Toon posts:

Mooie speakers, maar niets over te vinden " Driade" ??

Pagina: 1
Acties:
  • 6.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al druk zoekende naar nieuwe luidspreker zuilen, trof ik een set Driade speakers aan bij een hifi zaak. Speakers zagen er zeer goed uit. En er zat ook een mooie klank in. Nou heb ik ondertussen heel wat af ge-googled, maar ik kan niets vinden over deze speakers. Dan word ik altijd een beetje huiverig, vandaar mijn vraag of jullie misschien bekend zijn met het merk en evt. ook het type luidspreker (Driade D53 cherry)

Ik verneem het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57
Volgensmij is Driade een Nederlands merk. Fabricaat uit eigen land :)

Meer kan ik je er helaas niet over vertellen, persoonlijk nooit ervaring mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Wanneer jij ze er mooi uit vind zien en, nog belangrijker, zeer goed vind klinken zie ik geen probleem wanneer ze niet te vinden zijn met google.

Voor wat wordt je dan huiverig? Een speaker is niet zo complex dat er snel addertjes onder het gras kunnen zitten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Voor wat achtergrondinfo over het merk: http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=22&t=8898

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Standeman schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:54:
Wanneer jij ze er mooi uit vind zien en, nog belangrijker, zeer goed vind klinken zie ik geen probleem wanneer ze niet te vinden zijn met google.

Voor wat wordt je dan huiverig? Een speaker is niet zo complex dat er snel addertjes onder het gras kunnen zitten.
Nou, nou nou, ik kan mij toch best voorstellen dat de topicstarter zich niet genaaid wilt voelen als hij straks veel meer betaald terwijl ze ergens anders voor minder worden aangeboden :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over de meeste speakers en speaker merken is wel wat te vinden op internet. Maar hier kan ik niets over vinden. Dan vraag ik me af, of het inderdaad wel goede speakers zijn, kwaliteit zit hem niet alleen maar in klank, maar ook of niet binnen een paar jaar de tweeter kapot is bijvoorbeeld. En uiteraard wil je ook weten of je het niet te duur koopt. Vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat is inderdaad wel een puntje ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAYDIVER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 22:06
Hier nog een wat info http://my.hifi.nl/index.php?user=282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Raydriver

Deze had ik nog niet gevonden, bedankt! Is niet super veel info, maar het is een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ik heb hier twee Driade speakers staan (65/B) op een Alesis RA-500 . Zijn wat mij betreft zeer goede speakers voor het geld. Mooi zacht geluid waar je de hele dag na kunt luisteren zonder moe te worden. De bas is ook lekker vol maar niet overdreven. De hoge tonen zijn wat zacht en daardoor wat minder helder, zelf vind ik dit het enige minpunt. Duurzaam zijn ze ook ze gaan al twee jaar me (dag in dag uit gebruik).

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Om iets te bestempelen als duurzaam omdat het al twee jaar meegaat dat vind ik een beetje ver gaan hoor. Je moet het relateren aan de producten uit dezelfde categorie. Over het algemeen kunnen fatsoenlijke speakers vrij oud worden. 2 jaar is dan dus niets.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL: @ ^^ .
Helemaal mee eens. ZIt hier met een stel speakers van 17 jaar oud welke nog steeds klinken als een klok (voor de geïnteresseerden: eerste serie Jamo compact 90 met rubberen rand om de drivers ipv de latere foam series en de tweeter tussen bas en mid ipv ernaast). Zijn technisch nog 100%, optisch zijn ze aangepast naar mn interieur (ze waren zwart all te way, nu beuken met alumium gespoten front).
Heb een keer een set Driades beluisterd op een Yamaha versterker maar was er niet echt kapot van (ik luister erg veel metal, kwam niet echt uit de verf toen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driade's zijn goede speakers :). Heb zelf een stel Arrow Zeta's van dezelfde ontwerper Arnold Heres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Driade goede speakers..wel de oude serrie/type's. jaartal weet ik zo niet....nieuwere waren van mindere kwaliteit.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf ook de d53/b staan
ben zeer tevreden over deze speakers.
in het begin wel wat problemen gehad maar dat lag aan me versterker.
speakers gaan nu ongeveer 5jaar mee en ben er nog harstikke blij mee!
heb ook de surround en centerspeaker van draide( zelfde serie)

met muziek luisteren klinkt ze echt goed, lekker rustig geluid en geen schel gedoe.
het laag komt er ook goed uit!
film kijken is ook een genot wat kan dat tekeer gaan!

heb ook ee tijdje de grote broer mogen lenen en deze klinken eigenlijk nog beter,
het enigste verschil is dat daar een losse passieve woofer extra bij zit.
wanner je deze kan kopen zal ik dat zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 18-10 14:09

Len

Leeg

Ik heb zelf de D-70 van Driade, ik heb ze na een luistersessiegokocht dus bevallen ze me wel ;) Ik heb toen ook lopen zoeken op internet, ik vond het toen ook al raar dat er weinig over te vinden was. (Ik heb ze al meer dan 5 jaar volgens mij)

edit:
Len in "Hoe zien jouw speakers er uit??"

6 jaar volgens deze post dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door Len op 09-01-2008 21:12 ]

Free Tibet

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik neem aan dat de keuze inmiddels wel gemaakt is. De Driade D53b op myhifi is van mij, nooit meer aandacht besteed aan dat profiel moet ik eerlijk zeggen.

Inmiddels in 2 andere ruimten gehad, klinken steeds prima. Set klinkt in mijn oren het beste als ze aan de smalle kant van de ruimte worden geplaatst en een klein beetje richting centrum worden gedraaid. Natuurlijk voldoende ruimte eromheen houden.

De meegeleverde spikes zijn niet van geweldige kwaliteit. Hbe de set zelf op die spikes staan, plaatje marmer eronder en een paar sheets ondervloer (dun schuimachtig spul) daar weer onder geplakt om resonantie te voorkomen.

Kortom: prima speakers voor een zeker voordelige prijs. Destijds heb ik rond de 250€ betaald voor 2 speakers (aanbieding bij hifiteam).

Speakers zijn aangesloten op een Musical Fidelity A1, klinken icm deze versterker warm. Geluid is niet bijzonder gedetailleerd, maar dat vind ik persoonlijk rustiger klinken dan het supergedetailleerde wat ik in sommige sets tegen kom.

Qua uiterlijk zijn ze gewoon erg mooi, pianolak op de front en goed fineer op de rest. Mijn speakers zijn zwart.

Veel succes met de aanschaf (mocht dit nog op tijd zijn ;))

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:57
op oude koeien uit de sloot te halen....

Ik heb hier nog steeds de driade 7's. Ben daar ook erg tevreden over, Volgens mij heeft de topicstarter ze niet gekocht (via PM laten weten).

Heb ze zelf op een Marantz PM7001K.I Heel heel helder (echt marantz). Zelf vind ik dit een goede combinatie. Alleen als je meer van warm houd is bijvoorbeeld een HK ook prima (heb ik gehad, Alleen vond het geluid veel te wollig)
Pagina: 1