Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:00
Thuis begonnen met het uitwerken van een idee naar aanleiding van een informele lokale fotowedstrijd met als thema long exposure. Gisteravond eindelijk de eerste beetje fatsoenlijke resultaten geboekt :), De uitslag van de fotowedstrijd is vanavond en daar kan ik helaas niet bij kan zijn (wat wel een vereiste is), ik had namelijk de pech dat het een week verzet werd naar een dag dat ik niet kon :(.

Aangezien ik toch al aardig op scheut was wilde ik het toch afmaken. En nu nog verder uitwerken, dus het is werk-in-uitvoering!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7823/32585056107_30c9a4f72b_c.jpg20160714-DSC06529 by Roger Wilco, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7848/33650662228_47e02a71f5_c.jpg20160714-DSC06536 by Roger Wilco, on Flickr

edit: Foto's wat kleiner gemaakt

[ Voor 46% gewijzigd door MRIdev op 03-04-2019 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Het idee is leuk, maar ik zou enkele dingen anders doen.

Zo zou ik persoonlijk de flessen verder laten zakken, waardoor je alleen de daadwerkelijke fontein ziet en niet de flessenhals.
Daarnaast zou ik gebruik maken van een statief of iets dergelijks, want niks is scherp. Het lijkt erop dat de camera bewogen is.

Verder ben ik nog wel benieuwd hoe je de fontein gemaakt heb. :P

[ Voor 0% gewijzigd door PdeBie op 15-07-2016 13:06 . Reden: autocorrectie fix > bedwongen > bewogen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik gok droogijs en lichtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
PdeBie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:33:

Daarnaast zou ik gebruik maken van een statief of iets dergelijks, want niks is scherp. Het lijkt erop dat de camera bewogen is.

Verder ben ik nog wel benieuwd hoe je de fontein gemaakt heb. :P
Het idee is gebaseerd op een collage van vier foo's die ik (volgens mij) eens een keer voorbij heb zien op Dutchphotozone, jou niet geheel onbekend ;). Daar heb ik toen ook even mijn hoofd over gebroken voordat ik het doorhad al was het daarbij net wat duidelijker om te achterhalen. Ik zal het nog een keer verklappen 8)

Om in ieder geval een tipje van de sluier op te lichten, Het geheel is het "statief" en dat is nog niet stabiel/sterk genoeg en daardoor is de camera ten opzichte van het onderwerp bewogen.

Dit topic maar eens proberen als een blog te gebruiken voor de voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Dubbel posten wordt niet echt gewaardeerd, maar aangezien ik een vraag voor een moderator heb dus een dubble post. Naar aanleiding van de eerste foto's wil ik mijn opstelling wat gaan vernieuwen en daardoor stabieler maken met hopelijk als resultaat dat datgene op de foto's dat scherp moet zijn dat ook is. Als de moderators had goed vinden maak ik hier in eerste instantie een soort van bouwblog van?

De opstelling die ik snel in elkaar gezet heb met hout wat ik nog had liggen is hieronder afgebeeld. De camera wordt op de plank vastgeschroefd en de twee flessen op de foto zijn zichtbaar aan het einde van de plank. Een statief is dus niet te gebruiken ;). Die plank met flessen en camera kan dus draaien. En ja, ik heb gelogen. Het waren geen fonteinen, maar eigenlijk watervallen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7920/46800101884_c0618a8b24_c.jpgDSC_1120 by Roger Wilco, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door MRIdev op 03-04-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

MRIdev schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:04:
Dubbel posten wordt niet echt gewaardeerd, maar aangezien ik een vraag voor een moderator heb dus een dubble post. Naar aanleiding van de eerste foto's wil ik mijn opstelling wat gaan vernieuwen en daardoor stabieler maken met hopelijk als resultaat dat datgene op de foto's dat scherp moet zijn dat ook is. Als de moderators had goed vinden maak ik hier in eerste instantie een soort van bouwblog van?

De opstelling die ik snel in elkaar gezet heb met hout wat ik nog had liggen is hieronder afgebeeld. De camera wordt op de plank vastgeschroefd en de twee flessen op de foto zijn zichtbaar aan het einde van de plank. Een statief is dus niet te gebruiken ;). Die plank met flessen en camera kan dus draaien. En ja, ik heb gelogen. Het waren geen fonteinen, maar eigenlijk watervallen. 8)

[afbeelding]
Daar hebben we de report knop voor of even een persoonlijk berichtje naar een van de mods ;) Maar goed, ik zal lief zijn :>

Lijkt mij geen enkel probleem, de juiste plek daarvoor is in het Foto & Video Workflow forum. Maak daar even een topic aan en werk dan telkens de topicstart bij. Om het topic dan weer opnieuw onder de aandacht te brengen kun je er een reactie onder zetten dat je een nieuw deel hebt toegevoegd bijvoorbeeld. Maar maak het niet te gek en beperk dat tot maximaal eens per dag.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01

Polariteit

Fietsende fotografeur

an sich leuk idee, alleen vind ik de foto's verder weinig interessant omdat ik alleen maar wat blauwe en groene vlekken zie. Ik ben benieuwd hoe je dit soort dingen in hun omgeving zou verwerken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
Ventieldopje schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:30:
[...]

Daar hebben we de report knop voor of even een persoonlijk berichtje naar een van de mods ;) Maar goed, ik zal lief zijn :>

Lijkt mij geen enkel probleem, de juiste plek daarvoor is in het Foto & Video Workflow forum. Maak daar even een topic aan en werk dan telkens de topicstart bij. Om het topic dan weer opnieuw onder de aandacht te brengen kun je er een reactie onder zetten dat je een nieuw deel hebt toegevoegd bijvoorbeeld. Maar maak het niet te gek en beperk dat tot maximaal eens per dag.
Phoe, geen permanente ban in ieder geval. Bedankt! ;)

In het subforum foto en video workflow een nieuwtopic aangemaakt met de constructie van de verbeterde draaitafel.
marceltuit schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:39:
an sich leuk idee, alleen vind ik de foto's verder weinig interessant omdat ik alleen maar wat blauwe en groene vlekken zie. Ik ben benieuwd hoe je dit soort dingen in hun omgeving zou verwerken :)
Hiernaast heb ik nog wat ideeën welke hopelijk (ook) goed uit gaan pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door MRIdev op 18-07-2016 21:28 ]

Pagina: 1