ik heb al twee maal ervaring dat ik geen reactie krijg als ik een bericht naar de aanbieder stuur dat ik interesse heb in het aangeboden product. Moet ik lid zijn? wat kan er mis zijn gegaan.
vr gr ruud
vr gr ruud
HANDTEKENING!!!
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 13-07-2016 17:42 ]
Jij hebt een aardig leeg account/verleden op Tweakers.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:58:
ik heb al twee maal ervaring dat ik geen reactie krijg als ik een bericht naar de aanbieder stuur dat ik interesse heb in het aangeboden product. Moet ik lid zijn? wat kan er mis zijn gegaan.
vr gr ruud
Ik vind eigenlijk dat daar best serieuze belangstelling uit blijkt. Die man probeert gewoon eens iets als openingsbod, het is aan jou om de volgende zet te doen. Hij weet niet hoeveel jij wilt zakken met de prijs, en omdat je niet reageert weet jij nu niet tot welk bedrag hij wil gaan. Een gemiste kans imho.Ernemmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:39:
Ik ben redelijk actief in de V&A en soms krijg je gewoon stomme reacties.
Ik had iets te koop staan voor 325 euro en krijg letterlijk dit bericht
''ik doe je een bod van 200 euro''
Dan ga ik ook niet reageren natuurlijk, dat de betreffende tweaker al 10 jaar geregistreerd is maakt mij dan niet veel uit.
Verwijderd
Ik ga ervan uit dat iemand die 325 vraagt het ook wel verkoopt voor 300. Of 299 omdat dat beter klinkt. Degene die 200 bood zal misschien wel tot 250 willen gaan, dan is het verschil al veel minder.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:02:
40 procent onder de vraagprijs vind ik op het randje van serieus. Afhankelijk van de situatie zou mijn reactie waarschijnlijk ook niet meer dan "geen interesse" zijn en geen tegenbod. Dat zijn 2 woorden en inderdaad wel zo netjes om dat dan gewoon even terug te sturen.
Hij doelt denk ik meer op de marktplaats mentaliteit, er mist een nette aanhef en elke andere vorm van interpunctie.grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 06:50:
[...]
Ik vind eigenlijk dat daar best serieuze belangstelling uit blijkt. Die man probeert gewoon eens iets als openingsbod, het is aan jou om de volgende zet te doen. Hij weet niet hoeveel jij wilt zakken met de prijs, en omdat je niet reageert weet jij nu niet tot welk bedrag hij wil gaan. Een gemiste kans imho.
Je wilt er echt 325 euro voor vangen? Stond er dan in de advertentie dat de prijs vast was en dus niet onderhandelbaar? Zo nee, dan suggereert de term 'vraagprijs' enige onderhandelingsruimte. Dat is gewoon ook onderdeel van het spel: de verkoper heeft een uiterste prijs in gedachten en vraagt een beetje meer, de koper biedt wat minder dan wat hij bereid is te betalen. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar ergens in het midden, dan hebben beiden het idee dat ze goed onderhandeld hebben. Een win-win situatie.
O? Dat had ik er nog niet uitgehaald, ik denk echt dat het om het aanvankelijke prijsverschil ging.timmert26 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:01:
Hij doelt denk ik meer op de marktplaats mentaliteit, er mist een nette aanhef en elke andere vorm van interpunctie.
het ligt er natuurlijk inderdaad wel aan wat voor mail een geinterresseerde stuurt.Ernemmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:39:
Dan ga ik ook niet reageren natuurlijk, dat de betreffende tweaker al 10 jaar geregistreerd is maakt mij dan niet veel uit.
Ik zet inderdaad altijd in mijn advertenties dat de prijs vast is en exclusief verzendkosten. Dit laatste snoepen de meeste er nog wel vanaf maar dat is dan ook in mijn berekening meegenomen.grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 06:50:
[...]
Ik vind eigenlijk dat daar best serieuze belangstelling uit blijkt. Die man probeert gewoon eens iets als openingsbod, het is aan jou om de volgende zet te doen. Hij weet niet hoeveel jij wilt zakken met de prijs, en omdat je niet reageert weet jij nu niet tot welk bedrag hij wil gaan. Een gemiste kans imho.
Je wilt er echt 325 euro voor vangen? Stond er dan in de advertentie dat de prijs vast was en dus niet onderhandelbaar? Zo nee, dan suggereert de term 'vraagprijs' enige onderhandelingsruimte. Dat is gewoon ook onderdeel van het spel: de verkoper heeft een uiterste prijs in gedachten en vraagt een beetje meer, de koper biedt wat minder dan wat hij bereid is te betalen. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar ergens in het midden, dan hebben beiden het idee dat ze goed onderhandeld hebben. Een win-win situatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 19-07-2016 08:35 ]
Ok, prima. Zelf geef ik er de voorkeur aan de marges wat ruimer te nemen, om de koper het gevoel te geven dat hij een uitstekende onderhandelaar is. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.Ernemmer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:32:
Ik zet inderdaad altijd in mijn advertenties dat de prijs vast is en exclusief verzendkosten. Dit laatste snoepen de meeste er nog wel vanaf maar dat is dan ook in mijn berekening meegenomen.
Het gaat mij inderdaad ook om de marktplaats mentaliteit. Als je iets op marktplaats zet dan krijg je een hele stroom van dat soort berichtjes met een bod ver onder de vraagprijs.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Tja, een aanhef, groet en een beetje zinsbouw kan toch wel?Beste Uncle Mel,
Onderstaand bericht is een reactie op 'Seagate Desktop HDD, 4TB ST4000DM000' (https://tweakers.net/aanb...-hdd-4tb-st4000dm000.html).
----------
60 euro
----------
Dit bericht is verstuurd via de website van Tweakers. Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet. Lees voor meer informatie How to - Veilig handelen
-
Da's nou echt een typische Marktplaats reactie. Zelf ben ik ook altijd van op een nette manier reageren, met een aanhef en een groet.Uncle Mel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:40:
Wat voor berichten stuur je? dat maakt mij namelijk wat uit. Ik geef altijd netjes tegenberich maar een enkeling (echt minder dan 5%) krijgt niets. Zoals deze laatst:
[...]
Tja, een aanhef, groet en een beetje zinsbouw kan toch wel?
Verwijderd
Is me ook een keer gebeurd. Die heb ik wel een bericht teruggestuurd, met 1 regel daarin: veel plezier op Marktplaats!Ernemmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:39:
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Verwijderd
Waar heb jij het nou weer over?Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:18:
Altijd grappig dat als 7 van de 8 het de moeite niet waard vinden om te reageren, het dan altijd die 7 zijn die fout zittten en niet de persoon zelf. Marktplaats gedrag is gewoon de moeite niet waard om op te reageren.
[ Voor 17% gewijzigd door Steefmeister op 07-12-2016 15:27 ]
ReactieBeste,
Wat is je richtprijs voor deze handleiding?
Met vriendelijke groet,
Christiaan
En terwijl ik €5 een prima prijs vind voor een oude handleiding, heb ik al helemaal geen zin om met iemand die ik als asociaal bestempel zaken te doen.5
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq