibur versterker :+ Overigens een prima ding, goede instelmogelijkheden zoals low-cut voor de speakers, en bass boost+frequentie+volume regeling voor de andere 2 danwel gebrugde kanalen.

Daarop ook 2x Pioneer speakers (tip: marktplaats, kocht er voor 30€ een set die nieuw 80€ kostte) en een JBL sub in gesloten behuizing onder de "achterbank", wat bij mij gewoon een stukje laadruimte is, voor wat extra punch. Die zit dus op de gebrugde uitgang. Als het moet gaat het echt wel hard, okal is het een cabrio!
Goed om real-life ervaringen te horen!

Heb jij de boel op een auto radio aangesloten of heb je ook een los systeem? In geval van het laatste; hoe ga je met volume controle om?

Ik heb me wat ingelezen over het plaatsen van een podmeter en ook met een oplossing waarbij er wat gesoldeerd moet worden kom ik er denk ik wel, ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken.

Fotootje van de auto erbij voor de liefhebbers in dit topic ;) Ik zal ook wat foto's maken van (het bouwen van) de installatie straks.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/ba4eq3ocl/DSC_0225.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/n0ic7hh51/DSC_0228.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik gebruik een gewone 3,5mm plug die ik in mijn telefoon steek. Daar zit namelijk een SD kaart in vol met muziek. Volume regel ik daar ook gewoon mee. Je kunt wel een potmeter gebruiken, maar dan moet je ook wel eerst het volume van je telefoon hoog zetten. En dan weer naregelen met die potmeter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
_ferry_ schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:08:
Ik gebruik een gewone 3,5mm plug die ik in mijn telefoon steek. Daar zit namelijk een SD kaart in vol met muziek. Volume regel ik daar ook gewoon mee. Je kunt wel een potmeter gebruiken, maar dan moet je ook wel eerst het volume van je telefoon hoog zetten. En dan weer naregelen met die potmeter...
Maar krijg je dan niet regelmatig te maken met keiharde knallen/gekraak uit de set als je die kabel inplugt? Met weer het risico dat je je versterker overbelast met pieken tijdens het in of uitpluggen van de stekker?

[ Voor 9% gewijzigd door Geert-zxc op 18-07-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nee eigenlijk niet, wel oppassen dat de connector geen contact maakt met massa, dan krijg je wel een hoop lawaai inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
Dat is dan eerst wel even het proberen waard. Podmeter er tussen solderen kan altijd nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
donny007 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:14:
[...]

Ik heb de versterker net binnen gekregen en het is inderdaad een klein ding zeg! Hele goede tip voor een autootje als deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
Hierbij nog de beloofde foto's van het projectje, alles zit er inmiddels in en het klinkt goed!

Een eerder gemaakte opmerking in dit topic klopt wel, wil je echt goed het geluid van de auto en de wind bij hogere snelheid overstemmen dan heb je een iets groter systeem nodig (maar let op dat je niet over de max van het elektrisch systeem heengaat!)

Voor mij is dit precies waar ik naar op zoek was, misschien breidt ik het later nog eens uit met een subwoofertje maar vooralsnog is dit een prima setje voor deze auto.

Daar gaan we! De MDF plaat van 18mm is net dik genoeg voor de meegeleverde speaker schroeven en beidt voldoende stevigheid. Ik heb een mal van de hoedenplank gemaakt van karton om de globale vorm af te tekenen. Valt nog niet mee met de curve van de zijkant, feit dat de plank iets gekanteld komt te liggen en dat je je bekleding niet onder spanning wil zetten maar hij toch mooi moet aansluiten..
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/dg7xjpts5/IMG_20160724_WA0000.jpg

De plank op maat gezaagd, ronde hoeken eruit gehaald (oude bekleding dus ik heb 2 verschillende hoeken 8)7 ) en de rechte voor en achterkant 45 graden taps toe afgezaagd zodat hij straks netjes op de bank kan steunen en op het deel onder de achterruit. Doe je dit niet dan sloop je na verloop van tijd je bekleding vrees ik.
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/95t9o4op1/DSC_0277.jpg

Speakers erin en de versterker er aan vast geschroeft. Ik heb gekozen om de speakers onder de hoedenplank te monteren ipv erop zodat je aan de bovenkant straks niks ziet. Zo blijft het interieur mooi clean.
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/b41y7l9nf/DSC_0283.jpg

Om de hoedenplank demontabel in te bouwen heb ik stekkertjes gezet op de 12V / Aarde / Contactdraad
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/6zyytml8l/DSC_0285.jpg

Een extra zwevende zekering op de constante spanningsdraad voor die extra extra veiligheid
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/r62gsigw5/DSC_0289.jpg

Aarde weggewerkt bij de spanningsverdeler (die is n stuk nieuwe dan de rest van de auto ;)
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/7a6hcyzut/DSC_0290.jpg

Montage. Zweten.
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/l2kw8lqmd/DSC_0291.jpg

Daar zit-ie dan!
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/x36c9by11/DSC_0292.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/ht6h252it/DSC_0294.jpg

En met een speakerstofje eroverheen (zit nog niet vast, moet nog gaas vinden om het speaker gat te egaliseren voordat ik de stof vastzet)
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/srhqkbr45/DSC_0295.jpg

Het is geen perfect fit maar hij zit netjes, ligt stevig en doet z'n werk. Niet slecht voor een eerste keer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Prima toch :)
Dit is die Pioneer versterker? IIG een handig compact setje zo op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 12:49
Wat je ook zou kunnen doen is twee UE Boom 2 speakers (deze kan je in stereo mode zetten) gebruiken.
Ze passen in cubholders (als die er in zitten, ze zijn super flexible en geven een bak geluid die niet eens zo slecht klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 01:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik altijd deed toen ik nog met car audio bezig was:

Stuk horrengaas met een tacker vastjassen. Goed opspannen, dat zakt niet meer in.
Stof met spuitlijm bespuiten, plank ook, vanuit het midden netjes de stof opspannen. Let wel op de eventuele rib die er in zit.

Is een witte/creme stof niet netter bij het interieur?

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 28-07-2016 21:18 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Nice, ziet er netjes uit :)

Neemt weinig ruimte in zo.

Misschien kun je de mesh uit de Pioneer speakergrills nog gebruiken ter ondersteuning van het doek.

[ Voor 47% gewijzigd door donny007 op 28-07-2016 23:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb je verhaal met veel interesse gelezen, zelf zit ik ook aan dit soort oplossing te denken. Enkel wil ik graag wel bluetooth audio en nog een externe bron aansluiten meer bepaald een tijds-eigen radio (Golf 1) waarvan de speaker uitgangen ook in de versterker kunnen

Wat ik al had gevonden,
http://www.kenwood.com/usa/car/marine/kac-m1824bt/ maar deze lijkt nergens mee leverbaar

en

http://reaudio.com/shop/B...er-Bluetooth-enabled.html maar niet te verkrijgen in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922493

Ik heb in mijn oldtimer een Caliber CA75.2BT geplaatst, een versterker die zonder radio werkt en amper groter is (wel hoger) dan een smartphone maar een geweldig geluid geeft. je smartphone word je radio of mp3 speler en je hebt niets anders meer nodig.

het was voor mijn youngtimer de beste oplossing. modern geluid zonder disco-display!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert-zxc
teacher schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:17:
Wat ik altijd deed toen ik nog met car audio bezig was:

Stuk horrengaas met een tacker vastjassen. Goed opspannen, dat zakt niet meer in.
Stof met spuitlijm bespuiten, plank ook, vanuit het midden netjes de stof opspannen. Let wel op de eventuele rib die er in zit.

Is een witte/creme stof niet netter bij het interieur?
Tijdje niet meer in dit topic geweest, maar heb wat je hier benoemt inderdaaduiteindelijk nog gedaan.

Ik heb dubbelzijdig tape tussen de randen van de speakers en de plank geplakt om evt rammelen te voorkomen en de boel iets beter luchtdicht af te sluiten (zal wel niet veel schelen alleen :)

En inderdaad zo vlak mogelijk kippengaas over de gaten gespannen zodat de stof niet inzakt. Heb de stof aan de onderkant Vastgeniet en niet met lijm geklooid, ziet er al een jaar prima uit!

Ben erg tevreden over de installatie tot dusver, heb erg veel plezier van het geluid die t produceert. Enige minpunt is dat iets lagere bassen niet goed doorkomen, dus ik ben nu voor een volgende stap aan het kijken naar een kleine subwoofer voor onder de bank.
w00Dy schreef op dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:34:
Ik heb je verhaal met veel interesse gelezen, zelf zit ik ook aan dit soort oplossing te denken. Enkel wil ik graag wel bluetooth audio en nog een externe bron aansluiten meer bepaald een tijds-eigen radio (Golf 1) waarvan de speaker uitgangen ook in de versterker kunnen

Wat ik al had gevonden,
http://www.kenwood.com/usa/car/marine/kac-m1824bt/ maar deze lijkt nergens mee leverbaar

en

http://reaudio.com/shop/B...er-Bluetooth-enabled.html maar niet te verkrijgen in Europa
Heb je dit nog opgelost? In mijn ervaring is een connectie van versterker plus bluetooth moeilijk te vinden en bij een externe bleutooth ontvanger zit je weer te klooien met een extra stroomaanvoer etc. Dus ik doe t gewoon met een minijack-rca kabel, werkt prima!

[ Voor 27% gewijzigd door Geert-zxc op 27-12-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1062869

Ik heb een VW Kever uit 1970 en ook dezelfde tip gekregen voor de muziek.
Ik heb een Caliber met bluetooth en 2 speakers.
De verbinding is goed, maar m'n iPhone gaat op koptelefoon als hij verbinding heeft, dus hoor ik nog niets :'( .
Weet iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1