Ik ben nu bezig met een hobby domotica projectje. Ik wil nu graag twee relais aansluiten op een raspberry pi. Ik had gedacht dat via de GPIO pinnen te doen. Ik ben niet heel handig met elektronica enzovoort, maar ik bedacht dat ik waarschijnlijk een 230 volt relais nodig heb met een stuurdraad van 5 of 12 volt. Zo'n relais heb ik al gevonden, maar ik weet niet hoe ik 5 of 12 volt uit de GPIO pinnen kan halen, zonder dat de RPI crasht.
Ik wil een relais van230 volt met een stuurdraad van 5 volt gaan gebruiken.
Ik zag op internet ergens dat je gewoon 5 volt uit de GPIO kan krijgen, maar ergens anders stond dat de maximum 3,3 volt is en dat het bordje anders kapot gaat. Ook zie ik allemaal soldeer schema's voorbij komen, maar ik zou het het liefst zonder solderen doen, aangezien ik technisch niet heel erg onderlegd ben.
Ik wil een relais van230 volt met een stuurdraad van 5 volt gaan gebruiken.
Ik zag op internet ergens dat je gewoon 5 volt uit de GPIO kan krijgen, maar ergens anders stond dat de maximum 3,3 volt is en dat het bordje anders kapot gaat. Ook zie ik allemaal soldeer schema's voorbij komen, maar ik zou het het liefst zonder solderen doen, aangezien ik technisch niet heel erg onderlegd ben.
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.