Toon posts:

geen reactie op interesse *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al twee maal ervaring dat ik geen reactie krijg als ik een bericht naar de aanbieder stuur dat ik interesse heb in het aangeboden product. Moet ik lid zijn? wat kan er mis zijn gegaan.

vr gr ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik denk dat het vooral komt omdat je totaal geen berichten hebt geplaatst of andersinds ook maar iets hebt toegevoegd aan je profiel, zo lijkt het alsof je hier eigenlijk nooit komt.

Ik snap je opmerking van lid zijn niet echt..

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
^^ met bovenbuurman

En wat ook meespeelt is dat Tweakers de laatste tijd helaas vaker door oplichters wordt bezocht die zich net aangemeld hebben en totaal geen historie hebben. Althans, dat idee krijg ik als V&A feedback lees.

Als ik iets te verkopen heb en Jan en Piet reageren en ze willen allebei de vraagprijs betalen terwijl Jan al jaren actief is hier en Piet net komt kijken zou ik toch zelf ook liever met Jan in zee gaan :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal publiekelijk reageren , misschien helpt het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Misschien dat het ook wat te maken heeft met het ontbreken van hoofdletters en missende leestekens?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Misschien een open deur, voor de hand liggend @TS: >:)
maar je komt net (alhier) kijken, 0 karma, geen actieve bijdrages, m.a.w. vanuit de tweakers gemeenschap gezien; totaal onbekend.

Waarbij titeltopics als "geen reactie op intersse" ook niet meehelpen... :+

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 13-07-2016 17:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja maar tot 2x aan toe.. Ik zelf bekijk ook niet iemands profiel voor verkoop. (soms wel bij verzending om te kijken of ik het voor het weekend kan versturen.) Als ik het geld ontvang vind ik het prima en stuur ik het op. Dit ben ik natuurlijk ik begrijp desbetreffende volledig, maar dat het dan toevallig 2x voorkomt. Maar om totaal niet te reageren vind ik zelf ook onbeschoft iedereen moet een start maken.
Daarnaast, hou elk bericht formeel.
Stuur eventueel nog een bericht als je interesse hebt om te laten zien dat je serieus bent en geen massaberichten naar iedereen stuurt.

Daarnaast ben je al lid want je hebt een account ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:58:
ik heb al twee maal ervaring dat ik geen reactie krijg als ik een bericht naar de aanbieder stuur dat ik interesse heb in het aangeboden product. Moet ik lid zijn? wat kan er mis zijn gegaan.

vr gr ruud
Jij hebt een aardig leeg account/verleden op Tweakers.
Dat gebruikers niet op je reageren is mogelijk om die reden.

Aan de andere kant, ook al is je account aardig leeg... niet reageren is onbeschoft als je het mij vraagt. Even een reactie terugsturen is een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

mwoah..dit zegt niet alles. Ik had laatst ook bij 2 aanbieders dat geen van beiden reageerden op een vraag/bod mbt HDD's.
"Tsja...dan niet" denk ik dan maar. 't ligt dus soms ook gewoon aan de verkopers.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben redelijk actief in de V&A en soms krijg je gewoon stomme reacties.
Ik had iets te koop staan voor 325 euro en krijg letterlijk dit bericht

''ik doe je een bod van 200 euro''

Dan ga ik ook niet reageren natuurlijk, dat de betreffende tweaker al 10 jaar geregistreerd is maakt mij dan niet veel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
Ernemmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:39:

Dan ga ik ook niet reageren natuurlijk, dat de betreffende tweaker al 10 jaar geregistreerd is maakt mij dan niet veel uit.
Ik vind eigenlijk dat daar best serieuze belangstelling uit blijkt. Die man probeert gewoon eens iets als openingsbod, het is aan jou om de volgende zet te doen. Hij weet niet hoeveel jij wilt zakken met de prijs, en omdat je niet reageert weet jij nu niet tot welk bedrag hij wil gaan. Een gemiste kans imho.

Je wilt er echt 325 euro voor vangen? Stond er dan in de advertentie dat de prijs vast was en dus niet onderhandelbaar? Zo nee, dan suggereert de term 'vraagprijs' enige onderhandelingsruimte. Dat is gewoon ook onderdeel van het spel: de verkoper heeft een uiterste prijs in gedachten en vraagt een beetje meer, de koper biedt wat minder dan wat hij bereid is te betalen. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar ergens in het midden, dan hebben beiden het idee dat ze goed onderhandeld hebben. Een win-win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 procent onder de vraagprijs vind ik op het randje van serieus. Afhankelijk van de situatie zou mijn reactie waarschijnlijk ook niet meer dan "geen interesse" zijn en geen tegenbod. Dat zijn 2 woorden en inderdaad wel zo netjes om dat dan gewoon even terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:02:
40 procent onder de vraagprijs vind ik op het randje van serieus. Afhankelijk van de situatie zou mijn reactie waarschijnlijk ook niet meer dan "geen interesse" zijn en geen tegenbod. Dat zijn 2 woorden en inderdaad wel zo netjes om dat dan gewoon even terug te sturen.
Ik ga ervan uit dat iemand die 325 vraagt het ook wel verkoopt voor 300. Of 299 omdat dat beter klinkt. Degene die 200 bood zal misschien wel tot 250 willen gaan, dan is het verschil al veel minder.

