Nieuwe TV: 40", budget onder de 600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik zoek een?
TV van 40", 1080p of uhd mag beide.

Wat is je budget?
Liefst onder de 600. De laatste TV die we kochten was ook tegen de 600 en is nu na 5 jaar helaas ook kapot (Samsung UE32x6700). Was toen vrij prijzig en wel een wat meer "top" model dan echt instap maar blijkbaar heeft dat zo lijkt het weinig invloed op kwaliteit van componenten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- TV te kijken, ja echt. We zitten bij de KPN en hebben daar onze decoder van.
- Al die Smart TV zooi gebruik ik eigenlijk nooit, nu ook niet. HBO doen we wel via KPN kastje evenals Netflix mocht dat nog komen.
- Verder zie ik mezelf volgend jaar ook wel een PS4 aanschaffen / speel nu wel eens op de Wii of Xbox360. Dus inputlag moet als het ff kan zo laag mogelijk.
- Kijkhoek / draaibaarheid op de voet is ook wel handig, dit kan onze huidige wel en het komt wel eens voor dat we vanaf de eettafel iets kijken dus goed te draaien op de voet of in zijn geheel is handig. Anders goede kijkhoeken.

Wat heb je zelf al gevonden?
De TV is gisteren kuren gaan krijgen en ben die avond al de folders ingedoken en het internet af gaan struinen naar reviews en testen. Helaas weinig echt round-ups van rond dat budget wat ook nog een beetje recent is. Maar tot dusverre ben ik de volgende toestellen tegengekomen:
- pricewatch: Samsung UE40J5500AW Zwart stond in Mediamarkt krantje, maar inputlag is daar zo'n 40ms volgens rtings.com.
- pricewatch: Samsung UE40JU6400K Zwart 4k tv, lage inputlag, niet heel denderend qua kijkhoek, verder wel mooi beeld naar men zegt.
- pricewatch: Sony Bravia KDL-40WD650 Zwart relatief lage inputlag van 34ms, maar of dat echt laag is..
- pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart had al gevonden maar werd nogmaals onder de aandacht gebracht. volgens rtings.com wel goed ook voor games.

Welke vragen heb je hier nog over?
Las op rtings.com dat het aantal Hz niet zoveel uitmaakt dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
- Kan je beter een goede FullHD kopen van bijv een wat ouder model maar wat toen meer top was of nu een budget 4K zoals de JU6400K?
- Ben niet erg merkgebonden, was altijd gecharmeerd van de Panasonic Plasma TV's qua looks maar die zijn ook niet meer te krijgen, zeker niet voor budget waar ik in zoek.
- Iemand ervaring met een van bovenstaande toestellen?
- Iemand nog ideetjes?

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 13-07-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Niet helemaal jouw wens, maar wel binnen je budget, 40 inch is zo klein :D

pricewatch: Samsung UE50J6200AW Zwart

Ik heb die nu enkele weken bij mij hangen en bevalt heel erg goed.
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 13-07-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Dank voor je reactie, is die voet draaibaar of niet? Heb deze ook bij tvstore gezien inderdaad in de 40" variant dus hij is er wel :). Maar ik kom van een 32" en de vrouw wil al liever 32" terug dus met 40" win ik in ieder geval al weer iets :)

Hoe gebruik jij de TV? Hoe is het qua sport er mee gesteld? Je zal vast wel iets van voetbal gekeken hebben de afgelopen weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De voet is niet draaibaar, maar ik gebruik een beugel aan de muur zodat ik hem kan draaien.
Er zit een speciale ''sport'' stand op het toestel maar dit vond ik niet fijn. Ik heb het voetbal op de standaard instellingen gekeken en dit beviel erg goed. Voor de rest kijk ik er films op en ook dat bevalt erg goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 13-07-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
orange.x schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:57:
Las op rtings.com dat het aantal Hz niet zoveel uitmaakt dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
- Kan je beter een goede FullHD kopen van bijv een wat ouder model maar wat toen meer top was of nu een budget 4K zoals de JU6400K?
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Waarom niet een topmodel van 1, 2 of 3 jaar geleden ophalen van marktplaats?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Dat elimineert dus alvast de 4K variant in het lijstje. Dank hiervoor, maar hier: http://www.rtings.com/tv/learn/what-is-the-refresh-rate zeggen ze:
For TVs, the refresh rate means nothing, especially given that manufacturers inflate their numbers. A TV with a high refresh rate is not guaranteed to be free of motion blur. Even for console gaming, there is no advantage in using a 120Hz+ TV, because console video games are capped at 60 fps anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
[RNMC] Viper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:45:
Waarom niet een topmodel van 1, 2 of 3 jaar geleden ophalen van marktplaats?
Dan moet je weten wat de topmodellen waren ook. En als ik een beetje in de buurt blijf en binnen budget dan zie ik niet de allerbeste tv's voorbijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb afgelopen jaar een sony w8 55" voor 550 op de kop getikt. Voor samsung moet je op zoek naar de F, UE of H nummers. Meestal 7000 serie of hoger, sommige 6000 serie tv.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
orange.x schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Dat elimineert dus alvast de 4K variant in het lijstje. Dank hiervoor, maar hier: http://www.rtings.com/tv/learn/what-is-the-refresh-rate zeggen ze:

[...]
Ook al hebben ze in dit artikel gelijk, gaan ze onvoldoende in op het beeldinterpolatie-algoritme dat 120Hz & 240Hz LCD-televisies toepassen waardoor het weer wel nut heeft.

In de voorbeeldvideo zou het verschil tussen een televisie met een 60Hz paneel en een 120Hz paneel zichtbaar moeten worden, echter zijn het beiden 60Hz panelen. Logisch dus dat er geen verschil zichtbaar is. Dat Rtings zich hierin vergist is niet zo vreemd, LG heeft de LA6200 namelijk wel gespecificeerd met 120Hz paneel. In werkelijkheid is het een 60Hz paneel met Black Frame Insertion (BFI). LG telt die BFI bij de frequentie op en komt zo op een pseudo 120Hz paneel. In de praktijk geeft het echter totaal niet dezelfde resultaten als een echt 120Hz paneel.

Het artikel is trouwens ook al wat ouder en ondertussen wordt in de reviews het beeldinterpolatie-algoritme wel meegenomen waar de verschillen wel enorm groot kunnen zijn en het voordeel van een 120Hz paneel wel zichtbaar is.

Zie bijvoorbeeld het verschil tussen wel en geen beeldinterpolatie ingeschakeld op de Samsung J6200.

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/j6300/j6300-soap-opera-effect-small.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/j6300/j6300-motion-blur-small.jpg

De tekst blijft bij bewegingen een heel stuk scherper met het beeldinterpolatie-algoritme aan. Om de scherpte bij UHD-televisies te behouden, moet je dit algoritme gebruiken wil je tijdens bewegingen de scherpte kunnen behouden. Vandaar dat een 60Hz UHD-televisie onzin is.

Mocht je trouwens meer willen weten over frequenties, lees dan ook eens mijn blog door: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Pagina: 1