Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plastic Optical Fiber - Bekabeld netwerk in bestaande bouw

Pagina: 1
Acties:
  • 2.931 views

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36
In 2007 is een door de EU gesponserd project gestart die een netwerk medium moest onderzoeken: POF (Plastic Optical Fiber).

Wat is POF?
POF is een vezel die in tegenstelling tot glasvezel niet van glas maar van plastic gemaakt is. De nadelen zijn de lagere snelheid en grotere demping, de voordelen tegenover glasvezel is de geringe prijs, en tegenover CATx de geringe diameter van de kabel (1,5mm) waardoor deze zeer makkelijk in bestaande bouw te plaatsen is, bijvoorbeeld naast bestaande stroom kabels. Omdat fiber geen electrische lading gebruikt treden er geen interferencies op.

Bekabeling
Het EU project dat in 2007 gestart is is einde 2011 beeindig met veelbelovende resultaten. 1GB is mogelijk bij gebruik van step-index POF en c.a. 5Gb bij gebruik van ander POF materiaal zoals single en multi core graded index POF.

Voor thuisgebruik is het normale 1GB POF zinvol vanwege de kosten en de mogelijkheid de kabels tot 100m te trekken.

Produkten en verkrijgbaarheid
Op dit moment zijn er geen commerciele produkten verkrijgebaar die op de nieuwe technologie baseren. Het bedrijf KDPOF in Spanje zal in Q1 2014 nieuwe SOHO producten op de markt brengen, op dit moment is nog alleen de evaluatie kit beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/oawvp5.jpg

Topic doelstelling
Discussie rondom de nieuwe technologie en mettertijd uitwisselen van hands-on ervaringen.

Links
http://en.wikipedia.org/wiki/Plastic_optical_fiber
http://www.kdpof.com/
http://www.ict-pof-plus.eu/

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-11 21:40
Dit lijkt me erg interessant. Ik heb thuis een buis waar ik geen UTP doorheen krijg, maar misschien lukt een dunnere vezel zoals dit wel.
Het zou mooi zijn als er standaard SFP's komen hiervoor, en een kitje om zelf je stekkers te kunnen knijpen.

If it ain't broken, tweak it!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11 11:36
FatalError schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:49:
Dit lijkt me erg interessant. Ik heb thuis een buis waar ik geen UTP doorheen krijg, maar misschien lukt een dunnere vezel zoals dit wel.
Het zou mooi zijn als er standaard SFP's komen hiervoor, en een kitje om zelf je stekkers te kunnen knijpen.
Als ik de website zo bekijk komen er SFP's voor :)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 22:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerlijk gezegd vind ik het niet echt interessant om nu nog te gaan investeren in 1-5gbps. De kosten van de kabel zelf zijn ook maar een fractie van de totale kosten, plastic gaat daar niet heel erg veel aan veranderen als je dure SFP's nodig blijft houden. Een aspect wat mogelijk wel interessant is zijn bochten, glas wil niet lekker het hoekje om, misschien dat dit beter gaat met plastic. Ook moet je er niet te hard aan trekken. Koper kan nog wel een stootje hebben maar glas niet. Misschien kan plastic ook wat meer hebben. Weet je daar iets over?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Bright Optical Connectivity BV verkoopt POF in-home netwerken onder de naam FIBER@Home. Het basisproduct garandeerd een netwerksnelheid van 100Mbps. Nu zijn er ook WLAN Access Points beschikbaar met 1Gbps upload en download speed. Het pakket bestaat uit een POF Switch (100Mbps of 1Gbps), 4 WLAN Access Points (of minder indien gewenst) en 100 meter Duplex POF kabel.

Met de problemen die zich aan het ontwikkelen zijn in de WiFi signaal frequenties (nu al merkbaar in stedelijke gebieden in de 2,4Ghz band, en waarschijnlijk over niet al te lamnge tijd ook op de 5 Ghz band) is POF een toekomstbestendige oplossing voor de hogere databehoefte die wij hebben. Volgens TNO is de databehoefte in 2020 voor een gezin minimaal 200Mbps.

Meer en meer online diensten zoals Video on Demand, maar ook mantelzorg op afstand (camerabewaking etc.) vragen om meer bandbreedte en een hogere datasnelheid. POF levert een stabiel en betrouwbaar netwerk waarbij de WLAN Access Points een WiFi verbinding op topsnelheid garanderen. Een belangrijk voordeel van een POF inetwerk is de hybride capaciteit.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als eerste schop je een oud topic omhoog en dat is niet noodzakelijk. Ten tweede spam je je eigen bedrijf, en dat mag al helemaal niet. Tijdens je registratie ben je akkoord gegaan met het algemeen beleid en laat daar nu net in staan dat we iets vinden van spam..

Leesvoer:
Het algemeen beleid #verbodenspam

Dit topic gaat dicht, en ik raad je aan te stoppen met het spammen van je bedrijf..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.