Daarnaast weet ik, helaas uit eigen ervaring, dat er ook een categorie verkopers is die tot elke prijs verkoopt. Moet verkopen beter gezegd, om de deurwaarders buiten de deur te houden. Dat staat er nooit bij in advertenties, maar is desondanks niet minder waar. Sommigen beseffen dat en proberen daarvan te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 12:42
grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 06:50:
[...]

Ik vind eigenlijk dat daar best serieuze belangstelling uit blijkt. Die man probeert gewoon eens iets als openingsbod, het is aan jou om de volgende zet te doen. Hij weet niet hoeveel jij wilt zakken met de prijs, en omdat je niet reageert weet jij nu niet tot welk bedrag hij wil gaan. Een gemiste kans imho.

Je wilt er echt 325 euro voor vangen? Stond er dan in de advertentie dat de prijs vast was en dus niet onderhandelbaar? Zo nee, dan suggereert de term 'vraagprijs' enige onderhandelingsruimte. Dat is gewoon ook onderdeel van het spel: de verkoper heeft een uiterste prijs in gedachten en vraagt een beetje meer, de koper biedt wat minder dan wat hij bereid is te betalen. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar ergens in het midden, dan hebben beiden het idee dat ze goed onderhandeld hebben. Een win-win situatie.
Hij doelt denk ik meer op de marktplaats mentaliteit, er mist een nette aanhef en elke andere vorm van interpunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
timmert26 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:01:
Hij doelt denk ik meer op de marktplaats mentaliteit, er mist een nette aanhef en elke andere vorm van interpunctie.
O? Dat had ik er nog niet uitgehaald, ik denk echt dat het om het aanvankelijke prijsverschil ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18

het ligt er natuurlijk inderdaad wel aan wat voor mail een geinterresseerde stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 06:50:
[...]

Ik zet inderdaad altijd in mijn advertenties dat de prijs vast is en exclusief verzendkosten. Dit laatste snoepen de meeste er nog wel vanaf maar dat is dan ook in mijn berekening meegenomen.

Het gaat mij inderdaad ook om de marktplaats mentaliteit.
Als je iets op marktplaats zet dan krijg je een hele stroom van dat soort berichtjes met een bod ver onder de vraagprijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 19-07-2016 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Ernemmer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:32:
Ik zet inderdaad altijd in mijn advertenties dat de prijs vast is en exclusief verzendkosten. Dit laatste snoepen de meeste er nog wel vanaf maar dat is dan ook in mijn berekening meegenomen.

Het gaat mij inderdaad ook om de marktplaats mentaliteit. Als je iets op marktplaats zet dan krijg je een hele stroom van dat soort berichtjes met een bod ver onder de vraagprijs.
Ok, prima. Zelf geef ik er de voorkeur aan de marges wat ruimer te nemen, om de koper het gevoel te geven dat hij een uitstekende onderhandelaar is. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:30
Ik merk zelf ook dat de V&A achteruit gaat. Ik bied zelf regelmatig wat aan en wat ik dan merk is dat als er een bericht komt met interesse, hier geef ik een reply op en daarna niks.
Dus ook vanuit de kopende hoek gaat het steeds meer richting marktplaats.

De discussie is al vele malen gevoerd maar ik denk dat T.net moet ingrijpen om er voor te zorgen dat de V&A geen 2de MP wordt en dus naar de kl**e gaat.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Leuker is nog wanneer je een bod afwijst plus uitleg waarom en vervolgens een bericht terugkrijgt met "ja, maar" + een alinea aan tekst waarom het niet waar zou zijn wat ik schrijf.

Doe dan een tegenbod.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Ik sluit me bij een paar andere mensen hierboven aan,
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit hoe lang je al op tweakers bent en hoe actief je bent.

Het maakt me wel uit hoe je je bericht begint, eindigd, en of je duidelijk bent.

Ik merk zelf vaak dat ik wellicht te veel woorden gebruik of vragen stel.
Steenvast wanneer ik interesse heb in een product, typ ik een duidelijk bericht met daarin een aantal vragen waar ik naar aanleiding van de advertentie graag antwoord op zou willen hebben.
Vaak krijg ik een one-liner terug, welke maar antwoord geeft op 1 van de vragen, zonder aanhef of afsluiting.
Vervolgens vind er een soort "slowchat" gesprek plaats waar over de strekking van 3 dagen dan de rest van de antwoorden uit komen.
de korste deal welke ik ooit heb gesloten hier op tweakers is 3 DM lang;

1: interesse en voorstel
2 (reactie): akkoord en informatie verkoper.
3: mijn informatie en een dank.

