Hallo,
Helaas hebben wij in de schuur slecht internet. De router haalt dit net niet, daarom wilde we een UTP kabel én FM kabel door de grond naar de schuur laten lopen.
(Uit de glasvezel modem komt een UTP kabel voor interactieve TV, een UTP kabel voor internet en zit een COAX aansluiting op voor FM radio)
Ik heb al het een en ander gezocht op Tweakers maar wil graag, voordat ik een foute kabel in de grond graaf, jullie advies hebben.
Dit gaat de situatie worden:

Ik ga dus een coax kabel voor de radio naar de schuur leggen én een UTP kabel.
- De COAX ga ik 2x splitten. Kan dit gewoon?
- Welk type UTP kabel kan ik het beste gebruiken?
- Welk type COAX kan ik het beste gebruiken?
- Wat voor soort omhulsel kan ik het beste gebruiken om de kabels door heen te laten lopen?
Bedankt alvast!
M.v.g. Maarten
Helaas hebben wij in de schuur slecht internet. De router haalt dit net niet, daarom wilde we een UTP kabel én FM kabel door de grond naar de schuur laten lopen.
(Uit de glasvezel modem komt een UTP kabel voor interactieve TV, een UTP kabel voor internet en zit een COAX aansluiting op voor FM radio)
Ik heb al het een en ander gezocht op Tweakers maar wil graag, voordat ik een foute kabel in de grond graaf, jullie advies hebben.
Dit gaat de situatie worden:

Ik ga dus een coax kabel voor de radio naar de schuur leggen én een UTP kabel.
- De COAX ga ik 2x splitten. Kan dit gewoon?
- Welk type UTP kabel kan ik het beste gebruiken?
- Welk type COAX kan ik het beste gebruiken?
- Wat voor soort omhulsel kan ik het beste gebruiken om de kabels door heen te laten lopen?
Bedankt alvast!
M.v.g. Maarten