Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 13:19
Heyhey,

Ik ben op zoek naar een setup voor een home server die 24/24-7/7 kan draaien en met passieve koeling.
Hij komt in de leefruimte bij de TV, hij mag niet te warm worden en zeker geen geluid maken ;)

Hij moet de volgende taken kunnen.

- Netwerkschijf voor backups (met interne of externe HDD maakt niet uit)
- Mediaplayer (bij voorkeur Plex)
- Opnames opslaan voor wireless IPcam
- Als emulator kunnen werken zou leuk zijn
- Installatie van software wil ik vanop een afstand uitvoeren
- Liefst in een Windows omgeving
- Laag verbruik

Ik heb totaal geen ervaring met servers en hun functionaliteiten, wel met assemblage van desktops.

Ik heb een beetje onderzoek gedaan en kwam uit op barebones zoals Intel NUC of Beebox is dit de juiste keuze of overkill? Als ik het goed begrijp moet ik nog RAM en een HDD erbij aanschaffen.

Budget, zo cheap mogelijk. (100 a 150 Euroots) of een goede 2dehands.

Groeten

Neusd00rn

[ Voor 7% gewijzigd door Neusd00rn op 13-07-2016 17:13 . Reden: product link toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Net wat boven je budget, maar heb je niet veel meer aan een pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T?

Geeft je wat meer speelruimte / uitbreidingsmogelijkheden dan een NUC en is bovendien precies bedoeld voor wat jij probeert te doen. Je kunt er Windows op draaien, of FreeNas, of OpenMediaVault, of wat voor NAS/Server OS dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van de NUC is wel dat je 3 jaar garantie hebt i.p.v. 1 jaar bij de HP Microserver Gen8 of de Beebox

Ik schat zo in dat het geluidniveau van de NUC ook lager ligt dan de HP. Ik heb thuis zelf de gewone Gen8 server draaien en die is niet lawaaierig, maar zeker ook niet stil! Mogelijk is dit in de Microserver versie wel verbeterd, maar zeker het uitzoeken waard als je hem in de woonkamer zet. Voor wat betreft de Beebox heb ik geen idee hoe stil deze is.

Energieverbruik is overigens ook lager bij de NUC en zelfs nog lager bij de Beebox, kan ook interessant zijn als hij 24/7 gaat draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eigenlijk ben je op zoek naar serverhardware, en niet naar software. Je topic is dan beter op zijn plaats in:

Complete Systemen & Laptops

Ik verplaats je topic dan ook even. :) In dat forumgedeelte loopt overigens ook al een topic over thuisservers:

Het grote zuinige server topic - deel 2

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 13:19
Question Mark schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:37:
Eigenlijk ben je op zoek naar serverhardware, en niet naar software. Je topic is dan beter op zijn plaats in:

Complete Systemen & Laptops

Ik verplaats je topic dan ook even. :) In dat forumgedeelte loopt overigens ook al een topic over thuisservers:

Het grote zuinige server topic - deel 2
Alrighty thanks for that d:)b