2 dagen later pakketje in de bus, en klaar.

Langste deal is denk ik 36 berichten en een paar emails (en er was niets mis met de transacties of andere problemen).

Is ook niets mis mee, maar wanneer je 1 of 2x per dag op tweakers kijkt kun je wel na gaan hoeveel dagen er nodig zijn voor 36 berichten...

Ik denk dat de manier waarop iedereen zich gedraagd op V&A 100% afhankelijk is van ons zelf. En ik denk dat velen met mij zijn wanneer ik zeg, dat ik het vaak gewoon "tollereer" om een raar gesprek met iemand te hebben, wanneer ik denk dat ik er een goeie deal uit kan slaan.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Wat voor berichten stuur je? dat maakt mij namelijk wat uit. Ik geef altijd netjes tegenberich maar een enkeling (echt minder dan 5%) krijgt niets. Zoals deze laatst:
Beste Uncle Mel,

Onderstaand bericht is een reactie op 'Seagate Desktop HDD, 4TB ST4000DM000' (https://tweakers.net/aanb...-hdd-4tb-st4000dm000.html).

----------

60 euro

----------

Dit bericht is verstuurd via de website van Tweakers. Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet. Lees voor meer informatie How to - Veilig handelen
Tja, een aanhef, groet en een beetje zinsbouw kan toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52
@Uncle Mel, dat zijn inderdaad berichtjes welke men niet serieus kan nemen. Daarnaast is het wel zo dat een hoop mensen een steeds grote plaat voor hun kop krijgt en dit als een normale interactie beschouwt. Helaas ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:45
Uncle Mel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:40:
Wat voor berichten stuur je? dat maakt mij namelijk wat uit. Ik geef altijd netjes tegenberich maar een enkeling (echt minder dan 5%) krijgt niets. Zoals deze laatst:

[...]

Tja, een aanhef, groet en een beetje zinsbouw kan toch wel?
Da's nou echt een typische Marktplaats reactie. Zelf ben ik ook altijd van op een nette manier reageren, met een aanhef en een groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ook veel af van wat je vraagt. 1 zin reageer ik meestal niet op. Het allerergste zijn nog berichten van 'wat is de prijs'. Die blok ik gewoon meteen. Als er bieden staat betekend dat bieden. Zo ook mensen die sturen 'ik heb wel intresse'. Leuk voor je, maar wat verwacht je als reactie? Kom dan gewoon met een bod of stel er een serieuze vraag over. Die negeer ik dan ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Is me ook een keer gebeurd. Die heb ik wel een bericht teruggestuurd, met 1 regel daarin: veel plezier op Marktplaats! :o

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:53
Interesse.

Zinsopbouw en spelling zijn wel een beetje van belang. Bij mij althans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:39
Ik geef als verkoper altijd een reactie, ook al slaat het bericht van de geïnteresseerde nergens op.

Je weet maar nooit of er alsnog een succesvolle transactie uit voorkomt.

Al is er een zekere correlatie tussen slecht taalgebruik en reactieratio. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:41
Een ietswat oudere discussie, maar ik merk dit ook.

Van de laatste 8 reacties op advertenties in v/a heb ik welgeteld 1 reactie gekregen.

Begint nu op te vallen, meen me te herinneren dat ik hier een tijd geleden veel minder "last" van had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd grappig dat als 7 van de 8 het de moeite niet waard vinden om te reageren, het dan altijd die 7 zijn die fout zittten en niet de persoon zelf. Marktplaats gedrag is gewoon de moeite niet waard om op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:18:
Altijd grappig dat als 7 van de 8 het de moeite niet waard vinden om te reageren, het dan altijd die 7 zijn die fout zittten en niet de persoon zelf. Marktplaats gedrag is gewoon de moeite niet waard om op te reageren.
Waar heb jij het nou weer over?

Ik had het daadwerkelijk over interesse/vraag over het product/fatsoenlijk bod/pak mijn geld en het is verkocht gestuurde reacties waar niet op gereageerd werd..

[ Voor 17% gewijzigd door Steefmeister op 07-12-2016 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Na dit topic even doorgelezen te hebben wil ik ook een steentje bijdragen. Het volgende is een Marktplaats conversatie van enkele dagen geleden en laat zien dat wij hier op Tweakers nog altijd niet op het Markplaats gehalte zitten :+

Eerste bericht
Beste,

Wat is je richtprijs voor deze handleiding?

Met vriendelijke groet,

Christiaan
Reactie
5
En terwijl ik €5 een prima prijs vind voor een oude handleiding, heb ik al helemaal geen zin om met iemand die ik als asociaal bestempel zaken te doen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Pagina: 1