Heyhey,
Ik ben op zoek naar een setup voor een home server die 24/24-7/7 kan draaien en met passieve koeling.
Hij komt in de leefruimte bij de TV, hij mag niet te warm worden en zeker geen geluid maken
Hij moet de volgende taken kunnen.
- Netwerkschijf voor backups (met interne of externe HDD maakt niet uit)
- Mediaplayer (bij voorkeur Plex)
- Opnames opslaan voor wireless IPcam
- Als emulator kunnen werken zou leuk zijn
- Installatie van software wil ik vanop een afstand uitvoeren
- Liefst in een Windows omgeving
- Laag verbruik
Ik heb totaal geen ervaring met servers en hun functionaliteiten, wel met assemblage van desktops.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan en kwam uit op barebones zoals Intel NUC of Beebox is dit de juiste keuze of overkill? Als ik het goed begrijp moet ik nog RAM en een HDD erbij aanschaffen.
Budget, zo cheap mogelijk. (100 a 150 Euroots) of een goede 2dehands.
Groeten
Neusd00rn
Ik ben op zoek naar een setup voor een home server die 24/24-7/7 kan draaien en met passieve koeling.
Hij komt in de leefruimte bij de TV, hij mag niet te warm worden en zeker geen geluid maken
Hij moet de volgende taken kunnen.
- Netwerkschijf voor backups (met interne of externe HDD maakt niet uit)
- Mediaplayer (bij voorkeur Plex)
- Opnames opslaan voor wireless IPcam
- Als emulator kunnen werken zou leuk zijn
- Installatie van software wil ik vanop een afstand uitvoeren
- Liefst in een Windows omgeving
- Laag verbruik
Ik heb totaal geen ervaring met servers en hun functionaliteiten, wel met assemblage van desktops.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan en kwam uit op barebones zoals Intel NUC of Beebox is dit de juiste keuze of overkill? Als ik het goed begrijp moet ik nog RAM en een HDD erbij aanschaffen.
Budget, zo cheap mogelijk. (100 a 150 Euroots) of een goede 2dehands.
Groeten
Neusd00rn
[ Voor 7% gewijzigd door Neusd00rn op 13-07-2016 17:13 . Reden: product link toegevoegd ]