Driade D70 MK2 speaker zuilen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik liep hier door de kringloopwinkel, doe ik zo af en toe om te kijken of er nog leuke meuk tussen ligt. Mijn oog viel op 2 zuil speakers, de Driade D70 MK2. 20 euro per stuk.

Nu kan ik er op internet weinig over vinden. Zeg maar eigenlijk helemaal niets. Heeft iemand van jullie ervaring met deze speakers, en zou het een leuke aankoop kunnen zijn?

Edit: Ik heb nu Duson 2022 speakers. Zijn die vergelijkbaar of beter?

[ Voor 9% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 13-07-2016 16:05 ]

Beste antwoord (via SamuraiP1zzaCat op 13-07-2016 21:38)

• MarcoSQ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-04 18:58
Bedoel je niet Duson 2202 (ook als Studio de Schop) ? De 2022 heb ik nooit van gehoord...

Hoe dan ook : 40eur is een best een mooi koopje voor die Driades, hoeven ze niet eens in perfecte staat voor te zijn..
De tand de tijds zal best wat in die speakers 'gebeten' kunnen hebben overigens, zelfs zonder schuimranden.
Óók rubber verhardt gewoon, en de dempingsvloeistof in de tweeters (indien aanwezig, waarschijnlijk wel) verhardt of verdampt.

Datzelfde geldt overigens ook voor je huidige speakers.

In een direct vergelijk zal er wrsch. niet echt een eenduidige winnaar zijn, ze zijn goed vergelijkbaar.
De Driade staat bekend om een mild (of mager) laag, en verder neutraal-tot-iets-tam.
Heb ze nooit direct vergeleken en die herinnering is ook veel te ver weggezakt...maar ik denk nog iets magerder en tammer dan genoemde Dusons.

(Niet bedoeld als een kwaliteitsoordeel. Meer als : de gemiddelde non-audiofiel zal de Dusons vermoedelijk de fijnere, meer levendige speaker vinden. Dus niet noodzakelijk de technisch betere).

Los van dat : leuk koopje, misschien een leuk excuus om een 4.0 te gaan beginnen ;-).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Laatst online: 03-07-2023
Hopelijk kan Len hier reageren, ik meen mij te herinneren dat hij ze heeft gehad.

Edit: Mooie speakers, maar niets over te vinden " Driade" ??
Edit 2: voor €20,- per stuk kan je je er sowieso geen buil aan vallen. :)

[ Voor 52% gewijzigd door herofruit op 13-07-2016 15:39 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
herofruit schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:36:
Hopelijk kan Len hier reageren, ik meen mij te herinneren dat hij ze heeft gehad.

Edit: Mooie speakers, maar niets over te vinden " Driade" ??
Edit 2: voor €20,- per stuk kan je je er sowieso geen buil aan vallen. :)
Ja ik heb alleen geen idee of die dingen snel vergaan, ik kan ze niet testen. Dus ben bang dat als ik ze koop ze straks erg kraken. Kan ook geen specs vinden ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 17:07

Skef

Ik scheer.me

Met een beetje Googlen had je toch het volgende makkelijk kunnen vinden:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137724.0
https://sites.google.com/...3rd-series/driade-70-mkii
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=22472.0

Driade is blijkbaar een voormalige Nederlandse fabrikant, welke failliet is gegaan maar over het algemeen prima luidsprekers bouwde. Voor die 20 euro kun je er haast geen buil aan vallen, check wel even de foamranden van de luidsprekerunits.

[ Voor 5% gewijzigd door Skef op 13-07-2016 15:52 ]

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Skef schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:51:
Met een beetje Googlen had je toch het volgende makkelijk kunnen vinden:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137724.0
https://sites.google.com/...3rd-series/driade-70-mkii
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=22472.0

Driade is blijkbaar een voormalige Nederlandse fabrikant, welke failliet is gegaan maar over het algemeen prima luidsprekers bouwde. Voor die 20 euro kun je er haast geen buil aan vallen, check wel even de foamranden van de luidsprekerunits.
Thanks, die had ik zelf ook gevonden. Maar plaatjes maakt niet zoveel uit. En in dat andere topic gaat het alleen om nieuwere modellen. Ben benieuwd naar ervaringen met de D70, en of ze te vergelijken zijn met mijn Duson 2022.

[ Voor 3% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 13-07-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-04 22:58
De D70 is een Driade van het laatste type welke veel minder klinken dan de 1e en 2e serie. Heb zelf een paar keer de 7 gehad, en de 103MKII en ook volgens mij een D80. Nog steeds een goede speaker voor 75 euro destijds wel moeite met verkoop later, heb ze maar net kunnen slijten.

De D70 had destijds een nieuwprijs van 699 (per paar?) en daarmee de goedkoopste van de lijn. De randen zijn van Rubber en kunnen lang mee. Waarschijnlijk niet beter dan je huidige speakers, maar voor 40 euro zeker prima.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSQ
  • Laatst online: 27-04 18:58
Bedoel je niet Duson 2202 (ook als Studio de Schop) ? De 2022 heb ik nooit van gehoord...

Hoe dan ook : 40eur is een best een mooi koopje voor die Driades, hoeven ze niet eens in perfecte staat voor te zijn..
De tand de tijds zal best wat in die speakers 'gebeten' kunnen hebben overigens, zelfs zonder schuimranden.
Óók rubber verhardt gewoon, en de dempingsvloeistof in de tweeters (indien aanwezig, waarschijnlijk wel) verhardt of verdampt.

In een direct vergelijk zal er wrsch. niet echt een eenduidige winnaar zijn, ze zijn goed vergelijkbaar.
De Driade staat bekend om een mild (of mager) laag, en verder neutraal-tot-iets-tam.
Heb ze nooit direct vergeleken en die herinnering is ook veel te ver weggezakt...maar ik denk nog iets magerder en tammer dan genoemde Dusons.

(Niet bedoeld als een kwaliteitsoordeel. Meer als : de gemiddelde non-audiofiel zal de Dusons vermoedelijk de fijnere, meer levendige speaker vinden. Dus niet noodzakelijk de technisch betere).

Los van dat : leuk koopje, misschien een leuk excuus om een 4.0 te gaan beginnen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
MarcoSQ schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:30:

Thanks, het zijn inderdaad de Duson 2202. Ik heb ze destijds van een audiofiel overgenomen. Die had dit setje Dusons staan omdat ze wat minder ruimte in namen dan zijn vorige speakers, en zijn vrouw ze niet te lelijk vond. Deze beste man was vroeger speaker bouwer geweest bij Philips en de ontwerper van de Duson was weer een bekende/vriend van hem. Hij heeft toen die Dusons gekocht, ontleed, en verbeterd volgens hem. Hij had de complete tekeningen van zijn veranderingen gedocumenteerd. Zijn doel was eigenlijk om te kijken of hij de speakers beter kon maken dan zijn bekende/vriend ze had gebouwd. Dit was volgens hem gelukt :) Ik kan het natuurlijk niet testen aangezien ik geen 2e set Dusons heb staan.

Anyway mooie anekdote bij de speakers dus. Ik ben dan ook zeer tevreden met die Dusons. Maar zoals ik al zei was ik benieuwd of er bij de kringloop dus een koopje stond. Ik denk dat ik ze maar gewoon ga kopen, al is het maar gewoon voor de heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De artikelen achter de links lijken het niet helemaal eens te zijn. Ik heb hier een stel D130's staan. Die komt volgens de post op Audiofreaks uit de derde serie maar volgens die Google site zou het de tweede serie moeten zijn - als ik tenminste aanneem dat de D130 in dezelfde serie als de D90, D110, etc thuis hoort.
Pagina: 1